bu
door bureau Jul 9, 2019 om 10:53
Auto & vervoer

APK

Hallo,

In 2018 berekende onze garagehouder voor APK keuring en een grootonderhoudsbeurt € 58,00 per uur. Dat hebben we toen ook betaald. Nu in 2019 mag de garagehouder 3 uur berekenen voor één uur werk. Hij zegt dat het mag per 1 januari 2019. Wij hebben dus een factuur gekregen van één uur werken en drie uur betalen. Op ons factuur stond dus een bedrag vermeld van € 174,00. Wij hebben de garagehouder zeer verbaasd aangekeken. Wij hebben dat nl. nergens gelezen. onze vraag is dan ook, is dat inderdaad zo.

1909 11 Rapporteer

ma
door malty - Jul 9, 2019 om 11:10
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft de garage voor die €174 gedaan, groot onderhoudsbeurt en apk?
Meestal hanteren de garages voor onderhoudsbeurten een vast bedrag.
U kunt bij een andere garage eens vragen wat voor uw auto deze servicebeurt kost.
Zegt de garagehouder echt dat hij voor 1 uur werk 3 uur mag rekenen, dat dan als grapje bedoelt natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2019 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee. Grote onzin. Maar een grote beurt plus APK doe je niet in één uur.

Een grote beurt plus APK voor 174,50 is overigens een koopje.

marita5
door marita5 - Jul 9, 2019 om 11:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bureau ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/apk/apk-keuringskosten

me
door mein33 - Jul 9, 2019 om 11:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

APK keuring en een grootonderhoudsbeurt.  Op ons factuur stond dus een bedrag vermeld van € 174,00.

Onmogelijk dat een grote (onderhouds) beurt kan worden uitgevoerd voor € 174, 00.
Ben wel heel benieuwd welke werkzaamheden er dan daadwerkelijk zijn uitgevoerd, welke vloiestoffen er zijn ververst en welke materialen er zijn gebruikt, als deze al zijn uitgevoerd en vervangen !

Een APK kost meestal nog net geen € 25,00.
Ik betaalde vorige maand, bij de VW dealer, slecht € 19,00 en kreeg de auto ook nog eens netjes gewassen terug !

En dat verhaal over één uur halen en drie uur betalen klinkt mij als een "Kwikfit", of welke andere bandenboer dan ook, prijs in de oren !

jo
door jorisw - Jul 9, 2019 om 12:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er echt op de factuur dat er voor 1 uur 174 euro betaald moet worden? Ik vermoed dat hier sprake is van een misverstand. Kan je een foto van de factuur plaatsen?

ro
door ron503 - Jul 9, 2019 om 12:12
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een garagehouder mag enkel de gewerkte uren in rekening brengen maar een APK en een grote beurt uitvoeren lukt niet binnen een uur. Een APK plus kleine beurt kost bij een grootgrutter op gebied van APK en onderhoud om en nabij de 180 euro en bij een APK station bent u voor de keuring al meer dan 50 euro kwijt. Wellicht haalt u wat zaken door elkaar een losse APK kan destijds 58 euro zijn geweest maar een combinatie van APK en klein onderhoud kost 174 euro.

panter22
door panter22 - Jul 9, 2019 om 12:47
6599 Antwoorden / Vragen

APK met een groot onderhoudsbeurt kost gemiddeld meer dan €500. Info:
http://www.autogeschiedenis.nl/auto-tips/wat-kost-apk-en-een-grote-beurt.htm

pino123
door pino123 - Jul 9, 2019 om 14:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Je mag jezelf afvragen of in 1 uur een grote beurt en een APK gedaan kan worden en of je niet gewoon wordt beetgenomen. 3 uur voor een APK en grote beurt komt veel meer in de richting. Daarbij kan je je wel afvragen of voor €174 een grote beurt inclusief materiaal gedaan wordt, totaal ongeloofwaardig dat er daadwerkelijk iets met je auto gedaan is geworden.

Ik zou namelijk mijn garagehouder heel verbaasd hebben aangekeken als hij met een factuur van €174,-- komt voor een grote beurt en APK.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 9, 2019 om 16:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Staat er inderdaad op de factuur gemeld dat er sprake is geweest van één uur werk??
En dat u drie uren moet betalen?
Tevens de vraag waarom uw auto één jaar na 2018 opnieuw APK gekeurd dient te worden. De vermelding in het eerdere rapportr kan daarvoor aanleiding zijn maar de frequentie kan ook tweejaarlijks zijn, zie: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/apk/wanneer-en-hoe-vaak-apk-keuren

Vervolgens, als u nadere info over kosten van apk keuringen zoekt via een zoekmachine ziet u dat er al aanbiedingen zijn van omstreeks € 30,00.
Ik heb echter het idee dat er naast de apk keuring een aantal andere werkzaamheden moesten plaatsvinden in de context van groot ondehoud en dan is het bedrag ad. € 174,00 voor APK, onderdelen en werktijd helemaal niet verbazingwekkend. Groot onderhoud kan nog veel duurder uitvallen als er bijv. sprake is van moeten wisselen van distributiering/ketting, remschijven etc. etc.

me
door mein33 Jul 9, 2019 om 16:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@H.....,

Benz. auto's van 8 jr.  en ouder moeten toch elk jaar een APK ondergaan ?!

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 9, 2019 om 16:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@M.,. Ts. geeft de leeftijd van de auto niet aan. Bij meer dan 8 jaar oud is een ouderhoudsnota van  €174,00 incl APK zeker geen vreemde kwestie.

ne
door neodutchio - Jul 9, 2019 om 16:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Staat er 1 uur werk op de factuur, of staat er 1 combinatiebedrag van een apk inclusief beurt. Overigens zou ik denken aan een kleine beurt. De apk en grote beurt voor mijn Matiz zat al standaard op €250,-. Daar komen de reparaties nog bij.

aurora1
door aurora1 - Jul 9, 2019 om 20:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Grote beurt en apk voor 174 euro? De garagehouder verbaasd aangekeken, en hoe keek hij toen terug?
Wat staat op de factuur aan wat zoal gedaan is en aan materialen en vloeistoffen?