st
door stadse Dec 2, 2017 om 06:07
Auto & vervoer

DPD pakketten worden gedumpt bij de plaatselijke 'parcel shops'

Dit is geen echte vraag, maar weet niet waar ik anders iets kan meedelen over een kleine (?) onrechtvaardigheid.

Heb deze week ervaring met de bezorgkwaliteit van DPD. Bezorger belt aan, heeft kennelijk geen zin tijd te verliezen in een flatgebouw, reageert niet op mijn 'hallo' en gooit een afhaalbriefje in de bus. Men komt geen tweede keer! Daarna ging overigens heeel veeel mis totdat ik eindelijk mijn pakket kon afhalen, maar dat terzijde. De voerder van de zgn. parcel-shop was helemaal wanhopig in zijn tot pakhuis - door >100 DPD-pakketten - omgetoverde winkel. Ik had te doen met de winkel-man, die meldde tot dik in de avond open te moeten blijven omdat er steeds mensen binnen komen om pakket af te halen. Hij verdedigde nog wel de drukte die de bezorgers niet schijnen aan te kunnen, maar ’t wordt zo wel gedeeltelijk op hem afgeschoven voor een grijpstuiver.

Dat is het.

2018 8 Rapporteer

user123
door user123 - Dec 2, 2017 om 06:55
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Fijn dat u dit met de rest van de wereld wilde delen.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2017 om 10:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Denkt u niet dat die winkelier zelf wel weet hoe en waar hij moet klagen?

ne
door neodutchio - Dec 2, 2017 om 10:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Toevallig nog een nasleep van de black friday acties? Waar alle ontvangers aan het klagen zijn over de vertragingen? En alle postbestellers moeite hebben om al die pakjes op tijd bezorgd te krijgen?
Wij willen toch zo graag af van de stenen winkels, wij willen toch zo goedkoop mogelijk winkelen? Dan is dit het resultaat.

sa
door sarash - Dec 2, 2017 om 11:35
10 Antwoorden / 2 Vragen

Herkenbaar. Paar maand geleden 2x meegemaakt. 1-ste keer vind ik briefje in de deur dat ik niet thuis was ... heel vreemd want ik was wel thuis ,was zelfs minuut daarvoor nog in de gang geweest. Honden hebben zelfs niets gehoord dus gewoon zonder aanbellen briefje in de brievenbus geduwd.
2_de x paar weken later dacht ik laat ik het ze dan makkelijker maken. Briefje op deur ... ik ben thuis maar als ik niet open doe wil je dan pakje in de schuur zetten ...... die naast voordeur zit .
Kijk ik toevallig op van de afwas zie ik rug van de beste man weglopen van mijn deur ... zonder pakje !
Kom ik in de gang ligt er weer briefje .....
Hij heeft mij gezien dat moet wel want keukenraam zit naast voordeur ,maar had briefje al kant en klaar voor hij ook maar ons pad op kwam en wist of ik wel of niet thuis was.
Nooit zoiets meegemaakt bij andere bedrijven alleen bij hun. En dit was dus niet in een drukke feestmaand.

Ik heb trouwens in beide gevallen bedrijf gebeld en verteld hoe het was gegaan en dat ik niet van plan was het zelf te gaan halen. Beide keren zijn ze dag er na gekomen en konden toen wel de bel vinden.

ne
door neodutchio Dec 2, 2017 om 12:38
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als de bezorger met lege handen liep, had deze uw pakket wel bij u? Er is een tijdje geleden een periode geweest dat bepaalde pakjes zelf opgehaald moesten worden als er voor getekend moest worden. U krijgt dan een briefje in uw bus met het verzoek om het pakje op te halen.
Een bezorger gaat niet eerst uit zijn bus naar de voordeur met lege handen om, als u thuis bent, weer terug te lopen naar de bus om uw pakje op te halen. Elke keer op en neer lopen kost tijd. Tijdverspilling is minder bezorgmomenten, dus ook minder inkomsten.

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2017 om 12:11
7361 Antwoorden / 14 Vragen

DPD pakketten worden gedumpt bij de plaatselijke 'parcel shops'

En toen dacht u, ik dump mijn frustratie maar op het kassaforum.
Ik ga de pakjes niet ophalen maar misschien is dit een tip voor u; https://www.dpd.com/nl/business_customers/siteutilities/contact

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 2, 2017 om 12:16
509 Antwoorden / Vragen

Fijn en bedankt voor het dumpen van deze onzin.

jo
door jorisw - Dec 2, 2017 om 13:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

We willen met z'n allen vooral zo weinig mogelijk betalen voor producten en diensten en dan is dit het logische gevolg. En die winkelier moet niet klagen. Die wordt er voor betaald en heeft er zelf voor gekozen. Grote kans dat zijn omzet stijgt door de grotere aanloop waarvan een deel ook andere dingen koopt in z'n winkel.

aurora1
door aurora1 - Dec 2, 2017 om 18:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is de bedoeling van deze verhaaltjes?