An
door Anton358 Mar 13, 2018 om 15:51
Auto & vervoer

Auto niet gerepareerd, wel een rekening

De verwarming van mijn auto deed vrijwel niets meer. De garage heeft de thermostaat vervangen (volgens hen bleef die hangen), maar dit loste het probleem niet op. Vervolgens hebben ze het systeem nog gespoeld. Al met al uren werk, maar helaas zonder resultaat. Ik krijg nu een rekening van bijna 500 euro. Dat is wel heel zuur voor een niet gerepareerde auto. De garage zegt niet alle uren in rekening te hebben gebracht en wil verder niets aan de rekening doen. Moet ik dat accepteren?

11201 18 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Mar 13, 2018 om 16:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lees >HIER<

https://www.consuwijzer.nl/vervoer/reparatie-door-garagebedrijf/klacht-over-reparatie-door-garage

tenormin
door tenormin Mar 13, 2018 om 16:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Site was niet beveiligd. Wilde de link voor u zetten, maar ben slechte linker.

hansje klein
door hansje klein Mar 13, 2018 om 16:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bedankt voor uw attentie, maar ... het woordje HIER is door de afwijkende kleur al aangegeven als een super-link. Voor de duidelijkheid heb ik er >HIER< van gemaakt.

Ik heb Consuwijzer intussen wèl gevraagd om het antwoord op deze gestelde vraag uit te breiden met het geval dat de fout niet gevonden kan worden, maar er naderhand wèl een rekening gestuurd wordt.

Ik verwacht niet ad hoc een aanpassing op de site van Consuwijzer, het doorgeefluik naar ACM (Autoriteit Consumenten Markt).

tenormin
door tenormin Mar 13, 2018 om 17:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hier, was mij uiteraard ontgaan @hansje klein. U duidt het me geen euvel naar ik hoop?

hansje klein
door hansje klein Mar 13, 2018 om 17:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tenormin ...

Door uw opmerking ga ik vanaf nú alle hyperlinks tussen haakjes zetten ... dus uiteindelijk is het een verbetering.

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2018 om 16:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar ook zonder resultaat, zoals u ook schrijft: ze hebben er wel uren aan moeten werken. Geen idee hoe lang ze bezig zijn geweest voor € 500,00. U wel? Ben bang dat u het moet accepteren. Als een dokter u niet beter heeft gemaakt zal ook betaald moeten worden.

brainless
door brainless Mar 13, 2018 om 23:33
324 Antwoorden / 0 Vragen

Een arts heeft een inspanningsverplichting (geen resultaat verplichting).
Een garage/monteur/fietsenmaker heeft wel een resultaat verplichting.

simon55
door simon55 - Mar 13, 2018 om 16:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

De gewerkte uren zullen toch betaald moeten worden, neem ik aan.

Of werkt u ook pro Deo?

sj
door sjakie050 - Mar 13, 2018 om 17:07
2 Antwoorden / Vragen

Simon55:  Als ik prutswerk aflever is het inderdaad prodeo, klant mag (ook wettelijk) resultaat verwachten.
Ze zullen maar je banden vervangen terwijl het een motorprobleem betreft...

simon55
door simon55 Mar 13, 2018 om 17:16
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Is t wel n echte garage, niet n beun de baas?

Niet eens n kachel kunnen repareren. Ik denk eerder dat de kachel radiateur defect is

boppe1943
door boppe1943 - Mar 13, 2018 om 17:08
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lees wat u kunt doen:

https://www.consumentenbond.nl/auto/niet-tevreden-over-reparatie-auto

maar ga d'r maar eens aan staan.... (succes niet verzekerd).

hansje klein
door hansje klein Mar 13, 2018 om 22:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Pas maar op met het citeren van de Consumentenbond,
hier reageren meerdere deelnemers/deelneemsters tamelijk allergisch op ....

Opvallend, dat de tekst erg lijkt op de tekst van Consuwijzer hierboven.

Ge
door Genee - Mar 13, 2018 om 17:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bijna €500 betalen en niet gerepareerd, te belachelijk voor woorden.
Wanneer het een bovag garage is kunt u naar de klachtencommisie, anders eens naar het Juridisch Loket in uw gemeente voor advies.
De garage heeft niet alle uren in rekening gebracht?
Zijn ze een dag of langer bezig geweest met uw auto, dat geloof je toch niet.
De garage had, toen het niet snel opgelost kon worden, u moeten informeren over de te verwachte kosten.

getty
door getty - Mar 13, 2018 om 17:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het is geen no cure no pay. Of de hoogte redelijk is, daar valt over te debatteren.Dat u wel wat moet betalen, lijkt mij vanzelfsprekend.
Kijk of u kan middelen.

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2018 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij wat voor garage bent u geweest?
Leg het probleem (euvel) anders eens voor op een forum voor uw merk/type auto, of op de site problemcar.

jayrayskull
door jayrayskull - Mar 13, 2018 om 20:58
48 Antwoorden / Vragen

Neemt u eens contact op met het juridisch loket.

wi
door willem2sigaren - Mar 13, 2018 om 21:23
44 Antwoorden / Vragen

Toevallig pas de distributieriem laten vervangen ? Als dat door een beunhaas is gedaan denk ik dat hij geen rekening heeft gehouden met de waterpomp. De garage had dat als optie bij de hand moeten hebben en u ook die vraag moeten stellen.

re
door red1 - Mar 16, 2018 om 12:47
329 Antwoorden / 1 Vragen

garage B de Haas?

wa
door wandershp - Mar 16, 2018 om 13:09
14 Antwoorden / 2 Vragen

Als oud automnonteur weet ik wel dat de kachel radiatortjes regelmatig verstopt raken en daardoor minder capaciteit hebben . Dat ze bij u een verkeerde diagnose gesteld hebben en niet afdoende gerepareerd is vervelend.   Ik zou wel de specificatie voor de rekening vragen en als die redelijk is moet u helaas betalen . Tevens zou het verstandig zijn om een exacte prijsopgave te vragen voor het vervangen van de kachel radiator omdat dit bij sommige merken een tijdrovende bezigheid is . Misschien is er dan nog een vorm van coulante houding mogelijk van de garage houder voor het defenitief repareren van de kachel van uw auto . Het spoelen en reinigen van de kachel leverd meestal maar een tijdelijk resultaat op met een grotere kans op lakkage.

1paul
door 1paul - Mar 16, 2018 om 14:09
3103 Antwoorden / 0 Vragen

garage heeft een inspanningsverplichting, dit wil zeggen dat als de klacht nog steeds bestaat u niet hoeft te betalen, ze hebben immers niet geleverd wat was afgesproken...

aurora1
door aurora1 Mar 16, 2018 om 14:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u niet in de war met medische beroepen?

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 16, 2018 om 23:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie geen Merk of Model genoemd, enkele zitten erg lastig in elkaar en een nieuwe monteren is van  makkelijk zelf te doen tot halve auto slopen!

Ik weet dat  je er soms moeilijk bij kunt maar eerst even zeggen welk merk & type, dan kunnen ervaringsdeskundigen ook zeggen of het terecht is dat ze dat niet doen na zoveel uren zoeken....
Ik vermoed dat het een lastig bereikbare is en ze hebben niet genoeg personeel om een relatief goedkope kachel met vele uren werk te vervangen.....

dyronyso1943
door dyronyso1943 - Mar 21, 2018 om 16:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

tuurlijk niet loon na resultaat  toch? systeem doospoelen is 30 min werk?

he
door henry1942 - Mar 22, 2018 om 18:13
100 Antwoorden / 28 Vragen

Thermostaat vervangen en systeem doorspoelen moet toch binnen een uurtje klaar zijn
of hebben ze eerst alleen de thermostaat vervangen en later het systeem door gespoeld ?
 dus hooguit totaal 1,5 uur werk.
Over  welk merk, type en bouwjaar auto gaat het en de kilometerstand  ???

jo
door joQ - Mar 23, 2018 om 16:32
23 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ze hebben wel geprobeerd het probleem op te lossen. ik denk dat de  kachel-radiateur verstopt is! Dan is daar te weinig koelvloeistof doorstroming en dus geen warmte welke de Fan in het interieur kan blazen.

Is er eens een papje (dichtmiddel) ivm Een lek in het koelsyateem gegooid? Dit kan de kanalen verstoppen! Om te vervangen moet het dashboard eruit en de kachel-radiator vervangen worden! Veel werk (uren) dus kosten..