bo
door boynoon Jun 25, 2008 om 12:48
Auto & vervoer

Apk

ik ben erg beniewd hoeveel uur een apk en een kleine beurt mogen duren zonder reparaties want ik ben mijn auto nu 4uur 30 kwijt en ik vind dat erg lang voor een kleune beurt

879 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou in principe binnen het uur kunnen gebeuren. U bent hem gewoon 4,5 uur kwijt omdat men nooit precies het in kunnen plannen tussen de andere afspraken in. U wordt er letterlijk tussendoor genomen.

Maak daar dan eens goede afspraken met de garage eens over en u bent een stuk geruster toch ?

labswans

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je maakt een afspraak met de garage en dat kan in principe een hele dag zijn voordat u hem weer ophaalt, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er de hele dag mee bezig zijn.
U ziet daar direkt aan de rekening hoeveel uren er op staan en dan kunt u uw conclusie trekken.....

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een duidelijke goede afspraak kan het binnen een uur. (Als u er op de afgesproken tijd bent, want als het goed is staat u dan in de agenda)

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@boynoon

Dat het ruim 4 uur duurt betekent: achteraan aansluiten, u bent niet de eerste.

APK/kleine beurt duurt ca. 40 tot 60 minuten. Bij een vastgelegde afspraak kunt u er zelfs op wachten. Bakkie koffie erbij ... Meekijken mag doorgaans ook. O.H. praatje erbij, en klaar is je koetje weer.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet precies hoeveel tijd er nodig is voor een kleine beurt, maar kan me voorstellen dat dit binnen een uur wel gedaan kan zijn.

Als uw auto tevens APK-gekeurd moet worden is er echter meer tijd mee gemoeid.Een aantal zaken moeten standaard gecontroleerd worden voor de apk-keuring. Is de auto bij het garagebedrijf goedgekeurd, dan moet deze afgemeld worden bij de RDW. De RDW voert steekproefgewijs herkeuringen uit. Het garagebedrijf mag de auto pas meegeven nadat van de RDW een melding is ontvangen dat uw auto niet geselecteerd is voor herkeuring. De wettelijke termijn waarbinnen de terugmelding c.q. herkeuring moet aanvangen is 90 minuten.

4.30 uur lijkt mij dus niet echt te veel.

Groeten, Cassandra

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb wel een afspraak gemaakt om 8:30 en om 2:00 nog niet klaar dat is meer dan een halve werkdag ze kunnen niet verwachten dat we van 8:00 tot 18:00 de auto zomaar kunnen missen

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja maar dan kunnen ze ook een schatting maken hoe laat je auto klaar is voor mij part een overschatting maar dan hoeven de klanten niet de hele tijd op een telefoontje te wachten we hebben wel wat beters te doen en dan bij het brengen maak de afspraak zo dat je meteen aan de auto kunt beginnen maar niet dat de auto eerst nog twee uur buiten staat we leven tog in het computertijdperk je kan bijna alles naatloos op elkaar plennen

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

De steekproefmelding krijgt de monteur direct bij het afmelden. Als er geen steekproef is aangewezen, mag de auto direct worden meegegeven. Als er wel een steekproef is aangewezen, moet de auto verplicht bij de garage blijven tot de steekproef keuring is gedaan.

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u hem om 0800 uur kan brangen heeft u afgesproken. Dat is een normale zaak. U heeft geen afspraak gemaakt wanneer hij klaar is. Dat is een groot verschil waar u de volgende keer duidelijk moet zijn als u er afhankelijk van bent.

labswans

ve
door verwijderd - Jun 25, 2008 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

een apk voor een redelijk onderhouden auto (een personen auto) zal inklusief brandstof test normaal maximaal een tijds duur hebben van 75 minuten een steekproef mag niet extra berekend worden. een benzine auto zal ongeveer inkl een 4 gas test max 60 euro mogen kosten en voor een diesel inkl diesel test maximaal 90 euro. een kleine beurt van een gemiddelde auto maximaal zonder extra's 45 tot 60 minuten. vooral in combinatie met apk omdat bij apk al veel dingen zoals bv verlichting gecontroleerd worden.over de prijs kan ik niet veel zeggen want de soort olie en of met of zonder olie filter maakt veel verschil. ga naar dat bedrijf terug en ga ert over praten. maar cergewis u er van dat er geen extra dingen gedaan zijn anders word het voor u al weer moeilijk.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2008 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag boynoon,

Het lijkt me redelijk lang. Maar ze willen iemand met een lekke band o.i.d. er even vlot tussendoor kunnen helpen en dan zeggen ze: breng 'm 's morgens om 8 en we bellen wel wanneer het klaar is.

Dat deed Kwik Fit, aan het eind van onze straat, ook met een APK-tje. Ik zat om de wagen verlegen, maar ik mocht er niet op wachten, ondanks dat op hun site staat: Klaar terwijl u wacht. (Er staat niet waar je moet wachten.)

Dus ik wilde dáár wachten. Maar dat mocht niet van de "hond" van een bedrijfsleider. Ik werd afgepoeierd alsof ik een recruut in de 60-er jaren was en hij de sergeant-majoor. Dus wachtte ik aan de overkant van de straat, in het zonnetje. Had wat te lezen meegenomen.
Om half tien werd de wagen op de parkeerplaats gereden. Ik naar huis gelopen, met het idee: ze zullen zo wel bellen. Niet dus.
Tegen half twaalf werd ik gebeld: afgekeurd. Er stak een gebroken draadje uit de handremkabel. Had ik bij een vóórinspectie niet gezien.
Zelf de kabel vervangen en om kwart vóór vier als goedgekeurd afgemeld. Binnen vijf minuten was er bericht dat geen steekproef zou volgen.
Bij een volgende APK mocht ik weer niet wachten, ondanks dat ik zei dat het volgens hun site wel kon. De "hond" wilde het niet en ook geen afspraak in tijd maken, ondanks dat de keurmeester zei dat het geen probleem was.
Ik ben acuut weggegaan en elders gewacht en meegeholpen met de APK. Met 3 kwartier klaar en afgemeld.
Bij Kwik Fit kom ik niet weer, ondanks dat het een paar honderd meter van m'n huis is.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2008 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ondertoon is niet die 4 1/2 uur maar is iets anders dat U dwarszit.

U heeft met factor x te maken en wel: Het gaat erom hoe laat U afsprak om te brengen en tijdstip waarop werd begonnen. Was dringende noodzaak autogebruik bij Uw garage duidelijk?  Levert U "kant en klaar" aan of kan er nog iets opdoemen? Blijkt bij afmelding dat de keurmeeser wordt toegevoegd, dan duurt het langer. Facor xx dus.

Garagemensen en paardenhandelaars zijn per definitie niet slecht. U moet alleen wennen aan erg concrete afspraken maken wanneer U aan tijd bent gebonden. Ikzelf word naar huis teruggebracht en aan einde dag weer opgehaald en krijg doorgebeld wat het kost. Tip garage van kennissen. Ik ben stukken goedkoper uit. Het werk wordt serieus gedaan en service voorop, leuke verrassing in de auto: in de winter een slotontdooier, zomers weer ruintenset, zelfs week-end hulp. Voor mij is APK een heel relaxte, niet dure dag zonder auto. Ik had binnen 1e 50.000 km 3 V snaren + drukrollen. Dat kan niet zei deze nieuwe garage toen de ANWB sleepwagen bij hem voor het eerst aankwam.

Vraag eens in Uw kennissenkring naar prettige ervaring, een serieuze garage. Let dan niet op merk dat U rijdt. Ergernis kost veel van Uw energie! Dat is een auto niet waard.  Maar bedenk bij APK speelt type auto en bouwjaar óók een rol. Misschien staat Uw persoonlijke veer erg gespannen en kunt U er aan werken wat gas terug te nemen?

Succes voor volgende keer.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijn de meeste garage waar apk gekeurd word je besode mitert.als je er een beetje verstaand van heb niet.

Het is ook zoo als je er bij wil blijven dan kan dat  niet?maar dat is ook niet zoo maar,maar blijf er altijd bij,dan kunne ze nooit bedotten.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2008 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kul antwoord en ook een beetje laat! De vraag is van juni en de apk is al gedaan. Vraagsteller zit echt niet  meer op je onzin-antwoord te wachten....