no
door northface Aug 26, 2012 om 17:24
Auto & vervoer

Auto verkoop via marktplaats

We proberen via oa marktplaats de auto van onze kortgeleden overleden vader te verkopen.
wat is de beste (veiligste) manier om het financiële gedeelte bij een eventuele verkoop te regelen.
Contant geeft problemen volgens mij omdat banken dergelijke bedragen niet zomaar op een rekening willen storten.
De eventuele koper wil ook geen groot geld bedrag overmaken zonder dat hij/zij de eigendoms papieren in ontvangt te nemen.

30331 33 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb 2 jaar geleden mijn auto via Marktplaats verkocht waarbij ik zowat in een 'foute' koper ben getrapt, een zogenaamde makelaar uit Londen die voor een klant in Nederland een auto zocht.
Nadien een wel serieuze reactie gehad die uiteindelijk tot verkoop van mijn auto heeft geleid. De koper heeft de helft van de afgesproken prijs per bank overgemaakt en de andere helft contant betaald op het moment dat we de auto over lieten schrijven bij het postkantoor. Kunt u wellicht ook zo'n 50/50-constructie afspreken? Alles pas laten betalen op het moment van overschrijving zou ik zeker niet doen, dan kunt u nog beter de koper via een spoedoverboeking het bedrag aan u laten betalen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste motto blijft hoe dan ook: eerst betalen (letterlijk) en dan pas overschrijven.

Sukses.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

northface schreef op zondag 26 aug 2012, 17:24: ...
Contant geeft problemen volgens mij omdat banken dergelijke bedragen niet zomaar op een rekening willen storten.
...
Grote bedragen op je rekening storten is geen enkel probleem, je zal je je wellicht moeten identificeren en boven een grensbedrag zal de bank het melden, maar als jij kan aantonen dat het geld uit een verkoop komt geeft dat geen enkel probleem.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe hoog het bedrag is dat een bank moet melden weet ik niet, maar als je een auto bij een garage koopt, zijn ze verplicht om contante betalingen vanaf 25000 euro bij de Belastingdienst te melden.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

vaak is het gebruikelijk dat na een bezichtiging en evt proefrit met de auto eerst het geld betaald wordt, en dan pas overgeschreven. Zij zouden het bedrag naar u over kunnen maken na akkoord voor de koop.

U kunt bijvoorbeeld het geld over laten boeken bij u zelf thuis, of bij de koper, als u ziet dat het geld onderweg is kunt u samen naar het postkantoor om over te schrijven.

Bij een bank kunt u vaak tot 10.000 euro storten zonder ID, wilt u meer storten dan kunt u zich legitimeren bij de bank. Wel netjes opgeven aan de belasting dienst.

Als de koper en u dezelfde bank hebben kunt u zelfs zien of het geld er ook echt gelijk is. Een eigen overboeking kunnen ze niet terug laten storten.
Kijk ook wat de koper graag wilt, en kom er samen uit. Ga nooit alleen, neem iemand mee als getuige of als extra hulp.

Nu weet ik niet om wat voor bedrag het gaat, maar ieder heeft zijn grens wat hij/zij fijn vindt om contant bij te hebben.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval de auto pas overschrijven als het geld bij u binnen is.
(nb. niet via cheque's of 3e geld rekeningen)

Vraag ook of de koper bezwaar heeft om een kopie van zijn/haar ID af te geven (met BSN zwartgemaakt) zodoende heeft u een extra controle of de koper goed van vertrouwen is.

Is verkoop aan garagebedrijf/dealer geen optie. Misschien is het verschil tussen de opbrengst u en uw naasten het wel waard om dit verlies te nemen en zo minder zorgen te hebben.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst, hoe zo zou uw bank geen groot bedrag accepteren? Waar is een bank dan voor?
Dan: gewoon contant afreken en eerst dan de autosleutels overhandigen. Zo er een proefrit gemaakt moet worden: altijd meerijden.
De veiligste manier, zonde markplaatskopers te willen beledigen is toch eerst eens nagaan of de merkdealer geen mogelijkheid kan bieden en ook kunt u nadenken over 'verkoop' via inruil.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerritaltena

Ik weet dat het bij de SNS bank(niet mijn bank)bijvoorbeeld niet mogelijk is om contant geld te storten of nou een tientje is of 10.000 € is.
Bij contant geld is het ook maar altijd de vraag of het geen vals geld is.
Wil ook liever niet met en dergelijk bedrag over straat zal niet de eerste zijn die het geld verliest.
De auto staat bij de dealer waar de auto gekocht maar daar is nog niet veel belangstelling voor geweest ondanks dat hij zo goed als nieuw is.
De meeste mensen willen (ondanks de crisis) liever een "echte" nieuwe auto ipv een zo goed als nieuwe auto met slechts enkele duizenden km op de teller.
Vandaar dat we hem nu ook via marktplaats aanbieden,waarna nu na een aantal weken het hoogste bod in de buurt komt van de minimale prijs die wij er voor willen hebben,die altijd nog meer dan 25% lager is dan de nieuwprijs.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Handigste lijkt mij dan toch om, zoals al voorgesteld hier, het geld in je bijzijn te laten overschrijven en daarna de auto over te dragen.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2012 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

De auto staat nu bij de dealer....waarom dan niet met de dealer een afspraak gemaakt over dat zij het verkoopgedeelte voor u op zich nemen (verkoop in opdracht van klant). Spreek van tevoren af welk bedrag u minimaal voor de auto wilt ontvangen en hoeveel de garage voor hun diensten aan u mag berekenen.
Vertel ook dat u ook zelf de auto via internet wilt aanbieden en eventuele potentiele klanten aan hun zult doorverwijzen. Me dunkt dat de garage graag aan u wil verdienen en ze deze opdracht wel aannemen....hij staat er immers nu toch en iemand die echt intresse in deze auto heeft zal het niet uitmaken aan wie hij het geld betaald, of dat nu aan de garage is of direct aan u, als de prijs maar goed is dan kopen ze wel.
Het enige nadeel voor u is dat u niet het volledige verkoopbedrag ontvangt, maar daar staat tegenover dat u verder over de afhandeling geen zorgen heeft.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo heb ik het gedaan met een bedrag van € 11.000

Koper wilde niet eerst overmaken dus contant betalen
Locatie opgezocht waar mijn bank zit en ik kan storten en tevens een postkantoor waar de auto overgeschreven kan worden.

Samen naar de auto kijken omdat koper dat natuurlijk wil.

Samen naar mijn bank om geld te storten,symbolisch de sleutel overhandigen en overschrijvingsbewijs, daarna naar postkantoor en overschrijven.

afscheid nemen en klaar

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niks eerst de helft en daarna na overschrijving de rest. Dat kan goed fout gaan. Dat Londen verhaal van Susannef is een bekende oplichters truck of het moet bij haar anders gegaan zijn met zichtbare kopers.
Eerst betalen bij je bank en daarna overschrijven, hoe aardig die mensen ook lijken.
Toen ik mijn BMW verkocht voor 11.000 euro heb ik eerst het geld in een ontvangst geld automaat gedaan om ook te kijken of het geld wel echt was. En je hebt ook een bon voor de klant. de koper was het er mee eens. Dat gaf al een goed gevoel. Je doet alles samen.
Doet de klant moeilijk dan op je tellen passen.
Niks op afstand doen, gewoon samen.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn motor via marktplaats verkocht. Op het moment dat we akkoord waren zijn koper en ik naar het postkantoor getogen waar hij de afgesproken 9000 euro eerst op mijn rekening heeft gestort. Nadat dit contante geld geaccepteerd en verwerkt was, is aan hetzelfde loket deel 3 overgeschreven en het vrijwaringsbewijs verstrekt. Volledig veilig lijkt mij.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2012 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

northface schreef op zondag 26 aug 2012, 21:00: Gerritaltena

Ik weet dat het bij de SNS bank(niet mijn bank)bijvoorbeeld niet mogelijk is om contant geld te storten of nou een tientje is of 10.000 € is.
Bij contant geld is het ook maar altijd de vraag of het geen vals geld is.
Wil ook liever niet met en dergelijk bedrag over straat zal niet de eerste zijn die het geld verliest.
De auto staat bij de dealer waar de auto gekocht maar daar is nog niet veel belangstelling voor geweest ondanks dat hij zo goed als nieuw is.
De meeste mensen willen (ondanks de crisis) liever een "echte" nieuwe auto ipv een zo goed als nieuwe auto met slechts enkele duizenden km op de teller.
Vandaar dat we hem nu ook via marktplaats aanbieden,waarna nu na een aantal weken het hoogste bod in de buurt komt van de minimale prijs die wij er voor willen hebben,die altijd nog meer dan 25% lager is dan de nieuwprijs.

Een beste bank als je er geen contant geld kunt storten!?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een onzin vraag , als je op het post kantoor staat drie meter van de balie af laat je je betalen, en dan drie meter naar voren lopen en overschrijven.punt.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 26 aug 2012, 18:16: Het beste motto blijft hoe dan ook: eerst betalen (letterlijk) en dan pas overschrijven.

Sukses.

Wat zou je adviseren als de koper dezelfde vraag stelt? Vanuit die optiek zou eerst overschrijven immers wenselijk zijn (zoals ook gebeurt als je een auto bij een garage koopt).

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op dinsdag 28 aug 2012, 00:01: wat een onzin vraag , als je op het post kantoor staat drie meter van de balie af laat je je betalen, en dan drie meter naar voren lopen en overschrijven.punt.

Het postkantoor?? bestaan die nog. en als ze nog bestaan kunnen er vast geen bankzaken worden gedaan de postbank bestaat al jaren niet meer dan zul je toch echt naar de ING bank moeten.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je anders geen zin hebt om het via Marktplaats te doen: de ANWB heeft ook een service (ANWB Autoverkoopservice) waarbij ze de auto van je overnemen. Scheelt eventueel gedoe met proefritjes en bezoek aan de deur. Ik heb deze service niet geprobeerd, maar ken deze van een advertentie van de ANWB.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een auto verkocht via het internet.
Kijk eens op de site van de ANWB, daar kun je het verkoopkontract
downloaden. Wel 2x printen, zodat de koper en verkoper een contract krijgen.
Dat voorkomt heel veel problemen. Wil men dat niet, dan niet verkopen!!!!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

northface schreef op dinsdag 28 aug 2012, 22:00:
kamphuysen schreef op dinsdag 28 aug 2012, 00:01: wat een onzin vraag , als je op het post kantoor staat drie meter van de balie af laat je je betalen, en dan drie meter naar voren lopen en overschrijven.punt.

Het postkantoor?? bestaan die nog. en als ze nog bestaan kunnen er vast geen bankzaken worden gedaan de postbank bestaat al jaren niet meer dan zul je toch echt naar de ING bank moeten.

wie zegt dat het via de bank moet gaan, die verkoper kan toch gewoon dat geld casch betalen, ? wat is er nu zo lastig aan auto verkoop is casch handel dacht ik.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma 1949 schreef op maandag 27 aug 2012, 11:36: Ik heb ook een auto verkocht via het internet.
Kijk eens op de site van de ANWB, daar kun je het verkoopkontract
downloaden. Wel 2x printen, zodat de koper en verkoper een contract krijgen.
Dat voorkomt heel veel problemen. Wil men dat niet, dan niet verkopen!!!!

Ongelofelijke onzin die ANWB of de anwb werkt samen met ......

www.hoekomikvanmijnautoaf.nl

www.autorola.nl

probeer het eens voor de grap kost je niets !!

En wat je er voor krijgt ?? je schrikt je helemaal roestig in een flinke deuk.!

Het zijn auto handelaren en ander volk wel met een rdw inschrijving maar dat is dan ook alles..

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

moi67 schreef op maandag 27 aug 2012, 11:36: Als je anders geen zin hebt om het via Marktplaats te doen: de ANWB heeft ook een service (ANWB Autoverkoopservice) waarbij ze de auto van je overnemen. Scheelt eventueel gedoe met proefritjes en bezoek aan de deur. Ik heb deze service niet geprobeerd, maar ken deze van een advertentie van de ANWB.

Ongelofelijke onzin die ANWB of de anwb werkt samen met ......

www.hoekomikvanmijnautoaf.nl

www.autorola.nl

probeer het eens voor de grap kost je niets !!

En wat je er voor krijgt ?? je schrikt je helemaal roestig in een flinke deuk.!

Het zijn auto handelaren en ander volk wel met een rdw inschrijving maar dat is dan ook alles..

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschuwing tegen deze verkoper( s )

want je ontvangt twee keer de helft van de helft !

WWW.IKWILVANMIJNAUTOAF.NL

en als ik dat doe, dan ik wil ook dat die ander van mijn geld zijn zakken afvult !!

de add..

Autoverkopen?
Autoverkopen gaat tegenwoordig via internet. Ga ook uw autoverkopen via het web. Een autoverkopen via deze site is gratis, anoniem en supersnel.
Meld de auto nu aaan om te verkopen. Het autoverkopen gaat erg eenvoudig door het kenteken in te vullen en de vragen te beantwoorden. Vervolgens ontvangt u anoniem per e-mail een bod op de auto en kunt u de auto gratis verkopen. Een autoverkopen was nog nooit zo makkelijk.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ANWB Autoverkoopservice werkt niet samen met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Op anwb.nl kan je een handig overzicht over het verkopen van je auto in 5 stappen: http://goo.gl/SJy5x

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

anwb_webcare schreef op woensdag 29 aug 2012, 10:59: De ANWB Autoverkoopservice werkt niet samen met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Dat weet iedereen, maar kamphuysen heeft weer iets "gevonden".

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

anwb_webcare schreef op woensdag 29 aug 2012, 10:59: De ANWB Autoverkoopservice werkt niet samen met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Op anwb.nl kan je een handig overzicht over het verkopen van je auto in 5 stappen: http://goo.gl/SJy5x

Ik had kennelijk dan beter kunnen schrijven, ook via de ANWB krijg je maar een grijpstuiver voor je oude auto terug..oftewel
ikontvangeenhabbekratsviadeanwb.nl,
want de uitkomst is het zelfde je mag indien de auto is verkocht deze naar een centraal verzamel punt brengen in nederland en en dan doet de anwb 'de rest' wel voor je.

De reactie van de anwb lijkt meer op een kijk mij eens let ook op mijn reclamespotje?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op woensdag 29 aug 2012, 12:09:
anwb_webcare schreef op woensdag 29 aug 2012, 10:59: De ANWB Autoverkoopservice werkt niet samen met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Op anwb.nl kan je een handig overzicht over het verkopen van je auto in 5 stappen: http://goo.gl/SJy5x

Als je maar krom genoeg redeneert denk je altijd wel dat je gelijk hebt.

Feit blijft dat je met incorrecte en misleidende informatie aan komt zetten.

Ik had kennelijk dan beter kunnen schrijven, ook via de ANWB krijg je maar een grijpstuiver voor je oude auto terug..oftewel
ikontvangeenhabbekratsviadeanwb.nl,
want de uitkomst is het zelfde je mag indien de auto is verkocht deze naar een centraal verzamel punt brengen in nederland en en dan doet de anwb 'de rest' wel voor je.

De reactie van de anwb lijkt meer op een kijk mij eens let ook op mijn reclamespotje?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op woensdag 29 aug 2012, 12:09:
anwb_webcare schreef op woensdag 29 aug 2012, 10:59: De ANWB Autoverkoopservice werkt niet samen met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Op anwb.nl kan je een handig overzicht over het verkopen van je auto in 5 stappen: http://goo.gl/SJy5x

Ik had kennelijk dan beter kunnen schrijven, ook via de ANWB krijg je maar een grijpstuiver voor je oude auto terug..oftewel
ikontvangeenhabbekratsviadeanwb.nl,
want de uitkomst is het zelfde je mag indien de auto is verkocht deze naar een centraal verzamel punt brengen in nederland en en dan doet de anwb 'de rest' wel voor je.

De reactie van de anwb lijkt meer op een kijk mij eens let ook op mijn reclamespotje?

Dat je minder geld krijgt op deze manier van je auto verkopen is inderdaad vaak waar, maar je hebt ook minder rompslomp en hoeft niet avond aan avond proefritjes te maken met je auto voor de deur te onderhandelen en terugkenderende boze kopers wegsturen van je stoep.
Het is maar net waar je genoegen meeneemt.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 29 aug 2012, 12:18:
kamphuysen schreef op woensdag 29 aug 2012, 12:09:
anwb_webcare schreef op woensdag 29 aug 2012, 10:59: De ANWB Autoverkoopservice werkt niet samen met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Op anwb.nl kan je een handig overzicht over het verkopen van je auto in 5 stappen: http://goo.gl/SJy5x

Als je maar krom genoeg redeneert denk je altijd wel dat je gelijk hebt.

Feit blijft dat je met incorrecte en misleidende informatie aan komt zetten.

Ik had kennelijk dan beter kunnen schrijven, ook via de ANWB krijg je maar een grijpstuiver voor je oude auto terug..oftewel
ikontvangeenhabbekratsviadeanwb.nl,
want de uitkomst is het zelfde je mag indien de auto is verkocht deze naar een centraal verzamel punt brengen in nederland en en dan doet de anwb 'de rest' wel voor je.

De reactie van de anwb lijkt meer op een kijk mij eens let ook op mijn reclamespotje?

Feit blijft dat je met incorrecte en misleidende informatie aan komt zetten.

Ja kan je wel zeggen, maar de werkwijzen en de uitkomsten zijn gewoon het zelfde dus als de 1 een slechterik is, en jouw woorden zijn nog straffer je schrijft dat de hele auto handel aan elkaar hangt van gelzucht komt naar voren uit je reacties..is de anwb omdat ze net zo zijn plotseling anders, waar haal je dat misleidende dan vandaan. Autohandelaren zijn naar mijn mening allemaal 1 pot nat en dat is een jammerlijk feit helaas. Was het maar anders.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op woensdag 29 aug 2012, 12:36: waar haal je dat misleidende dan vandaan.

Jij staat vetgedrukt en met hoofdletters te roeptoeteren dat de ANWB samenwerkt met met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Dat vindt jij niet misleidend?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kamphuysen laat het lekker rusten, er zijn al genoeg goede tips gegeven
En je moet niet alles geloven wat je leest op internet, en ook niet van een ander zijn probleem jouw probleem maken.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 29 aug 2012, 16:45:
kamphuysen schreef op woensdag 29 aug 2012, 12:36: waar haal je dat misleidende dan vandaan.

Jij staat vetgedrukt en met hoofdletters te roeptoeteren dat de ANWB samenwerkt met met ikwilvanmijnautoaf.nl of autorola.nl

Dat vindt jij niet misleidend?

Mijn beste samenwerken en samen is wat anders, het gaat om de uitvoering.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_mr308 schreef op woensdag 29 aug 2012, 16:54: Kamphuysen laat het lekker rusten, er zijn al genoeg goede tips gegeven
En je moet niet alles geloven wat je leest op internet, en ook niet van een ander zijn probleem jouw probleem maken.

Helemaal gelijk hoor, heb een auto mooie en prima auto, doe deze in de hoekomikvan etc. af..ze bieden 396.00 euro..de auto is verkocht via andere weg voor 1500.00;