lo
door looisje Jul 9, 2012 om 17:19
Auto & vervoer

Artikel terugbrengen

Bij het terugbrengen van een artikel bij de Zeeman werd mij gevraagd mijn naam en adresgegevens op te geven. Ik heb dit geweigerd omdat ik het absolute onzin vind bij een artkel van €10. Kan men dat zomaar vragen en waar worden die gegevens dan voor gebruikt? De verkoopster kon mij daar geen antwoord op geven.

2353 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat kan zomaar........
Ruilen of terugbrengen is Geen Recht maar service/coulnce van de verkoper
en die mag hier dan ook eisen aan stellen zoals in dit geval noteren van je gegevens.
Bevalt dat je niet dan krijg je een geld, zo simpel is het het.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind het niet zo gek om dit te vragen omdat het voor komt dat spullen gestolen worden en vervolgens terug gebracht worden naar de winkel om te ruilen of geld terug te vragen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ac, wat, je geeft gewoon een valse naam en adres op, er wordt niets gecontroleerd. Geen idee wat ze met die gegevens doen.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op maandag 9 jul 2012, 17:31: Geen idee wat ze met die gegevens doen.

Gegevens zijn meestal voor de zaak zelf, kunnen ze beetje inzicht krijgen waar hun klanten zitten ivm reclamefolders/verspreiding ed
Niets bijzonders dus.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo looisje,

Ja, dat kan en mag.
En inderdaad, zoals zoekster ook al aangeeft, als je daar bezwaar tegen hebt (maar waarom) dan geef je een nep-naam en nep-adres op. Heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat er om een legitimatie gevraagd wordt.
M.a.w.: het is nu eenmaal een instructie die de verkoopsters gekregen hebben en daar houden ze zich - uiteraard - aan.
Het is een soort van verantwoording voor het terugbetaalde geld dat dus uit de kassa gehaald is.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 17:55: . Heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat er om een legitimatie gevraagd wordt.
.

Dan moet je niets terugbrengen bij Ikea ;-)
Daar moet je je legitimeren......

Maar als ze het willen controleren voor ze terugbetalen sta je wel voor schut met je valse gegevens als was je een crimineel die wat te verbergen heeft.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey,

off topic:
Maar daar heb ik een klantenkaart. ;-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 19:13: @stacey,

off topic:
Maar daar heb ik een klantenkaart. ;-)

Ik ook, maar ze wilden mijn ID zien voor ik de paar euro terug kon krijgen die Hun artikelcode Fout/teveel aangaf bij een artikel op de kassa, dus je moet gecontroleerd en geregistreerd voor ze hun fout / teveel betaalde teruggeven, helemaal van de zotte, ik bracht tenslotte niet iets gekochts terug, maar was door ze `opgelicht` ;-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of Misschien wilden ze mijn gegevens wel voor de bezorging van een bos bloemen als excuus ? ;-)

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag is op 22 maart 2010 ook een keer gesteld hier onder dezelfde titel. Lees daar ook de antwoorden.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 9 jul 2012, 19:34: Deze vraag is op 22 maart 2010 ook een keer gesteld hier onder dezelfde titel. Lees daar ook de antwoorden.

Wat is de meerwaarde van een vraag uit 2010 ?!
Er zou in 2 jaar wel eens iets veranderd kunnen zijn ook,
maar antwoorden zijn hier al gegeven.............

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meerrwaarde?? Het is gewoon een keer eerder gevraagd zo schoot mij te binnen. Je wilt toch niet zeggen dat er zuinig met ruimte omgesprongen moet worden? Verbeteren kan echter wel wat zuiniger.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 9 jul 2012, 19:58: Meerrwaarde?? Het is gewoon een keer eerder gevraagd zo schoot mij te binnen. Je wilt toch niet zeggen dat er zuinig met ruimte omgesprongen moet worden? Verbeteren kan echter wel wat zuiniger.

Ik kan hier wel 10 linken neerzetten naar dezelfde vragen vanaf 2006 schiet mij zo te binnen...........
Doen we dat voortaan bij elke vraag dan maar ff zo ipv een recent antwoord neer te zetten ?
Ghee, posten enkel voor het posten als je geen antwoord hebt is niet nodig hoor.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht overigens echt dat het aanbevolen is om eerst na te gaan of er al een topic van dezelfde soort staat. Maar loisje is een nieuwkomer en wist dat wellicht nog niet.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 9 jul 2012, 20:15: Ik dacht overigens echt dat het aanbevolen is om eerst na te gaan of er al een topic van dezelfde soort staat. Maar loisje is een nieuwkomer en wist dat wellicht nog niet.

Die zoekfunctie werkt niet altijd naar behoren dus wellicht doen mensen het wel maar vinden ze niets.......

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties! Toch blij dat ik de vraag gesteld heb en als ik weer iets heb zal ik eerst "in het archief" kijken.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2012 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel eenvoudig, het is omdat anders het personeel probleemloos zou kunnen frauderen. Door op de bon uw n.a.w.t. te noteren kan men zich van achter de toonbank bewijzen dat u ook echt het geld terug gekregen heeft. Gewoon een boekhoudkundige noodzaak.

ve
door verwijderd - Jul 10, 2012 om 03:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je je daar druk om maken?!

Geef altijd een fictieve naam, adres op en een 'krabbeltje' wat op niets lijkt. "Maria de Zaliger", Stadshart met een huisnummer wat niet bestaat.

Het zijn voor die ketens blijkbaar om fraude te voorkomen te doen. Geen enkele keten heeft ooit gereclameerd bij mij of sta te boek als 'zondaar'!

ve
door verwijderd - Jul 10, 2012 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ot.
de klant geeft de naam omdat de kassa soms het geld er naast laat vallen.