Artikel terugbrengen
Bij het terugbrengen van een artikel bij de Zeeman werd mij gevraagd mijn naam en adresgegevens op te geven. Ik heb dit geweigerd omdat ik het absolute onzin vind bij een artkel van €10. Kan men dat zomaar vragen en waar worden die gegevens dan voor gebruikt? De verkoopster kon mij daar geen antwoord op geven.
Ja dat kan zomaar........
Ruilen of terugbrengen is Geen Recht maar service/coulnce van de verkoper
en die mag hier dan ook eisen aan stellen zoals in dit geval noteren van je gegevens.
Bevalt dat je niet dan krijg je een geld, zo simpel is het het.
Ik vind het niet zo gek om dit te vragen omdat het voor komt dat spullen gestolen worden en vervolgens terug gebracht worden naar de winkel om te ruilen of geld terug te vragen.
Ac, wat, je geeft gewoon een valse naam en adres op, er wordt niets gecontroleerd. Geen idee wat ze met die gegevens doen.
zoekster schreef op maandag 9 jul 2012, 17:31: Geen idee wat ze met die gegevens doen.
Gegevens zijn meestal voor de zaak zelf, kunnen ze beetje inzicht krijgen waar hun klanten zitten ivm reclamefolders/verspreiding ed
Niets bijzonders dus.
Hallo looisje,
Ja, dat kan en mag.
En inderdaad, zoals zoekster ook al aangeeft, als je daar bezwaar tegen hebt (maar waarom) dan geef je een nep-naam en nep-adres op. Heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat er om een legitimatie gevraagd wordt.
M.a.w.: het is nu eenmaal een instructie die de verkoopsters gekregen hebben en daar houden ze zich - uiteraard - aan.
Het is een soort van verantwoording voor het terugbetaalde geld dat dus uit de kassa gehaald is.
Met vr.gr.
edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 17:55: . Heb inderdaad nog nooit meegemaakt dat er om een legitimatie gevraagd wordt.
.
Dan moet je niets terugbrengen bij Ikea ;-)
Daar moet je je legitimeren......
Maar als ze het willen controleren voor ze terugbetalen sta je wel voor schut met je valse gegevens als was je een crimineel die wat te verbergen heeft.
edrick3 schreef op maandag 9 jul 2012, 19:13: @stacey,
off topic:
Maar daar heb ik een klantenkaart. ;-)
Ik ook, maar ze wilden mijn ID zien voor ik de paar euro terug kon krijgen die Hun artikelcode Fout/teveel aangaf bij een artikel op de kassa, dus je moet gecontroleerd en geregistreerd voor ze hun fout / teveel betaalde teruggeven, helemaal van de zotte, ik bracht tenslotte niet iets gekochts terug, maar was door ze `opgelicht` ;-)
Of Misschien wilden ze mijn gegevens wel voor de bezorging van een bos bloemen als excuus ? ;-)
Deze vraag is op 22 maart 2010 ook een keer gesteld hier onder dezelfde titel. Lees daar ook de antwoorden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer