ma
door manus59 Mar 2, 2021 om 17:25
Auto & vervoer

Bekeuring

Vandaag 2 maart, een bekeuring binnengekregen voor snelheidsovertreding. Dom dom...eigen schuld he.
De dagtekening is van komende donderdag 4 maart.
Is dat een fout waardoor ik niet hoef te betalen?
Of is dit geen procedure? fout?

3606 9 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 2, 2021 om 17:32
2008 Antwoorden / Vragen

Als er staat dat u de overtreding 4 maart begaan heeft hoeft u niet te betalen. Als er staat dat de brief gedateerd is op 4 maart helaas wel.

rj
door rjw Mar 4, 2021 om 08:51
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Niks helaas. Als je de regels overtreedt moet je daarvoor boeten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 4, 2021 om 12:58
2008 Antwoorden / Vragen

ok boomer.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2021 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee dat is geen fout. U hebt gewoon twee dagen extra om te betalen.

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2021 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan heb je langer om in bezwaar te gaan. Maarja eigen schuld geef je aan, dus gewoon betalen.

www.cjib.nl/waarom-ligt-de-verzenddatum-op-een-boete-soms-in-de-toekomst

getty
door getty - Mar 2, 2021 om 17:40
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Overheidspost is bijna altijd een aantal dagen vooruit gedagtekend. Gewoon betalen dus.

me
door mein33 - Mar 2, 2021 om 17:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als de vermelde datum waarop de overtreding is gepleegd klopt, dan bent u echt het haasje en zult u moeten betalen.
De dagtekening is bij Overheidsdiensten altijd in de toekomst vermeld.

ne
door neodutchio - Mar 2, 2021 om 18:16
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Post kan altijd een paar dagen vertraging hebben. Vanuit de printer gaat uw bekeuring naar de postkamer en van daar uit naar PostNL. Verschillende schakels waarin vertraging kan optreden. Om te voorkomen dat de brief zo laat komt dat het ten koste gaat van de bezwaringstermijn wordt de dagtekening iets naar voren gezet. Dus gewoon betalen. Daar zal geen discussie of excuus voor gezocht moeten worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 2, 2021 om 18:48
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Manus,

Weet u zeker, dat het om een echte bekeuring gaat?

Kloppen alle gegevens?

Informeer desnoods eerst bij het CJIB.

Als u twijfelt, kunt u een foto van de bekeuring uploaden bij een nieuw antwoord.

Wel uw privé gegevens even afplakken natuurlijk.

getty
door getty Mar 2, 2021 om 18:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hij geeft toch zelf al aan dat de overtreding klopt?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 2, 2021 om 19:03
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Getty,

Ik vind die datum ook vreemd.

Kreeg vorige week ook een mail van het "CJIB" wegens een snelheidsovertreding.

De gegevens klopten echter niet in de mail.....

Er stond bijvoorbeeld geen kenteken van het voertuig bij.....

getty
door getty Mar 2, 2021 om 19:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hij heeft geen mail gehad maar post met een dagtekening.

En die datum is niet vreemd, komt bv ook altijd bij belastingaanslagen voor.

ne
door neodutchio Mar 2, 2021 om 19:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, hoe zou het CJIB uw mailadres kunnen gokken? Dan weet je dus dat het fraude is. Maar een bekeuring verstuurd door het CJIB met het rekeningnummer van het CJIB en wetende dat je te hard gereden hebt is geen reden tot twijfel. En de datum is al uitgelegd. Waarschijnlijk krijgt u nooit post van de overheid, de postdatum is altijd in de toekomst.

gerbera
door gerbera Mar 2, 2021 om 22:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

GA, hoe kan u nou een bekeuring voor te hard rijden krijgen, u wordt met uw brommertje door electrische fietsen ingehaald;-))  Maar nooit gehoord dat er valse mails namens het CJB in omloop zijn. Zo u een bekeuring krijgt komt die nog altijd netjes per post.

justmeagain
door justmeagain Mar 3, 2021 om 04:08
623 Antwoorden / 8 Vragen

@GA
Bij twijfel even met uw DigiD inloggen op de site van het CJIB, daar staan alle boetes keurig vermeld.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat u een mail serieus neemt, u bent dagelijks hier aanwezig en weet toch wel dat het cjib alleen post stuurt

Ik heb weleens zo'n dag dat ik me niet aan de snelheid houd, dan log ik in bij het CJIB en kan ik de boete met Ideal betalen. Toch komt deze na een paar dagen alsnog  per post thuis en standaard met een dagtekening in de toekomst.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 3, 2021 om 12:10
1747 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Bedankt voor de tip.

ma
door manus59 - Mar 2, 2021 om 19:06
59 Antwoorden / 34 Vragen

Er staat: verstuurd op 4 maart 2021.
En de betaling moet zijn voor: 29 april...wat dat betreft ruimte genoeg.
De bekeuring klopt verder helemaal... dus..   dan maar betalen!
Dank voor alle reacties.

getty
door getty Mar 2, 2021 om 19:47
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Verstandig!!

aurora1
door aurora1 - Mar 3, 2021 om 23:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig maar dat u geen brokken gemaakt heeft....

ma
door manus59 Mar 4, 2021 om 08:55
59 Antwoorden / 34 Vragen

AURORA1, waarom gelukkig dat ik geen brokken heb gemaakt?
Ik ben verzekerd zoals het hoort.