bussy02
door bussy02 Jul 1, 2020 om 15:55
Auto & vervoer
Batavus Wayz-go

Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met het volgende euvel. Om de zoveel tijd krijg ik  op het display niets te zien (geen km snelheid, soms geen accu percentage) alleen de tijd is zichtbaar. De fiets heeft ook geen ondersteuning. De fietsenmaker heeft reeds de kabel en displayhouder vervangen, maar dit zonder het gewenste resultaat. Dit is heel irritant, aangezien dit op de momenten gebeurd waar je het niet kan gebruiken. Er zit gelukkig nog garantie op de fiets, maar goede oplossing zou heel mooi/wenselijk zijn)

1462 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 1, 2020 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor die goede oplossing zul je toch echt bij de verkoper moeten zijn ivm de garantie.

bussy02
door bussy02 - Jul 1, 2020 om 16:29
145 Antwoorden / 37 Vragen

Edrick3, Ja dat snap ik. De vraag was meer heeft iemand dit ook gehad.

edrick3
door edrick3 Jul 1, 2020 om 16:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ro
door ron503 - Jul 1, 2020 om 16:57
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de kabel en de displayhouder al vervangen zijn dan blijft de display als enige over. Proefondervindelijk zou de fietsenmaker een nieuwe kunnen monteren om zo ook de display als het probleem blijft bestaan uit te sluiten. Ik weet van collega's die een E-bike rijden dat display's wel vaker dit soort problemen hebben en om die reden vervangen worden.

mi
door miennaamishaaz Jul 1, 2020 om 17:56
725 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb zelf ook een ebike en heb al een paar keer een verschillende problemen gehad mbt het display.

voorbeeld: {de problemen met een * zijn geen grote problemen, maar ze komen wel voor}
- display geeft een vage melding {weet niet meer exact wat het was} {display was onder garantie vervangen}
- Accu wordt niet herkend {in en uit pluggen lost het op}{volgens de fietsenmaker ligt dit aan de omgevings-temperatuur}
- fiets geeft geen ondersteuning maar accu is 100% vol {opnieuw calibreren los dit op}

- accu geeft verkeerde ladings percentage {volgens de fietsenmaker ligt dit aan de omgevings-temperatuur}
- Trapondersteuning stopt ineens {^gerelateerd aan het bovengenoemde probleem}
*- Range/maximale trapondersteuning geeft verkeerde waarde {dit komt doordat je tijdens het fietsen de trapondersteuning
hoger of lager zet, waardoor de "boord computer" opnieuw de range moet uitrekenen}
*- klok van de display loopt achter/voor {geen groot probleem maar wel beetje irritant}

mi
door miennaamishaaz - Jul 1, 2020 om 17:48
725 Antwoorden / 1 Vragen

Even een paar vragen mbt uw fiets
Gaat het om het Model Batavus met verwijderbaar scherm?
Welk exact model batavus heeft u? {model+ type nummer}
Wat heeft de fietsenmaker allemaal al geprobeerd?
- software update?
- factory reset?
- een leendisplay mee gegeven? {indien het display verwijderbaar is}
- hercalibratie?
- anders?

bussy02
door bussy02 - Jul 1, 2020 om 19:02
145 Antwoorden / 37 Vragen

miennaamishaaz:
-scherm is verwijderbaar
-Model Wayz E-go Active
-Leen display is vanmiddag meegegeven(mocht het daar niet aanliggen dan moet het in de accu aansluiting zitten, de display krijgt dan geen spanning lijkt mij)
-Accu gereset etc.

mi
door miennaamishaaz Jul 1, 2020 om 22:25
725 Antwoorden / 1 Vragen

Nog wat vragen meer.

-heeft u het "EzyRider Garantieplan" en/of een "Volledig Casco" verzekering erbij afgesloten?
-Welk Model accu heeft u {de standaard 300Wh accu of een geupgrade}?
- Hoe lang heeft u de fiets al?
-Heeft een "kennis" met hetzelfde model/type/jaartal fiets ook de problemen?
-Hoe fietst u aan als u bij een stoplicht staat?
> versnelling naar 1, en dan langzaam weer terug tijdens het fietsen?
> versnelling niet verzetten en gewoon aanfietsen?
indien u met het leen-display die problemen niet ervaart verwacht ik dat het probleem iets met de software in het display.
Gezien het een verwijderbaar scherm is, zijn deze gevoeliger voor waterschade/vocht.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2020 om 19:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wegens garantie zult u echt bij de verkoper moeten zijn voor oplossingen/reparatie. En dat kunt u maar beter niet uitstellen.
Zelf niet gaan prutsen of ermee naar anderen dan de verkoper gaan, want dan kunt u de garantie kwijtraken.
Ik begrijp niet wat u aan de ervaringen van anderen zou kunnen hebben. Daarmee is die display niet gerepareerd.

bussy02
door bussy02 - Jul 1, 2020 om 22:35
145 Antwoorden / 37 Vragen

aurora1:,
Simpel omdat bijna alle opties zijn voorbijgekomen. De fietsenmaker geeft zeer goede service, maar dit is iets wat nog niet voorbij is gekomen en misschien was er iemand ergens in het land die zoiets met deze fiets had meegemaakt. Maar bedankt voor het mee denken.