Mr
door Mrgeenpakketje Dec 8, 2017 om 15:02
Auto & vervoer

DPD levert niet & schoffeert Klanten

Hoi ik wou heir graag even vermelden , gebruik geen DPD Pakket Service want ze zijn een PAkketje van mij kwijtgeraakt

en als je vervolgens belt dan wordt er tegen je gelogen & wordt iedere verantwoordelijkheid gemeden.

2139 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 8, 2017 om 15:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Welke pakketverzender kunnen wij wel gebruiken? Over allemaal zijn klachten te vinden.

U bent hier trouwens bij Vraag en Beantwoord, niet bij Pleur je Gezeur. Dus even vanaf het begin, wat is er aan de hand? Heeft u een pakket verstuurd, of bent u de ontvanger? Wat gaf DPD als reaktie? Met iets meer informatie zou u zowaar wat hulp kunnen krijgen hier.

Mr
door Mrgeenpakketje - Dec 8, 2017 om 15:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

even in het kort mijn Ervaring , ik had vorige Maand wat Spulletjes bestelt bij een Retailer in China , ik krijg 2 Dagen later een Melding dat het verzonden is met een Foto tevens
met mijn juiste Naw gegevens op het Pakketje .

 +- 10-12 Dagen later krijg ik een berichtje van DPD dat er die Middag blijkbaar een Bezorger voor de Deur had gestaan , helaas was ik er niet dus ik bel ze even op,
waar me verteld wordt dat ze eigenlijk niet weten waar het Pakketje zich bevind , maar wel weten dat er voor getekend is & dat het ergens ontvangen is :..) , en dat ze eigenlijk niets meer
voor me kunnen betekenen.

flabbergasted hang ik op , maar bel de volgende Dag even terug, waar me min of meer hetzelfde verteld wordt, maar wordt nu doorgeschakelt naar een Lokatie te Amsterdam
waar ik een Medewerker aan de Lijn krijg die me rutig verteld wacht even 2 Dagen , dan gaan wij even de Chauffeur contacteren & als hij nagegaan is wat zijn routes waren en het evt wel of niet
gevonden heefd belt hij je op , zoniet bel even terug & dan kan restitutie besproken worden ook, ik denk prima dat komt helemaal goed.

maarrr na 2 Dagen geen telefoontje gehad te hebben bel ik terug , ik krijg exact dezelfde Medewerker aan de lijn , die vervolgens doet alsof hij me niet gesproken heefd & volledig niet weet
waar ik inhoudelijk over spreek , ook niet nadat ik eventjes het Pakket Nr overleg , wat nu opeens refereert aan een Adres te Almere , waar ik niet woon , maar waar 2 Dagen terug wel mijn Adres mee naar bovenkwam , zo helder als een Glas Bronwater ze zijn het zoek geraakt , hebben vervolgens mogelijk nog wel gekeken waar het zich bevond , maar als dat neit lukt , liegen ze gewoon aan de Telefoon & komen ze hun beloftes niet na.

newmikey
door newmikey - Dec 8, 2017 om 15:25
830 Antwoorden / 0 Vragen

Dus ik zou geen DPD mogen gebruiken omdat ze uw pakketje zijn kwijtgeraakt? Zo werkt dat dus niet. De rest is erg jammer maar we zien hier dagelijks klachten over zo'n beetje elke pakketbezorger dus het nieuws is er een beetje af.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 8, 2017 om 15:29
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat is een vervelende ervaring en kan me voorstellen dat u anderen hiervoor wilt waarschuwen.
Neem nog eens schriftelijk contact met hen op:
Succes gewenst.
Klik

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2017 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een creditcard betaald? Neem contact op met de cc maatschappij.

ne
door neodutchio - Dec 8, 2017 om 15:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Om de eerste fabel uit de wereld te halen, u bent geen klant van DPD. U bent slechts ontvanger. Uw pakket is verloren gegaan, maar volgens de Nederlandse wet is de opdrachtgever, dus de webwinkel, verantwoordelijk totdat u het pakket in handen heeft. Ook de winkelier is de enige die gecompenseerd kan worden. U zult dus bij de afzender moeten zijn, niet bij DPD. Echter bent u in dit geval afhankelijk van de bereidwilligheid van de verkopende partij aangezien deze ver buiten Nederland zit.

U bent nu boos op DPD, maar formeel gezien hebben zij niets met u te maken. U moet heel snel een dispuut openen bij de afzender.

costnix
door costnix Dec 8, 2017 om 17:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zou een Chinese webwinkel zich iets van de Nederlandse wet aantrekken? Ik denk van niet!

ne
door neodutchio Dec 8, 2017 om 19:26
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik denkt het ook niet, maar dan heeft TS in ieder geval aan zijn/haar taak voldaan.

diumenge
door diumenge Dec 8, 2017 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De service van sommige Chinese webwinkels is prima en soms zelf beter als die van Nederlandse, dus zou zomaar kunnen dat er er wél wat aan doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2017 om 14:12
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Ook de reasctie van mij in iets andere woorden:
de verkoper is aansprakelijk in deze want die komt de koopovereenkomst met u niet na.
De verkoper zou DPD in dit geval kunnen aanspreken op nalatigheid/verzuim maar dat is (hoe lastig het ook lijkt) niet uw zaak.