Ho
door Hompie100 Oct 7, 2018 om 14:29
Auto & vervoer

Autoverzekering ABNAMRO

Hallo
Ik overweeg om een autoverzekering van Abnamro te nemen .
Daarbij kan ik pechhulp nederland en pechhulp europa erbij nemen voor een paar euro per maand.
DE totale maandpremie zou dan het zelfde zijn als mijn huidige Klaverblad vezekering.
Aangezien ik nu Anwb wegenwacht heb zou ik deze kunnen opzeggen wat mij 190 euro per jaar scheelt.
Maar waar ik naar op zoek ben is de naam van de service die Abnamro stuurt bij pech.
Want ik zit niet op een SLEEPDIENST te wachten maar op een automonteur die je verder HELPT.
Ik heb uiteraard Abnamro gebeld met deze vraag en het noodnummer van Abnamro met deze vraag maar krijg geen duidelijk antwoord.
Ra ra wie weet meer.

6492 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2018 om 14:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zal toch wel in de voorwaarden staan wat ze bieden voor die verzekering? Iemand kan hier wel roepen wat je er voor krijgt, maar daar kan je toch geen rechten aan ontlenen.

marita5
door marita5 - Oct 7, 2018 om 14:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hompie ,

Pechhulp Nederland ( inclusief woonplaats )

Deze verzekering geeft recht op pechhulp als de auto door een mechanische of een elektronische storing niet meer verder kan rijden, ook in uw eigen woonplaats.

Pechhulp kan bestaan uit de reparatie van eenvoudige mankementen, het wegslepen van de auto naar een garage en passend vervoer als reparatie niet mogelijk is.

Heeft u pech onderweg en kan uw auto niet ter plaatse gerepareerd worden? Dan krijgt u binnen 2 uur een vervangende auto (in 95% van de situaties gebaseerd op meting maart/april 2017).

Pechhulp Buitenland.

Deze verzekering geeft recht op pechhulp buiten Nederland als de auto door een mechanische of een elektronische storing niet meer verder kan rijden.

Bij het uitvallen van de bestuurder wordt er gezorgd voor vervangend vervoer en het terugbrengen van de auto en eventueel bijbehorende aanhanger of caravan naar Nederland.

Duurt reparatie langer dan 24 uur? Dan dekt deze module ook de kosten van een vervangende auto voor 3 weken.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regels .

https://www.abnamro.nl/nl/images/pdf_Voorwaarden_Autoverzekering_vernieuwd_pechhulp_tcm313-1701748.pdf

https://www.abnamro.nl/nl/prive/verzekeren/autoverzekering/index.html

Tr
door Trostomaat Oct 7, 2018 om 17:05
239 Antwoorden / Vragen

Ik heb het pdf-bestand gedownload en grondig doorzocht, maar ik vind niet het antwoord op de vraag van TS, nl. welke organisatie wordt ingeschakeld om de pechhulp ter plaatse te verlenen. Zie ik iets over het hoofd?

Mel_k
door Mel_k - Oct 7, 2018 om 14:51
1 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat ze gewoon de ANWB wegenwacht sturen. Dat is meestal zo.

tenormin
door tenormin Oct 7, 2018 om 15:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kunt u dat onderbouwen? Ik denk dat ze een sleepdienst hebben die de auto komt weghalen. Net zoiets als Route Mobiele doet.

Mel_k
door Mel_k Oct 8, 2018 om 09:01
1 Antwoorden / Vragen

Er staat ook kleine reparaties in de voorwaarden, daarom vermoed ik dat ze de ANWB sturen.

brainless
door brainless Oct 8, 2018 om 12:40
324 Antwoorden / 0 Vragen

Univé is ook incl kleine reparaties; maar de ANWB komt niet.
Er komt een garagebedrijf (met werkbus) uit de omgeving waar je pech hebt (en welke is aangesloten).

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2018 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd er wel rekening mee dat de pechhulp van de ANWB alleen voor uw eigen auto is en niet voor andere auto’s waar u eventueel weleens in rijdt.

Tr
door Trostomaat Oct 7, 2018 om 16:44
239 Antwoorden / Vragen

Dat is onjuist. De pechhulp van de ANWB (ook wel Wegenwacht genoemd) is persoonsgebonden. Dat zal TS wel weten, want hij is daar nu immers klant: Van de ANWB website:

'

We helpen jou. Het maakt dus niet uit in welke auto je rijdt, hoe oud je auto is, of dat je pech hebt met bijvoorbeeld een motor.'

De pechhulpverzekering die door de ABN AMRO wordt aangeboden is daarentegen kentekengebonden.

tijger1
door tijger1 Oct 7, 2018 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, bedoelde ABN.

panter22
door panter22 - Oct 7, 2018 om 15:54
6599 Antwoorden / Vragen

Als je kijkt in de link van Marita5, dan valt mij het volgende op:

Wanneer biedt uw pechhulpverzekering nooit hulp?
Uw pechhulpverzekering biedt NOOIT hulp bij pech:\
 als de verzekeringnemer of een huisgenoot geen eigenaar is van de auto volgens het RDW

Als je als eigenaar, altijd alleen in de auto rijdt, dan is deze verzekering voor pechhulp geen probleem.Maar  als je partner pech krijgt met jouw auto, dan is er geen hulp bij pech.
Zij moeten een eigen verzekering nemen.
Je partner kan bij de anwb wegenwacht voor €5 een partnerpas krijgen voor pecht met jouw auto als jij lid bent.

Tr
door Trostomaat Oct 7, 2018 om 16:55
239 Antwoorden / Vragen

De uitleg die u geeft aan die voorwaarde is onjuist.
Het maakt niet uit wie er in de auto rijdt (mits hij/zij daartoe bevoegd is), van belang is slechts dat de verzekeringnemer of een huisgenoot van de verzekeringnemer de persoon is die als kentekenhouder bij het RDW geregistreerd staat.
Dus als ik eigenaar en verzekeringnemer ben en ik laat u in mijn auto rijden,dan krijgt u gewoon hulp bij pech, op grond van mijn verzekering.
Voor een partner (of vriend of buurman) geldt dat natuurlijk ook.

brainless
door brainless Oct 8, 2018 om 12:42
324 Antwoorden / 0 Vragen

@Panter22
Nee hoor; een ieder die dan in jouw, voor pech verzekerde, auto rijdt krijgt hulp.
Dit gaat nl om het kenteken.

Bij de ANWB is de verzekering persoons- en niet autogebonden.

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 7, 2018 om 18:25
509 Antwoorden / Vragen

Instap wegenwachtkost € 58 per jaar ,verder heb je standaard € 78,40 en een compleet versie voor € 127.  Ik vraag me af hoe je op 190 euro komt.

marita5
door marita5 Oct 7, 2018 om 22:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@v1126 , de tarieven die u noemt zijn alleen voor nederland , voor nederland en europa Instap € 88,- > standaard € 148,- > compleet € 202,-

Grunnen.
door Grunnen. Oct 7, 2018 om 22:48
509 Antwoorden / Vragen

Klopt

Grunnen.
door Grunnen. - Oct 7, 2018 om 22:51
509 Antwoorden / Vragen

Je kunt als je lid bent van de ANWB misschien beter een veilig rijden verzekering bij de ANWB afsluiten,dan is pechhulp 24/7 gratis

marita5
door marita5 Oct 8, 2018 om 05:53
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@v1126 , de pechhulp is dan wel gratis , maar aan deze verzekering zitten veel haken en ogen https://www.consumentenbond.nl/autoverzekering/anwb-veilig-rijden

marita5
door marita5 Oct 8, 2018 om 06:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen
ma
door maarten heest - Oct 8, 2018 om 07:50
463 Antwoorden / 0 Vragen

Maakt het eigenlijk wat uit wie er komt bij pechhulp? Als er in de voorwaarden helder staat omschreven wat er aan pechhulp wordt gegeven dan weet je waar je aan toe bent en wat je mag verwachten.

me
door mein33 - Oct 8, 2018 om 10:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bent je de bezitter van een auto waarbij het merk (onder voorwaarden) "mobiliteitsgarantie" (andere benamingen mogelijk) geeft, dan krijg je veelal hulp via het dealer netwerk en buiten de werkuren in Nederland via de ANWB (in het buitenland via een zusterorganisatie).
Het is misschien de moeite om even na te gaan of uw automerk een dergelijke vorm van service geeft.

ro
door ron503 - Oct 8, 2018 om 11:03
1229 Antwoorden / 0 Vragen

We kunnen er wel allerlei soorten van pechhulp bijhalen maar wat vraagsteller wil weten is welk bedrijf de pechhulp gaat uitvoeren. Tot op heden is dat nog niet helder geworden en enkel ABNAMRO kan daar uitsluitsel over geven. Wie de pechhulp gaat geven maakt ook niet uit want het belangrijkste is dat je weer verder kunt rijden.

me
door mein33 Oct 8, 2018 om 11:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ron530,

Het is, naar mijn beleving in ieder geval, wel van belang te weten dat je niet onnodig van een betaalde pechhulpservice gebruik maakt terwijl het eigen automerk deze service reeds geeft.

ha
door harrybre - Oct 8, 2018 om 13:04
240 Antwoorden / Vragen

Wel eens aan Allsecur gedacht ? Je moet wel met App's overweg kunnen , want enkel en alleen daarmee zijn ze op te roepen. X jaar geen probleem gehad = X jaar de contributie in de eigen knip gehouden. Echter 4 x in één maand = 4 maal hun "voorrij+handlingsfee" betalen.

Hebben mijn zoon in mijn auto - ANWB, doch enkel als IK er ook bijzit- uitstekend geholpen. Wel VEEL minder reparatiehulp onderweg als ANWB.

Zoals overal: hier win je wat, daar verlies je wat. En bij allen moeten de kosten betaald worden uit de opbrengsten. Lage contributie = lage hulp.

1A
door 1Ariebombarie - Oct 8, 2018 om 13:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon bij de ANWB blijven!
Vooral als het om gecompliceerde zaken gaat.

koekeloer
door koekeloer - Oct 11, 2018 om 14:26
562 Antwoorden / 18 Vragen

Als de verzekeraar dit zelf niet eens kan vertellen zou ik er geen verzekering bij afsluiten.

Ho
door Hompie100 - Oct 11, 2018 om 21:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeer bedankt voor alle goedbedoelde antwoorden.
Maar het feit blijft..............ik ben 70+en elke besparing die ik kan doorvoeren telt.
Maar inmiddels ben ik platinumlid van anwb dus voor ik dat weggooi wil ik graag zekerheid wie in de pechsituatie de hulp bied.
Inderdaad in alle documentatie wordt over pechhulp gesproken maar dat kan ook de plaatselijke autoservice zijn.
Dus ik zoek zekerheid.

me
door mein33 Oct 11, 2018 om 21:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hompie100,
om platinumlid te blijven hoeft u alleen maar lid van de ANWB te blijven voor 15euro per jaar.
Het wegenwachtlidmaatschap is daar niet voor nodig.
Indien u met uw auto geen pechhulp via/van de dealer krijgt, dan zou ik in uw geval het wegenwachtabonnement houden. En kijk voor uw autoverzekering eens bij ASR.