Sj
door Sjaak Drijver Mar 9, 2018 om 13:23
Auto & vervoer

Bij annulering vlucht autohuurkosten terug?

Door weersomstandigheden werd onze vlucht geannuleerd naar Cork toen ik vroeg om een refund van het huurbedrag van de auto kreeg ik de mededeling van Holidaycars dat ik 2 dagen van tevoren had moeten annuleren en ik nu geen recht meer had op teruggave. Geweldige service van HolidayCars ik ga toch niet annuleren als mijn vlucht gewoon doorgaat? Wat is dit voor logica? Iemand ervaring mee en kan dit zomaar deze grap kost me bijna Euro 300,-

5699 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ju
door juliomariner - Mar 9, 2018 om 13:28
1323 Antwoorden / 2 Vragen
0

Maar de autoverhuurder kan er toch niets aan doen dat uw vlucht is gecancelled?
U zou het bij de luchtvaartmaatschappij kunnen proberen

Sj
door Sjaak Drijver Mar 13, 2018 om 17:09
Antwoorden / 1 Vragen

Maar ik maak toch geen gebruik van de auto door overmacht? Waarom keert de vliegmaatschappij dan wel uit?

Gr
door Grunn1 Mar 13, 2018 om 18:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Omdat de vliegmaatschappij uw vlucht heeft gecanceld, u heeft zelf uw auto niet opgehaald.

edrick3
door edrick3 - Mar 9, 2018 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Auto apart gehuurd? Die verhuurmaatschappij heeft geen boodschap aan de reden waarom jij geen gebruik van de auto hebt gemaakt.
Geen annuleringsverzekering?

Sj
door Sjaak Drijver Mar 13, 2018 om 17:12
Antwoorden / 1 Vragen

Lekkere service dan. Overmacht en ik kan geen gebruik maken van de auto en dan houdt het op? Tickets wel vergoed gekregen dus? 
Sommige mensen weten nog wel wat service is. Fijne dag.

edrick3
door edrick3 Mar 13, 2018 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jouw autohuur staat lós van de vliegtickets. Heeft niets met 'service' te maken. Is natuurlijk wél sneu voor. Volgende keer toch maar een annuleringsverzekering afsluiten.

marita5
door marita5 - Mar 9, 2018 om 14:16
11509 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Sjaak Drijver , 

Wat zijn de kosten wanneer ik wil annuleren?
Dit hangt ervan af of u een annuleringsverzekering heeft afgesloten tijdens het boeken.

Annuleringsverzekering

Als u deze tijdens het boeken heeft afgesloten, dan is het mogelijk om kosteloos te annuleren tot het tijdstip van ophalen.

Geen annuleringsverzekering

• Indien u de reservering minimaal 48uur vóór de ophaaltijd annuleert, dan zal het vooruitbetaalde bedrag volledig terug gestort worden.
• Indien u de reservering annuleert binnen 48 uur vóór de ophaaltijd wordt het vooruitbetaalde bedrag niet teruggestort.
• Indien de boeking binnen 72 uur voor de start van de huurperiode is gereserveerd en geannuleerd, wordt de aanbetaling verrekend als annuleringskosten.
• Mocht u de huurauto niet hebben opgehaald en ons hierover ook niet hebben geïnformeerd, kunnen de annuleringskosten oplopen tot 100%.

Bron : holidaycars.com 

vd
door vdlieuw - Mar 9, 2018 om 14:22
212 Antwoorden / 6 Vragen
0

Stel dat u op internet een advertentie ziet van een mooi overhemd, u gaat naar de winkel
en jammer, jammer al uitverkocht. Claimt u dan bij de winkelier ook uw parkeerkosten, evt autokosten, onderweg nog even een biefstukje gegeten, het nemen van een vrije middag enz., denk het niet.
De vliegtuigmaatschappij heeft geen bemoeienis en/of verantwoordelijkheid hoe u van huis naar de luchthaven komt, u kunt er wel een dure stijl op na houden door met een prive helicopter naar de luchthaven te komen.
De verantwoordelijkheid van de vliegmaatschappij vangt aan bij het inchecken, als er een vlucht wordt geannuleerd dan zou het heel klantvriendelijk zijn als de maatschappij uw ticket omboekt, geld teruggeeft of een andere vorm van compensatie geeft maar dat gaat alleen om de vlucht en dus niet voor het vervoer van huis naar de luchthaven, de genuttigde consumpties enz.

Sj
door Sjaak Drijver Mar 13, 2018 om 17:12
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou een roman gaan schrijven. Vermoeiend antwoord.

vd
door vdlieuw Mar 13, 2018 om 19:33
212 Antwoorden / 6 Vragen

Reageren anders dan op het artikel is ook een kunst, waar blijft uw bijdrage ?Mensen met alleen maar kritiek, daar zijn er genoeg van.

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2018 om 18:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Nee, geen ervaring mee. Ik sluit altijd een annuleringsverzekering af.
Die automensen kunnen er toch niets aan doen dat de vlucht niet doorgaat? Prima logica van die mensen.

Sj
door Sjaak Drijver Mar 13, 2018 om 17:14
Antwoorden / 1 Vragen

Logica? Als heel Ierland plat ligt door de sneeuw? Wel eens van service gehoord?
ik denk het niet.

aurora1
door aurora1 Mar 13, 2018 om 19:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent niet alleen een beetje dom maar u bent ongelooflijk dom. U heeft meer praatjes dan goed voor u is. Jammer dat u niets leert.

panter22
door panter22 - Mar 9, 2018 om 19:38
6599 Antwoorden / Vragen
1

Je hebt een overeenkomst gesloten met de verhuurder. De auto staat klaar, maar jij komt niet opdagen.
Nu zeg je dat de vlucht niet doorging. Overmacht. Je wil je geld terug.
Het komt er dan op neer dat als jij door een onverwachte omstandigheid niet jouw deel van de overeenkomst na kunt komen, dit voor risico van de verhuurder is. Die heeft dan een strop van €300 en het kost jou niets.
Stel dat het andersom was. Jij komt bij de verhuurder, maar de auto staat niet klaar. Wat pech onderweg. Overmacht.
Dan betaal je gewoon de huur ook al krijg je geen auto?

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 10, 2018 om 01:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Prachtige vergelijking. Als de auto er niet zo staan breekt de hel los. Andersom huilie huilie doen.

Sj
door Sjaak Drijver Mar 13, 2018 om 17:18
Antwoorden / 1 Vragen

Wat een kul reacties. Wel eens van service gehoord? Heel Ierland lag plat. 
Huilie huilie? Druilie druilie. Kneus!

panter22
door panter22 Mar 13, 2018 om 18:27
6599 Antwoorden / Vragen

In plaats van te schelden kun je beter de algemene voorwaarden lezen
http://www.holidaycars.com/autohuur/conditions/

Gr
door Grunn1 - Mar 9, 2018 om 19:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen
2

Wat is dit voor logica? Nou gewoon het uitvoeren van de algemene voorwaarden. Het auto verhuur bedrijf heeft niets met uw vlucht te maken, u had ook met de boot of de trein kunnen komen. Weet u wat een annuleringsverzekering is? Had die maar afgesloten.
Geweldige service? Dat maakt u ervan omdat u zelf nalatig bent geweest door geen annuleringsverzekering af te sluiten geeft u een ander de schuld.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 10, 2018 om 01:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

So true :-)

Sj
door Sjaak Drijver Mar 13, 2018 om 17:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ik maak geen gebruik van mijn autohuur door overmacht (uitval vlucht door sneeuw en heel Ierland plat) en de service houdt op bij een annuleringsverzekering? Laat me niet lachen!

tijger1
door tijger1 Mar 13, 2018 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sjaak.

Zullen wij dan maar lachen om uw verhaal?:-))

ju
door juliomariner Mar 13, 2018 om 19:20
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry ik mag niet schelden maar ben ik de enige die TS een idioot vind?

Gr
door Grunn1 Mar 13, 2018 om 23:57
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik denk het niet

ju
door juliomariner - Mar 13, 2018 om 18:17
1323 Antwoorden / 2 Vragen
2

Gezien de antwoirden onder de reacties heeft TS een wel heel idioot begrip van service. Nogmaals het verhuurbedrijf kan er niet aan doen dat hij de auto niet afhaald. De auto kan waarschijnlijk niet op zo'n korte termijn opnieuw verhuurd worden dus terrecht dat het bedrijf de kosten niet teruggeeft

Gr
door Grunn1 - Mar 13, 2018 om 18:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen
0

@sjaak

U heeft commentaar op alle gegeven antwoorden omdat u te eigenwijs bent om de waarheid te zien.
De luchtvaartmaatschappij heeft uw vlucht gecanceld en heeft daarom uw ticket vergoed.
De autoverhuurder heeft niet uw auto gecanceld maar u zelf heeft dit (te laat) gedaan en de enige manier om dit geld terug te krijgen is d.m.v. een annuleringsverzekering maar die heeft u niet. U kunt dit een lul verhaal vinden net als alle andere antwoorden maar ik vind uw beredenatie een lul verhaal.

newmikey
door newmikey - Mar 14, 2018 om 08:38
830 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit heeft niets met service te maken, geweldig of niet. Door een samenloop van uitzonderlijke omstandigheden buiten uw invloed maar ook buiten invloed van het verhuurbedrijf heeft u iets wel besteld maar niet kunnen gebruiken. Daar heeft het verhuurbedrijf geen schuld aan en die hoeft dan ook geen schade te lijden. Ze passen gewoon de algemene voorwaarden toe waar u mee akkoord bent gegaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer