pe
door peterbee Sep 22, 2020 om 18:55
Auto & vervoer
Batavus levert na 8 jaar onderdeel niet meer

Wij hebben aan Batavus Intermezzo E-bike.  In de catalogus 2012 van Batavus staat deze fiets nog vermeld.

Nu is de display van de E-bike defect.  Een vrij cruciaal onderdeel als je electrisch wil fietsen.

De vakhandel kan deze bediening niet meer leveren.  Batavus reageert via chat met "  jammer genoeg zijn deze bedieningen ook bij ons uitverkocht. Deze displays worden niet meer geproduceerd, ik kan je hier niet meer aan helpen " en " Ik begrijp dat je andere verwachtingen had. Het display voor je fiets wordt niet meer geproduceerd. Wij kunnen deze dan ook niet meer leveren. Het spijt me je niet positiever te kunnen berichten "

Fabrikant heeft ook geen vervangend alternatief, en kan of wil ook niet aangeven welke Chinese webshop variant eventueel wel zou werken.

Heeft hier iemand een werkend alternatief?

En is het normaal dat de fabrikant ( al zo snel, in mijn ogen ) de stekker uit de ondersteuning trekt ?
Voor een display betaalde je, toen ie nog verkrijgbaar was, € 60,-. Nu kan de hele E-bike niet meer electrisch gebruikt worden ...

13782 22 Rapporteer

ne
door neodutchio - Sep 22, 2020 om 19:05
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft u enig idee wat het kost om onderdelen tot in lengte van dagen ergens in een magazijn op te slaan? En hoeveel moet er dan bewaard worden en hoe lang?
8 jaar is een behoorlijke leeftijd voor een e-bike. Zo gek is het dus niet dat niet alle onderdelen meer te krijgen zijn.

U zou op marktplaats kunnen kijken of er een zoveelste hand fiets te koop aangeboden wordt waar u de gewenste onderdelen vanaf kan halen. Tja, en wat er vanuit China wel op zou kunnen werken is koffiedik kijken. Dan zou er toevallig net iemand moeten zijn die dit uitgetest heeft.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2020 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kan dat ding bij een computer repair shop gerepareerd worden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 22, 2020 om 19:32
2054 Antwoorden / Vragen

Ik vind het ook aan de korte kant maar ze produceren die fietsen natuurlijk al jaren niet meer en dan heb je x van die units liggen, en op is op.

rj
door rjw - Sep 22, 2020 om 20:00
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou dit in principe wel kunnen repareren met een vreemd merk product maar dan zou er ook nog impact zijn op de rest van de elektronica een aandrijving. Om dat te laten uitzoeken kost best wel wat tijd en met een Europees uurtarief gaat dat ook in de papieren lopen. Maar vergeet ook niet dat een elektrische fiets qua technologie niet te vergelijken is met een "gewone" fiets. Die zijn relatief simpel zodat het meeste nog zelf te doen is als je een beetje gereedschap hebt. En hoe geavanceerder de technologie hoe hoger de kosten als er een keer wat fout gaat. Ik blijf daarom ook lekker op een trekking-bike met gewone, handgebiende derailleurversnelling rijden. Kan ik tot op het laatste schroefje zelf repareren.

Voor de rest wat de anderen ook zeggen.

mi
door miennaamishaaz Sep 22, 2020 om 22:50
725 Antwoorden / 1 Vragen

Afhankelijk van het model/type wat TS heeft kan het soms middels een Ebike conversion kit opgelost worden.

mahadma
door mahadma - Sep 22, 2020 om 20:22
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer eens gevraagd op internationale fora, ebay oid.

me
door mein33 - Sep 22, 2020 om 21:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als u weet welk merk motor er in uw fiets zit, dan is een kansje bij die producent wagen misschien een optie ?

gerbera
door gerbera - Sep 22, 2020 om 21:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Informeer eens hier heb ik onlangs een vervanger voor de sparta gekocht. Let wel op de juiste spanning, 24 of 36 volt  en de juiste stekker plat of rond.

mi
door miennaamishaaz - Sep 22, 2020 om 22:48
725 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u mischien het model/type van uw fiets doorgeven. {samen met de eventuele ACCU upgrade}

Mischien kunnen we een alternatief onderdeel op aliexpress, van een EBIKE conversion kit vinden.

gerbera
door gerbera Sep 23, 2020 om 14:51
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Type fiets geeft de TS aan en accu upgrade is niet belangrijk wel de accu spanning. En het gelijksoortig alternatief is, bij alie, voor een Electrische scooter.

justmeagain
door justmeagain - Sep 23, 2020 om 00:00
623 Antwoorden / 8 Vragen

In 2012 werden ook nog beeldbuis tv's verkocht die 20 jaar mee kunnen gaan. Maar geen onderdeel meer te krijgen.

Het kost bakken geld, door opslag zou het display nu misschien wel 200 a 250 euro moeten kosten dan had u het waarschijnlijk te duur gevonden .

panter22
door panter22 - Sep 23, 2020 om 07:44
6599 Antwoorden / Vragen

Weet je zeker dat het display stuk is en niet de batterij?
De display ziet er nog als nieuw uit op de foto.
De fietsenmaker heeft alles getest?
En als je voor je zoon een nieuwe batterij koopt, zit er dan geen display bij?

gerbera
door gerbera Sep 23, 2020 om 14:56
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dat zag die van mijn Sparta ook, alleen had de microschakelaar (aaqn/uit) de geest gegeven. De accu kun je controleren op hoeveelheid lading, en nee er wordt geen display geleverd bij een nieuwe accu wel een bijpassende lader als het goed is.;-))

panter22
door panter22 Sep 23, 2020 om 16:00
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kom je dan aan een display? Je kunt toch moeilijk de ebike  bij het  grof vuil zetten.

gerbera
door gerbera Sep 23, 2020 om 22:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Deze zijn gewoon te koop echter het type van de TS is niet meer leverbaar maar mogelijk wel een alternaief welke mogelijk op de electronica moet worden ingeregeld. Voor mijn Sparta werdt ook het origineel niet meer geleverd maar het alternatief kon ik zonder probleem aansluiten. Zie mijn link (hier), display's te kust en te keur.

panter22
door panter22 Sep 24, 2020 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Voor deze display is geen alternatief volgens Batavus, schrijft ts

1paul
door 1paul - Sep 23, 2020 om 08:04
3146 Antwoorden / 0 Vragen

kijk eens of deze past of neem anders kontakt op met deze webshop om te zien of er een andere is die past....

https://www.fietsleven.nl/display-batavus-koga-sparta-cu2v2-vervanger-rond-display

mahadma
door mahadma - Sep 23, 2020 om 10:35
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vraag mij af of "men" bereid is om als het onderdeel wat wèl in voorraad gehouden wordt maar nooit meer gebruikt gaat worden of ze daarvoor ook willen betalen.

pk49
door pk49 - Sep 23, 2020 om 10:39
243 Antwoorden / 2 Vragen

probeer Hollandbikeshop, die verkopen heel veel onderdelen:
https://hollandbikeshop.com/

gerbera
door gerbera Sep 23, 2020 om 14:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

goh die link had ik al gegeven.

panter22
door panter22 Sep 23, 2020 om 16:01
6599 Antwoorden / Vragen

De display is uitverkocht.

john devries
door john devries - Sep 23, 2020 om 11:38
216 Antwoorden / Vragen

Een nieuwe display moet ingesteld worden Dus als je een display vind is de kans groot dat ie niet communiseert met de electronica van de fiets en dus niet opstart.Weet je zeker dat het aan de afstandbedieng ligt

Engelse drop
door Engelse drop - Sep 23, 2020 om 11:42
63 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn vader accu's nodig heel erg oude accu's.  Besteld bij Jan accu in Enschede,  de oude zijn helemaal gereviseerd. Je kan daar vragen hoe of wat. En anders toch de gok wagen in China, er komt nu ook een hele hoop spullen vandaan via internet. Zonder fiets ben je helemaal niets.

mr
door mrmoto Sep 23, 2020 om 12:48
167 Antwoorden / 4 Vragen

en zonder benen ga je nergens henen.

ju
door juliomariner Sep 23, 2020 om 13:53
1326 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb geen fiets dus ben ik nu niets?

Donuts
door Donuts Sep 23, 2020 om 14:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En Engelse drop is een grote flop.

snel0026
door snel0026 - Sep 23, 2020 om 13:56
61 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk hier maar eens. Dit is wat je zoekt.

Succes.

Batavus Protanium Li-Ion Display 3Step Zwart

john devries
door john devries Sep 23, 2020 om 14:55
216 Antwoorden / Vragen

Ja die zoekt TS maar als je even doorleest op die website zie je dat ie niet meer leverbaar is toch?

gerbera
door gerbera Sep 23, 2020 om 15:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De link naar dat bedrijf had ik al gegeven maar ook gelezen;

Dit product is momenteel helaas niet leverbaar.

Op
door Opa Eus - Sep 23, 2020 om 16:36
41 Antwoorden / 18 Vragen

Kan er niet een display op van een ander merk. Bijv. van Bosh??

ro
door ronny530 - Sep 23, 2020 om 18:51
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Een model fiets wordt na verloop van tijd uit de productie gehaald en betekekend ook een uitloop van onderdelen. In 2012 stond met model nog in de catalogus maar kan al veel langer in productie zijn geweest dus die 8 jaar kan ook 10 á 12 jaar zijn geweest. Zo te zien is slijtage de oorzaak van het defect en dat maakt dat repareren vrijwel onmogelijk is geworden. De bediening lijkt me geen technisch hoogstandje die met software ingelezen dient te worden en zal m.i. door een ander model bediening vervangen kunnen worden. Het meest handige lijkt mij om de bediening te demonteren en aan de hand van de nummers die aan de onderzijde van de bediening staan op internet te gaan zoeken want dat levert vaak meer zoekreaultaten op dan het model fiets zoeken.

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2020 om 14:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen
pe
door peterbee - Sep 24, 2020 om 21:32
58 Antwoorden / 5 Vragen

Het heet een display, maar heeft alleen blauwe LED's.  defect is het drukknopje waarmee je de fiets AAN zet.

@ Gerbera
@ PK49
Volgens Nikita van HBS : Helaas is de benodigde display niet meer leverbaar en komt deze ook niet meer terug.

Er is ook geen vervanger

@SNEL0026

Dit product is momenteel helaas niet leverbaar.

MAHADMA
zinloze reactie

@ 1PAUL
tnx, ga ik doen

diumenge
door diumenge Sep 25, 2020 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals aangegeven staat ie momenteel op Marktplaats.

gerbera
door gerbera - Sep 25, 2020 om 11:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Omdat de afdekking van de aan/uitknop weggesleten is, is mogelijk vocht de oorzaak. Hierdoor kan corosie zijn onstaan op het contactpunt. Mocht het niet lukken aan een display te komen is het misschien mogelijk dat iemand met een beetje kennis van electronica er naar kan kijken.

pe
door pebk - Sep 25, 2020 om 16:00
581 Antwoorden / 0 Vragen

Logisch toch, dat ze niet aangeven welke chinese webshopvarianten ook zouden werken. Daarmee nemen ze een verantwoordelijkheid op zich die ze niet kunnen garanderen. Het staat u vrij om het wel te proberen.

Heel snel is het overigens niet. Een E-bike van 2012 van boven de 750 Euro) is na acht jaar afgeschreven, volgens de sites van verschillende verzekeringen, bij een enkele 10 jaar.
https://www.unigarant.nl/globalassets/media/formulieren/unigarant/unigarant-afschrijvingslijst.pdf
https://www.nh1816.nl/Files/Files.new/Productinformatie/Afschrijvingslijst-1217.pdf
https://www.allianz.nl/content/dam/onemarketing/benelu/allianz-nl/local/1/1000129-350.pdf

gerbera
door gerbera Sep 26, 2020 om 12:26
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zoek en u zult merken dat zelfs de Chinees dit product of een vervanger niet kan leveren.

pe
door pebk Sep 28, 2020 om 12:02
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan ik opzoeken. Maar dat mag de TS zelf doen. Het gaat meer om de boodschap dat een fabrikant geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor een product dat een ander namaakt of produceert.

Bij wijze van spreken: "Wij van WC-Eend adviseren Glorix, Una of Klok ..."