ka
door kadettc Oct 27, 2008 om 13:09
Auto & vervoer

APK keurings station dekra uden.

Hallo,

Ik heb mijn auto laten keuren bij dekra in uden nu is niet gelopen zoals het hoort volgends mij, graag zou ik mijn verhaal voorleggen en horen wat de mensen er hier van denken.

Vrijdag 17 oktober ga ik na derkra om mijn auto te laten keuren. Afgekeurd op 2 punten remleiding en stadslicht was niet goed. Dus dit is gemaakt en ik kom terug op maandag 20 oktober voor de herkeuring. keurmeester zegt we kunnen de auto nog steeds niet goed keuren want de remmen lekken, ok ik na huis weer gemaakt kom ik op maandag 27 oktober terug wederom voor een herkeuring. ja eindelijk nu is hij goedgekeurd, maar nu komt het mevrouw wilde dat ik nog eens 26,-  afreken dus ik zeg dat vind ik vreemd want jullie zien een mankement over het hoofd de eerste keer en dan moet ik weer de keuringskosten betalen. ok dan zal ik er wat geld vanaf halen dan is het 13,- gewoon betaald, maar nu uiteindelijk kosten de keuring me toch 39,-

Dit vind ik niet kunnen! en jullie?

Groetjes

6673 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 27, 2008 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe zo over het hoofd gezien? U heeft de auto ter keuring aangeboden. Afgekeurd. Zoals ik het lees repareert u zelf. herkeuring, afgekeurd, u repareet weer zelf. U zult dan m.i. de gevraagde kosten moeten betalen. Een keurmeester kan niet een mankement over het hoofd zien en is hoogstens aansprakelijk als hij een auto ten onrechte zou goed- of afkeuren. l

ve
door verwijderd - Oct 27, 2008 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het tarief voor de APK-keuring is vrij. Garagehouders mogen dit zelf bepalen. Ook kan men zelf bepalen of men wel of niet kosten voor de herkeuring berekent.

Veelal is de herkeuring gratis als het desbetreffende bedrijf ook de herstelwerkzaamheden heeft verricht.  Maar dat kan per garage verschillen dus.

Groetkjes,

ve
door verwijderd - Oct 27, 2008 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

APK keuring heeft U behoedt voor veroorzaken van grote ravage. Een kapotte remleiding is niet niks.  Het spreekt vanzelf dat U de keuring moet betalen wanneer U op herhaling terugkomt .

Wanneer U er met prijs nog schappelijk uitspringt doordat U wordt gematst, gaat het mij te ver dat U zich beklaagt.

Wat ik er van vind? Wees dankbaar dat U vannacht heelhuids in Uw bedje ligt!

ve
door verwijderd - Oct 27, 2008 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

in mijn ogen heeft de dekra u veel te schappelijk behanselt . elke keer dat er met de auto verschijnt kost tijd en moet gewoon betaald worden. een herkeuring bestaat wettelijk ook niet.

ve
door verwijderd - Oct 27, 2008 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kadettc: Dat U zich niet schaamt! Een garage die precies doen wat nu de APK (lees: Algemene Periodieke Keuring) voor bedoeld is, de automobilisten er voor behoeden, dat er geen onnodige gebreken blijven zitten op een auto, dan zegt U zelf, afgekeurd omdat de remmen lekken (het is nogal niet niks zeg!!) vervolgens gaat U voor de 3e keer terug, en vindt dat U teveel betaald? U bent een vreemde persoon! Sorry hoor, maar voor 13 euro je auto nog eens 2x extra onder de loep genomen, DAAR zou ik WEL vrolijk van worden...!U bent goed gematst door deze prima garage Derkra! Waren ze maar allemaal zo! Hoe komt U op het idee om hier dan over te gaan klagen op deze website, ongelooflijk, echt! kenniet! Gr.van een weldenkend mens, Henri

ve
door verwijderd - Oct 28, 2008 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kadettc,

Mijn vervoermiddel, een Vectra A, repareer ik zoveel mogelijk zelf.

Vooraf aan APK controleer ik de auto zo goed mogelijk op APK punten en wat ik zo nog tegenkom. Een defect stadslicht zal ik so wie so wél zien.

Mocht  de wagen afgekeurd worden, (2 x gehad in de laatste 6 jaar) dan repareer ik dat dezelfde dag nog. Dan bied ik deze dezelfde middag weer voor keuring aan en hoef niets extra's te betalen.
Met korting €29,- en zonder korting €39,-. Bij Kwik Fit, op loopafstand van ons huis. Voor andere zaken kom ik daar niet.

In jou geval is er misschien wat aan te merken op de precisie van de keurmeester, als hij het remlek eerst niet heeft gezien. Doch het zou ook kunnen zijn dat je het remlek zelf hebt veroorzaakt, omdat je met de remleiding hebt zitten klooien. In ieder geval heeft hij het in 2- instantie wél gezien en het is gewoon weer een keuring.
En €39,- voor 1 keuring is een heel normale prijs.

Hardware ERror MAN.