Bij Gamma electrische fiets gekocht zijn er meer klachten over de levering en se
Heb op 2 december 2018 een electrische fiets besteld bij Gamma zou binnen twee weken geleverd zijn. Het duurde echter tot 8 januari voor hij geleverd was. Nu 4 weken geleden zijn er 5 spaken gebroken en het zou 2 weken duren voor reparatie echter wij zijn nu 4 weken verder en zijn nog wachtende. Ik ben benieuwd of er meerdere mensen met deze klechten zijn.
Wel te laat, maar wat erg jammer dat u de fiets bij Gamma heeft gekocht en niet bij de lokale fietsenhandelaar/maker. Een 'persoonlijke band' met Gamma heeft u niet, met de fietsenmaker natuurlijk wel. En was uw fiets al lang weer gemaakt. Nee, ik heb er dus geen ervaring mee, want zou nooit bij de Gamma een fiets kopen, alleen al om de door U genoemde redenen.
Inderdaad want een brood koop je ook niet bij de slager of bij een garage
Vandaar dat Intertoys failliet is gegaan, mensen kopen hun speelgoed bij de drogist.
Alle drogisterijen verkopen allerhande andere zaken dan alleen heelmiddelen. Helaas, zou ik bijna zeggen. Maar ja, als je bij het Kruidvat b.v. nog voordeliger wasmiddelen kan kopen: ben je een dief van je eigen portemonnee. Maar ik denk wel dat een fiets gewoon bij de fietsenmaker moet kopen.
Ik ben benieuwd of er meerdere mensen met deze klechten zijn.
En zo ja, wat schiet je daar dan mee op?
Zou maar eens contact met de Gamma opnemen hoe het er mee zit.
Nu zijn er 5 spaken gebroken
Hopelijk wordt wel het hele wiel herspaakt met nieuwe spaken.
Alleen de kapotte spaken vervangen is meestentijds niet afdoende aangezien de kans op breuk van de andere (oude) spaken zeer groot is.
Maar ook aan dit gegeven heeft u eigenlijk niets, omdat u niet eens weet waar uw fiets momenteel uithangt.
Lees hier hoe u een klacht kunt indienen , klik op de rode regel .
https://www.gamma.nl/klantenservice/service-contact/klachten
Het klinkt lekker goedkoop, fietsen kopen bij een bouwmarkt en zelfs bij de supermarkt, maar wie heeft de fiets afgemonteerd? Bij aflevering bij een fietsenmaker wordt de hele fiets nagelopen. Alle verbindingen, trappers en spaken worden gecontroleerd en vastgezet. Wie heeft dat bij deze fiets gedaan?
gebroken spaken is niets anders dan niet goed afgemonteerd. Nu bent u ook nog afhankelijk van een partij die geen tijd heeft. En zo blijkt goedkoop weer duurkoop.
Plus dat als er onverhoopt toch nog iets fout gaat met een fiets van een fietsenwinkel dat zij het kunnen repareren. Ik denk dat er bij Gamma geen mensen rondlopen die weten hoe ze een wiel moeten spaken. En om een fiets nu terug te sturen naar de leverancier voor iets kleins als gebroken spaken is toch wel onhandig.
Maar het is op zich wel komisch: we klagen lekker met z'n alleen over dat alle winkels overal hetzelfde worden, maar we laten wel de lokale detailhandel vallen als een baksteen voor een klein beetje voordeel.
En hoe dan ook attendeer ik u op de wettelijke consumentenbeschermingwaarin is geregeld dat de verkoper moet zorgen voor afdoende reparatie etc. Er is helaas geen termijn genoemd in de wetgeving waarbinnen de reparatie dient plaats te vinden.
https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/51541-garantietermijnen-en-misverstanden-in-verband-met-garantie.html maar als u met die zoekterm zoekt vindt u nog meer.
Het feit dat er nu al spaken zijn gebroken is niet hoopvol voor de toekomst, ben bang dat u vaker met dit probleem te maken krijgt.
Probleem met die "wilde" fietsverkopers is dat ze er totaal geen kijk op hebben en dan heb ik het bijvoorbeeld over frame maten en gewicht van de koper. Een echte verkoper let daar op en zal bij een wat corpulent persoon een fiets met dikkere spaken aanbevelen.
Er zullen denk ik wel meer mensen zijn die door "verkeerde" aanschaf hetzelfde probleem hebben. Ik in elk geval niet want mij E-bike komt uit een echte fietsenwinkel waar vakmensen werken.
Fiets de volgende keer niet bij de Gamma kopen, gewoon langs de lokale fietswinkel. Met dit soort corporate bedrijven word je lang niet zo goed geholpen als bij een lokale fietswinkel.
Kleine aanvulling: ga naar een goede fietswinkel. Lokaal alleen is niet genoeg, daar zien we ook genoeg klachten over op de diverse fora.
Garantie heeft vaak ook een prijs en die Gamma fiets leek goedkoop, maar die fiets komt waarschijnlijk in de winkels voor de meest scherpste prijs en daarvoor kun je amper een goeie service of afleveringsbeurt verwachten, vandaar dat misschien de spaken niet goed zijn gespannen.
Service en garantie zijn geld waard, kom je vaak later achter......
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer