Anggela123
door Anggela123 Jan 23, 2018 om 14:17
Auto & vervoer

Besteautobod

Van de week mijn auto te koop aangeboden via besteautobod.nl. Ik kreeg binnen 24 uur een bod van 2250 euro. Hiermee ben ik akkoord gegaan en ben met mijn vriend naar de garage gegaan die de auto over zou kopen. eenmaal daar zagen ze allemaal gebreken aan de auto. Niks was goed. De auto had schade gehad en er zaten geen originele onderdelen meer op. Dit vond ik al vreemd want de vak garage waar ik de auto gekocht had wist ook van niks. Ze wilde uiteindelijk maar 300 euro voor geven. Ik had aangegeven hier niet mee akkoord te gaan en heb de auto weer mee naar huis genomen(ze zijn dus hun overeenkomst van 2250 niet nagekomen). Ik ben daarna gelijk doorgereden naar mijn eigen garage en we hebben daar zelfs 2 dezelfde auto's waaronder die van mij naast elkaar gezet en goed bekeken. Conclusie helemaal niets mis met mijn auto. Ik heb de auto verkocht aan mijn eigen garage. Ik heb besteautobod.nl weer gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Deze man (altijd dezelfde man) gaf aan dat ik de auto niet mocht doorverkopen en mij dit duidelijk had vertelt (ik weet van niks) ik heb de verkoop namelijk beëindigd omdat ze hun overeenkomst niet waren nagekomen. Ik zou een boete van 338 euro exl 21% btw plus 15% van de 2250 krijgen. (Hiermee werd ook duidelijk gedreigd) Ik probeerde mijn verhaal nogmaals te vertellen en de telefoon werd op de haak gegooid. Mijn vriend heeft nogmaals terug gebeld om verhaal te halen en er werd alleen gezegd dossier gesloten toen me vriend over advocaat begon werd weer de telefoon op de haak gegooid. Op een andere website staan reviews op van deze website en ook hier staan allemaal verhalen die precies hetzelfde zijn als in mijn situatie. Pure oplichting. Ik heb geen overeenkomst ondertekend of wat betaald.  Wat zijn mijn rechten in deze situatie?.

2484 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2018 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is gewoon de standaard procedure van die louche bedrijven. U hebt dus alle rechten.

Voortaan eerst reviews bekijken, dan zou u uw auto niet via zo’n site aangeboden hebben.

Maak u verder niet druk. U hebt GEEN overeenkomst. Dus u hoeft helemaal geen boete te betalen.

Sturen ze u een nota of aanmaning, antwoord dan per mail dat u GEEN overeenkomst met hen hebt, dus ook niet gaat betalen. Schrijf ook dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.

Bewaar die correspondentie. Niet meer gaan bellen.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2018 om 14:26
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Had dan eerst de reviews gelezen, was je daar sowieso niet terechtgekomen. Laat besteautoaanbod lekker in zijn sopje gaarkoken, zo te lezen is hij degene die de boel voor het lapje houd.

marita5
door marita5 - Jan 23, 2018 om 14:31
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anggela123 ,

Ze proberen gewoon , u heeft niks getekend dus is er ook geen overeenkomst , zie hier de gegeven antwoorden en hun voorwaarden bij deze vraag , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/annulering-bij-besteautobod

ju
door juliomariner - Jan 23, 2018 om 20:51
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Dat soort truukjes halen al dat soort sites uit. Een redelijk bod per mail doen. U naar het filiaal laten komen maar meestal niet het filiaal dat in de buurt zit maar eentje minstens een uur rijden want die in de buurt had geen tijd.
Als u er bent branden ze de auto helemaal af. Omdat men al zo'n eind heeft gereden en een vrije dag hebben genomen gaan velen akkoord met het extreem lage bod. Zo komen ze heel goedkoop aan autos.
Je ziet heel weinig betrouwbare positieve reviews op internet

ne
door neodutchio - Jan 23, 2018 om 21:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kleine correctie, er was wel een overeenkomst. Een partij heeft blind uw auto gekocht voor een bedrag van € 2250,-. Als u eerlijk bent geweest over de auto is er wel degelijk een bindend contract.
Echter weet het louche bedrijf het zo te brengen dat er zogenaamd nog onderhandelingsruimte is op het moment van overdracht. Volgens de wet is dit er niet. De koper heeft een nieuw bod gedaan van € 300,- waar u niet akkoord bent gegaan. Met het doen van het nieuwe bod vervallen alle eerdere overeenkomsten. U hebt bedankt voor het veel te lage bod en bent dus vrij om te gaan.
Laat besteautobod maar dreiger, zij hebben geen poot om op te staan. Overigens speelt dit spelletje al jaren en is ook al jaren geleden bij mester Frank Visser behandeld.

boppe1943
door boppe1943 - Jan 24, 2018 om 17:43
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Hun bod is, zoals ze adverteren, Vrijblijvend. Klik https://besteautobod.nl/ en scroll naar beneden. Bovendien heeft u niets getekend.

Go
door Goldie81 - Jan 25, 2018 om 10:56
7 Antwoorden / Vragen

Een klantenservice die de haak er op gooit...

Gewoon niks meer mee doen