BsCremers
door BsCremers Jul 17, 2018 om 17:49
Auto & vervoer

Duitse Benzine

hoi idereen

ik woon aan de grens van het land en ik ben altijd op moek naar de voordeligste benzine.
als ik de grens over ga (een steenworp van mijn huis). is de benzine al zoizo 15 tot 20 cent goedkoper de lieter maar en liggen 15 wat tankstations in de buut.
nu heeft mijn collega een app waar hij de recente prijzen kan zien.
maar die is alleen op apple telefoons beschikbaar.
en ik han geen apps vinden die een accurate prijs geven vinden.

Voorbeeld: de app die ik heb zei dat het €1.41 koste, maar wat bleek bij de pomp dat het €1.50 was. vind ik niet zo handig.

heeft iemand een tip voor mij waar ik een app/website kan vinden die wel accurate prijzen geeft op android.
zodat ik mij toch die kleine beetjes kan bespaeren per tank beurt.

alvast bedankt voor de andwoorden.

14665 19 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 17, 2018 om 18:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

De prijzen in Duitsland kunnen meerdere keren per dag aangepast worden. Als u nu kijkt kan het over een uur weer anders zijn. Het is dus nooit kloppend.

diumenge
door diumenge Jul 17, 2018 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vandaar dat TS een app wil die hem/haar daarover informeert.

ne
door neodutchio Jul 17, 2018 om 19:38
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En dan kijk je nu en een uur later sta je bij de pomp en klopt de prijs niet meer. Daarbij lijkt het mij ook sterk dat alle pompstationnen een live verbinding maken met een app om hun prijzen te laten zien.

jo
door jorisw Jul 17, 2018 om 21:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Diumenge: dat zal alleen kunnen middels crowd sourcing, maar om zo goed als altijd accurate prijzen te hebben heb je wel heel veel mensen nodig die continu gegevens invullen. Praktisch onhaalbaar.

Gr
door Grunn1 Jul 17, 2018 om 23:03
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@neodutchio, mijn navigatie geeft live alle brandstof prijzen weer en ze kloppen ook nog. Er zijn wel degelijk apps die ook live alle prijzen doorgeven helaas weet ik zo niet welke. Het zal niet zo zijn dat alle pompstationnen er op staan maar zeker wel de merk pompen.

hutch
door hutch - Jul 17, 2018 om 18:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

https://www.adac.de/infotestrat/tanken-kraftstoffe-und-antrieb/kraftstoffpreise/

Hier kunt u een plaatsnaam invullen en de gewenste brandstof.

aadjepiraatje
door aadjepiraatje Jul 17, 2018 om 19:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

@ hutch: zelf al gekeken? Die daar verstrekte info is ca. 11 maanden oud (aug. 2017)

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2018 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@adiepiraatje

Oh ja? Al eens een plaats ingevuld en dan de prijzen gezien van 17 juli 2018?

hutch
door hutch Jul 17, 2018 om 22:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die site is 'up to date'.... Zelfs per uur.

Thijs12
door Thijs12 - Jul 17, 2018 om 20:37
522 Antwoorden / Vragen

clever-tanken

ne
door neodutchio - Jul 17, 2018 om 23:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Voor de gein even gekeken wat het verschil in prijs van Benzin in een willekeurige stad net over de grens is. Het verschil tussen de duurste en goedkoopste is op dit moment nog geen 4 cent. Met een tankinhoud van 40 liter zou het net meer dan 1,5 euro zijn wat u bespaard. Dan moet u toch wel verdomd veel gaan tanken om hier echt een voordeel uit te gaan halen. Een beetje auto rijdt 1 op 20, dus zou u 800 km moeten kunnen rijden. Met 1 keer per week tanken zou u per jaar 60 euro kunnen besparen (vakanties niet meegerekend).
Maar, die 1,5 euro die u bespaard staat gelijk aan 1l brandstof. Bij 1 op 20 zou u 20 km meer kunnen rijden voor hetzelfde geld. Pompen liggen nooit naast elkaar, dus u moet ook extra gaan rijden. Als u 5km extra moet rijden om die 1,5 euro op de tank te besparen, heb je dus maar een winst van 15km per tankbeurt. Reken dat weer om naar een besparing in geld en je houdt ongeveer 1,12 euro over.
Heeft u een auto die 1 op 15 rijdt is het verschil nog kleiner.

Ik denk dat het vergelijken van verzekeringen, abonnementen en gas/water/licht meer besparingen kunnen geven. Wat u dan wel weer kan doen is het bij 1 merk houden in Duitsland en daar ook een spaarpas van te nemen. Kunt u dat kleine prijsverschil omzetten in leuke cadeautjes.

Sorry, mijn autistische kant nam het even over.

ja
door janf43 Jul 18, 2018 om 10:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben blij dat ik vlak bij onze zuidgrens woon. Het verschil tussen een Shellexpress pomp, zeker niet de duurste, en een Shellexpress pomp bij onze zuiderburen is vaak €0,24. Op een tank van ruim 60 liter scheelt dat toch al gauw €10 als ik de kosten voor omrijden meeneem.

ne
door neodutchio Jul 18, 2018 om 10:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dan is dat het verschil tussen een Nederlandse en een Belgische pomp. Maar als je de verschillen in Belgie gaat nemen is dat niet zo extreem. Ik zeg dus ook niet dat het niet loont om de grens over te gaan, het loont niet om over de grens ook nog eens te zoeken naar de goedkoopste pomp.

kloske
door kloske Jul 19, 2018 om 09:05
150 Antwoorden / 33 Vragen

De prijzen in Duitsland verschillen dan niet zozeer qua pomp, maar het kan veel uitmaken wannéér je daar gaat tanken. Ik doe mijn boodschappen vaak in Duitsland en kom dan langs het tankstation waar wij meestal gaan. Op de heenweg kan het zomaar 6 cent verschillen met op de terugweg. Dus niet zozeer de tankstations onderling, maar wel dat het een half uur later veel kan schelen. Dus toch handig, zo'n app. En ik zie erbij staan dat binnen 5 minuten de nieuwe prijs doorgegeven moet worden. Dus als dat gedaan wordt krijg je de prijzen redelijk up-to-date en kan het wel veel meer uitmaken dan anderhalve euro.

ne
door neodutchio Jul 19, 2018 om 12:15
5129 Antwoorden / 12 Vragen

@Kloske, u blijft dan rondjes rijden totdat het goedkoper is? Als de prijs in een paar minuten kan verschillen heeft een app dus ook geen zin. Ik kijk nu en tegen de tijd dat ik er ben is de prijs weer anders. Of moet ik eerst naar de Duitse stad rijden en dan gaan kijken?
Als je op deze manier probeert een paar euro te besparen heb je of tijd teveel, overdag tijd zat, of valt er nergens anders meer op te besparen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 20, 2018 om 10:46
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Let op dat het verschil aan een en dezelfde pomp gedurende het verloop van de dag soms zelfs 10ct kan benaderen! Zie ook KLOSKE@

Het is dan n.a.v. NEODUTCH@ geen kwestie van rondjes rijden maar gewokon later op de dag de boodschappen gaan doen en daarna tanken.
Het voordeel zit bovendien niet alleen in de goedkopere brandstof maar ook alcoholische dranken, bier wijn of zelfs veel sterker zijn o.a.veel goedkoper en dat geldt ook voor de meeste drogisterij artikelen, vlees en nog andere. Daarboven is er ook nog sprake van een BTW verschil.

ne
door neodutchio Jul 20, 2018 om 14:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Aangezien TS geen geld heeft om een bed te kopen en allerlei fratsen moet uithalen om het huis koel te krijgen is er geen noodzaak om alcoholische dranken te gaan kopen.

Niemand van ons kan in de toekomst kijken. Dus wat de prijs over 2 uur gaat worden is koffiedik kijken. Je moet uitgaan van de situatie op dat moment. Dus wat ik eerder deed, kijken wat op dat moment de prijzen zijn. En op dat moment zal er echt geen grote verschillen zijn onderling.

BsCremers
door BsCremers Jul 21, 2018 om 13:37
4 Antwoorden / 3 Vragen

@ neodutchio ken u het gezechde: door de wijsheid van vele raadgevers word men wijs.

ik wil u bedanken zo actief betrokken te zijn bij het vinden op een goed andwoord voor mijn vraag.
inmiddels ben ik er achter dat shell prijs garantie geeft en ik heb zon kaart.
uw tip over besparen op abbonomenten en verzekeringen is van mij een hobbie waar ik al een aantal jaren mee bezig ben een zo goed mogelijke prijs kwaliteit verhouding uit te komen in mijn mini budget.

ik wil graag het patroon zien van hoe de prijzen heen en weer gaan zodat  ik ik kan bepalen welk moment het beste is dat ik de gevreesde aftsand van 10 minuten van thuis naar de pomp kan rijden.
en door deze kleine frisse ideeen kom ik weer een stuk verder en kan ik een wijzer besluit menem.

aurora1
door aurora1 Jul 21, 2018 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een wijs besluit is om niet apart te gaan rijden om ergens de voordeligste benzine te tanken. Wijs is de auto te laten staan als er zelfs geen geld is om een fatsoenlijk bed te kopen. Ik zou die auto zelfs van de hand doen want ook al staat die stil dan nog kost die veel geld waarvan u te weinig heeft naar vaker eigen zeggen. Maar ik ben u niet, ik stel nl andere en verstandiger prioriteiten. Wijs zijn is een kwestie van gezond verstand gebruiken en bijv. op budgetsites kijken hoe u kunt bezuinigen, een huishoudboekje bijhouden en niet-noodzakelijke dingen te schrappen. Ik ben stomverbaasd over uw vraag aangezien u geen geld zegt te hebben om een passend bed te kopen. Dan heeft u ook niet echt geld om een auto te hebben, laat staan te rijden. Of u maakt er hier een klucht van.

ne
door neodutchio Jul 21, 2018 om 16:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een patroon ontdekken om te zien wanneer het beste loont om naar Duitsland te rijden om te gaan tanken? Is het niet verstandiger om een baan te zoeken? Als u op elk moment van de dag kan gaan tanken is het niet zo vreemd dat u geld te kort komt.
En dan nog, al zou u tijd genoeg hebben om op elke willekeurig moment van de dag naar Duitsland te kunnen gaan, wat is uw voordeel dan? 5 cent per liter verschil? Op een volle tank dus extra € 2,00 minder uitgegeven. Zoals ik al zei, dan moet u verdomd veel rijden om hier echt een voordeel uit te halen. Eerder van het werk weggaan om goedkoper te tanken is geen besparing natuurlijk.

sc
door schippernaastmathilde - Jul 17, 2018 om 23:51
38 Antwoorden / Vragen

Edit redactie - Het forum is bedoeld om consumenten te helpen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 18, 2018 om 10:11
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ik benut de app. clevertanken.de en let op, zoals ook al gezegd bent u s'morgens veelal duurder uit dan in de middag bijv. na 13:00 uur resp. 15:00 uur of nog later. Recent nog bleek dat na autowassen na tanken de prijs 2ct lager was dan tijdens het tanken.
Ook kan er prijsverschil zijn tussen pompen op zeer korte afstand en zijn er ook nog stations waar men de 'payback'kaart kan benutten waarmee je vervolgens weer (met de ook dan daar gespaarde punten) kunt betalen bij deelnemende winkelorganisaties (en dat zijn er best veel).

Jeannetims
door Jeannetims - Jul 18, 2018 om 12:34
51 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik jaren de app van DirectLease. Mijn ervaring is, dat de prijs vrij goed overeen komt met de echte prijs.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app_it_up.dl_tankservice

jhogaarts
door jhogaarts - Jul 18, 2018 om 12:42
101 Antwoorden / 1 Vragen

laatst in NL volle tank getankt en later in D weer vol getankt en scheelde mij € 11.00 op een tank Euro 95.  In D (Mayen) was Euro 95 1.41 de liter en hier in NL € 1.62 de liter.

ne
door neodutchio Jul 18, 2018 om 13:14
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is de uitdaging ook niet. Als u in Mayen had moeten zoeken naar de goedkoopste pomp had u om moeten rijden voor een besparing van een euro.

holiday
door holiday - Jul 18, 2018 om 13:00
101 Antwoorden / 11 Vragen

Ik gebruik ook meerdere app´s op mijn telefoon, maar iedere keer als ik denk goedkoop te tanken, kloppen de prijzen niet.
Wel is het vaak de goedkoopste pomp in die omgeving.
Hoe dichter bij de grens, des te duurder wordt de brandstof.

he
door hejodama - Jul 18, 2018 om 15:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ik gebruik clever-tanken gewoon uit de play store te downloaden. Let op dat de prijs in Duitsland meermaals daags verandert. In de avond net voor sluitingstijd is de brandstof vaak net goedkoopst. Scheelt vaak nog één of twee cent per liter.
De app is in te stellen op postleitzahl (duitse postcode) of (actuele) plaats net een te kiezen zoekradius. Als je in het begin geen resultaten hebt dan staat de instelling op favorieten en die heeft ie dan nog niet. Succes en tank lekker zuinig. Groet Henk.

aurora1
door aurora1 - Jul 19, 2018 om 01:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u krap bij kas zit zoals u in uw andere vragen kenbaar maakt zou ik die auto laten staan en zoveel mogelijk per fiets doen.

wi
door wini1940 - Jul 19, 2018 om 11:35
10 Antwoorden / 1 Vragen

de app kan je toch vinden plaza.

he
door henkie.penkie - Jul 20, 2018 om 09:48
148 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriendin in Posterholt (Nederland) woont 5km van een pompstation in het Duitse Karken (kreis-Heinsberg) . Wij hebben zowel de App  op de Computers en Laptop ,iphone en tablet de App van  "Clever Tanken.DE  gratis gedownload. De prijzen die deze site aangeeft kloppen vrijwel altijd . Wij hebben het meegemaakt dat deze soms in het naar toe rijden om te tanken tussentijds kan veranderen dat is in Duitsland eenmaal zo hier kun je niets tegen doen.en zal je dit op de koop toe dit moeten nemen. Trouwens deze App is vanaf Wassenberg tot Gelsenkirchen te gebruiken. Let wel op dat de je afstand in kilometers insteld. Stel je hem bijvoorbeeld op 5 km in dan pak die alleen een straal van 5Km en voor de rest krijg jan geen verbinding met de App mits je deze hoger insteld op bijvoorbeeld 25 km. Het is in dit gebied best de moeite waard om hier te gaan tanken het scheelt soms tussen € 0,15 en € 0,25 per liter. Tegenover Nederland.

Ge
door Gerrit C - Jul 20, 2018 om 12:25
2 Antwoorden / Vragen

hier heb ik goede ervaring mee: https://www.clever-tanken.de/tankstelle_liste?spritsorte=5&r=5&lat=51.7895571&lon=6.13760082&ort=47533+Kleve

BsCremers
door BsCremers Jul 21, 2018 om 13:30
4 Antwoorden / 3 Vragen

deze heb ik gebruikt gehad maar heeft nog nooit de juiste prijs aangegeven.

ja
door jan24 - Jul 20, 2018 om 15:00
109 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vond deze nog: https://ich-tanke.de/ , welke eigenlijk een variant is op eerder genoemde sites.
Met zelfs een grafiek van het te verwachten prijsverloop.
Inderdaad loont het om uit te zoeken op welke tijdstippen de brandstof het goedkoopst is.
En indien je auto het aankan is het tanken van E10 95  ook iets voordeliger t.o.v. Super 95.

BsCremers
door BsCremers - Jul 21, 2018 om 12:40
4 Antwoorden / 3 Vragen
BsCremers
door BsCremers - Jul 21, 2018 om 13:28
4 Antwoorden / 3 Vragen

dank jullie wel voor de fijne reacties.

ik heb een andwoord gekregen op de vraag die ik had en kan nu voor ik duitsland in rijd om te gaan tanken controleren bij welk station ik het beste kan stoppen.
nu kan ik ook zien wanneer ik beter even tot moorgen vroeg kan wachten voor ik ga tanken.
hartelijk dank voor de hulp