lo
door looisje Jul 9, 2012 om 17:19
Auto & vervoer

Artikel terugbrengen

Bij het terugbrengen van een artikel bij de Zeeman werd mij gevraagd mijn naam en adresgegevens op te geven. Ik heb dit geweigerd omdat ik het absolute onzin vind bij een artkel van €10. Kan men dat zomaar vragen en waar worden die gegevens dan voor gebruikt? De verkoopster kon mij daar geen antwoord op geven.

2353 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ja dat kan zomaar........
Ruilen of terugbrengen is Geen Recht maar service/coulnce van de verkoper
en die mag hier dan ook eisen aan stellen zoals in dit geval noteren van je gegevens.
Bevalt dat je niet dan krijg je een geld, zo simpel is het het.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik vind het niet zo gek om dit te vragen omdat het voor komt dat spullen gestolen worden en vervolgens terug gebracht worden naar de winkel om te ruilen of geld terug te vragen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ac, wat, je geeft gewoon een valse naam en adres op, er wordt niets gecontroleerd. Geen idee wat ze met die gegevens doen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zoekster schreef op maandag 9 jul 2012, 17:31: Geen idee wat ze met die gegevens doen.


Gegevens zijn meestal voor de zaak zelf, kunnen ze beetje inzicht krijgen waar hun klanten zitten ivm reclamefolders/verspreiding ed
Niets bijzonders dus.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo looisje,

Ja, dat kan en mag.
En inderdaad, zoals zoekster ook al aangeeft, als je daar bezwaar tegen hebt (maar waarom) dan geef je een nep-naam en nep-adres op. Heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat er om een legitimatie gevraagd wordt.
M.a.w.: het is nu eenmaal een instructie die de verkoopsters gekregen hebben en daar houden ze zich - uiteraard - aan.
Het is een soort van verantwoording voor het terugbetaalde geld dat dus uit de kassa gehaald is.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 17:55: . Heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat er om een legitimatie gevraagd wordt.
.


Dan moet je niets terugbrengen bij Ikea ;-)
Daar moet je je legitimeren......

Maar als ze het willen controleren voor ze terugbetalen sta je wel voor schut met je valse gegevens als was je een crimineel die wat te verbergen heeft.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@stacey,

off topic:
Maar daar heb ik een klantenkaart. ;-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 19:13: @stacey,

off topic:
Maar daar heb ik een klantenkaart. ;-)


Ik ook, maar ze wilden mijn ID zien voor ik de paar euro terug kon krijgen die Hun artikelcode Fout/teveel aangaf bij een artikel op de kassa, dus je moet gecontroleerd en geregistreerd voor ze hun fout / teveel betaalde teruggeven, helemaal van de zotte, ik bracht tenslotte niet iets gekochts terug, maar was door ze `opgelicht` ;-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Of Misschien wilden ze mijn gegevens wel voor de bezorging van een bos bloemen als excuus ? ;-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze vraag is op 22 maart 2010 ook een keer gesteld hier onder dezelfde titel. Lees daar ook de antwoorden.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zwemmer schreef op maandag 9 jul 2012, 19:34: Deze vraag is op 22 maart 2010 ook een keer gesteld hier onder dezelfde titel. Lees daar ook de antwoorden.


Wat is de meerwaarde van een vraag uit 2010 ?!
Er zou in 2 jaar wel eens iets veranderd kunnen zijn ook,
maar antwoorden zijn hier al gegeven.............

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Meerrwaarde?? Het is gewoon een keer eerder gevraagd zo schoot mij te binnen. Je wilt toch niet zeggen dat er zuinig met ruimte omgesprongen moet worden? Verbeteren kan echter wel wat zuiniger.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zwemmer schreef op maandag 9 jul 2012, 19:58: Meerrwaarde?? Het is gewoon een keer eerder gevraagd zo schoot mij te binnen. Je wilt toch niet zeggen dat er zuinig met ruimte omgesprongen moet worden? Verbeteren kan echter wel wat zuiniger.


Ik kan hier wel 10 linken neerzetten naar dezelfde vragen vanaf 2006 schiet mij zo te binnen...........
Doen we dat voortaan bij elke vraag dan maar ff zo ipv een recent antwoord neer te zetten ?
Ghee, posten enkel voor het posten als je geen antwoord hebt is niet nodig hoor.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik dacht overigens echt dat het aanbevolen is om eerst na te gaan of er al een topic van dezelfde soort staat. Maar loisje is een nieuwkomer en wist dat wellicht nog niet.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

zwemmer schreef op maandag 9 jul 2012, 20:15: Ik dacht overigens echt dat het aanbevolen is om eerst na te gaan of er al een topic van dezelfde soort staat. Maar loisje is een nieuwkomer en wist dat wellicht nog niet.


Die zoekfunctie werkt niet altijd naar behoren dus wellicht doen mensen het wel maar vinden ze niets.......

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de reacties! Toch blij dat ik de vraag gesteld heb en als ik weer iets heb zal ik eerst "in het archief" kijken.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heel eenvoudig, het is omdat anders het personeel probleemloos zou kunnen frauderen. Door op de bon uw n.a.w.t. te noteren kan men zich van achter de toonbank bewijzen dat u ook echt het geld terug gekregen heeft. Gewoon een boekhoudkundige noodzaak.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2012 om 03:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom zou je je daar druk om maken?!

Geef altijd een fictieve naam, adres op en een 'krabbeltje' wat op niets lijkt. "Maria de Zaliger", Stadshart met een huisnummer wat niet bestaat.

Het zijn voor die ketens blijkbaar om fraude te voorkomen te doen. Geen enkele keten heeft ooit gereclameerd bij mij of sta te boek als 'zondaar'!

ve
door verwijderd - Jul 10, 2012 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ot.
de klant geeft de naam omdat de kassa soms het geld er naast laat vallen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer