ro
door ronw Nov 6, 2018 om 18:42
Auto & vervoer

Arriva

Ik ben eens benieuwd of het vaker voorkomt bij de mensen die met het openbaar vervoer reizen dat bijvoorbeeld de datum, of de tijd in de bus niet goed staat?

vervolgens wil je je geld terug vragen, moet je ik weet niet hoeveel werk en dus tijd investeren om je eigen geld terug te krijgen.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat dit zo veel werk moet kosten, bijv. Arriva maakt de fout, ik moet het bewijs leveren, is nog tot daarentoe, maar de tijd??

nu kun je natuurlijk zeggen, laat maar zitten, maar ik denk dat het landelijk gezien om heeel wat geld gaat.

Het duurt dan ook nog eens minimaal 15 werkdagen voordat een reactie komt.

misschien dat er eens een utzending aan geweid zou kunnen worden??

1263 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Nov 6, 2018 om 18:53
11510 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo RonW , 

De voorwaarden van Arriva : 

Als u een klacht heeft, moet u deze klacht schriftelijk aan de vervoerder voorleggen.
In deze klacht moet u alle gegevens vermelden die relevant zijn om uw klacht in behandeling te kunnen nemen.
Als uw klacht betrekking heeft op een gebeurtenis tijdens uw reis, dan dient u tenminste te vermelden de datum, de tijd en de plaats van het voorval, het lijnnummer en de rijrichting en zo mogelijk ook het nummer van het vervoermiddel.
De vervoerder kan u vragen uw vervoerbewijs te overleggen.

7.19 Geschillen tussen u en de vervoerder over de totstandkoming of uitvoering van de vervoerovereenkomst met betrekking tot de door de vervoerder te leveren of geleverde diensten kunnen zowel door u als de vervoerder aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl klik op openbaar vervoer).
Dit kunt u alleen doen als u uw klacht eerder schriftelijk bij de vervoerder heeft ingediend.
Via www.degeschillencommissie.nl of telefoon 070-3105310 kunt u hiervoor een formulier opvragen.

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2018 om 19:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Waarom geld terug vragen als de tijd of datum niet goed staat?

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2018 om 19:16
16828 Antwoorden / 108 Vragen
0

Maar waarom zou je geld terug moeten als tijd of datum (?) niet goed is. Datum lijkt me overigens sterk. Ik begrijp je vraag eigenlijk (kennelijk) niet goed. Je hebt het over OV kaart? Nou, die houd je toch voor dat ding en bij uitstappen weer?

ne
door neodutchio - Nov 6, 2018 om 19:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen
0

Je betaald voor een rit. Welke datum of tijdstip er in de bus hangt is niet relevant, u bliebt als u binnen komt en bliebt als u weer weg gaat.

tenormin
door tenormin Nov 6, 2018 om 19:25
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien ging de blieb niet af? Snap niets van tijd en/of datum.

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2018 om 19:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik ga er vanuit dat je het hebt over foute data / tijdstippen bij het in- en uitchecken. Dat heb ik zelf nooit mee gemaakt.

wi
door wilhelmina59 Nov 6, 2018 om 19:46
512 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je daar toch helaas in teleurstellen. Foute software geeft rare resultaten. Heb er toedertijd een maand gratis reizen aan overgehouden.

Cookies
door Cookies Nov 6, 2018 om 20:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Wilhelmina59: ???????

tenormin
door tenormin Nov 6, 2018 om 20:52
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@wilhelmina59, "heb er toentertijd een maand gratis reizen aan overgehouden". Leg eens uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

tenormin
door tenormin Nov 7, 2018 om 00:54
16828 Antwoorden / 108 Vragen

En toen werd het stil rond wilhelmina59.

ro
door ronw - Nov 6, 2018 om 19:46
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry, misschien niet duidelijk,
het gaat inderdaad om foute tijden , bijv. Ingechekt om 6 uur, en uitchecken om 2 uur, dus 4 uur eerder.

het gaat me ook niet om welke voorwaarden Arriva hanteert, het gaat er om hoeveel werk men moet doen om zijn gelijk te krijgen.

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2018 om 19:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Nog steeds niet duidelijk. Onstaat er door dat tijdverschil dan een verkeerde en voor jou nadelige afrekening? De afgelegde afstand wordt toch berekend en niet de (negatieve in dit geval) tijd dat je in de bus zat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 6, 2018 om 23:19
16843 Antwoorden / 202 Vragen
0

Het is mij ook onduidelijk of u schade heeft en zo ja welke. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik bij een staion uitcheckte en vervolgens enkele minuten later ook weer zou hebben ingecheckt bij een volgende halte. Dat was niet bij Arriuva maar hoe dan ook was een bezoek aan een kantoortje van die vervoerder en het opvragen van 'het reisverleden' meer dan voldoende om de niet uitgevoerde reis (wel geadministreerd op basi van de úitdraai').  Het werd snel teruggedraaid. Op basis van de reisregistratie bij OV zou duidelijk moeten blijken dat er sprake is van een fout en wat dan ook de schade zou zijn. Hoe dan ook begrijp u dat u de busreis als bedoeld heeft gemaakt.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2018 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus u reist blijkbaar met het OV terug in de tijd. Heel mooi. Maar kost u dat extra geld?

Maar om daar nu een uitzending aan te WIJDEN.  Beetje overdreven.

panter22
door panter22 - Nov 7, 2018 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen
0

Hoeveel uur heb je besteed aan deze kwestie.
Hoe zou Arriva dit op moeten lossen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Sp
Sportfan1998 - Apr 24, 2024 om 07:51
Huishouden & energie

Onderbuurman haalt stroom eraf

Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.  Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan ... Lees meer

Pa
Paulus1234 - Apr 24, 2024 om 17:46
Huishouden & energie

Energie label

Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe  "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?

Je zou to ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer