m_
door m_van_disseldorp@hotmail.com May 13, 2019 om 16:24
Auto & vervoer

Auto gehuurd maar niet gekregen

Op 18 oktokber 2018 heb ik via auto europe een auto bij Sixt gehuurd in Faro voor de periode 22 april 2019-3 mei 2019. Direct met creditcard betaald en afgeschreven door auto europe
Aangekomen in faro kregen we de auto niet mee, want we moesten de borg perse met de creditcard voldoen maar hiervan had ik echter geen pincode die perse nodig was
Andere betaalopties (met mijn Maestro bankkaart of cash) werden niet geaccepteerd. Aangezien er geen oplossing is geboden en ik dus geen auto had wil ik de 388,80EURO terug. Zowel auto europe als sixt geven hierop niet thuis. Wie heeft er een advies? Mag dit zo maar?

2711 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 13, 2019 om 16:33
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Het staat ook in de algemene voorwaarden.
https://www.autoeurope.nl/algemene-voorwaarden/#agb3

ne
door neodutchio - May 13, 2019 om 16:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Op de creditcard van de huurder wordt de borg als reservering geboekt. Zo is de verhuurder verzekerd van een betaling mocht er schade gereden worden.
Om fraude tegen te gaan moet de cc waar mee betaald is ook gebruikt worden bij de borg.
U had het gewoon kunnen nalezen in de av.

edrick3
door edrick3 - May 13, 2019 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

we moesten de borg perse met de creditcard voldoen maar hiervan had ik echter geen pincode die perse nodig was
Creditcard meenemen en de pincode niet weten ..... niet bepaald handig.
En dat je met de creditcard de borg moet betalen staat bij de Veelgestelde Vragen:
Heb ik een creditcard nodig om een auto te huren?
Ja, de hoofdbestuurder, de persoon wiens naam u opgeeft bij het boeken, moet op de verhuurlocatie een geldige creditcard op zijn naam tonen met voldoende dekking voor de borg. Prepaid-creditcards en bankkaarten worden niet geaccepteerd evenals contante betalingen.

edrick3
door edrick3 - May 13, 2019 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En terzijde:

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

marita5
door marita5 - May 13, 2019 om 17:46
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M.Van Disseldorp ,

Andere betaalopties (met mijn Maestro bankkaart of cash) werden niet geaccepteerd

Meld uw probleem bij Kassa , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/dossiers/oproepen/oproep-problemen-bij-autohuur-in-het-buitenland

edrick3
door edrick3 May 13, 2019 om 17:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Goeie tip, maar ....
de pincode van je creditcard niet weten en niet de Algemene Voorwaarden doorlezen is toch niet zo handig. ;-(

marita5
door marita5 May 13, 2019 om 17:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar niet geschoten is altijd mis .

ne
door neodutchio May 13, 2019 om 17:58
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom bij Kassa melden? Bij geen enkele verhuurder kan je met iets anders betalen dan met een creditcard. Er wordt namelijk geld gereserveerd en niets afgeboekt. Bij een bankpas wordt er geld afgeschreven wat daarna weer terug gestort moet worden. Hetzelfde met cash, dan moet er weer een aparte boekhouding bijgehouden worden van het cashgeld. Deze handelingen kosten tijd en geld.

marita5
door marita5 May 13, 2019 om 17:59
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom bij Kassa melden ? Omdat Kassa een oproep doet , simpeler kan ik het niet maken .

jo
door jorisw May 13, 2019 om 19:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dit is geen probleem bij autohuur waar Kassa op doelt. Dit is gewoon een fout van TS. Al zullen consumentenprogramma's er ook niet voor schromen om autoverhuurders die deze hele redelijke regels hebben publiekelijk af te branden in de uitzending.

ne
door neodutchio May 13, 2019 om 19:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waar het bij Kassa om gaat zijn de gevallen dat je bv de auto niet mee krijgt als je te laat bent of als er extra verzekeingen worden aangesmeert. Aan eigen schuld verhalen kan je geen item maken.

costnix
door costnix May 13, 2019 om 19:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar zo’n waarschuwing is heel nuttig voor anderen, om hun pincode wel “mee te nemen” op hun vakantie.

ne
door neodutchio May 13, 2019 om 20:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Vergeet dan ook je caravan niet als je naar de camping gaat.

tijger1
door tijger1 May 13, 2019 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag het ook in de tent?:-))

marita5
door marita5 May 13, 2019 om 21:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

OMG , wat èèn geleuter hier .

Br
door BrendaDJSenKarel - May 16, 2019 om 15:05
35 Antwoorden / Vragen

Heel kut, hadden ze beter moeten aangeven denk ik.

edrick3
door edrick3 May 16, 2019 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS had de Voorwaarden moeten lezen! En je pincode van je creditcard niet weten is ook niet slim.
Heeft dus niets met een vagina te maken.

Ka
door Karel.F - May 16, 2019 om 15:11
26 Antwoorden / Vragen

Altijd handig om de pincode van je CC te weten, dit krijg je vaker bij hotels in het buitenland te horen. Geen code, geen ingang.