ninc
door ninc Sep 1, 2017 om 19:47
Auto & vervoer

Brommobiel verzekering Centraal Beheer stop, geen schade vrije jaren mee

Al bijna 12 jaar hebben wij naar tevredenheid onze brommobiel verzekerd bij Centraal Beheer.

Waarschijnlijk zijn waren ook erg tevreden omdat we nog nooit schade hebben gehad :p

Nu naar 12 jaar gaat daar een einde aan komen want Centraal Beheer gaat stoppen met verzekeringen voor brommobielen.

Er is nogal wat keuze als het gaat om deze verzekering... Maar bij 12 schadevrije jaren valt de premie ook nog wel weer mee althans als ik die jaren zou mogen invullen.

Centraal Beheer doet namelijk niet aan een schadevrije jaren formulier, dus moeten we 0 invullen. Een zuur afscheid!

Het maakt nogal uit qua premie.

Maar ook Klaverblad is onverbiddelijk, geen formulier, geen schadevrije jaren.

Hier moeten toch meer mensen last van hebben??

Heeft iemand tips voor ons?

9121 15 Rapporteer

sw
door swat1500 - Sep 2, 2017 om 17:06
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Als er op betreffende verzekering geen "no claim" of "Bonus/malus" regeling wordt toegepast wordt een dergelijke verklaring niet afgegeven. Met die verklaring wordt overigens ook niet gedaan omdat de schadevrije jaren (mits van toepassing) digitaal worden geregistreerd bij Roydata.

tijger1
door tijger1 - Sep 2, 2017 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor de schadevrije jaren wordt geen formulier meer afgegeven. De nieuwe verzekeraar kan die gegevens zo opvragen bij Roydata.

Le
door LeCorbeau Mar 14, 2018 om 12:43
38 Antwoorden / Vragen

Je kan overigens wel een schriftelijke uitdraai aanvragen over aantal schadevrije jaren, altijd doen, bij mij hebben ze er 2 schadevrije te weinig gerekend is alsnog rechtgezet omdat ik van de vorige verzekeraar bewijs had van schadevrije jaren voor ik overstapte naar de nieuwe verzekeraar.

ne
door neodutchio - Sep 2, 2017 om 23:41
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U moet geen 0 schadevrije jaren invullen, maar de werkelijk aantal jaren. De nieuwe verzekeraar doet navraag bij Royal Data ter controle. De enige mogelijkheid dat u uw schadevrije jaren verliest is als u langer dan 1 jaar geen verzekering op uw naam hebt staan.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 2, 2017 om 23:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Telt dit ook voor een brommobiel? Je kunt als je een brommer hebt gereden van je 16e tot je 21e ook geen 5 schadevrije jarren bij je verzekeraar claimen.
Is een brommobiel een uitzondering hierop?

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 00:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sommige verzekeraars geven schadevrije jaren bij een brommobiel, zoals blijkbaar CB en ook Klaverblad, en die worden dan genoteerd.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2017 om 00:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bijvoorbeeld Klaverblad.

Wij bepalen de premie op basis van uw leeftijd, uw woonplaats en het type brommer. Verder is de premie afhankelijk van het aantal schadevrije jaren. Hoe langer u geen schade heeft geclaimd, hoe meer korting u krijgt op de premie.

ne
door neodutchio Sep 3, 2017 om 09:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

  • Schadevrije jaren

Ook bij een brommobielverzekering tellen schadevrije jaren mee voor de premie.

Kan ik mijn schadevrije jaren meenemen?

Ja, dat kan. Als u uw brommobielverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren overnemen naar uw autoverzekering. Andersom kan ook. Als u uw autoverzekering beëindigt, kunt u de schadevrije jaren die u daarmee heeft opgebouwd meenemen naar een brommobielverzekering of motorverzekering. Dat levert u direct al extra korting op.

Als het tussen auto-brommer en brommer-auto kan zal het heel raar zijn als het niet geldt tussen brommer-brommer.

ninc
door ninc Sep 3, 2017 om 23:51
47 Antwoorden / 6 Vragen

Centraal Beheer heeft geen schade vrije jaren doorgeven aan Royal Data

ninc
door ninc Sep 3, 2017 om 23:56
47 Antwoorden / 6 Vragen

Klaverblads's claim:

Wij bepalen de premie op basis van uw leeftijd, uw woonplaats en het type brommer. Verder is de premie afhankelijk van het aantal schadevrije jaren. Hoe langer u geen schade heeft geclaimd, hoe meer korting u krijgt op de premie.

Is onjuist
12 jaar schadevrij gereden maar zonder de juiste vorm van registratie hiervan moeten we toch echt nul in vullen volgens de meneer van Klaverblad.
Ik gaf aan dat ze het mogen checken bij Centraal Beheer, maar dat is niet toereikend...

ninc
door ninc - Sep 20, 2017 om 14:03
47 Antwoorden / 6 Vragen

Na wat over en weer telefoontjes een mail ontvangen van Centraal Beheer met de vermelding van onze schadevrije jaren waarmee Assuflex(.NL) akkoord ging!

Eind goed al goed!

If you don't succeed at first, try try again....

aurora1
door aurora1 Sep 20, 2017 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, eind goed al goed en gelukkig maar weer (en de aanhouder wint).
Dank voor het melden (zouden meer mensen moeten doen....)

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2017 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uitermate slordig van CB dat zij die gegevens niet aan Roy data gemeld hebben.
Maar gelukkig dat het nu goed gekomen is.

ninc
door ninc Sep 20, 2017 om 21:16
47 Antwoorden / 6 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken!!

ka
door kaasstad - Mar 13, 2018 om 11:18
4 Antwoorden / 2 Vragen

het is nu maart en ik ben nog steeds aan het bakkelijen met centraal beheer over mijn schadevrije jaren. het komt erop neer, dat unigarant mij nog even 170 euro meer in rekening gaat brengen, bovenop de ruim 100 euro die ik al meer heb betaalt. Dit enkel en alleen, omdat centraal beheer niet meewerkt aan het doorgeven van mijn schadevrije jaren. Dat zij éénzijdig de verzekeringen be-eindigen allaa, maar dat kunnen ze wel met fatsoen doen.

tijger1
door tijger1 Mar 13, 2018 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Z

ce
door centraal beheer - Mar 13, 2018 om 15:09
19 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kaasstad,

Ik zie hier je bericht over je schadevrije jaren. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je hier lang over moet bakkeleien. Op het moment dat een Autoverzekering gestopt wordt sturen wij de schaevrije jaren naar Roy-Data. Ik ben erg benieuwd waarom dit bij jou niet gebeurt. Als je mij een e-mail stuurt met je persoonsgegevens kijk ik het meteen na. Je kunt de e-mail sturen naar webcare@centraalbeheer.nl.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet, Remco

Webcare Centraal Beheer

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2018 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kaasstad

Had het hier maar eerder gevraagd. Was het allang in orde geweest.:-))

ramonnetje
door ramonnetje - Mar 14, 2018 om 00:37
72 Antwoorden / 7 Vragen

Even bellen is bijna altijd beter dan mailen, mailsystemen worden vaak met standaardantwoorden teruggemaild...

Ik kreeg mijn schadevrije jaren ook niet op een nieuwe motor, mijn vorige motoren waren afgebrand door vandalisme en ik zat een half jaar zonder. 'Dan vervallen je schadevrije jaren' was doodleuk het antwoord. Even bellen helpt dan vrijwel altijd wel, even de situatie uitleggen zodat je geen standaard antwoord krijgt.

Voor mijn brommobiel gold hetzelfde: Schadevrije jaren gingen niet over van mijn motor naar mijn brommobiel, alleen als je schadevrije jaren op je auto had, werd me verteld! Toch kreeg ik korting na een telefoongesprek, en beter iets dan niets... Overigens moest ik ook nog even een rijtest doen, ondanks dat ik gewoon een geldig rijbewijs heb (zucht)...

Dimpy
door Dimpy - Mar 14, 2018 om 12:30
10 Antwoorden / Vragen

Probeer de verzekering bij ANWB eens , ik heb destijds (2013) alle schadevrije jaren gewoon mee over gekregen van Centraal Beheer voor mijn brommobiel !

er
door erickleijn - May 1, 2018 om 19:43
1 Antwoorden / Vragen

Niet een tip anders dan dat de goedkoopste verzekering die ik gevonden heb inderdaad bij Klaverblad is
 ongeveer 20 euri p.m. dat is wel even slikken na de premie van 10 p.m. euri bij Centraal beheer
 Dat scheelt in mijn mijn geval met of zonder de  schade vrije jaren 5 euri p.m.
 Ook ik was verzekerd bij Centraal beheer en daar 5 jaar verzekerd
 Daarvoor had ik wel gereden maar voor mijn werk en dat telde niet mee
 Ik vind het een beetje onredelijk van de verzekeringsmaatschappijen zowel Kalverblad als Centraal
 beheer.
 De schadevrije jaren wordt niet door verzekeringsmaatschappij opgebouwd maar door de verzekerde
 Als dat aanemelijk gemaakt kan worden door Centraal beheer en de klant waarbij redelijkerwijs dit als zodanig
 aangenomen kan worden, zou de verzekeringsnemer, die bovendien verplicht is  om een verzekering af te sluiten,
 daar aanspraak op moeten mogen/kunnen maken.

tijger1
door tijger1 May 1, 2018 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij betaalt u euro’s voor die verzekering.

aurora1
door aurora1 May 3, 2018 om 01:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, laat ik dat nu ook denken. Ik wilde al op internet opzoeken wat "euri" betekent.

tenormin
door tenormin - May 1, 2018 om 19:59
16828 Antwoorden / 108 Vragen
aurora1
door aurora1 May 3, 2018 om 01:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

oké