hb
door hbean77 15 mei 2019 om 12:03
Auto & vervoer

Bij Gamma electrische fiets gekocht zijn er meer klachten over de levering en se

Heb op 2 december 2018 een electrische fiets besteld bij Gamma zou binnen twee weken geleverd zijn. Het duurde echter tot 8 januari voor hij geleverd was. Nu 4 weken geleden zijn er 5 spaken gebroken en het zou 2 weken duren voor reparatie echter wij zijn nu 4 weken verder en zijn nog wachtende. Ik  ben benieuwd of er meerdere mensen met deze klechten zijn.

2325 11 Rapporteer
door tenormin - 15 mei 2019 om 12:25
14745 Antwoorden / 86 Vragen
3

Wel te laat, maar wat erg jammer dat u de fiets bij Gamma heeft gekocht en niet bij de lokale fietsenhandelaar/maker. Een 'persoonlijke band' met Gamma heeft u niet, met de fietsenmaker natuurlijk wel. En was uw fiets al lang weer gemaakt. Nee, ik heb er dus geen ervaring mee, want zou nooit bij de Gamma een fiets kopen, alleen al om de door U genoemde redenen.

ju
door juliomariner 15 mei 2019 om 12:46
339 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad want een brood koop je ook niet bij de slager of bij een garage

ne
door neodutchio 15 mei 2019 om 17:31
2713 Antwoorden / 11 Vragen

Vandaar dat Intertoys failliet is gegaan, mensen kopen hun speelgoed bij de drogist.

door tenormin 15 mei 2019 om 18:21
14745 Antwoorden / 86 Vragen

Alle drogisterijen verkopen allerhande andere zaken dan alleen heelmiddelen. Helaas, zou ik bijna zeggen. Maar ja, als je bij het Kruidvat b.v. nog voordeliger wasmiddelen kan kopen: ben je een dief van je eigen portemonnee. Maar ik denk wel dat een fiets gewoon bij de fietsenmaker moet kopen.

door edrick3 - 15 mei 2019 om 13:23
26788 Antwoorden / 85 Vragen
3

Ik  ben benieuwd of er meerdere mensen met deze klechten zijn.
En zo ja, wat schiet je daar dan mee op?
Zou maar eens contact met de Gamma opnemen hoe het er mee zit.


me
door mein33 - 15 mei 2019 om 13:37
4270 Antwoorden / 23 Vragen
3


Nu zijn er 5 spaken gebroken



Hopelijk wordt wel het hele wiel herspaakt met nieuwe spaken.
Alleen de kapotte spaken vervangen is meestentijds niet afdoende aangezien de kans op breuk van de andere (oude) spaken zeer groot is.
Maar ook aan dit gegeven heeft u eigenlijk niets, omdat u niet eens weet waar uw fiets momenteel uithangt.

door marita5 - 15 mei 2019 om 13:39
7515 Antwoorden / 12 Vragen
1


Lees hier hoe u een klacht kunt indienen , klik op de rode regel .

https://www.gamma.nl/klantenservice/service-contact/klachten

ne
door neodutchio - 15 mei 2019 om 13:56
2713 Antwoorden / 11 Vragen
1

Het klinkt lekker goedkoop, fietsen kopen bij een bouwmarkt en zelfs bij de supermarkt, maar wie heeft de fiets afgemonteerd? Bij aflevering bij een fietsenmaker wordt de hele fiets nagelopen. Alle verbindingen, trappers en spaken worden gecontroleerd en vastgezet. Wie heeft dat bij deze fiets gedaan?
gebroken spaken is niets anders dan niet goed afgemonteerd. Nu bent u ook nog afhankelijk van een partij die geen tijd heeft. En zo blijkt goedkoop weer duurkoop.

jo
door jorisw 25 mei 2019 om 13:25
4031 Antwoorden / 1 Vragen

Plus dat als er onverhoopt toch nog iets fout gaat met een fiets van een fietsenwinkel dat zij het kunnen repareren. Ik denk dat er bij Gamma geen mensen rondlopen die weten hoe ze een wiel moeten spaken. En om een fiets nu terug te sturen naar de leverancier voor iets kleins als gebroken spaken is toch wel onhandig. 

Maar het is op zich wel komisch: we klagen lekker met z'n alleen over dat alle winkels overal hetzelfde worden, maar we laten wel de lokale detailhandel vallen als een baksteen voor een klein beetje voordeel.

door heremietkreeft - 15 mei 2019 om 18:33
9552 Antwoorden / 155 Vragen
0

En hoe dan ook attendeer ik u op de wettelijke consumentenbeschermingwaarin is geregeld dat de verkoper moet zorgen voor afdoende reparatie etc. Er is helaas geen termijn genoemd in de wetgeving waarbinnen de reparatie dient plaats te vinden. 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html  en eventueel verder ook: (ik geef ook een link naar 'redelijke termijn')
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

https://zakelijk.infonu.nl/juridisch/51541-garantietermijnen-en-misverstanden-in-verband-met-garantie.html maar als u met die zoekterm zoekt vindt u nog meer.

door gerbera - 16 mei 2019 om 12:20
4831 Antwoorden / 6 Vragen
1

Het feit dat er nu al spaken zijn gebroken is niet hoopvol voor de toekomst, ben bang dat u vaker met dit probleem te maken krijgt.
Probleem met die "wilde" fietsverkopers is dat ze er totaal geen kijk op hebben en dan heb ik het bijvoorbeeld over frame maten en gewicht van de koper. Een echte verkoper let daar op en zal bij een wat corpulent persoon een fiets met dikkere spaken aanbevelen.
Er zullen denk ik wel meer mensen zijn die door "verkeerde" aanschaf hetzelfde probleem hebben. Ik in elk geval niet want mij E-bike komt uit een echte fietsenwinkel waar vakmensen werken.

Br
door BrendaDJSenKarel - 16 mei 2019 om 13:47
32 Antwoorden / Vragen
1

Fiets de volgende keer niet bij de Gamma kopen, gewoon langs de lokale fietswinkel. Met dit soort corporate bedrijven word je lang niet zo goed geholpen als bij een lokale fietswinkel.

jo
door jorisw 25 mei 2019 om 13:27
4031 Antwoorden / 1 Vragen

Kleine aanvulling: ga naar een goede fietswinkel. Lokaal alleen is niet genoeg, daar zien we ook genoeg klachten over op de diverse fora.

door holstein - 25 mei 2019 om 10:55
890 Antwoorden / 16 Vragen
0

Garantie heeft vaak ook een prijs en die Gamma fiets leek goedkoop, maar die fiets komt waarschijnlijk in de winkels voor de meest scherpste prijs en daarvoor kun je amper een goeie service of afleveringsbeurt verwachten, vandaar dat misschien de spaken niet goed zijn gespannen.
Service en garantie zijn geld waard, kom je vaak later achter......

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ly
Lyd81 - 23 jun. 2019 om 23:22
Winkels & webshops

Is Siebel weer failliet ?

Horloge gekocht voor €225, na ontvangst contact opgenomen omdat het horloge flink beschadigd was. Afgesproken dat ik het terug zou sturen op 11-6. 
Via postnl app te zien dat het horloge bij Siebel aangekomen is op 13-6. 

Vervolgens hoor ik maar niks waarop ik contact opneem, de medewerker van het hoofdkantoor geeft aan dat er een storing is, dus ze kunnen niks verwerken.  ... Lees meer

ti
tien - 23 jun. 2019 om 01:52
Winkels & webshops

Moeten ready-to-eat avocado's ready-to-eat zijn?

In supermarkten kun je avocado's kopen die nog wat moeten rijpen maar ook ready-to-eat avocado's. Deze laatste zijn duurder. Wat mij opvalt is dat de meeste ready-to-eat avocado's te hard zijn om meteen te kunnen gebruiken. Een proef op de som gedaan. Eerst 2 avocado's ready to eat in 1 pakketje bij de Lidl gekocht en afgerekend bij de kassa. Thuis opengesneden met een mesje en deze bleken beiden ... Lees meer

On
OnlineBoeker - 22 jun. 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?   Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen? Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet? Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar? G ... Lees meer