pe
door petra weterings Jul 5, 2017 om 16:18
Auto & vervoer

Autoverzekering weigert schade te betalen

Ik ben n paar weken terug betrokken geweest bij een ongeluk. Partij 1 stopt voor zebrapad, partij 2 (dat ben ik!) stopt achter haar en partij 3 klapt in volle vaart achter op mijn auto. Hierdoor wordt ik doorgedrukt tegen auto van partij 1  Achterkant van mijn auto is helemaal opgereden dus auto is totall loss Omdat ik mijn rem nog vast had heeft mevrouw 1 n klein tikje gehad. Politie is erbij geweest en met alle partijen gesproken. Partij 3 had ook nog n paar gladde banden dus kreeg ter plekken nog een boete. Politie zegt, dit is duidelijk dus wij gaan hier een rapport van opmaken. Dat partij 3 schuld heeft is duidelijk! Hier zijn alle partijen mee akkoord gegaan. Nadat 2 schade experts van de verzekering van partij 3 naar mijn auto hebben gekeken is de conclusie, total loss door schade achter, voor bijna geen schade. Het is aannemelijk dat mevrouw door gedrukt is! Na n paar weken komt die verzekering ineens met een verhaal dat ik,, partij 2, eerst op partij 1 ben gereden en willen ze het afdoen met E150. Ze hebben hiervoor expert nummer 3 laten kijken naar foto's, auto is al lang op sloop, en die praat maar met hun mee!  Mevrouw van partij1 wist eerst niet zeker hoeveel tikken ze gevoelt heeft maar nu zegt ze 2 dus u ben schuldig! Bedankt en tot ziens!!!! Zelfs de jongen van partij 3 stond met zijn bek open en zegt dat dit niet klopt en toch blijft de verzekering BOVEMIJ volhouden dat ik schuld heb en omdat IK dat niet hard kan maken kan ik fluiten naar mijn centen!! Makkelijk, want een bijstands moeder begint niets tegen zo'n maatschappij!!! Ik voel me ECHT genaaid door deze maatschappij! Ik ben auto af terwijl ik door mijn gezondheid van die auto afhankelijk ben terwijl ik geen schuld heb. Wat kan ik hier nog aan doen???

15150 27 Rapporteer

getty
door getty - Jul 5, 2017 om 16:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

schriftelijk aangeven dat u het er niet mee eens bent.

hansje klein
door hansje klein - Jul 5, 2017 om 16:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoe het werkt: lees hier verder

tenormin
door tenormin - Jul 5, 2017 om 16:58
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt wel, hoor. Net zoals met een kettingbotsing: nr.3 rijdt in op nr. 2, nr. 2 op 1, dus u bent dat verantwoordelijk voor de eerste.

pe
door petra weterings Jul 5, 2017 om 18:00
Antwoorden / 1 Vragen

Is dat ook zo als je stil staat maar door gedrukt wordt door auto die achterop klapt?

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2017 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dan is dat niet zo.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2017 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Allereerst is het uiterst onverstandig als men alleen een WA verzekering heeft geen rechtsbijstandverzekering te hebben.

Afgezien daarvan en ook nog afgezien van het feit dat u een vrouw ben, moeder van kinderen en ook nog bijstand geniet, allemaal geen relevante zaken voor een aanrijding of voor de verzekeraar, zie ik niet direct waarom u kunt fluiten naar uw centen.

Partij drie is achterop u gereden, dat wordt niet betwist. En wie is er verzekerd bij Bovemij?

Zelfs al zou u eerst tegen auto 1 gereden zijn met nauwelijks schade voor auto 1 en voor u, dat veranderd niets aan de schade achterop.

En wat is de reactie van uw verzekeraar op het hele verhaal?

Neem eens contact op met het onderstaande, wellicht kunnen zij u helpen.

http://www.schadehulp.nl

zoekster1
door zoekster1 Jul 7, 2017 om 12:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

En hoeveel kost die schadehulp?

tijger1
door tijger1 Jul 7, 2017 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat het verhalen van de schade, als je alleen WA verzekerd bent, gratis is onder voorwaarde dat je de auto nij een aangesloten bedrijf laat repareren. Hier is de auto total loss dus dat kan niet meer, maar dan zijn de kosten € 55,00.

Nu schijnt de Ts niets te krijgen.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 5, 2017 om 18:41
1129 Antwoorden / 98 Vragen
jo
door jorisw Jul 7, 2017 om 09:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even de relevante tekst daar uit gehaald:

Om veel discussies te vermijden hebben de verzekeraars hier speciale afspraken over gemaakt. Deze vereenvoudigde schaderegeling houdt in dat bij een kettingbotsing wordt alleen de schade vergoed van de auto waar de verzekerde automobilist achterop is gereden. De schade van auto’s in een kettingbotsing worden dus afgehandeld als ware het een kop-staart botsing tussen twee auto’s. Omdat u er wellicht niets aan kon doen dat u achterop uw voorganger reed heeft de uitkering van deze schade geen gevolgen voor uw opgebouwde schadejaren. U eigen schade door de achterop rijdende automobilist wordt vergoed door zijn verzekeraar. Deze partij kunt u dus aansprakelijk stellen voor de opgelopen schade.

ma
door marnix1 - Jul 7, 2017 om 09:07
256 Antwoorden / 22 Vragen

" Politie zegt, dit is duidelijk dus wij gaan hier een rapport van opmaken'

opvragen?

na
door narobo - Jul 7, 2017 om 12:21
15 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou vooralsnog onder bezwaar uw claim bij uw verzekeringsmaatschappij neerleggen; u bent naar ik aanneem voor wettelijke aansprakelijkheid verzekerd. Dat u gezien uw financiële positie niet met deze claim geconfronteerd wilt worden is zeer begrijpelijk (kennelijk niet voor iedereen)

tijger1
door tijger1 Jul 7, 2017 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over welke "claim" hebt u het eigenlijk? De Ts wordt helemaal niet met een claim geconfronteerd.

vi
door vingerhoeds - Jul 7, 2017 om 12:56
3 Antwoorden / Vragen

Nu waarschijnlijk niets meer, behalve een dure advocaat raadplegen.
Maar voor een volgende keer: als u die niet hebt, neem dan een rechtsbijstandsverzekering die dit voor u kan oplossen.

Met vriendelijke groet,

A.C.,M. Vingerhoeds

ph
door phpieterse - Jul 7, 2017 om 13:01
24 Antwoorden / 8 Vragen

Heeft u een rechtsbijstand verzekering? Dan op naar een advocaat.
Hoe heet die verzekering? Voortaan mijden, dus.

Jo
door JoJanKo - Jul 7, 2017 om 13:18
1 Antwoorden / Vragen

Als je stil stond, is het nooit jouw schuld. Schrijf ze dat, het liefst met een kopie van het politierapport erbij en het schadeformulier.

ma
door malhy2 Jul 9, 2017 om 09:21
309 Antwoorden / 13 Vragen

klopt niet.
Als je stil staat en je wordt van achteren aangereden en je klapt op je voorganger dan ben jij verantwoordelijk voor de schade aan de auto die jij aangereden hebt. Je had meer afstand moeten houden.

Ed

ag
door agapon - Jul 7, 2017 om 13:26
115 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar een juridisch loket en vraag advies kost niets.Teken beroep aan tegen de uitspraak van de verzekeringsmaatschappij.
Partij nummer drie kan egtuigen dat het door zijn toedoen is ontstaan. Zoals vermeld bij een kettingbotsing is de chaos dermate groot dat niemand meer weet wie wat gedaan heeft. In dit geval is het echter duidelijk. Bij een rechtbank zou U weleens een gelijk kunne verkfijgen.

ni
door niceprice - Jul 7, 2017 om 14:28
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het is de trieste werkelijkheid en het lijkt bijna koppelverkoop maar je kan geen autoverzekering meer afsluiten zonder een rechtsbijstandsverzekering.

Te vaak blijf je zitten met een verdamping van je no-claim ondanks dat het zo klaar als een klontje is wie er fout is. Er wordt glashard gelogen op het schadeformulier waardoor het handje klap wordt tussen rechtsbijstandsverzekeringen (vaak dezelfde maatschappij)

Verzameld direct zo veel mogelijk bewijzen en getuigen zodat je verweer hebt tegen de hufterigheid van de tegenpartij. Zelfs als ze heel vriendelijk zijn op de plek van de aanrijding en schuld bekennen wordt je achteraf toch nog genaaid.

he
door hensbroek - Jul 7, 2017 om 19:16
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit ook meegemaakt en bij mij heeft de voorste wagen gezegd en getuigd dat ik voldoende afstand had. Degene van auto 3 geeft toch toe, dat U geen schuld heeft. Dus als deze getuige dit zegt dan snap ik niet waarom de verzekering van auto 3 niet uitbetaald.

be
door ben7 - Jul 7, 2017 om 20:56
1 Antwoorden / Vragen

Op naar het Jurudisch Loket. Succes!

tonkuijler
door tonkuijler - Jul 7, 2017 om 21:08
19 Antwoorden / 0 Vragen

Als de auto niet meer in beweging was en nr 3 er tegenaan knalt kan jij nooit schuldig zijn aan dit ongeval en moet de schade van auto`s 1 en 2 op nr 3 verhaald worden.

ma
door malhy2 Jul 9, 2017 om 09:26
309 Antwoorden / 13 Vragen

Zie ook :

https://www.juridischbureauletselschade.nl/aansprakelijk-kettingbotsing/

met uitgelicht :

Wie is aansprakelijk bij een kettingbotsing?

Verzekeraars treffen een regeling (OVS)

Veel verzekeraars hebben onderling een regeling getroffen, waarbij in geval van een kettingbotsing de verzekeraar van de achterop rijdende auto de schade van de direct daarvoor rijdende auto betaalt. Dit om de ingewikkelde aansprakelijkheidsvraag bij kettingbotsingen makkelijker te maken en ellenlange en dure gerechtelijke procedures te voorkomen. De overeenkomst is dus ook in het voordeel van de automobilist.

hi
door hipppo - Jul 7, 2017 om 21:49
303 Antwoorden / 2 Vragen

Waren er nog getuigen die hebben kunnen waarnemen hoe e.e.a. zich heeft afgespeeld? Dat u geen rechtsbijstandsverzekering had hoeft geen belemmering te zijn om alsnog uw recht te krijgen. Vraag de processen verbaal op van de politie, daarin moeten de bevindingen van alle drie de betrokkenen zijn weergegeven, al weet je nooit of dat helemaal correct is gebeurd. Ik was ooit slachtoffer van een aanrijding waarbij ik mijn auto total-loss reed. Mijn rechtsbijstandsverzekering begon ermee mijn claim te halveren, waartegen ik direct bezwaar maakte, zodat alsnog mijn volledige claim werd gehandhaafd. Ze deden er echter zo lang over om de zaak af te handelen dat ik uiteindelijk besloot het zelf maar te regelen. Ik kreeg de processen verbaal toegestuurd en toen bleek dat oom agent mijn verhaal totaal had verdraaid, in mijn nadeel. Ook de situatietekening klopte niet. Er was een getuige die e.e.a. voor haar neus had zien gebeuren, maar de politie vond het niet nodig haar verhaal te horen. Gelukkig bood zij direct na de botsing haar hulp aan en zodoende kon ik uiteindelijk de verzekering van de tegenpartij ervan overtuigen dat haar cliënt een potje had staan liegen tegen de politie. Toen ik de betrokken verbalisant opbelde om te vragen naar de reden van het foute proces verbaal was zijn reactie: waar ik me druk om maakte....!

fr
door fredhannie - Jul 8, 2017 om 09:33
19 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf ooit meegemaakt. Blijf de nadruk leggen op het feit dat je stil stond en dat jouw voertuig door een ander voertuig in beweging is gezet want de verzekeringsmaatschappijen proberen in deze situaties bijna altijd de schuld ook naar jou te verleggen. Scheelt ze natuurlijk uitkeren van schade en daar zit geen verzekeraar op te wachten.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 9, 2017 om 14:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij welke verzekeraars zitten de nr 1 & 3?

Het kan zijn dat bepaalde verzekeraars er proberen onderuit te komen door te verdraaien als iets niet 100% duidelijk op papier stond.

Heeft U gemeld dat U stil stond achter nr 1 en op tijd gestopt was, en door botsing van nr 3 er tegenaangeduwd bent omdat U de rem niet meer ingetrapt had of niet hard genoeg.
U is niet verplicht de rem ingetrapt te houden maar had minder of geen voorschade kunnen opleveren.
Ik vermoed dat er een grote landelijke bekende groep achter de verzekeraars 1 & 3 zitten die dit wel meer doen.

il
door iljaha - Jul 9, 2017 om 15:41
179 Antwoorden / 3 Vragen

En wat u moet betalen is weer schade voor u dat u weer in rekening kunt brengen bij degene die achterop u knalde. Pffffff

lemmy
door lemmy - Jul 11, 2017 om 13:31
41 Antwoorden / 1 Vragen

De schade aan de achterzijde zal per definitie vergoed moeten worden (door de verzekeraar van partij 3). Is in het oorspronkelijke politierapport vastgelegd dat partij 3 op u gebotst is en u vervolgens (hierdoor) partij 1 geraakt heeft? In dat geval kan verzekeraar 3 beweren wat zij wil, het politierapport is in principe leidend. Als de situatie anders is dan oorspronkelijk vastgelegd (zijn er schadeformulieren met oorzaak e.d. toen door alle partijen ondertekend?), zal verzekeraar van partij 3 die moeten bewijzen.
Het bekijken van foto's door welke expert dan ook zal hier niet kunnen aantonen wie nu eerst op wie gebotst is.
Het lijkt alsof partij 1 haar eerdere verklaring heeft gewijzigd? Als ze het eerst niet zeker wist en dat is op die manier ook vastgelegd in het politierapport kan een bijstelling nadien niet zomaar door een verzekeraar als juist en enige waarheid worden gebruikt. Een eerste verklaring is over het algemeen de meest juiste (verklaringen worden immers nadien nog wel eens 'aangepast' wegens belangen).
Kortom, het opgemaakte politierapport in combinatie met ingevulde en ondertekende schadeformulieren opgemaakt net na het ongeval, zijn in principe leidend. Tenzij een partij aannemelijk kan maken dat er fouten staan in het oorspronkelijke rapport of belangrijke informatie ontbreekt e.d. (denk bijvoorbeeld aan opnames met een dashcam die nadien opduiken en een (heel) ander beeld laten zien van de oorzaak van de aanrijding).
Succes!