ch
door chayennaD Apr 23, 2018 om 11:14
Auto & vervoer

Cbr

ik heb van meerdere mensen te horen gekregen, dat het cbr een aantal percentage mensen per dag laat slagen, en dat de brommer theorie examens moeilijker zijn dan de auto theorie examens. Ik zelf vind dit heel vervelend, want ik weet het hele theorie boek van de brommer theorie, en na 3x ben ik nog niet geslaagd, om mijn theorie te kunnen behalen. natuurlijk vangen ze na elk examen geld. is dit niet een soort van oplichting? want de examens van brommer theorie zijn abnormaal moeilijk.

6067 19 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Apr 23, 2018 om 11:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, dit is géén vorm oplichting ... eerder beleid (als uw bewering al klopt).

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2018 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u vertelt is onzin. Maar dan haalt u toch simpel even uw rijbewijs voor de auto? Mag u ook brommer rijden.

ho
door holy53 Apr 23, 2018 om 14:40
68 Antwoorden / 1 Vragen

Leeftijd?

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Te jong, dan wacht hij toch even en neemt de step.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 3, 2018 om 09:56
509 Antwoorden / Vragen

Leeftijd ? Brommer 16 Auto 17

runet1
door runet1 Jul 5, 2018 om 14:47
12 Antwoorden / 0 Vragen

lk heb deze vraag aan mijn buurman voorgelegd.
  hij heeft het even na gekeken, en inderdaad, ts heeft gelijk want het staat op facebook.
lol Rudi

me
door mein33 - Apr 23, 2018 om 12:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

ik heb van meerdere mensen te horen gekregen, dat het cbr een aantal percentage mensen per dag laat slagen, en dat de brommer theorie examens moeilijker zijn dan de auto theorie examens.

Ik heb van meerdere mensen te horen gekregen en ook in de nog komende reacties zult u dit ook nog te horen krijgen, dat de bewering die de mensen waarvan u het e.e.a. gehoord heeft zouden hebben gedaan, uit den dikke duim zijn gezogen.

Een theorie-examen kan nooit en te nimmer moeilijker zijn dan hetgeen er vanuit het theorieboek, dat u uit uw hoofd blijkt te kennen, geleerd kan worden.
Er worden geen vragen gesteld waarvan het antwoord niet in het theorieboek is terug te vinden.
Voor een theorie-examen zakken ligt toch echt en voor de volle honderd procent aan de examenkandidaat zelf.

edrick3
door edrick3 - Apr 23, 2018 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik weet het hele theorie boek van de brommer theorie
Dat denk JIJ, maar ....
na 3x ben ik nog niet geslaagd,
daarin ben je blijkbaar abuis.

Nog maar eens goed leren zou ik zeggen.

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2018 om 12:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vraag die mensen waarvan je dat hoort dan eens om bewijs daarvan. Ben benieuwd wat hun reactie dan is.

Onzin natuurlijk, gewoon beter leren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2018 om 12:51
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Van meerdere mensen heeft u een 'broodje aap verhaal' te horen gekregen.

Klaarblijkelijk kent u de verkeersregels m.a.w. de theorie toch niet zo goed anders zou u wel slagen.

ne
door neodutchio - Apr 23, 2018 om 13:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U leert goed en gaat uw theorie doen. U krijgt de vragen voor u op een scherm en geeft daar antwoord op. Met uw bewering zou het CBR goede antwoorden moeten afkeuren om u expres te laten zakken. Ik geloof veel, maar dat niet.

De examens zullen niet moeilijk zijn. Als u voor uw auto theorie gaat heeft u meer kennis in het verkeer en zal ik ook meer antwoorden al kennen. Dat is het verschil.

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2018 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moet niet de praatjes van anderen geloven. En al helemaal niet omdat u dat beter uit zou komen.
U beheerst de stof kennelijk niet dus dan moet het examen over. Het is dus anders dan u zelf denkt w.b. de stof kennen. Overmoed wordt dat soms wel genoemd, denken dat je alles weet en kent. En het is maar goed ook voor de andere weggebruikers dat ze mensen die de examenstof niet beheersen laten zakken, want als u het niet weet en fouten maakt lopen andere weggebruikers risico.
Zoals al is gezegd: doe het rijexamen voor de auto, dan mag u ook brommer rijden. Dan kunt u gelijk testen of dat examen zoveel gemakkelijker is.
Zoek eens op wat het woord "oplichting" betekent.
Leen eens proefexamens bij de bibliotheek om het beter te leren.

me
door mein33 Apr 23, 2018 om 14:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het leren is geen enkel probleem, maar het onthouden van de lesstof klaarblijkelijk wel.  ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 23, 2018 om 14:29
3449 Antwoorden / 25 Vragen

want ik weet het hele theorie boek van de brommer theorie,

Schijnbaar dus niet!
Ik heb van veel mensen gehoord dat als je met even Jumbo boodschappenwagen 3 rondjes zonder iets te raken door de Appie kunt scheuren dat je dan een gratis rijbewijs krijgt .. Tja van veel mensen gehoord is geen waarheid.

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is helemaal onjuist.

U moet met een Appie wagen vijf rondjes door de Jumbo zonder schade, en dan hebt u het felbegeerde papiertje.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 23, 2018 om 14:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger krijg ik dan wel zegels voor de borrelglazen en een moestuintje?
Als ik dan dronken rijd kan ik de politie om de tuin leiden . :-)

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik.
Zeker te weten.:-))

kc
door kcdb - Apr 23, 2018 om 14:33
113 Antwoorden / 2 Vragen

Van uw fouten leert u het meest. Misschien kunt u de examenvragen en uw antwoorden daarop eens opvragen bij het CBR. Bij nadere bestudering daarvan merkt u dan vanzelf op waar uw zwakke punten kennelijk zitten.

me
door mein33 - Apr 23, 2018 om 14:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR TIJGER1 23 APR. 2018 OM 14:34
35416 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

U moet met een Appie wagen vijf rondjes door de Jumbo zonder schade, en dan hebt u het felbegeerde papiertje.

Sedert 23 maart jl. kan het praktijkgedeelte van het felbegeerde pasje ook worden behaald door slechts één rondje met een Jumbo of AH winkelwagentje "alle" paden in een willekeurig Kruidvat filiaal te doorkruisen en dat zonder daarbij iets te raken of aan de kant te zetten.  :-))
Maar voor het theorie examen moet je simpelweg de lesstof goed beheersen, doorgronden en tijdens het examen de juiste toestsen indrukken.

"Mag dat" nee "Dat moet".  ;-))

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan zeker voor het bromfietsexamen, want dat is veel moeilijker.:-)

me
door mein33 Apr 23, 2018 om 15:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Inderdaad, want voor een auto/vrachtwagenrijbewijs mag dit examen worden afgelegd met een kinderwinkelwagentje (met vlaggetje) van één van deze grootgrutters ;-))

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2018 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

panter22
door panter22 - Apr 23, 2018 om 20:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dat verhaal van een bepaald percentage laten slagen, hoorde ik 20 jaar geleden ook al.
Het gaat om inzicht in het verkeer, niet om een boek uit je hoofd leren.
Je kunt online oefenen. Let op het is niet gratis;
https://theorie.nl/

ch
door chantal3 - Jul 2, 2018 om 16:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen met dit denkvermogen wil je niet op de openbare weg, daar zijn botsauto’s voor op de kermis.
Theorie moet je begrijpen en voor de praktijk heb je inzicht nodig!

me
door mein33 Jul 2, 2018 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Al begrijp je de theorie nog zo goed, maar je kunt het niet onthouden, dan heb je er helemaal niets dat je het hebt begrepen !!  ;-))

holstein
door holstein - Jul 2, 2018 om 22:23
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je kunt natuurlijk een ander de schuld geven van je eigen falen, dat kan, maar of het sjiek is......

pino123
door pino123 - Jul 3, 2018 om 09:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Dus die drie keer dat u gezakt bent komt door het beleid van het CBR? Kennelijk weet u toch niet het hele boek van de theorie-examen uit uw hoofd, anders was u wel geslaagd.

Gr
door Grunn1 - Jul 3, 2018 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Voor theorie zak je alleen maar als je teveel vragen fout hebt en de stof niet goed begrijpt en te weinig inzicht hebt in het verkeer. Enige optie is beter leren.

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2018 om 22:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat veel bromfietsrijders levensgevaarlijk zijn op de weg. Zou dat komen door de "slechte" examens?

jo
door jorisw - Jul 3, 2018 om 22:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er uberhaupt al beleid is dat een x percentage van de kandidaten moet zakken kan dat alleen maar bij het enigszins subjectieve praktijkexamen, al zit daar altijd de instructeur bij die onterechte fouten moet kunnen weerleggen.

Voor een theorieexamen kunnen ze natuurlijk nooit geforceerd mensen laten zakken. Een antwoord is immers goed of fout. Daar kan je geen speld tussenkrijgen.

Ri
door Richaar - Oct 29, 2018 om 21:59
1 Antwoorden / Vragen

Per maand proberen ruim 50.000 mensen het CBR theorie-examen te halen, meer dan 50% hiervan zakt!
Dat komt omdat 30% van de deelnemers aan het CBR theorie-examen, het examen onderschat!
Aan het einde van je examen krijg je te zien waar de fouten zitten.
Oefen eerst het examen uitoering en zorg ervoor dat er geen fouten meer zijn.
De onderdelen waar je nog wel fouten maakt kan je specifiek opnieuw oefenen:
Succes met je volgende examen: https://www.cbrtheorieexamenoefenen.nl/

gerbera
door gerbera Oct 30, 2018 om 14:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

we zijn nu 6 maanden verder, de Ts zal nu dan wel zijn rijbewijs hebben neem ik aan, tenzij....