CV
door CVonk Dec 11, 2017 om 23:29
Auto & vervoer

Autoverzekering WA + Beperkte Casco naar Volledig Casco

Ik heb een autoverzekering bij AllSecur, tot september 2017 een WA + Volledig Casco. Ik ontving afgelopen september 2017 een Premie Allert van AllSecur (een service van hun) dat mijn auto zes jaar werd en zij adviseerde de verzekering om te zetten naar WA +  Beperkt Casco. Helaas niet de impact van deze verandering begrepen en akkoord gegaan met deze verandering. Echter bij nader inzien vind ik het advies helemaal niet zo goed want,  als ik nu b.v. in een kettingbotsing betrokken raak zou het zo kunnen zijn, dat bij total loss, ik mijn auto kwijt ben.

Ik wilde de verzekering weer terug laten zetten naar WA + Volledig Casco. Dat blijkt niet meer mogelijk te zijn. Als rede kreeg ik te horen, dat er wel eens fraude gepleegd zou kunnen worden, dat ik nu schade zou hebben en dit, na de terugzetting van dekking naar Volledig Casco, zou kunnen claimen. Zo wordt je al bij voorbaat als fraudeur neergezet. Mijn inbreng om foto's op te sturen, als bewijs dat er geen schade is en met betaling van premie met terugwerkende kracht naar september dit jaar, wordt niet op gereageerd en krijg ik nog steeds nul op request.

Kan mijn verzekeringsmaatschappij weigeren om de auto weer WA + Volledig Casco te verzekeren??

809 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2017 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, die verzekeraar mag dat weigeren. Maar ik neem aan dat u de verzekering per maand kunt opzeggen. Dus kijk eens op bijvoorbeeld Independer voor een andere verzekeraar, vraag een offerte of zij u voor volledig casco plus  wa willen  verzekeren. Sluit daar af en zeg die bij all secur op.

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2017 om 23:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

W.A. en beperkt casco is vrij normaal bij een auto van uw leeftijd. Natuurlijk in uw ogen geen oude auto maar is het gewoon. Dus ja, uw verzekering kan, en mag weigeren om WA en volledig casco te verzekeren. De autoverzekeringen hebben "het zwaar" momenteel; zie de ophoging van verzekeringen in het algemeen.

Ge
door Genee - Dec 11, 2017 om 23:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

In principe kunnen ze u een allrisk verzekering weigeren.
Wanneer u een weekje na de wijziging had gevraagd om weer terug te mogen zou dat denk ik geen probleem zijn geweest maar na ruim 2 maanden is dat kennelijk wel.
En maakt u zich nu druk om een kettingbotsing, mocht de auto total loss raken, heeft u dan echt geen geld om een andere te kopen.
En daarbij wat krijgt u uitgekeerd wanneer de 6 jaar oude auto total loss wordt verklaard?
Heb geleerd dat wat je zelf kunt betalen je niet moet verzekeren.
Neem aan dat de verzekeraar voor de wa + beperkt casco verzekering de dagwaarde van de auto heeft genomen en niet de nieuwwaarde want dat scheelt behoorlijk in premie.
Wanneer u veel kilometers per jaar rijdt is een all risk verzekering te overwegen maar zelfs de verzekeraar vindt eigenlijk dat een 6 jaar oude auto naar wa+beperkt casco kan.
De verzekeraar had ook niks kunnen zeggen en de hogere premie voor wa+volledig casco kunnen blijven innen, die willen toch geld verdienen zou je zeggen.

tijger1
door tijger1 - Dec 12, 2017 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk zou ik zeker een zes jaar oude auto wa plus casco verzekeren. Zeker als u de nodige schadevrije jaren hebt.