Auto gehuurd maar niet gekregen
Op 18 oktokber 2018 heb ik via auto europe een auto bij Sixt gehuurd in Faro voor de periode 22 april 2019-3 mei 2019. Direct met creditcard betaald en afgeschreven door auto europe
Aangekomen in faro kregen we de auto niet mee, want we moesten de borg perse met de creditcard voldoen maar hiervan had ik echter geen pincode die perse nodig was
Andere betaalopties (met mijn Maestro bankkaart of cash) werden niet geaccepteerd. Aangezien er geen oplossing is geboden en ik dus geen auto had wil ik de 388,80EURO terug. Zowel auto europe als sixt geven hierop niet thuis. Wie heeft er een advies? Mag dit zo maar?
Het staat ook in de algemene voorwaarden.
https://www.autoeurope.nl/algemene-voorwaarden/#agb3
Op de creditcard van de huurder wordt de borg als reservering geboekt. Zo is de verhuurder verzekerd van een betaling mocht er schade gereden worden.
Om fraude tegen te gaan moet de cc waar mee betaald is ook gebruikt worden bij de borg.
U had het gewoon kunnen nalezen in de av.
we moesten de borg perse met de creditcard voldoen maar hiervan had ik echter geen pincode die perse nodig was
Creditcard meenemen en de pincode niet weten ..... niet bepaald handig.
En dat je met de creditcard de borg moet betalen staat bij de Veelgestelde Vragen:
Heb ik een creditcard nodig om een auto te huren?
Ja, de hoofdbestuurder, de persoon wiens naam u opgeeft bij het boeken, moet op de verhuurlocatie een geldige creditcard op zijn naam tonen met voldoende dekking voor de borg. Prepaid-creditcards en bankkaarten worden niet geaccepteerd evenals contante betalingen.
En terzijde:
Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?
Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.
Hallo M.Van Disseldorp ,
Andere betaalopties (met mijn Maestro bankkaart of cash) werden niet geaccepteerd
Meld uw probleem bij Kassa , klik op de rode regel .
https://kassa.bnnvara.nl/dossiers/oproepen/oproep-problemen-bij-autohuur-in-het-buitenland
Goeie tip, maar ....
de pincode van je creditcard niet weten en niet de Algemene Voorwaarden doorlezen is toch niet zo handig. ;-(
Ja , maar niet geschoten is altijd mis .
Waarom bij Kassa melden? Bij geen enkele verhuurder kan je met iets anders betalen dan met een creditcard. Er wordt namelijk geld gereserveerd en niets afgeboekt. Bij een bankpas wordt er geld afgeschreven wat daarna weer terug gestort moet worden. Hetzelfde met cash, dan moet er weer een aparte boekhouding bijgehouden worden van het cashgeld. Deze handelingen kosten tijd en geld.
Waarom bij Kassa melden ? Omdat Kassa een oproep doet , simpeler kan ik het niet maken .
Maar dit is geen probleem bij autohuur waar Kassa op doelt. Dit is gewoon een fout van TS. Al zullen consumentenprogramma's er ook niet voor schromen om autoverhuurders die deze hele redelijke regels hebben publiekelijk af te branden in de uitzending.
Waar het bij Kassa om gaat zijn de gevallen dat je bv de auto niet mee krijgt als je te laat bent of als er extra verzekeingen worden aangesmeert. Aan eigen schuld verhalen kan je geen item maken.
Maar zo’n waarschuwing is heel nuttig voor anderen, om hun pincode wel “mee te nemen” op hun vakantie.
Vergeet dan ook je caravan niet als je naar de camping gaat.
Mag het ook in de tent?:-))
OMG , wat èèn geleuter hier .
Heel kut, hadden ze beter moeten aangeven denk ik.
TS had de Voorwaarden moeten lezen! En je pincode van je creditcard niet weten is ook niet slim.
Heeft dus niets met een vagina te maken.
Altijd handig om de pincode van je CC te weten, dit krijg je vaker bij hotels in het buitenland te horen. Geen code, geen ingang.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer