Me
door MeneerJansen87 Jul 17, 2019 om 15:34
Auto & vervoer

Cis registratie

Hallo,

3 jaar geleden is er een autoverzekering bij mij opgezegd door de verzekeraar maar, in het opgevraagde CIS register kan ik daar niets over vinden.

Kan ik dan nu overstappen naar een normale premie zoals bijv. Achmea?
zoja, wat in te vullen bij de vraag of er ooit een verzekering is opgezegd door de verzekeraar?

6682 13 Rapporteer

ma
door malty - Jul 17, 2019 om 15:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat denkt u als de vraag luidt of er ooit een verzekering is opgezegd en er is 3 jaar geleden een autoverzekering opgezegd?
16.17  Als u opgezegd bent vanwege achterstand premiebetaling zal dat niet zo zwaar wegen.
Toch maar Ja invullen.

marita5
door marita5 - Jul 17, 2019 om 16:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klaasjan ,

Vreemd dat u in het opgevraagde CIS register niks kunt vinden .
In uw vorige vraag vermeld u dat de autoverzekering door de verzekeraar is opgezegd omdat u te laat betaalde .
Een CIS registratie blijft 5 jaar staan .

Lees ook hier ,

https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consumenten/duurregistraties.aspx

zoja, wat in te vullen bij de vraag of er ooit een verzekering is opgezegd door de verzekeraar?

De waarheid .

va
door vanlotjegetikt - Jul 17, 2019 om 16:31
809 Antwoorden / Vragen

Nee invullen is niet wijs u kan dan voor hoge premies te staan bij die speciale verzekeraar. De Vereende.

ju
door juliomariner Jul 17, 2019 om 16:42
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Daar komen ze tich wel achter. Dan komt TS nog een op 5 jaar of misschien wel langer te staan

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 17, 2019 om 16:31
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u iets aan de antwoorden bij de veelgestelde vragen.
https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consumenten/veelgesteldevragen.aspx

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2019 om 18:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het goed is kijkt de nieuwe verzekeraar in het Cis register. En als u liegt,dan hebt u een hele grote kans dat er bij schade niets wordt uitgekeerd,of dat een schade van de tegenpartij op u verhaald wordt.

Aan u de keus.

panter22
door panter22 - Jul 17, 2019 om 18:44
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je wel een officieel inzageverzoek gedaan?

Staan uw persoonsgegevens geregistreerd in de CIS databank, dan ontvangt u een overzicht van de verwerkte gegevens en informatie over de herkomst. U kunt dan vaststellen welke verzekeraar of gevolmachtigde gegevens van u heeft geregistreerd en wanneer.

Staan uw persoonsgegevens niet geregistreerd dan krijgt u hiervan een bevestiging.
https://www.stichtingcis.nl/nl-nl/consumenten/inzageeigenregistraties.aspx

E
n die partner van jou, kan die niet rijden? Of is die niet meer in beeld.

Me
door MeneerJansen87 Jul 17, 2019 om 19:08
1 Antwoorden / 9 Vragen

Jawel, die heeft een eigen auto. Maar in de praktijk zijn er 2 makkelijker.

officieel inzageverzoek gedaan incl id bewijs en ondertekend. Staat ook een melding op van schade in 2015. Maar niets over een opgezegde verzekering of dergelijke dus dat vind ik zo vreemd.

Th
door Thijs124 Jul 17, 2019 om 19:15
289 Antwoorden / Vragen

Zet de tweede auto ook op naam van de andere persoon. Is niet verboden.

panter22
door panter22 Jul 18, 2019 om 08:15
6599 Antwoorden / Vragen

Dus officieel is er niets aan de hand.
Het is aan jou hoe je dit op gaat lossen,
Of je doet nog een paar jaar samen met een auto.

aurora1
door aurora1 - Jul 17, 2019 om 22:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vreemde vraag. U wilt toch geen foute informatie geven? Of vraagt u hier of u een nieuwe verzekering kunt bedotten?

marita5
door marita5 Jul 17, 2019 om 23:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 , lees eens de vorige vragen van Ts .

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2019 om 03:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, dank. Wat willen ze graag geld uitgeven dat ze niet hebben en allerhande constructies proberen om dat te doen. Zonde van mijn tijd en energie dat ik de vragen steeds weer serieus neem en dat ze niets van de gegeven reacties ter harte nemen.
Met een dergelijke instelling gaat “zwaar weer” nooit over. Verbluffend zulke mensen.

marita5
door marita5 Jul 18, 2019 om 08:00
11507 Antwoorden / 15 Vragen

In een vorige vraag vermeldt Ts , dat hij / zij 8 jaar geen auto kan verzekeren, ,behalve bij speciale verzekeraars tegen extreme prijzen. Een CIS registratie van 8 jaar is een EVR vermelding https://www.dfbonline.nl/begrip/20547/protocol-incidentenwaarschuwingssysteem-financiele-instellingen

aurora1
door aurora1 Jul 18, 2019 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik had niet alles nagelezen en die 8 jaar stonden mij bij maar kon ik zo snel niet terugvinden.

Gr
door Grunn1 - Jul 17, 2019 om 22:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als u bewust foute informatie verstrekt heet dat fraude. Fraude is strafbaar. Als je ivm fraude op de zwarte lijst komt bij verzekeraars kun je een verzekering in de toekomst wel vergeten en niet alleen een auto verzekering.
Eerlijkheid duurt het langst.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2019 om 09:45
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij echt een kwestie van dit melden bij de beoogde verzekeraar. (Autoverzekering is opgezegd maar er is geen registratie). Het klijkt mij verstandig om dit dan wel mondeling te doen via bijv. een tussenpersoon.

ro
door ron503 - Jul 18, 2019 om 10:55
1229 Antwoorden / 0 Vragen

'Vertrouwelijke Mededeling in verband met Royement niet nakomen (financiële) contractuele verplichtingen worden na drie jaar verwijderd' (bron CIS). Als deze mededeling voor u van toepassing is dan kan de melding reeds verwijderd zijn. Bij het aanvragen van een verzekering wel invullen dat u een verzekering is opgezegd maar als het CIS geen vermelding in het systeem heeft staan is de kans klein dat u een verzekering geweigerd wordt. Zoals Heremietkreeft al aangaf als u een tussenpersoon voor lopende verzekeringen heeft kan die tussenpersoon een auto verzekering voor u aanvragen maar wees wel eerlijk.

mo
door mof - Jul 19, 2019 om 13:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u de vraag moet beantwoorden of ooit een verzekering is opgezegd door de verzekeraar kunt u slechts ja antwoorden. Dit is onafhankelijk van uw cis registratie. Als u nee zegt liegt u en kan de verzekeraar opnieuw opzeggen.

Ja
door Jan de Bont - Oct 3, 2019 om 15:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik zou contact opnemen met een verzekeringsvergelijker. Zij kunnen je er ongetwijfeld meer over vertellen. Ik heb zelf een CIS registratie en heb via https://www.diks.nl/ een verzekering kunnen afsluiten bij de Vereende

aurora1
door aurora1 - Oct 3, 2019 om 16:18