koenvd
door koenvd Dec 4, 2012 om 22:35
Auto & vervoer

Arriva verhoogt tarieven met

Arriva schaft per 9 december het papieren regio-ster abbonoment af. En introduceert nieuwe abbonomenten voor de ov-chipkaart. Ik ben zelf 16 en ga met de bus naar school. Een maandabbonement kost nu voor mij naar school in Dordrecht 48 euro voor 2 sterren. In het nieuwe systeem kost het reizen van een maand in het voordeligste geval 80 euro. Hoe is het mogelijk dat de prijs zo stijgt? En waarom volgt arriva gewoon de andere vervoerders niet, die het ster abbonement hebben gedigitaliseerd, en het verkopen voor dezelfde prijs als de papieren versie. En mag dit zo maar, de prijs zo verhogen? Kassa Help!!

1908 10 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 7, 2012 om 03:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De stijging komt door de invoering van de ov-chipkaart en de prijs zo absurd verhogen uiteraard mag dat gewoon.

Wat zegt arriva er zelf van? (al kan ik dat wel raden) Doe daar sowieso eerst je beklag en hierna ook bij het ovloket, beide is niet zo zinvol, maar je geeft er wel een signaal mee af.

En als je de mogelijkheid hebt pak de fiets, of ga de helft van de route fietsen.

je
door jenie - Dec 7, 2012 om 07:37
36 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zit eigenlijk met hetzelfde voor mijn zoon van 13 jr. Wij hebben nu de treinen van Syntus en dat gaat per 8 december over naar Arriva.

Hij heeft nu een sterabbonnement van 48 euro en dat bestaat bij Arriva niet. Nu heb ik Arriva gebeld en die hebben een scholieren abbonnement waar alle scholieren 55 % korting krijgen op de ritprijs.

Je moet dat aanschaffen, volgens mij kost dat 16,50 en dan doe je dat met je ov chipkaart. Die haalt overal 55 % korting vanaf.

Bel anders even met Arriva of kijk op hun site.

Groetjes,
Jenie

th
door thedoc - Dec 19, 2012 om 20:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik en vele vele anderen in de Hoekse Waard lopen hier tegenaan:

Tot nu toe rij ik dagelijks van mijn huisadres in Puttershoek (Hoekse Waard) met Arriva naar Rotterdam Zuidplein en vanaf Rotterdam Zuidplein met de RET metro naar metrostation Rotterdam Stadhuis op een regio ster abonnement van 109,05 (3 sterrren, centrumzone 5328).
Door de afschaffing van de regio ster abonnementen is dit vanaf heden niet meer mogelijk.
De mogelijkheid die nu geboden wordt is de altijd korting kaart. Met deze kaart betaal ik voor hetzelfde traject per maand ca 175 Euro, een verhoging van 65 Euro per maand.
Bus Puttershoek - Rotterdam Zuidplein 132 Euro, metro Rotterdam Zuidplein-Rotterdam Stadhuis per maand (22 reisdagen) 66,44 Euro. Totaal 198,44 Euro.
16,50 Euro kosten voor de "altijd korting" kaart (20% korting geeft deze in mijn geval) dus 39,67 Euro er weer vanaf geeft een totaal prijs van 175,27 Euro per maand.

Ik vind een verhoging van 66.22 per maand op een bedrag van 109,05 Euro wel heel erg veel.

Ik heb verschillende optie's trachten te zoeken maar allen komen rond hetzelfde bedrag uit.

Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen en is er iets aan te doen?

Ik heb een klacht naar Arriva gestuurd maar krijg een standaard brief terug welke aangeeft dat "anderen" er minder gaan betalen met het nieuwe systeem.

Mijn berekening gaat uit van 22 werkdagen per maand en die maak ik natuurlijk niet vol door verlofdagen en eventuele ziekte dagen maar met het huidige abonnement kan ik ook in het weekend en op mijn verlofdagen gebruik maken van het openbaar vervoer. Om deze reden hiervoor niet gecompenseerd.

Ook mijn dochter gaat zo'n 45% meer betalen voor haar dagelijkse rit van huis naar school en vice versa (15km)

Kortom ik vind de verhogingen welke Arriva doorvoert buiten proportie.

Mede doordat er geen samenwerking is met de RET Rotterdam heb ik geen alternatief buiten de auto helaas.

Groeten TheDoc

jo
door joflossie66 - Dec 24, 2012 om 17:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Koen

Ook ik werd hier vandaag mee geconfronteerd toen ik voor mijn twee kinderen hun 2 sterrenabonnement wilde verlengen.
Normaal betaal ik voor het maandabonnement (route Strijen - Albert Schweitzerplaats te Dordrecht) € 48. Vanaf januari ga ik € 2, 69 per enkeltje betalen (mits ze het geluk hebben de rechtstreekse sneldienst 175 te kunnen pakken). Dit komt op ongeveer € 5,38 per dag, en op € 112,98 per maand (uitgaande van 21 dagen). We kunnen een 40% kortingskaart kopen van € 16,50. We zijn dan per maand € 112,98 - 40% (€45,19) + € 16,50 = € 84,29 per kind kwijt. In vergelijk met vroeger is dit een prijsstijging van 75%!!!!!

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn!!!

zoekster
door zoekster - Dec 24, 2012 om 17:55
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Als jullie allemaal contact met de redactie van Kassa opnemen klik hier, dan kun je vragen of ze er in een van de uitzendingen aandacht aan willen besteden.
Alleen op het forum met z'n allen klagen levert niets op.

koenvd
door koenvd - Dec 24, 2012 om 19:31
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb de redactie van kassa gemaild. Als we dat nu allemaal doen

lo
door loekenmariska - Jan 8, 2013 om 15:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben intotaal nu 93 euro meer kwijt, en ik heb het ook bij kassa gemeld.
Ook zeler eem klacht neer gelegd bij Arriva maar die geven niet thuis.

zoekster
door zoekster - Jan 12, 2013 om 16:14
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Jullie kunnen ook een klacht bij Rover (vereniging van OV-reizigers) neerleggen. Die is klachten aan het verzamelen over het afschaffen van de sterabonnementen
klik HIER

pg
door pghonders - Jan 15, 2013 om 17:38
3 Antwoorden / 3 Vragen

Tot 9 december reed Connexxion in de bollenstreek. Daarna is het Arriva geworden. Ik betaal nu voor dezelfde rit 10 to 15% méér. Bovendien weet Arriva zelf niet wat een rit moet kosten, want het verschilt ook nog elke keer. Gelukkig kan ik ook naar het station fietsen, als het een beetje weer is. De trein is goedkoper ....

Aanbesteden zou toch goedkoper zijn? Wie steekt dat geld dan in zijn zak?

totalovwebcare
door totalovwebcare - Feb 1, 2013 om 13:52
10 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Een overzicht van alle tarieven in het openbaar vervoer vindt u op:
http://www.ovkwijt.nl/tarieven.php

Met Vriendelijke Groet,

TotalOV Webcare