Bobine
Ik rij al vier jaar in een renault scenic automaat.
in die periode zijn alle bobine,s stuk gegaan en vervangen.
ook van de vervangen bobine,s zijn er al weer twee kapot gegaan.
Zijn er meer mensen die met dit probleem zitten en hoe is hun ervaring met de service van renault.
niet alleen bij ren maar ook bij audi.opel,citroen, etc. dit heeft niets met de afgelegde km te maken. de ontsteking word zwaar belast tegenwoordig. dit komt door de milj eisen , slechtere brandstof etc. de ionisatie spanning is ook al erg hoog omdat de elktrode afstand tegenwoordig al boven de 1 mm ligt. en dan bouwt men ook nog lpg in . dan is het nog zwaarder . de service van renault is in mijn ervaring gewoon goed maar ik denk dat bij veel mensen het akceptatie vermogen lager komt te liggen door de huidige economie.en eind garantie is eind garantie. hopelijk heeft u iets aan mijn uitleg.succes,
Hoi Grindweg,
ik ben wel niet zo technisch, maar is het dan ook niet zo dat die boubine's daar tegen bestand moeten zijn of deze nou zwaar belast worden of niet. Het is toch wel een teken aan de wand, dat deze "om de haverklap" defect raken, of niet? Of is hier (mogelijk) sprake van: "de boubine's zo goedkoop mogelijk maken en hopen dat deze dingen de garantietermijn goed doorstaan, dan verdienen we er later nog wat aan". En hoezo "acceptatievermogen lager"? Dit merk maakt een auto met daarin een x-aantal snufjes, extra's enz. Dan mag de klant toch ook verwachten dat alles naar behoren werkt, of zie ik dat verkeerd?
Nog wat: eind garantie is absoluut geen eind garantie. Ik neem aan dat je alles m.b.t. de garantie toch ook een beetje volgt.
Gr. Hutch
hoi hutch het is een wonder dat ze nog zo lang heel blijven. de hoogspannings kabels hangen ook niet voor niets zo hoog en uit elkaar. overslag hoor je daar ook het knettert er vaak over . voor al als het regent. dan word een auto ook nog nat en warm dat is voor elektronica funest. de bobines van audi waren zo slecht dat er zelfs al auto's stil gestaan hebben ik heb ze zelf toen in duisland van de sloop gehaald. en wat die garantie betreft ben ik wel op de hoogte.maar dat is echt niet oneindig.en wie bepaalt de verwachte levens duur .er is al jurr pred over. van daar mijn verhaal groeten
Grindweg,
blijft mijn vraag c.q. stelling staan: dit is dus een bekend fenomeen, waarom doet de fabrikant hier dan niets aan? Is er dan helemaal niets aan te doen en waarom hebben bepaalde merken hier geen of bijna geen last van?
En hoezo: "nog zo lang meegaan"? Is 4 jaar dan zo lang voor een Renault (m.b.t. de boubine)? Ik heb al heel lang mijn rijbewijs (en ook auto's), maar ik heb nog nooit een defecte boubine gehad in mijn auto('s); heb dan ook nog nooit een Renault gehad, moet ik wel zeggen. En buiten dat, begrijp ik uit de vraag, dat de boubine('s) zelfs de 4 jaar niet eens halen (bij de Renault).....
Hutch
hutch alle auto's met een capacetieve ontsteking hebben er last van. let maar op van welke merken er in de niet originale kanalen verkrijgbaar zijn. als er geen omzet in zit begonnen zij er niet aan. dus bij zeer veel merken. het is tegen woordig niet alleen het voltage maar ook het amperage. dus ook de temperatuur. daarom ook de ontstekings cassete op de bougies recht streeks. ook emk van zelfinductie te voorkomen die altijd tegen gesteld is.hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.groeten. ps het beter construeren word aan gewerkt door de fabrikanten
Grindweg,
ik geloof je op je woord wat je allemaal geschreven hebt, zo technisch ben ik niet. Wat is een capacitieve ontsteking? Volgens mij hebben de meeste auto's tegenwoordig een elektronische ontsteking, is dit hetzelfde offe..... heeft dit met elkaar te maken? Tegenwoordig is het al bijna zo erg (ok, iets overdreven) dat als er iets defect raakt, bijna het hele moterblok vervangen moet worden... Hoe lang duurt het nog voordat we een "weggooi-auto" kunnen kopen, net zoals een weggooi-camera".
Gr. Hutch
hutch een inductieve ontsteking word veelal door een onderbreking aangestuurd. bij een capacitieve ontsteking door een stuur singnaal. de spanning die men dan opwekt ligt kilovolts hoger als bij een inductieve ontsteking. ook het amperage.
Beste Grindweg,
Een flinke partij moeilijke woorden gebruiken klinkt voor een Renault-klant misschien wel duur, maar vertel eens wat het ermee te maken heeft??:
"ook emk van zelfinductie te voorkomen die altijd tegen gesteld is"
en ook "ionisatie"
Ben heel benieuwd
Ik rij gelukkig diesel, en heb niets met deze
Kwalitatief Uitermate Teleurstellende troep te maken.
noemt u zich techneut of bent u er een.dat laatste niet denk ik anders begreep u het wel want het is gewoon automonteurs taal. ionisatie spanning is se spanning die nodig is om de lucht te ioniseren (geleidend maken) tussen de elctrode en de massa punt. die spanning is veel hoger als de tijd die de vonk duurt. hopelijk heeft u iets aan mijn uitleg.
een emk van zelf induktie is een stroom die tegen de stroomrichting ingaat. dus eigenlijk tegen werkt. om elke geleider heb je een induktie trek de stekker van de tv er uit terwijl hij aan staat en dan zie je vaak een vonk dat is het bewijs als het nog niet begrijpt kijk dan eens in techn boek
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer