Pe
door Peter Hoff Jan 19, 2020 om 11:45
Auto & vervoer
Bus kaartje

Waarom is een buskaartje voor 1 halte met je pinpas contactloos betalen in de bus €5.15 en met je ov kaart de zelfde halte 0.78€ en via de website voor af 1.10€ bij Qbus. Deze kaartjes zijn allemaal op 1 en dezelfde rit gemaakt en betaald. Ik voel mij beduveld met mijn 5.15 €.

5302 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 19, 2020 om 11:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard dien je dat bij Arriva te vragen, maar het antwoord is simpel. In de bus kan je alleen een ritkaart kopen en en niet een kaartje voor één (of meerdere haltes). Dat is om de kaartverkoop in de bus te ontmoedigen en het gebruik van de OV-chipkaart en/of los te kopen kaartje aan te moedigen. Met een kwartiertje lopen had je je die uitgave kunnen besparen.

Ritkaart Limburg Streek

  • Geldig tot 1 uur en 20 minuten na afgifte/eerste check-in.
  • 1 overstap is toegestaan.
  • Geldig in alle lijnbussen van Arriva in Limburg (uitgezonderd OV-shuttle en Nachtlijnen).
  • Maximaal twee kinderen van 4 t/m 11 jaar reizen gratis mee van maandag tot en met vrijdag na 9.00 uur en in het weekend en op feestdagen de gehele dag.
  • Geldig op lijn 83 van Venlo tot en met halte Milsbeek Helweg.
  • Grensoverschrijdend:
    - Ook geldig in Arriva-bussen die vanuit Limburg de grens over rijden op de lijnen: 1, 21, 27, 48, 65, 86, 127, 621 en 723.
    - Niet geldig op een grensoverschrijdende rit op de lijnen 44, 64, 350 en SB3.
https://www.arriva.nl/limburg/abonnementen-kaartjes-1/etickets-kaartjes.htm

Donuts
door Donuts - Jan 19, 2020 om 11:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom stelt u hier deze vraag en niet bij de betreffende vervoerder? Die kan zo uw vraag beantwoorden. Of kijk op hun website.

Kaart in de bus kopen is altijd veel duurder dan OV kaart of vooraf kopen. Kan ook best zijn dat uw kaartje een hele dag geldig is.

ro
door ron503 - Jan 19, 2020 om 12:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een ov kaart gebruikt betaald u de gereden kilometers maar als u per pin betaald voor de gehele rit. U kunt tot einde van de bus bestemming mee reizen maar als u eerder uitstapt dan is dat uw keuze geweest.

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2020 om 12:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat zei de busmaatschappij toen u dit vroeg?

edrick3
door edrick3 - Jan 19, 2020 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik voel mij beduveld
Dat's dan niet zo fijn ......
Je had ook de vervoersvoorwaarden eens kunnen lezen.;-)

panter22
door panter22 - Jan 19, 2020 om 17:06
6599 Antwoorden / Vragen

Koop een ov chipkaart, dan hoef je je niet beduveld te voelen,

Pe
door Peter Hoff - Jan 19, 2020 om 17:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ben ik slecht ter been en mijn ov kaart vergeten. (Eigen schuld zou u zeggen) maar daar gaat het niet om,de verschillen in prijs vind ik een beetje vreemd. 5.15 € contactloos een kaartje afrekenen vind ik erg veel terwijl vervoers bedrijven begrijpelijk het contant betalen gaan weren in het openbaar vervoer. Als je als buitenlander geen ov kaart hebt word op deze manier het vel wel over je neus gehaald.

diumenge
door diumenge Jan 19, 2020 om 17:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het heeft niets met het contactloos betalen te maken. Had je nog contant kunnen betalen, dan was de prijs hetzelfde geweest. Een toerist in Nederlamd moet zicht verdiepen in het OV-systeem ter plaatse, net als wij moeten doen als we naar het buitenland gaan.

rebek
door rebek Jan 20, 2020 om 14:11
228 Antwoorden / 97 Vragen

Als u slecht ter been bent kunt u speciaal vervoer krijgen zou je zeggen. Die pikken je bij de voordeur op. Geen probleem met ov chipkaart vergeten meer

gerbera
door gerbera - Jan 20, 2020 om 15:01
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het is dus maar net welke afstand u heeft af moeten leggen. De prijs is vanaf € 2,76

Buskaartje

Te koop bij de chauffeur in de bus. De afstand van uw reis De prijs van het kaartje.
  • Geen OV-chipkaart nodig
  • Overstappen mogelijk
  • 3 kinderen t / m 11 jaar gratis mee

mo
door mof - Jan 20, 2020 om 15:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het kaartje dat u toont vermeld: 1 overstap toegestaan. Dit is dus blijkbaar geldig in een groter gebied dan 1 halte. Met de chipkaart betaalt u alleen het stukje tussen de haltes. Met het gepinde kaartje had u verder kunnen reizen. Viade website vooraf betaaltu denk ik voor extra administratiekosten.