Auto reparatie
Tijdens mijn vakantie in Lennestadt heb ik na pech mijn auto laten reparen. (mazda garage Woite Lennestad)
Er werden twee bobines vervangen. Hiervoor moest ik 283.12 euro ex 19 proc.btw betalen. In nederland aangekomen zag mijn mazda garage dat er twee BREMI bobines waren gemonteerd. Kosten bij Bremi 66.00 euro.per twee. Na veel mailen heen en weer zegt de garage dat ze de rekening van de leverancier niet hadden gecheckt.Ik heb gevraagd of ze mij een copy van de leverancier kunnen sturen maar ik hoor nu helemaal niets meer.
Weet iemand waar ik in duitsland terecht kan met mijn klacht?
Bedankt.
U bent met de reparatieprijs akkoord gegaan en daar is eigenlijk de kous mee af. De bobines waren de oorzaak van de storing maar er zijn veel meer kosten in rekening gebracht zoals arbeidsloon gebruik apparatuur en monteur. Het lijkt mij logisch dat u geen reactie meer krijgt want de garage gaat u geen inzage in het inkoopbeleid verstrekken.
Ook in Duitsland werken ze niet voor niets .De garagehouder is niet verplicht om de rekening van de leverancier aan je tonen. Kortom je hebt opdracht gegeven voor de reparatie .Die reparatie is naar alle tevredenheid verricht en door je betaald. Dus is er weinig te halen als de garage niet aangeeft dat ze zich vergist hebben.
Ik vind de reacties vreemd
uit het topic haal ik dat op de factuur de bobines gespecificeerd staan voor 283 euro. Ik ga er van uit dat dan verder op de factuur nog posten staan zoals arbeidstijd en btw
echter een ieder mag zijn eigen verkoopprijzen rekenen.
Elke garage rekent provisie op onderdelen.
In dit geval dus een hele hoge.
Jammer maar helaas.
U bent er bij de balie akkoord mee gegaan
Dat hadden wij ook wel door hoor slimmerik
Uit het topic haal ik nergens dat de bobines gespecificeerd staan voor 283 Euro, maar dat het vervangen van de 2 bobines in totaal 283 Euro excl.BTW heeft gekost. Voor wat betreft de rest: dat is allemaal al gezegd.
Je moet ook kijken naar wat er onder de streep stond van de rekening. Misschien vragen ze wel meer voor onderdelen maar doen het voor een lager uurtarief? Het is maar net hoe een bedrijf z'n bedrijfsvoering inricht.
Ik heb gevraagd of ze mij een copy van de leverancier kunnen sturen
Als u een zaak zou hebben, zou u het doen? Ik denk het niet.
Wat was het uurloon, wat kostte het gebruik van de werkplaats, hoeveel kostte klein grut bij de reparatie en hoe lang waren ze bezig?
Geen enkel bedrijf stuurt klanten de rekeningen van hun leveranciers. Logisch zou ik denken. Ook moeten ze de producten bestellen als die niet op voorraad zijn en ook dat kost tijd en dus geld. Een gewone allround garage was mogelijk voordeliger geweest dan de merkdealer, dan had u niet voor een merkdealer moeten kiezen. Ik vind de rekening overigens niet extreem hoog. Ze hebben, naar ik aanneem, ook eerst nog naar de oorzaak van het euvel moeten zoeken. Ook dat kost tijd en dus geld en daarvoor moet apparatuur gebruikt worden waarin geinvesteerd moet worden.
Als u het niet met de rekening eens was had u direct moeten reclameren en niet pas nu.
En wie zegt dat de bobines in Duitsland ook €66 inkoop kosten? En kunt u even uw laatste loonstrookje hier online zetten, dan kunnen we kijken of het bedrag veel of weinig is tov uw inkomen. Oh, u wilt dat niet? Waarom zou de garage dan wel openheid moeten geven in hun kostenstructuur? Zoals door meerdere al aangegeven, het is meer dan 2 bobines leveren. De storing moet onderzocht worden en de bobines moeten vervangen worden. Een werkplaatstarief van €80 per uur is heel normaal. Laat ze 2 uur gewerkt hebben plus de bobine plus wat klein materiaal, dan zit u al heel dicht in de buurt van de factuur.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer