bupozaanstad
door bupozaanstad Dec 5, 2010 om 10:20
Auto & vervoer

Auto zonder garantie met verborgen gebrek

Sinds 23-11-2010 ben ik in het bezit van een Fiat Ducato camper. Na een rustige proefrit, ik was nog niet gewend aan de auto, de auto aangeschaft voor een meeneemprijs van 4400 euro. Na 2 dagen eenmaal gewend aan het rijden met deze 5,50 meter lange wagen merkte ik dat deze tijdens het schakelen naar rechts trok en ik ben toen terug gegaan naar de garage van aanschaf. Het bleek dat een fuseekogel stuk was en dat er een ashoes lekte, reparatie 195 euro. Het euvel was daarmee nog niet opgelost en de wagen werd op kosten van het bedrijf uitgelijnd en ook dat had geen resultaat. De auto trekt nog steeds naar rechts en nu ook soms spontaan naar links, dit gebeurt nu ook bij het rijden op een rechte weg, er is duidelijk meer aan de hand. De auto is mij zonder garantie verkocht als zijnde een GOEDE auto waar nog veel veilige kilometers mee gereden kan worden, niets is minder waar. De garage is willig naar de oplossing te zoeken maar voor wie zijn de kosten in dit geval, het was immers een goede auto en het betreft hier duidelijk een verborgen gebrek.

Henk

9240 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gebrek is voor de garage net zo verborgen als voor u. Het betreft een camper voor een meeneem prijs is dus niet gecontroleerd, daar is de prijs dan ook naar. Kosten geheel verhalen is dus geen optie, ik lees dat de garage willig is een oplossing te zoeken. Het is dus handig het voorstel af te wachten en niet over kosten te gaan beginnen want in het ergste geval gaat de garage zich op het garantie verhaal beroepen en staat u met lege handen. Het verhaal dat het een goede auto is tja dat zegt elke handelaar toch?.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vergeet te vertellen dat de camper 3 jaar in onderhoud was bij het bedrijf. Door de verkoper werd mij verteld dat de camper goed was voor veel veilige kilometers en dat blijkt dus niet het geval. De camper blijkt een gevaar op de weg. Er is duidelijk iets mis met of de stuurinrichting of de wielophanging.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alle respect, maar een aankoopkeuring blijkt weer zijn nut te bewijzen.

Wees blij dat de verkoper van goede wil lijkt te zijn, dat kan je nog veel besparen. Probeer hem te vriend te houden. Vijanden worden kan altijd nog.

Kees.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De camper heeft dus een bekende historie maar dat zegt niets over de huidige staat. Vooral met een camper die in de meeste gevallen niet dagelijks gebruikt wordt is een keuring voor aankoop noodzakelijk. Maar goed gedane zaken nemen geen keer, afwachten wat het aanbod van de garage is en hopen dat die coulant zal zijn. Meest gunstigste is u betaald de onderdelen zij het arbeidsloon, 9 van de 10 keer draait het daar op uit.

Succes.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

bupozaanstad

Verborgen gebreken:

Als u een tweedehands auto koopt, dan koopt u deze auto in de staat waarin de auto zich op dat moment bevindt. Dit betekent dat u de auto koopt met alle zichtbare en onzichtbare gebreken. Ontdekt u ná de overdracht van de auto een gebrek, dan is het uitgangspunt dat u zelf, als eigenaar van de auto, verantwoordelijk bent voor eventuele gebreken. Soms is het echter wel mogelijk de verkoper aansprakelijk te stellen voor een gebrek.

Er zijn twee situaties die onderscheiden moeten worden:

1) U kunt geen normaal gebruik van de auto maken

Het moet dan gaan om een wel heel ernstig gebrek (bijvoorbeeld stuurinrichting kapot). Is dit het geval, dan kunt u in principe de verkoper hiervoor aansprakelijk stellen. Ongeacht de vraag of hij wel of niet bekend was met het probleem. In de wet staat namelijk dat de auto de eigenschappen moet bezitten die u op grond van de koopovereenkomst mag verwachten. U mag verwachten dat de auto de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Voor zo'n gebrek kunt u de verkoper alleen aansprakelijk stellen als het gebrek er al was vóór het afsluiten van de koopovereenkomst. Bovendien moet het gebrek niet zichtbaar zijn geweest tijdens de bezichtigingen.

2. Het gaat om een minder ernstig gebrek

U kunt de verkoper hiervoor slechts in uitzonderlijke omstandigheden aansprakelijk stellen. U moet als koper namelijk een aantal zaken aantonen, waaronder bekendheid bij de verkoper met het gebrek. Die bekendheid is vaak vrij lastig aan te tonen. Daarnaast spelen de volgende omstandigheden een belangrijke rol bij de vraag of u de verkoper aansprakelijk kunt stellen:

? Het gebrek was er al vóór het afsluiten van de koopovereenkomst. Dit moet u kunnen aantonen. Gaat het om een nieuw gebrek, dan bent u daar namelijk zelf verantwoordelijk voor.
? U moet aan uw onderzoeksplicht hebben voldaan. Als het gebrek bij de inspectie van de auto en/of een proefrit eenvoudig te ontdekken was, dan komt het gebrek waarschijnlijk voor uw rekening. Bij het sluiten van de koopovereenkomst hebt u dit gebrek juridisch gezien voor lief genomen. Gebreken die ontstaan na de koop, maar vóór de overdracht van de auto, zijn in principe wel (gedeeltelijk) voor rekening van de verkoper.
? De verkoper heeft een mededelingsplicht. De verkoper moet de hem bekende gebreken melden aan u. Ook al staat het gebrek het normale gebruik van de auto niet in de weg. Ook als een gebrek wel zichtbaar is, maar de volledige omvang van het gebrek voor u niet in te schatten is, moet de verkoper u hiervan op de hoogte stellen.
? De leeftijd van de auto is van belang. De leeftijd van de auto bepaalt in zekere mate wat u van de auto mag verwachten. Van een auto die drie jaar oud is, mag men verwachten dat die technisch in een betere staat verkeert dan een auto die veel ouder is. Gebreken die samenhangen met de ouderdom van de auto komen al snel voor rekening van de koper en zijn dus minder snel een verborgen gebrek.

Uit deze opsomming blijkt wel dat lang niet ieder gebrek een verborgen gebrek is, waarvoor de verkoper aansprakelijk is. Bovendien moet u alle punten in uw beoordeling meenemen. Alleen in samenhang kunt u nagaan of u de verkoper aansprakelijk kunt stellen. Raadpleeg zonodig een deskundige.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat het om een redelijk oude camper gaat, ééntje van 1993 doet al boven de 10 duizend euro en heeft deze lengte nog niet eens. Als je dan zonder garantie koopt voor een bedrag onder de bovag garantievoorwaarden moet je gewoon geluk hebben. Kilometrage zal niet bijster hoog zijn maar door het stil staan drogen de rubbers in de ophanging vaak uit en treed speling op met als gevolg instabiel weggedrag. Onderdelen zullen niet de hoogste kostenpost zijn maar montage is tijdrovend dus duur. Edoch als de garage coulance aanbied dan heb je echt mazzel want 4400 euro plus wat kosten leveren uiteindelijk nog een goede camper op.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ron530 schreef op zondag 5 dec 2010, 12:17: Ik vermoed dat het om een redelijk oude camper gaat, ééntje van 1993 doet al boven de 10 duizend euro en heeft deze lengte nog niet eens. Als je dan zonder garantie koopt voor een bedrag onder de bovag garantievoorwaarden moet je gewoon geluk hebben. Kilometrage zal niet bijster hoog zijn maar door het stil staan drogen de rubbers in de ophanging vaak uit en treed speling op met als gevolg instabiel weggedrag. Onderdelen zullen niet de hoogste kostenpost zijn maar montage is tijdrovend dus duur. Edoch als de garage coulance aanbied dan heb je echt mazzel want 4400 euro plus wat kosten leveren uiteindelijk nog een goede camper op.

Het betreft een camper van 1999

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze dus: http://www.garage-paltrok.nl/Info/29-VH-GB.html

ve
door verwijderd - Dec 5, 2010 om 16:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind €4400 wel erg laag voor een uit 1999.

En elders een vragen wat er aan de hand is.
Ook de banden spanning controleren want het is geen personen wagen dus er mag best flink lucht in voor stabieler sturen.

Ook moet je er rekening mee houden dat dit een hoge windgevoelige bestelbus is een geen personen wagen dus links of rechts trekken, kijk eens naar de richting van het hoge gras langs de weg en je ziet hoe de wind staat.

Ook een goede andere garage vragen zou goed zijn.
Maar de kans dat dit een verhuur auto is kan ook nog, en als je jaarlijks vlak voor APK te teller steeds terug draaide lijkt het zelfs via NAP of dit eerlijke KM zijn, deze jaarlijks terugdraai truck komt ook vaak voor bij Taxi...

En als deze netjes is, ik vermoed dat ik niet de enige ben die hem ondanks de genoemde gebreken hem toch voor zelfde geld zou willen overnemen.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagbaakje zei:

"Met alle respect, maar een aankoopkeuring blijkt weer zijn nut te bewijzen".

Read zei o.a.:

"U moet aan uw onderzoeksplicht hebben voldaan".

Hallo Bupozaanstad,

Als u een een voertuig aangeschaft voor een meeneemprijs van 4400 euro... liggen alle potentiële technische problemen en onderzoeksplicht op uw bordje.

Theoretisch kunt u zelfs u een technisch Totalloss en onveilig voertuig kopen... En zie dan nog maar (een deel) van je geld terug te krijgen.

Met voertuigen moet je geen risico nemen omwille van de lage prijs.

Als er door een (verborgen) technisch mankement een (ernstig) ongeluk ontstaat heeft u een wereld vol problemen; het is zelfs de vraag of een verzekering de schade zal uitkeren...
In het slechtste geval gaat de verzekeringsmaatschappij alle schade op u verhalen...

Veel succes!

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op zondag 5 dec 2010, 16:02: Ik vind €4400 wel erg laag voor een uit 1999.

En elders een vragen wat er aan de hand is.
Ook de banden spanning controleren want het is geen personen wagen dus er mag best flink lucht in voor stabieler sturen.

Ook moet je er rekening mee houden dat dit een hoge windgevoelige bestelbus is een geen personen wagen dus links of rechts trekken, kijk eens naar de richting van het hoge gras langs de weg en je ziet hoe de wind staat.

Ook een goede andere garage vragen zou goed zijn.
Maar de kans dat dit een verhuur auto is kan ook nog, en als je jaarlijks vlak voor APK te teller steeds terug draaide lijkt het zelfs via NAP of dit eerlijke KM zijn, deze jaarlijks terugdraai truck komt ook vaak voor bij Taxi...

En als deze netjes is, ik vermoed dat ik niet de enige ben die hem ondanks de genoemde gebreken hem toch voor zelfde geld zou willen overnemen.

Hoi,

Als een prijs "wel erg laag is" heeft dit altijd een reden; als je deze reden niet kunt achterhalen neem je een onverantwoord risico.

Autohandelaren zijn niet gek en weten precies wat de waarde van een voertuig is... want anders ben je niet lang autohandelaar.

Groet,

P.S.

Om problemen te voorkomen kun je beter bij een BOVAG aangesloten bedrijf kopen en altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voel eens of de draagarmen goed vast zitten. Geen speling.
Mochten hiervan nog draagrubbers van stuk zijn dan kunnen deze problemen zich voordoen. Door tijdens het rijden de koppeling in te trappen komt het vollle gewicht op de voorkant waardoor deze naar rechts trekt. Dit lijkt dus op de rechter draagarm. Aandrijfas???? Stabilisatorstang?????Controleer op speling. Ook de wielen. Dat zal de garage natuurlijk wel gedaan hebben!!! maar toch.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

tip .
probeer eens 2 nieuwe banden.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

vlagtw schreef op maandag 6 dec 2010, 14:40: tip .
probeer eens 2 nieuwe banden.

?? En wat lost dat op?

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

We beginnen eerst maar eens nuchter naar cijfers te kijken. Bouwjaar 1999. Is dus 11 jaar oud. Heeft 217.000 gelopen. Dat is dus plm. 20.000 per jaar. Het kan niet anders of dit is een huur exmplaar geweest. Ik ga er namelijk van uit dat iemand die privé een camper heeft daar geen 20.000 per jaar mee rijdt, OF de auto ook als dagelijkse auto gebruikt.

Kortom, het is een afgejakkerd exemplaar.

U bent gewoon in de boot genomen.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar toch de camper hoeft niet per definitie slecht te zijn. Ik gaf al eerder aan dat een een Ducato van 93 meer dan 10.000 euro doet. De aanschafprijs van 4400 euro is dan een koopje en kun je nog heel wat aan verspijkeren voor je aan die 10.000 zit. Gezien de kilometerstand is het een ex verhuur camper so what die worden tenminste geïnspecteerd voor ze de weg op gaan. Komt ook nog bij dat de garage welwillend is om een oplossing te vinden wat wil je dan nog meer?. Als het bij de ophanging blijft en ik vermoed dat daar het probleem zit mag je je handen dichtknijpen.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op maandag 6 dec 2010, 14:05:
invalide schreef op zondag 5 dec 2010, 16:02: Ik vind €4400 wel erg laag voor een uit 1999.

En elders een vragen wat er aan de hand is.
Ook de banden spanning controleren want het is geen personen wagen dus er mag best flink lucht in voor stabieler sturen.

Ook moet je er rekening mee houden dat dit een hoge windgevoelige bestelbus is een geen personen wagen dus links of rechts trekken, kijk eens naar de richting van het hoge gras langs de weg en je ziet hoe de wind staat.

Ook een goede andere garage vragen zou goed zijn.
Maar de kans dat dit een verhuur auto is kan ook nog, en als je jaarlijks vlak voor APK te teller steeds terug draaide lijkt het zelfs via NAP of dit eerlijke KM zijn, deze jaarlijks terugdraai truck komt ook vaak voor bij Taxi...

En als deze netjes is, ik vermoed dat ik niet de enige ben die hem ondanks de genoemde gebreken hem toch voor zelfde geld zou willen overnemen.

Hoi,

Als een prijs "wel erg laag is" heeft dit altijd een reden; als je deze reden niet kunt achterhalen neem je een onverantwoord risico.

Autohandelaren zijn niet gek en weten precies wat de waarde van een voertuig is... want anders ben je niet lang autohandelaar.

Groet,

P.S.

Om problemen te voorkomen kun je beter bij een BOVAG aangesloten bedrijf kopen en altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren.

Beste Tar. U heeft een beeld van de bovag wat totaal niet klopt.
Ik stel hier dat het een maffia organisatie is. Dat kan ik bewijzen.!
Mensen kopen z.g. garantie voor tot wel 1000 euro. De bovag keurt het eigen "vlees." Dekt de betalende bedrijven die hun organisatie geldelijk ondersteunen altijd in. Draaien de feiten om en de auto eigenaar mag een omgekeerde bewijslast voor de rechter brengen. Let wel rechters zijn p.d. a.technisch. Ik heb meervoudig mogen ervaren dat rechters niet kunnen lezen en schrijven. Wat er uit hun mond komt kunnen een aantal niet eens op papier zetten. Wel zijn ze heel erg 'aardig' voor geboefte. Groet, H.

P.s. Een aankoop keuring is wel slim als je leek bent. 25% kans dat men iets vind.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2010 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

geachte zaanstad.
het is een bekend probleem.
de linker en rechter as hebben een verschillende lengte.
dit veroorzaakt massa traagheid wat de auto extra gevoelig maakt als je het stuur los laat.
dit is geen gebrek maar een produkt eigen schap.
als het testerk is de trek naar links en rechts bij accelaratie en deceleratie dan kan dat in de motor steunen zitten met name in de onderste bak steun..
de motor beweegt dan teveel.
een ander probleem is als er andere veren onder gekomen zijn. dan staat de auto tehoog.
dit maakt de camper niet echt onveilig of waarde loos.
hoe reed deauto bij de proefrit?
wij repareren veel campers en hebben het altijd vrij goed op kunnen lossen.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 00:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Zoals reeds eerder vermeld: probeer 2 nieuwe banden van het zelfde merk en type.
Wanneer een auto naar links (of rechts) trekt met optrekken en het tegenovergesteld doet met remmen of gas loslaten naar veel toeren dan heeft de ene band meer grip dan de andere.
Succes.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 00:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oh een tip voor de volgende keer.
Neem een expert mee als het om een auto gaat waarbij meeneemprijs of zo verkregen bij inruil bij staat!
Dit zeggen ze niet voor niets.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

De auto staat bij de garage en het probleem wordt opgelost, de eigenaren zijn beide van mening dat het hier een serieus probleem betreft en dat er niet met de auto gereden kan worden. Het probleem wordt geanalyseerd en volledig opgelost en we hebben er goede afspraken over gemaakt.

BupoZaanstad

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk het niet , gewoon rustig blijven en de verkoper te vriend houden . naar rechts trekken of links is vaak een kleinigheid . .en valt gewoon op te lossen .. alleen nu gaat iedereen een mening geven . en u als leek ,haald nu alles in uw hoofd . auto uit 99 met deze stand gooi er nog eens 500,- tegen aan , en u hebt een goede zuto

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

saab 1983 schreef op dinsdag 7 dec 2010, 15:00: ik denk het niet , gewoon rustig blijven en de verkoper te vriend houden . naar rechts trekken of links is vaak een kleinigheid . .en valt gewoon op te lossen .. alleen nu gaat iedereen een mening geven . en u als leek ,haald nu alles in uw hoofd . auto uit 99 met deze stand gooi er nog eens 500,- tegen aan , en u hebt een goede zuto

Haha, volgens mij geeft TS net aan dat geheel wordt opgelost.

Fijn om te horen! Laat even weten hoe het afloopt.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor het mee denken en de input die jullie hebben gegeven.

Het probleem is volledig verholpen en de Ducato rijdt werkelijk als nieuw, geen gegons en geklapper meer maar een mooi en rustig grommende diesel. Het probleem was een draagarm rubber en een silentbloc deze zijn vervangen en al de rubbers van de ophanging zijn gecontroleerd en er is niets verdachts meer, nu weer sturen, schakelen, optrekken en afremmen met twee vinders aan het stuur. Ook op de snelweg super stabiel sturen en rijden.
Het bedrijf heeft het heel netjes opgelost en ik ben zeer tevreden over de service. Uiteraard was ik in het begin best wel ,,pissig,, en dat blijkt ook wel uit sommige van mijn posts maar achteraf niets dan lof voor Garage Paltrok.

BupoZaanstad

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

bupozaanstad

Proficiat!!! Zo zie je maar dat sommige problemen in het autowereldje wél netjes kunnen worden opgelost.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartstikke mooi dat het naar tevredenheid is opgelost, blijkt wel dat als je zelf redelijk blijft je die redelijkheid ook weer terug krijgt.

Veel rij en vakantie plezier.

ve
door verwijderd - Dec 7, 2010 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

dus toch een probleem in de voortrein..
een garage die dus ook verder kijkt als hun neus lang is.
en zoeken en problemen oplossen kosten nu eenmaal tijd.
proficiat voor de garage en hun geduld en tijd wat ze ook gegund moet worden.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal mijzelf maar op de borst slaan. Zie mijn antwoord.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

dubbelzout schreef op maandag 6 dec 2010, 16:33: We beginnen eerst maar eens nuchter naar cijfers te kijken. Bouwjaar 1999. Is dus 11 jaar oud. Heeft 217.000 gelopen. Dat is dus plm. 20.000 per jaar. Het kan niet anders of dit is een huur exmplaar geweest.

Mis dus, geen huur exemplaar.

dubbelzout schreef op maandag 6 dec 2010, 16:33: Ik ga er namelijk van uit dat iemand die privé een camper heeft daar geen 20.000 per jaar mee rijdt, OF de auto ook als dagelijkse auto gebruikt.

Juist en dat doe ik ook, haal er gewoon mijn boodschappen mee.

dubbelzout schreef op maandag 6 dec 2010, 16:33: Kortom, het is een afgejakkerd exemplaar.

U bent gewoon in de boot genomen.

Weer mis, de wagen rijdt gewoon formidabel, maar toch bedankt voor het meedenken. En nee het is geen boot maar een auto.

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op maandag 6 dec 2010, 14:05:
invalide schreef op zondag 5 dec 2010, 16:02: Ik vind €4400 wel erg laag voor een uit 1999.

En elders een vragen wat er aan de hand is.
Ook de banden spanning controleren want het is geen personen wagen dus er mag best flink lucht in voor stabieler sturen.

Ook moet je er rekening mee houden dat dit een hoge windgevoelige bestelbus is een geen personen wagen dus links of rechts trekken, kijk eens naar de richting van het hoge gras langs de weg en je ziet hoe de wind staat.

Ook een goede andere garage vragen zou goed zijn.
Maar de kans dat dit een verhuur auto is kan ook nog, en als je jaarlijks vlak voor APK te teller steeds terug draaide lijkt het zelfs via NAP of dit eerlijke KM zijn, deze jaarlijks terugdraai truck komt ook vaak voor bij Taxi...

En als deze netjes is, ik vermoed dat ik niet de enige ben die hem ondanks de genoemde gebreken hem toch voor zelfde geld zou willen overnemen.

Hoi,

Als een prijs "wel erg laag is" heeft dit altijd een reden; als je deze reden niet kunt achterhalen neem je een onverantwoord risico.

Autohandelaren zijn niet gek en weten precies wat de waarde van een voertuig is... want anders ben je niet lang autohandelaar.

Groet,

P.S.

Om problemen te voorkomen kun je beter bij een BOVAG aangesloten bedrijf kopen en altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren.

Als je de link had gevolgd die ik gepost heb had je kunnen zien dat het hier geen autohandelaar betreft maar een garagebedrijf en zelfs één die bij de BOVAG is aangesloten.

Maar nogmaals ik ben blij dat het op een super goede manier is opgelost. Het topic mag van mij op slot, als dat kan.

BupoZaanstad

ve
door verwijderd - Dec 9, 2010 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Topic gesloten.

De redactie