ka
door kaartendraak May 18, 2009 om 13:32
Auto & vervoer

Controleurs in burger

Vandaag had ik voor het eerst controleurs in de metro die geheel in burger gekleed waren, het waren net schoolkinderen van een jaar of 18. Ik vroeg mij het volgende af:

-Mogen zij zomaar controleren zonder enige RET pipo erbij in uniform?

-Mag ik hen eerst om legitimatie vragen en ander bewijs dat zij echt bij de RET werken?

-Mag ik controle weigeren tot zij er iemand van de RET of zelfs politie bij gehaald hebben in uniform?

Ik vind het nl vreemd om controleurs van zo'n jonge leeftijd te zien, tja die moeten natuurlijk ook werken, maar dan geheel zonder enige begeleiders in uniform voor het geval ze een zwartrijder betrappen. Naar mijn idee kan dit niet zomeer en zou ik controle mogen weigeren tot zij er iemand bijgehaald hebben in uniform die kan bevestigen dat zij werkelijk van de RET zijn enz?

7822 25 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - May 18, 2009 om 13:47
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo kaartendraak,

U schrijft:

-Mogen zij zomaar controleren zonder enige RET pipo erbij in uniform? Antwoord: Ja! Na legitimatie, zowel van hun zijde, alsook de uwe

-Mag ik hen eerst om legitimatie vragen en ander bewijs dat zij echt bij de RET werken? Antwoord: Ja, natuurlijk mag u ten alle tijden zelf controleren of u met de juiste personen te maken heeft.

-Mag ik controle weigeren tot zij er iemand van de RET of zelfs politie bij gehaald hebben in uniform? Nee, dat mag u niet, u riskeerd alleen een hogere boete, omdat u onodig oponthoud veroorzaakt.

Gr. Henri

varabas
door varabas - May 18, 2009 om 13:48
450 Antwoorden / 35 Vragen

kaartendraak,

Ik neem aan dat de controleurs op uw verzoek hun legitimatiebewijs hebben getoond en dsn is alles in orde. Niets voor niets wordt er in burger gecontroleerd.

Even een waarschuwing: Staar u niet blind op een uniform, want aan een uniform is door personen die kwaad willen altijd wel aan te komen. En dan laat u rustig iemand uw huis binnen in b.v. een TNT-uniform of een KPN-uniform en als iemand in een politie-uniform u aanhoudt geeft u misschien wel uw portemonnee af omdat hij een uniform aan heeft.

Ik ken iemand die vroeger bij KPN werkte en die zich iedere dag verbaasde dat hij zonder zich te legitimeren bij jan en alleman werd binnengelaten alleen op het zien van zijn uniform!

Ik ken een clown die heeft een mooi "clowns-uniform" aan en alleen daarom moeten de mensen al lachen voordat hij ook maar iets grappigs heeft gezegd.

Bassie (Vertrouwt niet alles in uniform)

ka
door kaartendraak - May 18, 2009 om 14:00
179 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, uiteraard vertrouw ik niet blind op een uniform en je zou wel volkomen gestoord zijn als je je portemonee zomaar een een agent geeft omdat die in uniform staat.

Maar wat ik bedoeld is: vroeger liepen de controleurs ook in burger, maar er waren altijd minstens 2 controleurs in uniform bij. Dat ze tegenwoordig in burger in de metro zitten is logisch, dat is de beste manier om zwartrijders te pakken, hoewel ze beter het inchecken bij de liften op een andere manier kunnen regelen, maar goed, dat is het stomme van de chipkaart. In de bus kun je er ook mee zwartrijden, voorin check je in, je moet 6 haltes, maar bij halte 2 check je al uit, rij je 4 haltes zwart mee.......

Maar dat was dus wat ik mij afvroeg, vroeger moesten er altijd een paar in uniform mee, tegenwoordig accepteren we het gewoon dat ze in burger lopen. Dat ik een boete zou krijgen vanwege oponthoud omdat zij mij niet afdoende kunnen bewijzen dat ze werkelijk bij de RET werken slaat nergens op, dan lopen ze maar mee naar het uitcheckpoortje en dan kunnen zie op de display zien dat ik niet zwart gereden heb, hoeven ze mijn kaartje ook niet tegen dat apparaatje te houden. Zie ook vaak dat ze die kaartjes uit de handen van de reizigers pakken om te controleren, dat hoef je ook niet goed te vinden, die van mij geef ik echt niet uit handen, is mijn eigendom.

varabas
door varabas - May 18, 2009 om 14:18
450 Antwoorden / 35 Vragen

Hallo kaartendraak,

U schrijft: "Zie ook vaak dat ze die kaartjes uit de handen van de reizigers pakken om te controleren, dat hoef je ook niet goed te vinden, die van mij geef ik echt niet uit handen, is mijn eigendom"

Geljk heeft u !

Bassie (Geeft nooit een ballonnetje aan de kinderen...................... is mijn eigendom)

kenwel2
door kenwel2 - May 18, 2009 om 14:30
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo kaartendraak, natuurlijk is het nodig om de nodige controles uit te voeren, het is maar goed dat ze dat doen.  Meewerken met deze mensen, die alleen maar hun werk doen, is daarom het beste: Nogmaals, vraag ten alle tijde naar hun legitimatie, alsook hun id, je hebt er recht op, wat heb je er aan, om een hoop stennis te maken om zoiets kleins, als het controleren van iemands kaartje, en ik ben het totaal met je eens, dat ze absoluut niet zomaar een kaartje uit iemands handen mogen rukken, da's ongepast, en op dat gegeven zou je dan ook een klacht in kunnen gaan dienen bij de directie van RET, da's dus wel een goed punt van je..

Nogmaals: Als er zomaar iemand op mij persoonlijk afkomt, met allerlei vragen, dan moet hij/zij zich toch wel eerst terdege kunnen legitimeren, en heel duidelijk kunnen aangeven, of hij/zij (in dit geval)wel de juiste persoon is, zoals hij/zij beweert te zijn, doet hij/zij dit niet, ja, dan roep je de politie erbij!.....En nogmaals, oponthoud kunnen ze je wel degelijk aanrekenen, afhankelijk dan, hoe moeilijk je gaat doen...maar je handelen is in ieder geval goed: Je kunt nu eenmaal niet iedereen zomaar vertrouwen, dat ben ik geheel met je eens. Dat wel!

Succes verder met de RET

Gr. Henri

ta
door tar - May 20, 2009 om 13:38
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hey Kaartendraak,

U zei:

"Vandaag had ik voor het eerst controleurs in de metro die geheel in burger gekleed waren, het waren net schoolkinderen van een jaar of 18".

Zucht, soms is het ook NOOIT goed! Dan te jong dan weer te oud... Leeftijd zeg natuurlijk HELEMAAL NIETS of u met een oplichter te maken heeft of niet.

Overigens: Een (RET) kaartcontroleur; BOA genaamd, is een opsporingsambtenaar met beperkte opsporingsbevoegdheden.

Als deze opsprongingsambtenaar in BURGER vervoerbewijzen controleert is hij WETTELIJK VERPLICHT om ONGEVRAAGD zich TEN ALLE TIJDEN te LEGITIMEREN bij een kaartcontrole!

Dit geldt trouwens voor alle Nederlandse opsporingsambtenaren die in BURGER gekleed zijn.

En ja, u mag als u het niet vertrouwd vragen om politie. U moet dan niet gek opkijken als u wordt AANGEHOUDEN en u vervolgens wordt voorgeleid op een politieburo. Als u bent aangehouden dient u wettelijke de aanwijzingen op te volgen van de kaartcontroleur. Het kost u slechts (veel) tijd, maar het is wettelijk niet strafbaar als u een politieambtenaar wilt zien.

Maar wilt u de controle op vervoerbewijzen wel ernstig! belemmeren/vertragen als u zelf WEL betaald heeft?!

NIET SLIM, want de tijd dat de RET-controleur met u bezig is kan hij geen andere mensen comtroleren!

ta
door tar - May 20, 2009 om 22:16
522 Antwoorden / 9 Vragen

P.S,

Kaartendraak zei:

"Zie ook vaak dat ze die kaartjes uit de handen van de reizigers pakken om te controleren, dat hoef je ook niet goed te vinden, die van mij geef ik echt niet uit handen, is mijn eigendom".

Kaartjes zijn geen vervoerbewijzen...

U bent WEL WETTELIJK VERPLICHT om uw geldige vervoerbewijs op eerste vordering te tonen en/of te overhandigen aan een (burger)controleur!

Doet u dat niet dan kan de (burger)controleur een proces-verbaal opmaken voor een overtreding van het niet hebben en/of tonen van een geldig vervoerbewijs.

peedee
door peedee - May 20, 2009 om 23:46
96 Antwoorden / 10 Vragen

Zucht... Dan maar eens een keer goed uitleggen.

Een controleur is in de eerste plaats een "Toezichthouder" als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht (Awb). En een toezichthouder..... houdt toezicht op de naleving van wetgeving.  En hij heeft op dat moment nog geen idee of jij wel of niet een geldig vervoersbewijs hebt. Hij controleert dus.

Volgens die Awb moet hij een legitimatiebewijs bij zich dragen en op verzoek tonen (Awb art. 5:12). Je moet dus actief vragen: "Mag ik uw legitimatiebewijs even zien?" en dan pas hoeft de toezichthouder zich te legitimeren. Eerder niet.

Daarnaast zijn veel toezichthouders ook BOA (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar). Dat Buitengewoon verwijst alleen maar naar het feit dat deze opsporingsambtenaren niet de overtredingen van alle wetten mogen opsporen. Een kaartjescontroleur van de RET mag bijvoorbeeld niet optreden tegen iemand die bloemen plukt uit een gemeenteplantsoen. Daarvoor is hij niet aangewezen.

Als de kaartjescontroleur er (als toezichthouder) achter komt dat jij geen geldig vervoersbewijs hebt, dan moet hij -figuurlijk- een andere pet opzetten. Namelijk die van BOA. Hij weet dan dat jij een overtreding hebt gepleegd. En dan krijgt hij ineens heel andere (en meer) bevoegdheden. Hij gaat dan 'opsporen'. Dat wil zeggen, uitzoeken wat voor overtreding gepleegd is en wie daaraan schuldig is. Jij bent ineen gepromoveerd naar 'verdachte'.

De BOA mag jou - de verdachte- dan 'staande houden' om je naar je identiteitsgegevens te vragen. En dat staande houden is heel letterlijk. Hij mag jou dus beetpakken en je tegenhouden als je weg wilt lopen. (Maak je jezelf dan met geweld toch los dan bega je een misdrijf). En jij moet je gegevens geven. Dan is dan weer te controleren via je paspoort, rijbewijs of identiteitskaart, want iedere Nederlander van 14 jaar of ouder moet zich kunnen identificeren.

Tot slot kan de BOA dan zijn proces-verbaal gaan schrijven en krijg jij je prent.

Het beste is maar dat je snel en vriendelijk gehoor geeft aan het verzoek om je geldige vervoersbewijs te tonen. Je voorkomt een hoop ge-OH.

peedee
door peedee - May 20, 2009 om 23:47
96 Antwoorden / 10 Vragen

Zucht... Dan maar eens een keer goed uitleggen.

Een controleur is in de eerste plaats een "Toezichthouder" als bedoeld in de Algemene wet bestuursrecht (Awb). En een toezichthouder..... houdt toezicht op de naleving van wetgeving.  En hij heeft op dat moment nog geen idee of jij wel of niet een geldig vervoersbewijs hebt. Hij controleert dus.

Volgens die Awb moet hij een legitimatiebewijs bij zich dragen en op verzoek tonen (Awb art. 5:12). Je moet dus actief vragen: "Mag ik uw legitimatiebewijs even zien?" en dan pas hoeft de toezichthouder zich te legitimeren. Eerder niet.

Daarnaast zijn veel toezichthouders ook BOA (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar). Dat Buitengewoon verwijst alleen maar naar het feit dat deze opsporingsambtenaren niet de overtredingen van alle wetten mogen opsporen. Een kaartjescontroleur van de RET mag bijvoorbeeld niet optreden tegen iemand die bloemen plukt uit een gemeenteplantsoen. Daarvoor is hij niet aangewezen.

Als de kaartjescontroleur er (als toezichthouder) achter komt dat jij geen geldig vervoersbewijs hebt, dan moet hij -figuurlijk- een andere pet opzetten. Namelijk die van BOA. Hij weet dan dat jij een overtreding hebt gepleegd. En dan krijgt hij ineens heel andere (en meer) bevoegdheden. Hij gaat dan 'opsporen'. Dat wil zeggen, uitzoeken wat voor overtreding gepleegd is en wie daaraan schuldig is. Jij bent ineen gepromoveerd naar 'verdachte'.

De BOA mag jou - de verdachte- dan 'staande houden' om je naar je identiteitsgegevens te vragen. En dat staande houden is heel letterlijk. Hij mag jou dus beetpakken en je tegenhouden als je weg wilt lopen. (Maak je jezelf dan met geweld toch los dan bega je een misdrijf). En jij moet je gegevens geven. Dan is dan weer te controleren via je paspoort, rijbewijs of identiteitskaart, want iedere Nederlander van 14 jaar of ouder moet zich kunnen identificeren.

Tot slot kan de BOA dan zijn proces-verbaal gaan schrijven en krijg jij je prent.

Het beste is maar dat je snel en vriendelijk gehoor geeft aan het verzoek om je geldige vervoersbewijs te tonen. Je voorkomt een hoop ge-OH.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 20, 2009 om 23:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ kaartendraak:

Een vrije variant op een oud gezegde: "Weet je wanneer je oud bent geworden? Als je de RET controleurs jong begint te vinden."

In Twente worden i.p.v. RET controleurs politieagenten bedoeld.

Wanneer je dat overkomt, kaartendraak, vraag dan maar vast AOW aan.

Hardware ERror MAN.

nb
door nbw - May 21, 2009 om 02:18
521 Antwoorden / 24 Vragen

Antwoord op je vragen is Ja, ja, ja. Toelichting. Een uniform is een wassen neus of uiterlijke schijn hoe je het ook noemen wilt. Deze gastjes mogen best controleren enkel je hoeft niet mee te werken.

Voor de rest maak je een denkfout. Alleen als controleurs van metro of trein/bus die een bevoegdheid hebben mogen legaal optreden door het uitschrijven van  bv een bon en zijn ze bevoegd legitimatie te eisen en je staande te houden. Ben je ernstig in de war en je wilt dat niet mogen ze niet handelen  zonder echte agenten.

Nogmaals een uniform zegt niets.

ta
door tar - May 21, 2009 om 08:05
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ Peedee

U zei: "

Volgens die Awb moet hij een legitimatiebewijs bij zich dragen en op verzoek tonen (Awb art. 5:12). Je moet dus actief vragen: "Mag ik uw legitimatiebewijs even zien?" en dan pas hoeft de toezichthouder zich te legitimeren. Eerder niet".

Dit geldt SLECHT voor opsporingsambtenaren in UNIFORM.

Een in burger gekleede controleur/opsporingsambtenaar dient zich ALTIJD ONGEVRAAGD te legitimeren: Zie de uitzonderingen op deze link:

Voor de echte liefhebber:

http://books.google.com/books?id=vLgmsvkgEckC&pg=PA84&lpg=PA84&dq=legitimatie+bij+politie+in+burger&source=bl&ots=Lkqx79vxhH&sig=vBmozNbrshfoEqHF1MT-lFjfaRc&hl=nl&ei=SecUSriIMsHP-Aa80P3pDA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=8

jpm
door jpm - May 21, 2009 om 11:01
820 Antwoorden / 28 Vragen

Ach, nou weet ik waar die naam 'kaartendraak' vandaan komt.

Werk nu lekker mee man. De mensen die een openbare functie bekleden worden toch al zo vaak onterecht lastig gevallen. Gewoon even vragen om een identificatie van de controleur(s) en dat vervoersbewijs laten zien. Lekker verder reizen en denken: Gelukkig hebben die (jonge) gasten een baan.

peedee
door peedee - May 21, 2009 om 11:56
96 Antwoorden / 10 Vragen

@tar: Beste tar, je redenatie klopt helaas niet. De link waar je naar verwijst is een toelichting op het Wetboek van Strafvordering en gaat over de opsporing

Een controleur is in zijn werk eerst bezig als toezichthouder. Pas als hij een (redelijk) vermoeden heeft dat iemand schuldig is aan een strafbaar feit, gaat hij opsporen. Bij het gewone controlewerk is hij dus toezichthouder en dan geldt art. 5:12 van de Awb.

In jouw link lees je dat trouwens ook. Bij '3.29 legitimatieplicht ambtenaar' zie je twee gedachtenstreepjes staan. Het tweede streepje gaat over art. 5:12 Awb en zegt ook 'desgevraagd legitimeren'.

Een 'toezichthouder in burgerkleding gekleed' hoeft zich dus alleen maar op verzoek te legitimeren.

Maar de toezichthouders weten natuurlijk ook wel dat deze werkwijze al tot problemen leidt. Mijn ervaring (wat ik namelijk al vaker gezien heb) is dat de controleurs in burger hun legitimatiebewijs in hun hand vasthouden en het aan je laten zien terwijl ze iets zeggen als "controle. uw vervoersbewijs alstublieft".

Hiermee heeft hij zich dan ook meteen ingedekt. Hij heeft zich namelijk vooraf en ongevraagd gelegitimeerd. Als jij dan iets uithaalt (beledigen, geen kaartje tonen, noem maar op) heb je dat gedaan tegen een ambtenaar in functie en heb je recht op meer straf.

Mijn advies is en blijft: heb je niets te vrezen omdat je netjes je kaartje betaald hebt, laat het bij een controle dan gewoon zien zonder vervelend te doen. Laat het niet escaleren. Je trekt hoe dan ook toch aan het kortste eindje.

Meer over de toezichthouder/BOA: www.nivoo.nl

pino60nl
door pino60nl - May 21, 2009 om 15:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kaartendraak
De R.E.T heeft de mogelijkheid om dit te doen de controlleurs zijn namelijk B.A.O.s of te wel Opsporingsamtenaren met een beperkte bevoegheid.Daar zijn ze voor opgeleid en de min.leeftijd daarvoor is 21 jaar als ik het goed heb .Als deze personen in de Metro ,Bus of Tram komt zullen zij te alle tijden legitimeren dat doen ze op een aantal manieren waarvan een is als ze binnen in komen in de Metro Bus of Tram te roepen dat er controlle is en als tweede hun legitimatie te tonen
En je mag rustig weigeren maar dan wordt de politie erbij gehaald en heb je nog meer ellende.
Tja dat de contrloleurs jonger worden kan erop wijzen dat je zelf wat ouder wordt hahaha

ta
door tar - May 22, 2009 om 04:05
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ Peedee

Zie de Ambtsinstructie die ALLE (algemene) opsporingsambtenaren krijgen.

Artikel 2

De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt:

a.  bij optreden in burgerkleding ongevraagd, tenzij bijzondere omstandigheden dit onmogelijk

maken, en

b. bij optreden in uniform, op verzoek daartoe.

http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/boa/#paragraph3

kroonmeester
door kroonmeester - May 22, 2009 om 09:56
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ja, dat mogen zij, zij moeten zich sowieso legitimeren bij controle van uw vervoersbewijs of anderzins een overtreding (o.a. roken op het station en de voertuigen, nuttigen drink & etenswaren in de voertuigen). De controleurs zijn BOA's (Buitengewoon opsporingsambtenaar) en zijn bevoegd u staande te houden, fouilleren en handboeien om uw polsen te doen bij 'aangehouden', o.a. niet kunnen of willen zich identificeren (WID).

Politie e.a. (buitengewoon) opsporingsambteren mogen zonder een uniform controleren op de naleving (o.a. rechercheurs: politie, koninklijke Marechaussee, sociale zaken, voedsel en warenautoriteit).

Controleurs in burger op de metro observeren eerst het gedrag van de reiziger, zenuwachtig onrustig gedrag wijst op mogelijk zwartrijden de kans is groot dat de geuniformeerde controle op het volgend station gaat controleren.

Moeders die met hun kroost op 1 OV-chipcard reizen. voor 1 halte e.d. Die vergeten dan ook dat veiligheidscamera alles registreert en de beelden daarvan kunnen als bewijs dienen.

kenwel2
door kenwel2 - May 22, 2009 om 17:52
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Verbazingwekkend, met wat voor herhaling dit topic wordt behandeld, als allereerste reaktie zie ik dan ook al:

Hallo kaartendraak,

U schrijft:

-Mogen zij zomaar controleren zonder enige RET pipo erbij in uniform? Antwoord: Ja! Na legitimatie, zowel van hun zijde, alsook de uwe

-Mag ik hen eerst om legitimatie vragen en ander bewijs dat zij echt bij de RET werken? Antwoord: Ja, natuurlijk mag u ten alle tijden zelf controleren of u met de juiste personen te maken heeft.

-Mag ik controle weigeren tot zij er iemand van de RET of zelfs politie bij gehaald hebben in uniform? Nee, dat mag u niet, u riskeerd alleen een hogere boete, omdat u onodig oponthoud veroorzaakt.

Gr. Henri

Waarom telkens in herhaling vervallen?  Het antwoord aan topicstarter is geheel duidelijk, en hij doet zijn naam eer aan: "kaartendraak' het is een echt draakje. :-) Hopelijk gedraagd ts zich als een heer, en niet zoals zijn pseudoniem aangeeft...

peedee
door peedee - May 22, 2009 om 19:35
96 Antwoorden / 10 Vragen

@kenwell: Je hebt gelijk. Het eerste antwoord was bijna goed. Het antwoord is inderdaad: ja-ja-nee.

Het eerste antwoord is deels onjuist vanwege de toevoeging. Namelijk het schuine deel: " -Mogen zij zomaar controleren zonder enige RET pipo erbij in uniform? Antwoord: Ja! Na legitimatie, zowel van hun zijde, alsook de uwe." Zoals al gezegd hoeft een toezichthouder zich alleen op verzoek te legitimeren.

Mijn herhaling was nodig omdat het verschil tussen een toezichthouder en een opsporingsambtenaar kennelijk niet duidelijk is. Dit zijn twee heel verschillende functies met verschillende bevoegdheden. Best lastige materie om in een keer te snappen. Zeker als je bedenkt dat veel toezichthouders ook BOA zijn... Ik weet zeker dat er op internet veel informatie over dit verschil te vinden is, dus wijd ik er maar verder niet over uit..

kenwel2
door kenwel2 - May 23, 2009 om 14:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo peedee: Ook u heeft wel gelijk, echter,(mijn mening)Als iemand mij om mijn gegevens vraagt, dan zal ik ten alle tijde dat ook van degene verlangen, om zich eerst duidelijk te legitimeren. (Ja, ook die Politieman.., of een of ander figuur bij mij aan de deur, met een of andere rammelende geldbak)

Kan, of doet diegene, die van mij gegevens verlangd, dat dan niet, dan zal ik geen enkele medewerking verder verlenen, simpel omdat ik dan niet duidelijk weet, met wie ik te maken heb op dat moment. Het kan wel een schizofreen zijn...wie weet!

In deze huidige maatschappij, kun je niet voorzichtig genoeg wezen, en ja, ook zoiets simpels als een controleur van de RET...er lopen meer gekken los, dan dat er vast zitten, zeggen ze dan weleens....

Gr. Succes verder, Henri

kroonmeester
door kroonmeester - May 25, 2009 om 00:05
457 Antwoorden / 45 Vragen

Is het antwoord naar tevredenheid beantwoord?

kroonmeester
door kroonmeester - May 30, 2009 om 12:46
457 Antwoorden / 45 Vragen

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag: "Is het antwoord naar tevredenheid beantwoord?".

kenwel2
door kenwel2 - May 30, 2009 om 14:44
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@meesterbever: Wij zeggen dan,

"Wat is het toch een draak!" :-)

Gr. Henri

kroonmeester
door kroonmeester - May 30, 2009 om 14:59
457 Antwoorden / 45 Vragen

@Henri

Je hebt gelijk. Nog niet eens de moeite nemen om iemand van de experts te belonen met 'het beste antwoord'!

kenwel2
door kenwel2 - May 30, 2009 om 15:05
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@meesterbever: Het gaat niet om het 'belonen'en al helemaal niet om de punten, waar het om gaat, is een stukje terugkoppeling, en een klein 'dank je' aan allen in een topic dan,(iedereen doet zijn uiterste best om te helpen!) is veel meer waard dan die rottige punten, geloof me!

Succes verder, Gr. Henri