Pr
door Prolfie Jul 4, 2018 om 21:33
Auto & vervoer
Audi Mobiliteit werkt niet

Laatst had ik met mijn Audi een lekke band en werd niet geholpen zoals de voorwaarden vermelden.
Naderhand met Mobiliteit in gesprek geweest, maar Audi weigert toe te geven dat zij niet juist gehandeld hebben.
De voorwaarden zijn te vinden op: www.audi.nl/mobiliteit

Daarin wordt vermeld dat je geholpen word met een lekke band en mocht het langer dan 3 uur duren, dat je recht op vervangend vervoer hebt.
De ANWB verzorgt de Audi mobiliteit en is gekomen, maar konden geen vervangende band verzorgen (na werktijd) en mochten geen thuiskomer van Audi monteren. Zij konden mij dus niet helpen en zeiden dat ik geen recht op vervangend vervoer had en hebben mij bij de trein afgezet. Heb op station broodje en kop koffie genomen en was bijna 7 uur later thuis. De dag erna heb ik met Audi contact gezocht en zij blijven volhouden ondanks hun eigen voorwaarden dat ik geen recht op vervangend vervoer heb en ook het broodje en kopje koffie niet kan declareren.

Wanneer ik gewoon ANWB lid ben krijg ik in zo'n geval vervangend vervoer.
Wat is het nut dan van Audi Mobiliteit.

1418 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2018 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat het nut is, maar waarom mocht de thuiskomer niet worden gemonteerd? Daar hebt u hem toch voor?

Ik zou niet weten waarom uw versnaperingen zou willen declareren.

tenormin
door tenormin - Jul 4, 2018 om 21:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Audi Mobiliteit heeft als 'tussenpersoon' de ANWB, zo te lezen. Dat de ANWB de thuiskomer band niet wilde gebruiken kan te maken hebben wat Audi met de ANWB als contract heeft. Maar dat u zoiets heeft meegemaakt: ik zou bedanken voor de Audi  - non service -  en zelf lid van de ANWB worden. Want ik vind het te belachelijk voor woorden dat de thuiskomer er niet even kon worden omgedaan. Broodje en koffie declareren heeft natuurlijk geen zin, net zoals dat flut contract wat Audi kennelijk heeft met...

Ge
door Genee - Jul 4, 2018 om 22:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Onbegrijpelijk dat de ‘thuiskomer’ niet gemonteerd mocht worden of had u dat dan zelf moeten doen?
Wat als u op een vluchtstrook van de snelweg had gestaan?
Met wie heeft u of de ANWB dan ter plekke, na sluitingstijd, contact gehad?
En wat was de reden dat de ‘thuiskomer’ niet gemonteerd mocht worden, neem aan dat u dat wel wilde weten.

jo
door jorisw Jul 4, 2018 om 23:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik het lees gaat het niet om "de" thuiskomer, maar om "een" thuiskomer. Lijkt me toch iets anders. De ene ligt in de kofferbak en is van jezelf, de andere is niet van jezelf. Daarnaast kan je je afvragen waarom je pechhulp nodig zou hebben als je een thuiskomer in de kofferbak hebt liggen. Dan doe je het toch zelf?

Ge
door Genee Jul 4, 2018 om 23:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw u kunt gelijk hebben dat het om een thuiskomer gaat maar als de TS een dame is zal de thuiskomer misschien in de kofferbak blijven.

aurora1
door aurora1 Jul 5, 2018 om 01:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zeker nog nooit gehoord van dames die banden wisselen etc. etc? Bent u van het genre dat trots zegt "ik kan nog geen ei koken"?

Tr
door Trostomaat Jul 5, 2018 om 09:42
239 Antwoorden / Vragen

Misschien bedoelt hij wel dat dames dat niet doen. Net zoals heren dat niet doen. Vrouwen en mannen natuurlijk wel ;)

Ge
door Genee Jul 5, 2018 om 09:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1
Neem mijn petje af voor dames die een band wisselen.
Rij zelf meer dan 50 jaar auto maar nog nooit een autoband gewisseld, wel eitjes gekookt, opzetten met koud water, aan de kook brengen, pan van ‘vuur’ af en eitjes 5 à 6 min. in het hete water laten.
Eitjes bakken gaat me ook goed af.
Maar inderdaad, een kennis van me zet nog geen kop koffie.

brainless
door brainless Jul 5, 2018 om 13:38
324 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij mijn autolessen een lesje bandenwisselen gehad.
Mijn vader leerde mij ook al heel snel hoe ik een fietsband moest plakken (hij wilde eerst nog wel eens helpen met de band eraf halen).
Heb in die jaren 2x een reserveband moeten monteren (van een auto waarin ikzelf reed) en zeker 2x iemand geholpen die met een lekke band stond.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 4, 2018 om 23:29
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is voor mij een volsytrekt onbegrijpelijk verhaal. ANWB wegenwacht die een thuiskomer band niet wil plaatsen? Ik neem aan dat die band in uw auto aanwezig was met dan ook wel de opmerking dat die met ook in de auto aanwezige apperatuur heel eenvoudig zelf is te plaatsen.
Heeft u al navraag gedaan bij de ANWB hoe het zit met de afspraken die zij met AUDI hebben? En ook een klacht indienen / navraag doen bij PON, de importeur van AUDI.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2018 om 01:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Declareren van broodjes en koffie  mag natuurlijk, evenals (terecht) niet uitbetalen. Wie declareert nu zoiets? De ANWB heeft u natuurlijk wel geholpen, maar niet uw eisen ingewilligd.
Wat het nut van die mobiliteit is weet ik niet. U heeft kennelijk zelf daarvoor gekozen.
Gelukkig heeft de ANWB u naar het station gebracht en hoefde u niet daarheen te liften of te lopen of iemand te regelen, of.....een taxi te bestellen...

panter22
door panter22 - Jul 5, 2018 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Wat is de reden waarom Audi vindt dat ze juist gehandeld hebben?
Ben je gestrand vanwege achterstallig onderhoud, moesten de banden al lang vervangen zijn?
Of geldt het vervangend vervoer alleen in het buitenland?
Waarom zo moeilijk doen, was ter plekke lid geworden van de wegenwacht en je had met die thuiskomer naar huis gekund.

me
door mein33 - Jul 5, 2018 om 13:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wanneer ik gewoon ANWB lid ben krijg ik in zo'n geval vervangend vervoer.

Bij een ANWB-lidmaatschap krijgt u geen hulp bij pech onderweg.
Daarvoor heeft u, naast het lidmaatschap van de ANWB, ook de ANWB wegenwachtservice nodig.

Kan mij bijna niet voorstellen dat u zomaar en zondermeer niet bent verder geholpen, daar moet een onderliggende reden voor zijn, alleen dat wordt gissen en daar heeft u niets aan.
Als uw auto is uitgerust met een reserve wiel (een thuiskomertje is dat ook) of met een bandenreparatieset dan had de wegenwacht u zeker weer op weg geholpen.
Heeft u geen van beide in de auto, dan kan dat buiten de openingstijden van de garage weleens een probleem opleveren, zoals is gebleken.
De vraag is dan of Audi verantwoordelijk is in het geval dat deze geen van beiden in uw auto aanwezig waren, of dat u dan zelf in gebreke bent.
Ik denk in dat geval dat het laatste van toepassing is.

ne
door neodutchio - Jul 5, 2018 om 20:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Onlangs stond ik ook met een klapband en de reactie was dat als je een reservewiel hebt dat ze niet komen. U kunt immers zelf een band wisselen. Uiteindelijk zijn ze wel gekomen en hebben ze alleen een thuiskomer er onder gezet.
Dus wilde de mobiliteitservice het niet, of mocht het niet? Het lijkt mij sterk dat ze weigeren een thuiskomertje eronder te zetten. Of was het een thuiskomertje van de wegenwacht die gekocht moest worden?

me
door mein33 Jul 5, 2018 om 22:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Of was het een thuiskomertje van de wegenwacht die gekocht moest worden?

Heeft de WW dan van elk merk en type auto een thuiskomertje bij zich ?   ;-))

ne
door neodutchio Jul 6, 2018 om 07:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Net zo goed dat een wegenwachter een aantal accu's, oliesoorten en ruitenwisselvloeistof mee heeft, heeft deze ook een aantal thuiskomertjes. Mocht iemand net een andere maat (of accu) nodig heeft kunnen ze dat in de buurt in een depot ophalen. Zo veel verschillende thuiskomertjes zijn er niet hoor.