Autoverzekering
Beste
Ik heb rijd al 16 jaar auto nooit schade gehad tot mid juni ik raakte bij het achteruit parkeren een achterlicht van een dhl busje die zich er nog doorduwde ik reed dus ik ben aansprakelijk alleen een achterlicht was kapot busje was een uit jaar 2010 zo achterlicht zou 100 euro zijn ex montage nu heb ik direct gemeld bij mijn verzekering en dhl hoofdkantoor gebeld met de klacht over hun bestuurder, de verzekering heeft nog niks ontvangen kwa schadeclaim kan nog komen, maar ze hebben wel mijn polis omhoog gegooid met 100 euro per maand dit lieten ze 4 dagen voor afschrijven weten. Nu de vraag moet de verzekering het niet eerder laten weten wanneer ze de polis wijzigen?? Want 100 per maand en nota bene alleen voor een achterlicht is overdreven veel.
Schade rijden is schade rijden. Het maakt voor verzekeraars niet uit of de schade €1,- of €10.000,-, bij een uitgekeerde schade val je terug op je bonus malus ladder.
In uw geval is het rekensommetje erg makkelijk. Is het schadebedrag lager dan de premieverhoging, betaal het dan zelf.
Hoe komt u aan het bedrag van €100,-? Mocht alleen het glaasje kapot zijn, dan bent u er niet met alleen die kosten. Montage kost geld, maar de tijd dat die bus stil staat kost ook geld. Het zou zomaar kunnen zijn dat er ook een dag huur voor een vervangende bus betaald moet gaan worden. Al met al nog onder de premieverhoging, maar reken u nog maar niet te rijk.
Ik zou dat achterlicht zelf wel willen betalen maar die dhl koerier wou niet. Montage is niet lastig dat kan iedereen is hoogstens 30 minuten nog geeneens. Já ik heb inmiddels een andere verzekering genomen dan zit ik weer redelijk rond me Oude premie. Maar hoe lang van tevoren moet een verzekeraar je in kennis stellen over een verhoging van de premie ik kreeg het 4 dagen voor me automatische incasso te horen
Het is niet aan degene die de schade veroorzaakt heeft om te bepalen hoe en door wie de schade wordt gerepareerd maar door degene die schade heeft.
Je kan altijd iets voorstellen maar als de gedupeerde gewoon de schade wil laten herstellen bij een erkend schadebedrijf dan kan dat.
De DHL chauffeur is geen eigenaar van de bus en heeft daar ook niets over te zeggen. En om de chauffeur op te zadelen met het monteren komt mij weer vreemd in de oren over.
Het had gewoon via de verzekering kunnen lopen en u had de verzekering dat bedrag kunnen overmaken.
bij de meeste verzekeraars kun je voorstellen om schadebedrag zelf te betalen ondanks dat je dit meld en alles via de verzekering loopt, op die manier heeft het ook geen invloed op de premie!
Ik vermoed dat uw schademelding samen viel met uw jaarlijkse premieherziening. U zakt in de regel pas een trede op de bonus malus ladder als uw verzekeraar inderdaad een uitbetaling heeft moeten doen. Iets wat volgens u nog niet is gebeurd.
Het is altijd mogelijk om het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag terug te betalen aan de verzekeraar om daarmee een daling op de bonus malus ladder ongedaan te maken.
Het is niet mogelijk om de andere partij te dwingen de schade buiten de verzekeraar om af te handelen.
Ja dit klopt deze maand zou ik een weer een jaar hebben opgebouwd Thnx ik ga ffinformeren of ik het uitgekeerde bedrag kan vergoeden Thnx
Hallo Cs020 ,
Verhoging premie of voorwaarden tijdens de looptijd van de verzekering
De verzekeraar kan tussentijds de voorwaarden en de premie van de autoverzekering wijzigen. Dit kan op basis van de en-bloc clausule in de voorwaarden van de verzekeraar. Een nadelige wijziging moet de verzekeraar tijdig en helder melden. De verzekeraar heeft hiervoor geen vastgestelde termijn waarin dit moet. Een nadelige polis wijziging (dus verhoging premie of wijziging dekking) is een reden om direct op te zeggen. Opzegging moet geschieden binnen 30 dagen na de wijziging want anders ga je impliciet akkoord met de wijziging.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.deautoverzekering.com/informatie/mag-de-autoverzekeraar-de-premie-verhogen/
Schade (retroactief) voor eigen rekening nemen…
Een malusregistratie ontstaat doordat een schuldschade wordt geclaimd op jouw autoverzekering. Door deze schadeclaim ben je vijf jaar teruggezakt tot ónder het nulpunt. Wat niet iedereen weet, is dat je schades voor eigen rekening kunt nemen. Je laat dan niet jouw verzekeraar opdraaien voor de herstelkosten, maar betaalt ze uit eigen zak. In dat geval blijft jouw huidige aantal jaren intact, waardoor premiestijging en malusregistratie kan worden voorkomen.
Het is zélfs mogelijk om een schade met terugwerkende kracht voor eigen rekening te nemen. Bij de meeste verzekeraars kan dit tot één jaar na schadedatum óf afwikkeling van het bijbehorende schadedossier. Indien je besluit de reeds uitgekeerde schadevergoeding zelf te bekostigen, vervalt je terugval. Kortom: je malusregistratie afkopen.
Dus door jouw maatschappij schadeloos te stellen, wordt jouw terugval teruggedraaid en ongedaan gemaakt. Kom je daardoor weer in de plus te staan, dan wordt jouw malusregistratie doorgehaald.
Vreemd dat de DHL koerier dat niet wilde! U was aansprakelijk en zelf betalen had gewoon gekund. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer. U heeft de schade gemeld en met genoemde consequentie als gevolg. (Alleen het melden al kan dit als consequentie hebben)
U kunt wel nagaan of u toch elders goedkoper uit bent met een nieuwe verzekering.
Ja ik ben direct van verzekering gewijzigd die dhl koerier wou dat niet stelde het voor was kwestie van 30 minuten een achterlicht is echt zo erin gezet
16 jaar schade vrij gereden betekent dus ook aardig wat no claim korting. Toch een premie verhoging krijgen van 100 euro per maand, is 1200 euro per jaar. Wat voor auto heeft u een RR ofzo want met zulke hoge premies heb je geen middenklasser.
Ik lees wel vaker dat de veroorzaker van de schade naar de schade kijkt en zelf een bedrag gaat inschatten en als later blijkt dat het schadebedrag na onderzoek door een expert veel hoger uitvalt zich gedupeerd voelt. De DHL chauffeur kan als bestuurder van een bedrijfsauto niet zelf een deal met u sluiten en dat maakt dat u uw verzekeraar van de gemaakte schade in kennis dient te stellen. Wat mij wel bevreemd is de premieverhoging van 100 euro per maand want na 16 jaar schadevrij rijden heeft u de hoogste trede op de bonus/malus tabel van 75 tot 80 % en zou bij één schade zo'n 15 % korting verliezen. Op de jaarpremie zou dat 100 euro kunnen zijn maar per maand kan er bij mij niet in. Heeft u de aangepaste polis wel goed gelezen want in die polis staat het bedrag per jaar vermeldt en dat bedrag zou dan met 1200 euro gestegen zijn.
Vond ik ook al raar tenzijn hij een auto van een paar ton heeft.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer