Cs020
door Cs020 Jun 30, 2022 om 06:45
Auto & vervoer

Autoverzekering

Beste

Ik heb rijd al 16 jaar auto nooit schade gehad tot mid juni ik raakte bij het achteruit parkeren een achterlicht van een dhl busje die zich er nog doorduwde ik reed dus ik ben aansprakelijk alleen een achterlicht was kapot busje was een uit jaar 2010 zo achterlicht zou 100 euro zijn ex montage nu heb ik direct gemeld bij mijn verzekering en dhl hoofdkantoor gebeld met de klacht over hun bestuurder,  de verzekering heeft nog niks ontvangen kwa schadeclaim kan nog komen, maar ze hebben wel mijn polis omhoog gegooid met 100 euro per maand dit lieten ze 4 dagen voor afschrijven weten. Nu de vraag moet de verzekering het niet eerder laten weten wanneer ze de polis wijzigen?? Want 100 per maand en nota bene alleen voor een achterlicht is overdreven veel.

4331 13 Rapporteer

1paul
door 1paul - Jun 30, 2022 om 07:07
3101 Antwoorden / 0 Vragen

kijk of u zich ergens anders goedkoper kunt verzekeren en betaal dit achterlichtje zelf!

ne
door neodutchio - Jun 30, 2022 om 07:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Schade rijden is schade rijden. Het maakt voor verzekeraars niet uit of de schade €1,- of €10.000,-, bij een uitgekeerde schade val je terug op je bonus malus ladder.
In uw geval is het rekensommetje erg makkelijk. Is het schadebedrag lager dan de premieverhoging, betaal het dan zelf.

Hoe komt u aan het bedrag van €100,-? Mocht alleen het glaasje kapot zijn, dan bent u er niet met alleen die kosten. Montage kost geld, maar de tijd dat die bus stil staat kost ook geld. Het zou zomaar kunnen zijn dat er ook een dag huur voor een vervangende bus betaald moet gaan worden. Al met al nog onder de premieverhoging, maar reken u nog maar niet te rijk.

Cs020
door Cs020 - Jun 30, 2022 om 07:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou dat achterlicht zelf wel willen betalen maar die dhl koerier wou niet. Montage is niet lastig dat kan iedereen is hoogstens 30 minuten nog geeneens.  Já ik heb inmiddels een andere verzekering genomen dan zit ik weer redelijk rond me  Oude premie.  Maar hoe lang van tevoren moet een verzekeraar je in kennis stellen over een verhoging van de premie ik kreeg het 4 dagen voor me automatische incasso te horen

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2022 om 10:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is niet aan degene die de schade veroorzaakt heeft om te bepalen hoe en door wie de schade wordt gerepareerd maar door degene die schade heeft.
Je kan altijd iets voorstellen maar als de gedupeerde gewoon de schade wil laten herstellen bij een erkend schadebedrijf dan kan dat.

ne
door neodutchio Jun 30, 2022 om 10:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De DHL chauffeur is geen eigenaar van de bus en heeft daar ook niets over te zeggen. En om de chauffeur op te zadelen met het monteren komt mij weer vreemd in de oren over.
Het had gewoon via de verzekering kunnen lopen en u had de verzekering dat bedrag kunnen overmaken.

1paul
door 1paul Jul 1, 2022 om 08:25
3101 Antwoorden / 0 Vragen

bij de meeste verzekeraars kun je voorstellen om schadebedrag zelf te betalen ondanks dat je dit meld en alles via de verzekering loopt, op die manier heeft het ook geen invloed op de premie!

https://www.consumentenbond.nl/autoverzekering/schade-uitkeren-of-zelf-betalen#:~:text=Bij%20de%20meeste%20autoverzekeraars%20kun,gehele%20looptijd%20van%20de%20verzekering.

rj
door rjw - Jun 30, 2022 om 08:01
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt wel het laatste hoofdstuk van Ulysses van James Joyce. Maar dan wat korter....

sw
door swat1500 - Jun 30, 2022 om 08:22
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat uw schademelding samen viel met uw jaarlijkse premieherziening. U zakt in de regel pas een trede op de bonus malus ladder als uw verzekeraar inderdaad een uitbetaling heeft moeten doen. Iets wat volgens u nog niet is gebeurd.
Het is altijd mogelijk om het door de verzekeraar uitgekeerde bedrag terug te betalen aan de verzekeraar om daarmee een daling op de bonus malus ladder ongedaan te maken.
Het is niet mogelijk om de andere partij te dwingen de schade buiten de verzekeraar om af te handelen.

Cs020
door Cs020 Jun 30, 2022 om 08:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dit klopt deze maand zou ik een weer een jaar hebben opgebouwd Thnx ik ga ffinformeren of ik het uitgekeerde bedrag kan vergoeden Thnx

marita5
door marita5 - Jun 30, 2022 om 08:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cs020 ,

Verhoging premie of voorwaarden tijdens de looptijd van de verzekering

De verzekeraar kan tussentijds de voorwaarden en de premie van de autoverzekering wijzigen. Dit kan op basis van de en-bloc clausule in de voorwaarden van de verzekeraar. Een nadelige wijziging moet de verzekeraar tijdig en helder melden. De verzekeraar heeft hiervoor geen vastgestelde termijn waarin dit moet. Een nadelige polis wijziging (dus verhoging premie of wijziging dekking) is een reden om direct op te zeggen. Opzegging moet geschieden binnen 30 dagen na de wijziging want anders ga je impliciet akkoord met de wijziging.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.deautoverzekering.com/informatie/mag-de-autoverzekeraar-de-premie-verhogen/

Schade (retroactief) voor eigen rekening nemen…

Een malusregistratie ontstaat doordat een schuldschade wordt geclaimd op jouw autoverzekering. Door deze schadeclaim ben je vijf jaar teruggezakt tot ónder het nulpunt. Wat niet iedereen weet, is dat je schades voor eigen rekening kunt nemen. Je laat dan niet jouw verzekeraar opdraaien voor de herstelkosten, maar betaalt ze uit eigen zak. In dat geval blijft jouw huidige aantal jaren intact, waardoor premiestijging en malusregistratie kan worden voorkomen.

Het is zélfs mogelijk om een schade met terugwerkende kracht voor eigen rekening te nemen. Bij de meeste verzekeraars kan dit tot één jaar na schadedatum óf afwikkeling van het bijbehorende schadedossier. Indien je besluit de reeds uitgekeerde schadevergoeding zelf te bekostigen, vervalt je terugval. Kortom: je malusregistratie afkopen.

Dus door jouw maatschappij schadeloos te stellen, wordt jouw terugval teruggedraaid en ongedaan gemaakt. Kom je daardoor weer in de plus te staan, dan wordt jouw malusregistratie doorgehaald.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 30, 2022 om 09:15
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Vreemd dat  de DHL koerier dat niet wilde! U was aansprakelijk en zelf betalen had gewoon gekund. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer. U heeft de schade gemeld en met genoemde consequentie als gevolg. (Alleen het melden al kan dit als consequentie hebben)

U kunt wel nagaan of u toch elders goedkoper uit bent met een nieuwe verzekering.

Cs020
door Cs020 - Jun 30, 2022 om 09:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik ben direct van verzekering gewijzigd die dhl koerier wou dat niet stelde het voor was kwestie van 30 minuten  een achterlicht is echt zo erin gezet

Gr
door Grunn1 - Jun 30, 2022 om 10:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

16 jaar schade vrij gereden betekent dus ook aardig wat no claim korting. Toch een premie verhoging krijgen van 100 euro per maand, is 1200 euro per jaar. Wat voor auto heeft u een RR ofzo want met zulke hoge premies heb je geen middenklasser.

ro
door ronny530 - Jun 30, 2022 om 12:59
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees wel vaker dat de veroorzaker van de schade naar de schade kijkt en zelf een bedrag gaat inschatten en als later blijkt dat het schadebedrag na onderzoek door een expert veel hoger uitvalt zich gedupeerd voelt. De DHL chauffeur kan als bestuurder van een bedrijfsauto niet zelf een deal met u sluiten en dat maakt dat u uw verzekeraar van de gemaakte schade in kennis dient te stellen. Wat mij wel bevreemd is de premieverhoging van 100 euro per maand want na 16 jaar schadevrij rijden heeft u de hoogste trede op de bonus/malus tabel van 75 tot 80 % en zou bij één schade zo'n 15 % korting verliezen. Op de jaarpremie zou dat 100 euro kunnen zijn maar per maand kan er bij mij niet in. Heeft u de aangepaste polis wel goed gelezen want in die polis staat het bedrag per jaar vermeldt en dat bedrag zou dan met 1200 euro gestegen zijn.

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2022 om 13:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vond ik ook al raar tenzijn hij een auto van een paar ton heeft.

Thecla58
door Thecla58 - Jun 30, 2022 om 13:22
843 Antwoorden / 3 Vragen

Tip... betaal iets meer premie en sluit een autoverzekering af met no-claim bescherming.

Uit ervaring weet ik dat dat erg prettig is. Vorig jaar reed ik achter op een auto, mijn autoverzekering belde me de andere dag op om te vragen of alles goed was en deelde me ook mee dat de schade aan de tegenpartij vergoed gaat worden en dat het niet van invloed was/is op mijn no-claim.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jun 30, 2022 om 13:35
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Thecla58,

Heeft u het over de auto, die u heeft verkocht?

Thecla58
door Thecla58 Jun 30, 2022 om 13:51
843 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb mijn auto niet verkocht.

De aanrijding waar ik schuld aan had en die kosten moesten dus door mijn autoverzekering betaald worden. De no-claim bescherming die in mijn autoverzekering zit zorgde er dus voor dat mijn bonus/malus niet verlaagd werd. Ik zit nog steeds op 85% BM

justmeagain
door justmeagain Jul 1, 2022 om 00:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Leuk die no claim bescherming, jammer dat je vastgeketend zit aan die verzekeraar. Overstappen lukt bijna nooit vanwege tekort aan schadevrije jaren. Want u gaat dan per maand niet meer betalen maar valt wel 5 jaar terug op de ladder. Op een gegeven moment melden ze zich dat u een groot risico bent en u elders mag verzekeren. Tegen de hoofdprijs want geen jaren meer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 30, 2022 om 13:37
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte C5020,

Bij een aanrijding met een koerier bus, raad ik u altijd aan om de politie erbij te halen.

Veel van die bestuurders rijden gevaarlijk en zijn onder invloed.

Ik heb met eigen ogen gezien hoe een groepje koeriers "gezellig" zaten te blowen bij een pompstation.

gerbera
door gerbera Jun 30, 2022 om 14:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Allereerst heeft u de vraag weer eens niet goed gelezen en ten 2e vindt ik uw beschuldigingen vrij ongepast.

justmeagain
door justmeagain Jul 1, 2022 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

A de politie komt niet meer bij kleine blikschades.
B ts reed achteruit en is hoe dan ook fout.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 1, 2022 om 00:44
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera en Justmeagain,

Hier in Amsterdam krioelt het van de pakkketdienstbusjes en de bestuurders rijden vaak "als gekken".

Ik was een paar weken geleden nog bijna " van mijn sokken gereden" toen ik geen voorrang kreeg bij een zebrepad.

En kijk eens hoe die (vaak nieuwe) busjes eruit zien : vol met deuken....

Cs020
door Cs020 Jul 1, 2022 om 07:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt ze rijden echt als gekken hier zetten auto's dubbel blokkeren straten een nieuwe auto ziet er bij deze bedrijven al uit als een auto van 10 jaar na een paar maanden omdat ze toch werken onder een soort lease met all in onderhoud en verzekeringen

Politie komt niet bij kleine schade alleen als het een conflict wordt,

Já ik reed achteruit en dus ben ik fout maarja erachter duiken is ook niet chique

1paul
door 1paul - Jul 1, 2022 om 08:26
3101 Antwoorden / 0 Vragen

bij de meeste verzekeraars kun je voorstellen om schadebedrag zelf te betalen ondanks dat je dit meld en alles via de verzekering loopt, op die manier heeft het ook geen invloed op de premie!

https://www.consumentenbond.nl/autoverzekering/schade-uitkeren-of-zelf-betalen#:~:text=Bij%20de%20meeste%20autoverzekeraars%20kun,gehele%20looptijd%20van%20de%20verzekering.