si
door sieke Oct 19, 2021 om 11:11
Auto & vervoer

Autoruiten en krantenpapier

L.S.
Wrijf mijn autoruiten wel eens droog met krantenpapier. nu lees ik dat dit krassen veroorzaakt, is dit zo?

1870 7 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Oct 19, 2021 om 11:16
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Zo ver ik weet krast dat niet, ze schijnen streeploos droog te worden. Maar als u twijfelt, kunt u ook een wonderdoekje gebruiken.
Hier een link met diverse topics over ramen en krantenpapier klik hier

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Oct 19, 2021 om 11:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat was en is altijd bij "Oma weet Raad" als tip. Doe dit al jarenlang zelf maar ik heb geen idee of autoruiten anders zijn dan gewone ramen. Bij gewone ramen krast een krant niet in ieder geval.

Topantwoord

me
door mein33 - Oct 19, 2021 om 11:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de autoruiten goed gewassen, dus zandvrij zijn, dan is het geen enkel probleem.

Topantwoord

Thecla58
door Thecla58 - Oct 19, 2021 om 11:59
841 Antwoorden / 3 Vragen

MIjn schoonzoon heeft een taxibedrijf gehad, zijn chauffeurs en hij wreven altijd de autoruiten droog met krantenpapier. Zij hebben nooit krassen gehad. Op zijn aanraden wrijf ik mijn ruiten, maar ook mijn ramen in huis, met kranten na.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2021 om 17:16
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Waar leest u dit? Ik maak uit o.a. dit op dat krantenpier niet krast https://www.libelle.nl/persoonlijk/libelle-legt-uit-waarom-worden-ramen-zo-schoon-van-krantenpapier~b74da505/ en dat zal zeket ook voor autoruiten gelden (als ook al door anderen gesteld)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2021 om 09:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke Krant?

De Donderdag versie heeft een Nietje met kras garantie!

De Zondag krant is Niet geniet dus krasvrije!

Zomaar een greep in oude papierbak  is dus voor eigen risico en dat kan diepe dure krassen veroorzaken!

AWYeah28
door AWYeah28 - Oct 20, 2021 om 11:56
355 Antwoorden / Vragen

*reactie verwijderd, verkeerd topic.*