G.
door G. van Hal Jan 10, 2019 om 18:21
Auto & vervoer

CBR Gezondheidsverklaring

Op 28 november onze aanvragen voor verlenging rijbewijs 75 + naar CBR gestuurd.

Eind december geinformeerd of zij onze aanvragen ontvangen hebben. Hierop washet antwoord.
Bel in februari maar terug misschien weten we dan meer.

Vandaag bericht ontvangen in mijn CBR:

10 januari 2019

Het CBR heeft uw medische situatie onderzocht om te beoordelen of u volgens de regels geestelijk en lichamelijk in

staat bent om te rijden. In deze brief leest u welk besluit het CBR heeft genomen en wat dit voor u betekent.

Het besluit

U heeft ons laten weten dat u afziet van één of meer categorie(ën) van uw rijbewijs of u bent verwezen naar een

arts of specialist en daar heeft u niet (geheel) aan meegewerkt, daarom heeft er geen beoordeling plaatsgevonden

en bent u niet geschikt voor de volgende categorie(ën):

Personenauto, bestelauto en bepaalde driewielers (Categorie B)

Aanhangwagen achter auto (Categorie BE)

T-rijbewijs (Categorie T)

Wat betekent dit voor u?

De tekst " u heeft ons laten weten ..... etc. heb ik nooit aan hen medegedeeld.

Hierop weer gebeld. Ik moest mij niet zo druk maken. Omdat zij het druk hebben sturen wij authomatisch dit soort mails (berichten))
het is dus niet verwonderlijk dat het aan de telefoon en ook met het werk erg druk is bij het CBR

Vraag: kan KASSA hier nog eens aandacht aan besteden.
Wat die mevrouw van CBR vertelde in uw programma blijft ook onduidelijk.

met vriendelijke groet

Gerd van Hal

[Edit redactie: persoonsgegevens verwijderd]

2581 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 10, 2019 om 18:26
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het is beter als u deze vraag rechtstreeks aan Kassa stelt:
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 10, 2019 om 18:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Was me net voor. De avator bleek te veranderen in ??? ? (Lachende zon)

sjjoppy
door sjjoppy Jan 10, 2019 om 19:01
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, sinds kort weet ik dat een emoticon lachebekje in een paar vraagtekens veranderd. ;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2019 om 18:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Haal per direct uw telefoonnummer weg. U stelt uw vraag /opmerking op een openbare site die bedoeld is voor het beantwoorden van niet aan kassa - BNNVARA gebonden vrijwilligers. Uw vraag is kennelijk bedoeld voor de redactie en de contactgegevens vindt u verder op de site. Wel kan ik u attenderen op de veelheid van mediaberichten, de afgelopen dagen, over de 'mankementen'bij het CBR.

(Ik zal de redactie van deze C&A site vragen uw telefoonnummer te verwijderen.)

Cookies
door Cookies Jan 10, 2019 om 19:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik denk niet dat de redactie van C&A het telnr. kan verwijderen.;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 10, 2019 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat in die zin OF. Bent u verwezen naar een ars en heeft u daar niet aan meegewerkt?

diumenge
door diumenge - Jan 10, 2019 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En haal je telefoonnummer weg, hoe klein het er ook staat....

panter22
door panter22 - Jan 10, 2019 om 18:45
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is geen automatisch bericht, Dit is een besluit.Heb je wel een medische verklaring meegestuurd?
De aanvraag voor verlenging wel goed ingevuld en toevaliig geen kruisje verkeerd gezet?
Onder aan de brief staat toch wel  hoe je bezwaar kunt maken?
Denk aan de termijn om bezwaar te maken, Dat moet beslist binnen die termijn, anders ben je te laat en dat wordt beschouwd dat je het met het besluit eens bent. Dan heb je in ieder geval geen rijbewijs meer.
Lees de volgende informatie en neem contact op met het juridisch loket(staat ook in de info)
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring/ik-heb-een-besluit-gekregen-en-nu.htm

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 10, 2019 om 19:44
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Scherp gezien door @PANTHER22. Het is inderdaad een besluit waartegen bezwaar mogelijk is. De reactie die u kreeg past in de al veelheid van negatieve berichtgeving over het CBR.
Klachtwardig m.i.

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2019 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Haal uw telefoonnummer weg als u niet wilt dat elke gek of fraudeur ermee aan de haal gaat.