dk
door dk. Jul 19, 2010 om 20:46
Auto & vervoer

Consumentenrecht? Daar heeft eautohuur niets mee te maken!

Eautohuur onderdeel van traveljigsaw groep, maakt het wel erg bont! ze zijn oa op de Nederlandse en Belgische markt actief als autoverhuurder. Ze lijken aantrekkelijk met hun prijzen en belofte van excellente service, echter goedkoop blijkt al snel duurkoop.

Met klachten over het bedrijf kan men nergens terecht, Eautohuur.nl zit hoog en droog in Manchester(UK), ze zijn niet aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie en weigeren stelselmatig vragen hierover te beantwoorden.

Een beetje zoeken op internet leert dat er legio klachten zijn over het bedrijf.

U begrijpt ik ben helaas ook een zeer ontevreden klant van eautohuur. Ik heb alles gedaan om gehoor te krijgen bij eautohuur met enkel afschepende antwoorden als resultaat.

Bij het afhalen van mijn auto werd ik geconfronteerd met een incomplete verzekering (welke bij boeking wel in orde zou zijn en dus voor betaald was). Aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. Ik diende bij te betalen. Ik wilde hierover ter plekke een klacht indienen bij het verhuurbedrijf, deze stelde echter niets te kunnen doen, het was het probleem van eautohuur. Het bedrijf waar ik mijn auto afhaalde stelde dat dit probleem zich regelmatig voor deed met eautohuur, als voorbeeld gaf hij aan dat veel klanten er een navigatie set bij boeken, echter blijkt dit helemaal niet in het pakket te zitten. Hier dient dan ook weer extra voor betaald te worden. Klanten worden dan geconfronteerd met onverwachte en onterechte kosten.

Zoals de voorwaarden aangeven heb ik dit direct gemeld. Eerst per mail, ik kreeg een mail terug dat ze niets konden doen en ik na de huur periode een klacht kon indienen. Hierop maakte ik bezwaar en verzocht mijn zsm en tijdens de huur periode te behandelen. Hierop kreeg ik geen reactie. Toen per telefoon, of ik mijn klacht per mail kon indienen!!!!! Belachelijk. Na aankomst thuis weer een klacht over de gang van zaken ingediend. Helaas eautohuur kon niets voor mij doen.
sterker ze geven aan niet eens verantwoordelijk te zijn, eautohuur is immers niet de eigenaar van de auto, je boekt bij hen en hierna is de kous af!
Het feit dat eautohuur haar zaakjes niet op orde heeft maakt niets uit.
Na betaling heeft eautohuur blijkbaar niets meer met de klant te maken.

Overtreedt eautohuur.nl hiermee niet de Nederlandse en Europese wetgeving?

eautohuur is vanuit mijn ervaring een onbetrouwbare partij, waar de rechtspositie van de Nederlandse en Belgische klant uitermate zwak is.

eautohuur bevindt zich in het buitenland wat het oplossen van geschillen door een onafhankelijke commissie onmogelijk maakt.

Mag dit eigenlijk wel? Moet de consument hier niet beter voor gewaarschuwd worden?

1308 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb momenteel ook een slechte ervaring met dit bedrijf. Heb de schaderestitutieverzekering afgesloten, helaas schade gemaakt, en nu krijg ik mijn eigen risico dus alsnog niet terug vanwege allerlei onzinnige redenen die nergens in de voorwaarden staan vermeld. Voor het maken van een minuscuul deukje in de auto ben ik nu 550 euro eigen risico kwijt, plus 65 euro voor een verzkering die je meteen door de plee kan spoelen dus.
Is er een centraal meldpunt voor dit stelletje schurken?

ve
door verwijderd - Aug 18, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

computerstroop

Of het schurken zijn kan ik niet beoordelen. Wel is het zo, dat als de consument zo goedkoop mogelijk uit wil zijn, er toch vaak sprake is van duurkoop.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer