to
door toison dor Mar 13, 2015 om 12:36
Auto & vervoer

ANWB/United Consumers Ledenvoordeel tankpas werkt niet.

Sedert vorig jaar maak ik gebruik van de aanbieding van ANWB/United Consumers om met ledenvoordeel te kunnen tanken.
Nadat ik de nieuwe ANWB pas 2015 had ontvangen werkt de kortingsregeling niet meer. Bij het tankstation vertelde men dat een groot deel van de nieuwe pasjes uit 2015 niet meer functioneren.
Vervolgens heb ik verschillende malen contact gehad met United Consumers en ANWB. Inmiddels heb ik een nieuwe ANWB pas ontvangen en ook deze werkt niet. Ik heb maar weer de ANWB gebeld en deze sturen nog maar eens de derde nieuwe pas.
Mijn vraag is of er veel gebruikers van deze ANWB-United Consumers "Tanken met ledenvoordeel pas" problemen hebben?
Tip: Controleer de overzichten betreffende uw tankbeurten welke u van United Consumers ontvangt.

3490 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo toison dór,

Blijkbaar ligt dat dan aan de ANWB.
Heb via United Consumers nog nooit een nieuwe pas ontvangen.
En ook geen problemen dus.
Overigens: gewoon tanken bij Tinq, of Tango, of ..... is soms nóg voordeliger!

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2015 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voldoet u aan de voorwaarden voor goedkoper tanken, hoe het werkt is klik hier te lezen. Wat ik ervan begrijp is dat u alleen uw pas hoeft te laten zien.
U kunt anders rechtstreeks bij United Consumers gratis een tankkaart aanvragen: klik hier.
En zoals al is gezegd, bij Tinq e.d. ben je doorgaans goedkoper uit.
Verder zijn tankstations in de regel goedkoper naarmate ze verder van snelwegen e.d. verwijderd zijn.

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 13:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aurora1,

.....U kunt anders rechtstreeks bij United Consumers gratis een tankkaart aanvragen......
Nou, gratis ....
Die kost je wel € 5,- als je niet voldoende tankt. ;-)

De UnitedConsumers tankkaart heeft een kaartwaarde (momenteel per 1 november 2014 is dat € 5,- incl. BTW).
Indien de deelnemer in de zes maanden na levering van de UnitedConsumers tankkaart minimaal 250 liter brandstof met de UnitedConsumers tankkaart heeft getankt, dan zullen de kaartkosten niet in rekening worden gebracht.
Indien de deelnemer in de zes maanden na levering van de UnitedConsumers tankkaart een tweede product afneemt (zijnde een energieaansluiting, een autoverzekering of een mobiel telefoonabonnement), dan zullen de kaartkosten niet in rekening worden gebracht. Deze regel is van toepassing op maximaal 1 UnitedConsumers tankkaart per deelnemer.
Indien de deelnemer in de zes maandan na levering van de UnitedConsumers tankkaart niet voldaan heeft aan een van de voorwaarden zoals gesteld in punt 2 en 3 dan zullen de kaartkosten na het verstrijken van deze periode worden verrekend met het kortingstegoed dat de deelnemer bij de Stichting Beheer Derdengelden UnitedConsumers Kortingsprogramma's heeft opgebouwd. Indien er geen of onvoldoende saldo in dit tegoed aanwezig is, dan zal UnitedConsumers de kaartwaarde van de rekening van de deelnemer incasseren. Bij aanmelding voor een UnitedConsumers tankkaart machtigt de deelnemer UnitedConsumers hiertoe eenmalig.

ro
door robertc - Mar 29, 2015 om 11:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi toison dór

Ik heb precies dezelfde ervaring met de ANWB pas tanken met korting, Ik heb pas 2de kaart aangevraagd en nu heeft deze precies 1 keer gewerkt bij tankstation. En nu bij 2de keer is het enigste wat deze kaart doet errors geven als deze door de kaartlezer wordt gehaald. Het lijkt wel of er een slechte kwaliteit magneetstrip wordt afgeleverd op de ANWB pas. Een andere verklaring kan ik er niet voor geven. Maar jij bent dus wel bekend dat er bij het tankstation veel klachten binnenkomen of de ANWB pas 2015. Graag hoor ik hier meer over van je.