Je
door Jetje177 Jun 24, 2019 om 00:25
Auto & vervoer

Auto gekocht, maar waar is mijn trekhaak?

Ik heb afgelopen zaterdag een autootje gekocht bij een garage. Mijn eerste autootje was toe aan vervanging. En ik wilde deze keer een betrouwbare koop. Nu had ik een super mooie auto gevonden, koopovereenkomst geregeld. De auto zou een week duren voordat deze rijklaar was. Nu ging ik hem ophalen en ik weet zo zeker dat er een trekhaak aan zat. En die zat er niet meer aan. Ik heb helaas geen foto's van de achterkant gemaakt. Wel de voorkant. Online kom ik de foto's van de advertenties ook niet meer tegen. Ik weet niet hoe ik er nog achter kan komen dat deze wel een trekhaak had. Ik voel me gewoon genept of is het echt mijn hersenen die me voor de gek houden... Hoe kan ik dit nog weten?

7622 22 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 24, 2019 om 00:30
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, zonder foto kunnen ook wij niet weten of die trekhaak er wel of niet aan zat. En ga ook niet oordelen over je hersenen.

sw
door swat1500 - Jun 24, 2019 om 00:31
3774 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft ook bij de handelar gevraagd of er wel of geen trekhaak op zat?
Als u geen sporen meer ziet van een trekhaak en u heeft verder niets zwart op wit dat deze auto met trekhaak werd aangeboden heeft u geen poot om op te staan.

dirck
door dirck - Jun 24, 2019 om 01:01
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het zou kunnen zijn dat er een afneembare trekhaak onder zit.
In dat geval zou de trekhaak in de kofferbak moeten liggen (bijvoorbeeld bij de reserveband)

Groet, Dirck

he
door henry1942 Jun 28, 2019 om 13:53
100 Antwoorden / 28 Vragen

ook een afneembare trekhaak  is gewoon achter onder de auto te zien, alleen even bukken.
de dan verwijderde kogel ligt dan waarschijnlijk in de kofferbak !!

panter22
door panter22 - Jun 24, 2019 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

Wat staat er in de koopovereenkomst over de trekhaak?
Het is een betrouwbare koop, nou dan vraag je die betrouwbare garage even waar de trekhaak gebleven is.
Of is die betrouwbare koop ineens niet zo betrouwbaar meer.

gerbera
door gerbera - Jun 24, 2019 om 08:29
7358 Antwoorden / 14 Vragen

maar waar is mijn trekhaak?

Geen idee, ik heb hem in elk geval niet.
Maar als u twijfelt vraag het de garagehouder, lijkt mij sterk dat die voor de overdracht onderdelen gaat verwijderen.

ma
door malty - Jun 24, 2019 om 09:04
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer de vorige eigenaar te achterhalen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 24, 2019 om 09:27
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn vraag is waarom een autoverkoper een trekhaak zou verwijderen bij een auto die in de aanbieding is bij hem?
Om eventueel toch nog te achterhalen of er inderdaad een trekhaak mee werd aangeboden is het zinvol om eens op zoek te gaan bij diverse sites waar garagebedrijven en autohandelaren hub auto's aanbieden. Mogelijk vind u daar het aanbieding nog. Een optie is ook: vragen aande vorige eigenaar zoals @MALTY ook al aangeeft..

ju
door juliomariner - Jun 24, 2019 om 10:52
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gok erop de Dirck gelijk heeft. Wat moet de verkoper met een gebruikte trekhaak?  Daarnaast het uurloon om de trekhaak te verwijderen.
Of er heeft nooit een trekhaak opgezeten of zoals Dirck zegt het is een afneembare trekhaak die dan waarschijnlijk in de kofferbak naast het reservewiel ligt

jo
door jorisw - Jun 24, 2019 om 10:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien ver gezocht, maar stonden er misschien 2 dezelfde auto's te koop? 1 met trekhaak en 1 zonder, en is uiteindelijk de auto zonder trekhaak in het koopcontract gekomen?

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 24, 2019 om 11:34
641 Antwoorden / 77 Vragen

Het lijkt me niet moeilijk om te achterhalen of er een trekhaak onder gezeten heeft. Die laat altijd sporen achter. Ga naar een andere garage en laat daar kijken of er een opgezeten heeft. Is dat duidelijk niet het geval dan hebt u zich gewoon vergist. Zat er ooit wel een op dan blijft de twijfel!

mathijs_b
door mathijs_b - Jun 24, 2019 om 11:45
641 Antwoorden / 77 Vragen

Het lijkt me niet moeilijk om te achterhalen of er een trekhaak onder gezeten heeft. Die laat altijd sporen achter. Ga naar een andere garage en laat daar kijken of er een opgezeten heeft. Is dat duidelijk niet het geval dan hebt u zich gewoon vergist. Zat er ooit wel een op dan blijft de twijfel!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 24, 2019 om 12:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Voor het monteren van een trekhaak moeten er gaten geboord worden in de bodem.
Zitten daar inderdaad gaten dan weet je het antwoord op je vraag.

Ka
door Kassagebruiker Jun 24, 2019 om 13:20
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als dat zo is heeft er "ooit" een trekhaak gezeten, maar is nog geen bewijs dat die er op zat bij de verkoop.

simon55
door simon55 - Jun 24, 2019 om 12:59
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[edit verwijderd redactie, graag inhoudelijk reageren]

Ka
door Kassagebruiker - Jun 24, 2019 om 13:19
683 Antwoorden / 5 Vragen

Mogelijk, (let wel mogelijk), was de trekhaak, mits aanwezig, gezichtsbeperkend voor de kentekenplaat gemonteerd en omdat dàt niet mag en verbaliseerbaar is, er voor de keuring (of bekeuring besparend) verwijderd.

diumenge
door diumenge - Jun 24, 2019 om 13:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als er online foto's beschikbaar waren, dan zijn die via de browser cache, Google cache of de wayback machine wellicht nog te achterhalen.

ro
door ron503 - Jun 24, 2019 om 14:43
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben niet van mening dat de trekhaak als die aanwezig was moedwillig verwijderd is. Meerdere modellen auto's hebben de kentekenplaat in de achterbumper geplaatst maar door een vaste trekhaak wordt die kentekenplaat zeg maar onleesbaar dus wordt gekozen voor een afneembare trekhaak. Als bij de afleverbeurt ook een apk wordt gedaan dan wordt de afneembare trekhaak verwijderd en na goedkeuring vaak niet meer terug geplaatst maar ergens in de kofferruimte gedumpt. De aansluitstekker wordt bijna onzichtbaar achter de bumper weggewerkt maar is door even te bukken wel te vinden.

mesjeu
door mesjeu - Jun 25, 2019 om 11:21
6 Antwoorden / Vragen

Ik zou gauw een andere garage opzoeken, als de handelaar niet bakzeil haalt. Straks smeert hij je onderdelen aan bij een onderhoudsbeurt of apk, die nog niet nodig zijn. Is hij aangesloten bij de Bovag?

door 638443090 - Jun 25, 2019 om 11:51
2 Antwoorden / Vragen

Als je de naam van de garage(of website) en het merk/type/kleur van de auto vermeld dan kan ik kijken of er nog een advertentie terug te vinden is.

Te
door Tegen onzin - Jun 29, 2019 om 09:04
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Jetje,

Op het OVI van de rdw is terug te vinden of de auto gekeurd is voor een Trek gewicht.

Staat hier geen getallen dat heeft de auto geen trekhaak gehad.

brainless
door brainless Jun 29, 2019 om 09:39
324 Antwoorden / 0 Vragen

.

jo
door jorisw Jun 29, 2019 om 14:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je gebruikersnaam klopt niet.

brainless
door brainless - Jun 29, 2019 om 09:40
324 Antwoorden / 0 Vragen

Genoeg auto's die zonder trekhaak verkocht worden, waarbij wel een trekgewicht staat bij het RDW.
Die auto's mogen dus een trekhaak hebben (en een bepaald gewicht trekken) maar dta zegt niets over dat er 1 op hoort te zitten.

Donuts
door Donuts - Jun 29, 2019 om 09:52
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens in je handtas.

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2019 om 10:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS en TH zien we nooit meer terug.