hb
door hbean77 May 15, 2019 om 12:03
Auto & vervoer

Bij Gamma electrische fiets gekocht zijn er meer klachten over de levering en se

Heb op 2 december 2018 een electrische fiets besteld bij Gamma zou binnen twee weken geleverd zijn. Het duurde echter tot 8 januari voor hij geleverd was. Nu 4 weken geleden zijn er 5 spaken gebroken en het zou 2 weken duren voor reparatie echter wij zijn nu 4 weken verder en zijn nog wachtende. Ik  ben benieuwd of er meerdere mensen met deze klechten zijn.

3842 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 15, 2019 om 12:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wel te laat, maar wat erg jammer dat u de fiets bij Gamma heeft gekocht en niet bij de lokale fietsenhandelaar/maker. Een 'persoonlijke band' met Gamma heeft u niet, met de fietsenmaker natuurlijk wel. En was uw fiets al lang weer gemaakt. Nee, ik heb er dus geen ervaring mee, want zou nooit bij de Gamma een fiets kopen, alleen al om de door U genoemde redenen.

ju
door juliomariner May 15, 2019 om 12:46
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad want een brood koop je ook niet bij de slager of bij een garage

ne
door neodutchio May 15, 2019 om 17:31
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar dat Intertoys failliet is gegaan, mensen kopen hun speelgoed bij de drogist.

tenormin
door tenormin May 15, 2019 om 18:21
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Alle drogisterijen verkopen allerhande andere zaken dan alleen heelmiddelen. Helaas, zou ik bijna zeggen. Maar ja, als je bij het Kruidvat b.v. nog voordeliger wasmiddelen kan kopen: ben je een dief van je eigen portemonnee. Maar ik denk wel dat een fiets gewoon bij de fietsenmaker moet kopen.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2019 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik  ben benieuwd of er meerdere mensen met deze klechten zijn.
En zo ja, wat schiet je daar dan mee op?
Zou maar eens contact met de Gamma opnemen hoe het er mee zit.

me
door mein33 - May 15, 2019 om 13:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nu zijn er 5 spaken gebroken

Hopelijk wordt wel het hele wiel herspaakt met nieuwe spaken.
Alleen de kapotte spaken vervangen is meestentijds niet afdoende aangezien de kans op breuk van de andere (oude) spaken zeer groot is.
Maar ook aan dit gegeven heeft u eigenlijk niets, omdat u niet eens weet waar uw fiets momenteel uithangt.

marita5
door marita5 - May 15, 2019 om 13:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Lees hier hoe u een klacht kunt indienen , klik op de rode regel .

https://www.gamma.nl/klantenservice/service-contact/klachten

ne
door neodutchio - May 15, 2019 om 13:56
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Het klinkt lekker goedkoop, fietsen kopen bij een bouwmarkt en zelfs bij de supermarkt, maar wie heeft de fiets afgemonteerd? Bij aflevering bij een fietsenmaker wordt de hele fiets nagelopen. Alle verbindingen, trappers en spaken worden gecontroleerd en vastgezet. Wie heeft dat bij deze fiets gedaan?
gebroken spaken is niets anders dan niet goed afgemonteerd. Nu bent u ook nog afhankelijk van een partij die geen tijd heeft. En zo blijkt goedkoop weer duurkoop.

jo
door jorisw May 25, 2019 om 13:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Plus dat als er onverhoopt toch nog iets fout gaat met een fiets van een fietsenwinkel dat zij het kunnen repareren. Ik denk dat er bij Gamma geen mensen rondlopen die weten hoe ze een wiel moeten spaken. En om een fiets nu terug te sturen naar de leverancier voor iets kleins als gebroken spaken is toch wel onhandig.

Maar het is op zich wel komisch: we klagen lekker met z'n alleen over dat alle winkels overal hetzelfde worden, maar we laten wel de lokale detailhandel vallen als een baksteen voor een klein beetje voordeel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2019 om 18:33
16826 Antwoorden / 202 Vragen

En hoe dan ook attendeer ik u op de wettelijke consumentenbeschermingwaarin is geregeld dat de verkoper moet zorgen voor afdoende reparatie etc. Er is helaas geen termijn genoemd in de wetgeving waarbinnen de reparatie dient plaats te vinden.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html  en eventueel verder ook: (ik geef ook een link naar 'redelijke termijn')
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/51541-garantietermijnen-en-misverstanden-in-verband-met-garantie.html maar als u met die zoekterm zoekt vindt u nog meer.

gerbera
door gerbera - May 16, 2019 om 12:20
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het feit dat er nu al spaken zijn gebroken is niet hoopvol voor de toekomst, ben bang dat u vaker met dit probleem te maken krijgt.
Probleem met die "wilde" fietsverkopers is dat ze er totaal geen kijk op hebben en dan heb ik het bijvoorbeeld over frame maten en gewicht van de koper. Een echte verkoper let daar op en zal bij een wat corpulent persoon een fiets met dikkere spaken aanbevelen.
Er zullen denk ik wel meer mensen zijn die door "verkeerde" aanschaf hetzelfde probleem hebben. Ik in elk geval niet want mij E-bike komt uit een echte fietsenwinkel waar vakmensen werken.

Br
door BrendaDJSenKarel - May 16, 2019 om 13:47
35 Antwoorden / Vragen

Fiets de volgende keer niet bij de Gamma kopen, gewoon langs de lokale fietswinkel. Met dit soort corporate bedrijven word je lang niet zo goed geholpen als bij een lokale fietswinkel.

jo
door jorisw May 25, 2019 om 13:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Kleine aanvulling: ga naar een goede fietswinkel. Lokaal alleen is niet genoeg, daar zien we ook genoeg klachten over op de diverse fora.

holstein
door holstein - May 25, 2019 om 10:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

Garantie heeft vaak ook een prijs en die Gamma fiets leek goedkoop, maar die fiets komt waarschijnlijk in de winkels voor de meest scherpste prijs en daarvoor kun je amper een goeie service of afleveringsbeurt verwachten, vandaar dat misschien de spaken niet goed zijn gespannen.
Service en garantie zijn geld waard, kom je vaak later achter......