Ma
door Margot M May 10, 2018 om 07:41
Auto & vervoer

Drime Vision

Ik krijg een aanmaning van Drime Vision voor een snelheidsovertreding. Maar ik ben niet in NL geweest en heb geen auto op mijn naam. Hoe kan ik dit uitzoeken: nogal dreigende taal met incasso bureau.

9430 21 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 10, 2018 om 07:51
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Margot M ,

Hoe heeft u deze aanmaning gekregen ?

Is de naam van dit incassobureau juist ? , ik kan deze niet vinden

Ma
door Margot M - May 10, 2018 om 08:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

De aanmaning is via mail binnengekomen. Via een "no-reply" email adres. Ik kan ook de naam Drime Vision niet terugvinden (alleen als bouwbedrijf in Amsterdam) 235 euro vragen ze.

holstein
door holstein May 10, 2018 om 09:30
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nepmail en bangmakerij, ga daar maar gewoon van uit, niet op reageren en laten lopen, jij weet wat er wel of niet klopt.

marita5
door marita5 - May 10, 2018 om 08:16
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Margot M ,

Zie hier :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Meld deze mail bij fraudehelpdesk ,

https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/

r.kemperman
door r.kemperman - May 10, 2018 om 08:30
423 Antwoorden / 4 Vragen

U schrijft dat u niet in Nederland bent geweest.
Ik maak hier uit op dat u in het buitenland woont.
Staan er in de aanmaning specieke gegevens:
* exacte overtreding
* locatie van overtreding (straatnaam, huisnummer en plaats)
* kenteken, merk en type voertuig
* Moet u overmaken via een ingewikkelde instructie (Moneygram / bitcoins)
Als dit niet het geval is dan is het in ieder geval oplichting
Als het toch echt lijkt, dan kunt u het beste contact opnemen met het CJIB aangezien deze over de boetes in Nederland gaat
https://www.cjib.nl/contact

panter22
door panter22 - May 10, 2018 om 09:10
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt de mail melden bij de fraudehelpdesk.https://www.fraudehelpdesk.nl/
H
et CJIB gaat over snelheidsovertredingen en stuurt nooit aanmaningen over de mail. Altijd per brief.
Nergens op klikken, mail verwijderen.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2018 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarmee zou u dan die snelheidsovertreding gemaakt moeten hebben?

Lijkt me compleet nep.

mi
door middelzand - May 10, 2018 om 10:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

lekker nep mn dochter kreeg hem ook binnen via mail, heeft nieteens een auto

edrick3
door edrick3 - May 10, 2018 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Willem Parel (Wim Sonneveld) zou zeggen: "Niet op reageren, Lena".

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2018 om 11:13
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Alweer een duidelijk voorbeeld van een poging tot oplichting.
Ik begrijp dat u niet in Nederland woont en dan is het melden aan fraudehelpdesk mogelijk niet het meest effectief.
Meld dit bij de politie in uw woonplaats en/of bij een sooretgelijk melodbureau als fraudehelpdesk in het land waar u woont.
NOOIT betalen, als men doorgaat met freigen des te meer aanleiding om aangifte te doen m.b.t. dan ook andere strafrechtelijke aspecten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2018 om 11:13
16827 Antwoorden / 202 Vragen

freigen moet zijn dreigen

tenormin
door tenormin May 10, 2018 om 22:06
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zoiets als veranderen in tekst kan je in eigen bericht doen. Nota bene in dezelfde tijd dat je een schrijffout ontdekt.Je weet toch: potloodje en bewerk.

me
door mein33 - May 10, 2018 om 11:26
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In Nederland begane snelheidsovertredingen worden afgehandeld door het CJIB (Centraal Justiteel Incasso Bureau) en worden door dit bureau van A t/m Z volledig (schriftelijk) afgehandeld, daar komt niets en niemand verder aan te pas, behoudens een gerechtsdeurwaarder als er niet wordt betaald.

Al met al lijkt die mij een typisch gevalletje om te proberen u geld afhandig te maken.
Nergens op klikken behalve dan op "verwijderen".

el
door ellen181064 - May 10, 2018 om 17:20
2 Antwoorden / Vragen

Ik kreeg vanochtend ook een mail binnen van Drime Vision Incassobureau. Ook vanwege een snelheidsovertreding. Geen specificatie erbij, geen kenteken. Volgens mogen boetes voor snelheidsovertredingen alleen over de post verstuurd worden, door het CJIB.

el
door ellen181064 - May 10, 2018 om 17:23
2 Antwoorden / Vragen

Mijn aanmaning was 238 euro. Kwam inderdaad dreigend over, met hoofdletters getypt. Maar niet intrappen! Gewoon deleten die mail.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2018 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wij worden niet bang van een paar hoofdletters.:-)

Erwin77
door Erwin77 - May 10, 2018 om 21:32
1 Antwoorden / Vragen

Had hem ook. Staat ook niet eens bij waar ik te hard zou hebben gereden en met welk kenteken. En ze moeten nog Nederlands leren want het is overschrijding en niet overschreiding. Slechte oplichters dus.

wi
door willemvg - May 11, 2018 om 11:42
1 Antwoorden / Vragen

Kreeg eenzelfde; dit is duidelijk een poging om mensen geld uit de zak te kloppen. Er staan Nederlandse taalfouten in (overschreiding ipv overschrijding), er is geen correspondentie adres, het is niet op naam gesteld. Kortom: gewoon verwijderen en negeren.

Ik zag dat de rekening waarna het bedrag zou moeten worden overgeschreven een SNS bankrekening is. Ik heb SNS hiervan op de hoogte gesteld zodat ze de rekening kunnen blokkeren.

ho
door honza23 - May 11, 2018 om 13:45
261 Antwoorden / 3 Vragen

Klinkt als een oplichters-mail.
Als er in NL geflitst wordt, en het is 'n NL kenteken, dan wordt er een schriftelijke bekeuring opgestuurd naar de houder van het kenteken. Dus nooit per email !
Is het een buitenlands kenteken, dan zullen ze datzelfde doen maar dan eerst het adres van de kentekenhouder opvragen in het land waar dat kenteken geregistreerd staat. Eventueel zal men de vordering over kunnen dragen naar een buitenlandse advocaat/incassobedrijf. Maar het zal altijd gelinkt zijn aan een kenteken en het daarbij behorende adres van de eigenaar van de auto.
Als u geen auto heeft kan men u dus nooit aanschrijven want uw adres hebben ze dan dus ook niet !! Daarom sturen oplichters altijd een email.....
Gewoon negeren dus; niet op reageren ! Want voor acties zullen ze toch schriftelijk u in gebreke moeten stellen.

wi
door wil45 - May 11, 2018 om 13:55
19 Antwoorden / 2 Vragen

Veeg er je kont mee af,meer niet doen.

Bu
door Buitenlicht - May 11, 2018 om 14:25
7 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, naam/ no-reply en bedrag komen overeen resp. is bekend.
Een ECHTE "nepperd"
Niks aan doen , gewoon weggooien !! Groetjes

rf
door rfd - May 11, 2018 om 17:54
27 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is zeer waarschijnlijk phishing. Nergens op klikken, zeker niet beantwoorden en een printscreen maken. Daarna definitief verwijderen!

diumenge
door diumenge May 11, 2018 om 20:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is op zeker phising, zie mijn reactie hierboven. Wat is het nut van een printscreen maken en daarna definitief verwijderen? Ben héél nieuwsgierig.