Gr
door Grob Jan 29, 2019 om 08:43
Auto & vervoer

Caravan trekken met electrische auto over 15 jaar

Als we de klimaatafspraken blijven nastreven kunnen we dan over 15 jaar nog met de caravan weg als deze door een electrische auto getrokken wordt, want volgens mij is dat nu al niet mogelijk (constructie) Zou dat wel het geval zijn dan is het bereik maar de helft van het aantal km. Alleen heel dure en zwaardere auto's zouden in de toekomst nog een caravan kunnen trekken. Wordt hierover nagedacht?

3545 11 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Jan 29, 2019 om 09:03
703 Antwoorden / 2 Vragen

We hebben nu al een arsenaal aan modellen die gewoon met gemak een caravan kunnen trekken, maakt je geen zorgen.

►Tesla Model X

►Audi E-Tron

o.a. de Toyota RAV4, Kia Niro, Mercedes 350e, Volvo hybrid’s, VW GTE’s en de Mitsubishi Outlander PHEV zijn ook uitstekende auto’s icm caravan.

me
door mein33 Jan 29, 2019 om 11:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

We hebben nu al  ??

Heb even in de garage gekeken, maar daar staan alleen een oude benzinezuiper en een middelbare benz. middenklasser. Het boodschappen bezinedrinkertje staat het buiten koud te hebben.  ;-))

Si
door Simon90 - Jan 29, 2019 om 09:40
1 Antwoorden / Vragen

U geeft zelf het antwoord al. Over 15 jaar zijn er zat auto's die uw caravan kunnen trekken en ook een acceptabele actieradius kunnen afleggen. Zoals reeds genoemd zijn er momenteel al een tweetal modellen van Audi en Tesla die dit kunnen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2019 om 10:09
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ter info: de constructie op zich is niet de reden maar de trekkracht van de electromotoren in relatie tot de accu's.

En wie weet wat er over 15 jaar niet nog meer veranderd is op basis van weer nieuwe technieken en/of inzichten.

Gr
door Grunn1 - Jan 29, 2019 om 10:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Jazeker is hier over nagedacht. De regering is inmiddels de burger al zo aan het uitmelken met extra belasting en belasting op belasting dat over een paar jaar alleen de aller rijksten nog op vakantie kunnen.
Bewaar je caravan goed want Mischien moet je er over een paar jaar wel in wonen.

jo
door jorisw Jan 30, 2019 om 20:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Calimero

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2019 om 10:52
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Och tegen die tijd hebben de caravans een eigen aandrijving die in combinatie werkt met het trekkende voertuig.
Zo niet gaan we toch weer gezellig met een tentje op vakantie.;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 29, 2019 om 11:31
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Grab,

Ik heb twijfels of de elektrische auto de toekomst is.

De capaciteit van de accu is beperkt.

De elektrische auto is goed voor korte stukjes.

Voorlopig blijft het een duur speeltje......

Si
door Simon90 Jan 29, 2019 om 17:20
1 Antwoorden / Vragen

Uiteraard heeft elektrisch de toekomst. Er is geen alternatief. De capaciteit is beperkt? Korte stukjes? U heeft duidelijk onder een steen geleefd de afgelopen jaren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 29, 2019 om 23:58
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Als de elektrische auto echt zo rendabel is,dan zou de politie in Tesla's rondrijden en niet hebben gekozen voor de Mercedes Benz B-klasse op diesel.

Een vriend van mij onderhoudt elektrische scooters van de bekende pizzaketens.
Na elke rit moet de scooter aan de stekker....
Dus elke pizzabezorger heeft 2 elektrische scooters nodig....
Hoe efficiënt is dat?

Mijn natuurkunde leraar zei vroeger,dat benzine motoren veel zuiniger kunnen rijden,maar de ontwikkeling is duur.

Si
door Simon90 Jan 30, 2019 om 14:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet of de politie nu het beste voorbeeld is van een instantie die voorop loopt bij het maken van vooruitstrevende keuzes. Verder heb ik geen verstand van scooters, maar in de autoindustrie is er de afgelopen vijf jaar enorm veel gebeurd op het gebied van ontwikkeling van accu's waardoor de huidige generatie auto's al in staat is ruim 300 km te rijden, en Tesla's zelfs meer. Bedenk maar hoe dit over nog eens vijf a tien jaar eruit ziet.

Uw natuurkundeleraar had inderdaad gelijk. Benzinemotoren zijn tegenwoordig een stuk zuiniger dan vroeger.

Elektrische auto's zijn echter per definitie efficienter dan auto's met een brandstofmotor. Zelfs wanneer je deze oplaadt met elektriciteit uit kolen- en gascentrales.

Door de ontwikkeling van de lithium-ionaccu's zullen we ons in de nabije toekomste nog nauwelijks kunnen voorstellen dat we allemaal met ons eigen verbrandingsmotortje rondpuften. Vergelijkbaar met hoe we nu naar het stoomtijdperk terugkijken.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 30, 2019 om 18:49
1747 Antwoorden / 31 Vragen

De elektrische auto zorgt wel voor een industriële revolutie :

Je ziet nu al samenwerking tussen aartsrivalen Mercedes-Benz en BMW.
Ik heb wel eens meegereden in een elektrische auto en deze mist emotie : waarschijnlijk zal de elektrische auto in de toekomst niet meer worden gezien als statussymbool maar puur als transportmiddel.

Waarom zou je nog kiezen tussen de verschillende merken als ze even goed zijn?

Waar ik op hoop,is dat stroom vrij toegankelijk wordt voor alle burgers en dat dit wordt betaald via de belastingen.
Ook het openbaar vervoer moet vrij toegankelijk worden voor de burgers.

Waarom zou je nog een elektrische auto kopen als je gratis kunt reizen?
Voor privé vervoer denk ik aan elektrische invalideauto's, die je thuis oplaadt via het stopcontact.
Je stapt in en rijdt naar het treinstation .
Hier kun je in speciaal aangepaste treinen je invalideauto oprijden en daarna vastzetten en opladen,.
Ondertussen kun je ontspannen gebruik maken van WiFi van de NS.
De stroomvoorziening van de spoorwegen moet dus helpen aan deze elektrische revolutie.

Eigenlijk betekent de elektrische auto het einde van de huidige autoindustrie....
Brandstofauto''s kunnen gebruikt worden als hobby,net als paard en wagen.....

me
door mein33 - Jan 29, 2019 om 11:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Caravans en benzine of diesel campers massaal naar de sloop en iedereen, die dat wil en nog kan betalen, aan de electrische camper.
Geen probleem lijkt mij zo, de caravan stalling wordt dan een e.camper stalling waar de accu's aan de (druppel)lader gaan.

Probleem opgelost ??      ;-))

Ka
door Kassagebruiker - Jan 29, 2019 om 11:56
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een medium geraadpleegd: Over 15 jaar zijn er ondanks de politiek met hun 2030 niet zoveel electische auto's.

me
door mein33 Jan 29, 2019 om 13:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Alleen maar zakelijke e.rijders,  die o.a. door Jan met de Pet met z'n wat oudere benzineautotje driedubbel worden gesubsidieert.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 30, 2019 om 00:04
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zie meer in een tussenoplossing : hier in Amsterdam zie je steeds meer mensen rijden in een elektrische invalideauto.

Je zou met deze elektrische invalideauto de trein in kunnen rijden,hier in opladen en vervolgens in Den Haag ofzo verder kunnen rijden......

De treinen moeten wel aangepast worden op deze mini elektrische auto's.

jo
door jorisw - Jan 30, 2019 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom maak je je nu al druk over iets wat pas over 15 jaar gebeurt? Misschien wil je dan helemaal niet meer met de caravan op pad.

Maar stel dat je dan nog steeds met een caravan op pad wil: ik kan me goed voorstellen dat caravans tegen die tijd ook zijn voorzien van accu's en een motor. Dan rijdt je het hele jaar in een compacte zuinige auto en wordt de extra energie door de caravan zelf geleverd. Technisch is dat helemaal niet zo lastig. Met de technologie die nu beschikbaar is kunnen we dat al maken.

Ik denk dat je tegen die tijd rot lacht over de tijd dat je het hele jaar in een auto met een grote benzineslurpende motor moest rondrijden omdat je een paar dagen per jaar een caravan moest trekken....

jack333
door jack333 - Jan 30, 2019 om 20:11
45 Antwoorden / 9 Vragen

Och elektrisch rijden.. gelukkig heb ik aandelen gekocht bij elektriciteits maatschappijen.
Dus als ik te kort kom zetten we wat op de elektriciteitsprijs