ro
door roswitha1 Sep 15, 2017 om 20:24
Auto & vervoer

Beslag gelegd op de auto is waard 300 euro en de schuld is 3300 euro mag dat

de deurwaarder heeft beslag gelegt op de auto en is maar 300 euro waard is van bouwjaar 1998 en de schuld is 3300 euro mag dat en hoe vaak mogen ze dat  en moet nu 10 euro in de maand betalen en als de auto kapot gaat wat moet ik dan doen mag het niet weg doen

14561 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2017 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk nag dat en hoe vaak? Tot de schuld betaald is.

ge
door george321 - Sep 15, 2017 om 20:56
390 Antwoorden / 1 Vragen

Iets waar de deurwaarder beslag op gelegd heeft mag u NIET verkopen, weggeven, uitlenen oid.
Alles wat waarde heeft (buiten bepaalde uitzonderingen) mag beslag op gelegd worden en (per opbod) verkocht worden als dat door de deurwaarder een positief getal opleverd / leidt tot een een schuld vermindering.

Als uw auto kapot gaat moet daar de deurwaarder van in kennis stellen.

ro
door ron503 Sep 15, 2017 om 21:22
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Niet helemaal waar want de auto in kwestie blijft eigendom van vraagsteller en het enige wat niet mag is de auto verkopen. De taxatiewaarde is niet steekhoudend want de auto levert op een veiling enkel sloopwaarde op.

ge
door george321 Sep 15, 2017 om 21:56
390 Antwoorden / 1 Vragen

De auto moet "in basis" beschikbaar zijn voor de deurwaarder als het tot verkoop mocht komen.

dokun
door dokun Sep 18, 2017 om 13:29
152 Antwoorden / 0 Vragen

Verkoop van inbeslag genomen goederen mag alleen plaats vinden als de opbrengst beduidend hoger is dan de kosten van de verkoop. Dat is bij een auto van €300 dus niet het geval. Bij verkoop van deze auto zal de schuld alleen maar toenemen en dat is wettelijk niet toegestaan.

ro
door ron503 - Sep 15, 2017 om 21:14
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de betalingsregeling stipt na komt dan wordt de auto niet geveild maar het beslag wordt niet opgeheven want het beslag vervalt pas als de gehele schuld is voldaan. In een beslag situatie mag u de auto niet verkopen maar u hoeft de auto niet te onderhouden maar voor de kosten voor verzekering en wegenbelasting blijft u zelf verantwoordelijk. Met 10 euro in de maand afbetalen bent 27 jaar bezig met afbetalen en daar komen de overige kosten nog bij. Zou het niet slimmer zijn om hulp te gaan zoeken want als u een laag inkomen heeft zijn er bij veel gemeentes afdelingen die u kunnen bijstaan.

lo
door lovewinnie - Sep 15, 2017 om 21:44
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk mag dat. Ze mogen op alles wat waarde heeft beslag leggen. Zelfs u meubels, sieraden etc.  En waar beslag op ligt mag u niet verkopen. Als u betaling niet nakomt verkopen ze op op bod en het kan zomaar zijn dat oud wagentje voor 100 euro de deur uit gaat. Das toch weer 100 afgelost

U had beter vooraf de auto kunnen verkopen en wat u hier aan verdiende aflossen. Ook wat u bespaart aan benzine, belasting en verzekering aflossen dan had u een betere betaal regeling kunnen treffen en was beslag niet nodig geweest. In dit tempo duurt het eeuwen

Op Den duur als u niet betaald en beslag wordt doorgevoerd en auto en inboedel niet genoeg opleverd kan er beslag gelegt worden op u loon/uitkering

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 16, 2017 om 00:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U moet het omdraaien. De schuld is 3300 euro en de auto Is maar 300 waard.
En de schulden zullen inmiddels hoger zijn want een uurtje deurwaarder kost al snel 300 euro. Haha dat is evenveel als uw auto.

dokun
door dokun Sep 18, 2017 om 13:34
152 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wilt u u zeggen..?  Volkomen onzinnig commentaar zoals gewoonlijk!

pino123
door pino123 Sep 18, 2017 om 14:29
2763 Antwoorden / 14 Vragen

En de schulden zullen inmiddels hoger zijn want een uurtje deurwaarder kost al snel 300 euro. Haha dat is evenveel als uw auto.

U heeft kennelijk nogal lol over de schuld van een ander.....Eigenlijk erg triest....

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 18, 2017 om 15:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Dokun, joh ga lekker van je uitkering genieten en eindelijk je badkamer eens afmaken.

@Pino, ach misschien heb je een beetje gelijk maar soms zijn de ts zo verkeerd met hun gedachten, zo onlogisch, so. 's zo naïef en dom, ja dan lach ik weleens.  De rest doet dat stiekem ik niet. En beste Pino, schuld kan in 90% van de gevallen worden voorkomen.door de tering naar de nering te zetten.

gi
door girlbad Sep 19, 2017 om 11:53
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een algemene opmerking: waarom worden er door sommige antwoordgevers onderlinge meningsverschillen/frustraties geuit, die niets te maken hebben met de vraagstelling.
Je bent het eens of niets eens, maar blijf bij het onderwerp. En creeer een nieuwe vraagstelling met als topic de meningsverschillen. En discussieer dan verder.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2017 om 14:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja natuurlijk mag dat. Dus maar snel afbetalen die schuld, overal op bezuinigen enz. Met een tientje per maand schiet het natuurlijk niet op, maak daar maar wat meer van. Tenslotte kunt u ook benzine, wegenbelasting en de verzekering betalen.
En niet zo verontwaardigd daarover doen: mensen/instanties krijgen nog geld van u. Als u geld aan mij verschuldigd zou zijn zouden ze van mij die auto mogen verkopen. Misschien is het een idee om niet zo gemakkelijk te denken over het hebben van schulden?

dokun
door dokun Sep 18, 2017 om 13:35
152 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komt u erbij dat de TS gemakkelijk denkt over haar/zijn schulden.?  Dat verzind u gewoon helemaal zelf en is nergens op gebasseert!

#Arrogant

tr
door truus0509 Sep 18, 2017 om 14:35
4 Antwoorden / 0 Vragen

Tsjonge jonge, beetje teveel azijn gedronken ofzo.
#opelktopiccommentaar

kc
door kcdb - Sep 17, 2017 om 15:37
113 Antwoorden / 2 Vragen

Hi, hi, hi. Vraag die deurwaarder of hij misschien een Opel of een Suzuki nodig heeft. Dan ruilt hij dat wrak van u in en krijgt hij, als ik de tv-reclame mag geloven, nog € 2.000,000 extra inruil. Als hij die extra € 2.000,00 dan bij uw schuld zou leggen dan is uw schuld geen € 300,00 maar ineens € 2.300,00 minder. Een ding zou ik niet (nooit) doen. Ruzie maken met de deurwaarder.

dokun
door dokun Sep 18, 2017 om 13:31
152 Antwoorden / 0 Vragen

Uw lachen en verdere commentaar zijn denigrerend en volkomen onnodig!  Als u geen inhoudelijke bijdrage kunt geven kunt u zich beter onthouden van commentaar.

gi
door girlbad Sep 19, 2017 om 11:48
13 Antwoorden / 1 Vragen

dokun: ben het volledig eens met uw reactie!

kc
door kcdb Sep 21, 2017 om 17:14
113 Antwoorden / 2 Vragen

Jammer dat u de grap er niet van inziet. Natuurlijk is dit niet serieus bedoelt geweest. Maar dat 'spatte' er wel vanaf, dacht ik. Trouwens, de recente tv-reclame gezien? Citroën heeft nu ook een € 2.000,00 actie. Hi, hi, hi, hi.

mo
door mof - Sep 18, 2017 om 13:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja natuurlijk mag dat. Ze mogen alle goederen in beslag nemen tot een waarde van 3300€

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 18, 2017 om 13:26
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang je deze auto blijft gebruiken is het geen probleem.

Maar bij grote defecten is naar sloop brengen verboden, ook  voor andere moet je toestemming vragen.....
Inleveren kan niet en je zit aan waardeloos voertuig die misschien niet eens APK haalde vast en moet je schorsen kenteken en op eigen terein bij familie of garage plaatsen.

Gezien waarde en bouwjaar,  ik lees nergens of het is toegestaan maar in brand steken en de deurwaarder mag oude ijzer weghalen en inleveren!
Verder geen nieuwe zelf kopen maar voertuig lenen want  alle goederen kunnen ze in beslag nemen.

Wel beetje dom om een dergelijk waardeloos voertuig beslag te leggen, vooral als de APK meer gaat kosten dan €300,- en die kans is erg groot.

dokun
door dokun - Sep 18, 2017 om 13:26
152 Antwoorden / 0 Vragen

In princiepe mag dat.

Bij eventuele verkoop moet de verwachte opbrengst wel een redelijke zijn. In dit geval (als die auto echt maar €300 waard is) dan zouden de kosten voor verkoop hoger zijn als de opbrengst. Dus mag die auto niet verkocht worden (wel als het deel uit zou maken van veel meer in beslag genomen goederen van u). In dit geval zal het beslag erop gelegd zijn als een drukmiddel om u toch aan het betalen te krijgen..

Maar ik raad u aan om even contact op te nemen met het juridisch loket dan krijgt u (bijna gratis) een juridisch onderbouwd antwoord dat u eventueel kunt gebruiken in uw overleg met de deurwaarder die het beslag op de auto heeft gelegd.