de
door deijne Jul 12, 2018 om 19:07
Auto & vervoer

E-bike (dames)besteld bij Forza de E-bike (heren) niet meer leverbaar!

Bij Forza is de E- bike dames geleverd. Zijn akkoord gegaan met latere levering van E -bike herenfiets.Ik fiets inmiddels 2weken rond op m'n fiets zeer tevreden.En nu kreeg ik telefoon dat de heren E-bike niet meer leverbaar is!!Als we dit vantevoren hadden geweten hadden de damesfiets niet besteld, en naar een andere zaak gegaan waar ze wel een "dezelfde" E- bikes kunnen leveren.Ze hebben als alternatief e bike met middenmotor maar deze is 1000 euro duurder. Hiermee gaan wij niet akkoord. Wat nu? Mvg Madelies

2579 13 Rapporteer

Topantwoord

Grunnen.
door Grunnen. - Jul 12, 2018 om 19:12
509 Antwoorden / Vragen

Heren E-bikes worden nauwelijks verkocht vanwege de hoge opstap. Dat is lastig voor senioren Een dames e-bike is eigenlijk een heren e- bike met een lage instap.

de
door deijne Jul 12, 2018 om 19:17
Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, wij zijn fitale 50 /60 plussers. Mijn partner is nog reuze fitaal en sportief fietst nu nog héél handig op een herenfiets vandaar ook ebike herenfiets gekozen, maar als deze plots niet meer leverbaar is hadden ze bij aankoop vd dames ebike niet verteld!!

Grunnen.
door Grunnen. Jul 12, 2018 om 20:25
509 Antwoorden / Vragen

Vitaal of niet een bike met een lage instap comfortabeler bij op en afstappen en wachten voor een stoplicht en noodstops (beide voeten op de grond).Bovendien zijn de herenmodelen e-bikes een stuk minder waard bij  eventuele inruil.

de
door deijne Jul 13, 2018 om 07:19
Antwoorden / 1 Vragen

Weer niet in welke eeuw u leeft maar ebikes zijn allang niet meer alleen voor senioren!!! Lage instap hoeven wij ook niet.... wilde gewoon 2 sportieve ebikes dames en heren die worden veel verkocht hoor! Alleen hebben wij de pech dat de leverancier van Forza ze niet meer levert.

panter22
door panter22 Jul 13, 2018 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

En een herenfiets is toch ook  uit een vorige eeuw. Koop toch gewoon een ebike zonder stang. Kan je man  overgoed zijn been over de bagagedrager slingeren als hij daar behoefte aan heeft.
En die ebikes zijn niet speciaal gemaakt voor bejaarden, ook in de vorige eeuw niet. Maar toen was het genant om op een ebike te rijden. Nu niet meer. En nu nog af van die onnozele stang.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 13, 2018 om 11:11
509 Antwoorden / Vragen

@Deine  Ik leef in dezelfde eeuw als jou hoor en weet net zo goed als jou dat een e-bike niet leeftijd gebonden. Ik baseer mijn advies op jullie senioren leeftijd.Ik rij zelf al zo'n kleine 20 jaar op een e- bike en weet dus ervaring dat een fiets met lage instap comfortabeler is . Als je even de moeite neemt om je heen te kijken ,zal zien dat er nauwelijks e-bikes met een hoge instap rondrijden. Dat je met alle geweld een fiets wil hebben met een hoge instap zal mij worst zijn ,het is een goed bedoel advies. Kijk uit voor blauwe ballen

tenormin
door tenormin - Jul 12, 2018 om 19:13
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Dag Madelies,
Jammer dat de heren E-bike niet meer te leveren is. Maar is dat zo'n ramp om dan een ander merk E-bike te kopen. U hoeft immers niet noodzakelijkerwijs een zelf ogende fiets te hebben. En een extra €1.000,00? Veel geld. Dus kijk eens rond bij Stella, Gazelle of ander merk. M.a.w. u hoeft toch geen "tweelingen" te lijken op de fiets?

de
door deijne Jul 12, 2018 om 19:23
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo een ramp is het niet! Maar wij hebben altijd verschillende fietsen gehad. En wilden nu idd graag samen dezelfde fietsen, om gezellig samen te fietsen!! ( wij zijn echt geen anwb setje ????

tenormin
door tenormin Jul 12, 2018 om 19:36
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Je haalt me de woorden uit de mond. Durfde het niet te schrijven: ANWB-setje. Toch gewoon verder op 2 verschillende fietsen? Doen jullie gewoon dezelfde kleding aan. ;-))

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2018 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook heel gezellig samen fietsen op fietsen van een verschillend merk hoor.

Of heeft u wellicht ook dezelfde trainingspakken en windjacks?

de
door deijne Jul 13, 2018 om 07:42
Antwoorden / 1 Vragen

Erg flauw hoor!! Zijn echt geen anwb setje maar hippe 55 plusses!! Vinden dit gewoon jammer!!

Grunnen.
door Grunnen. Jul 13, 2018 om 11:17
509 Antwoorden / Vragen

Een vreemde reactie op een normaal antwoord.

ma
door maarten heest Jul 13, 2018 om 13:55
463 Antwoorden / 0 Vragen

Een normale reactie op een vreemd antwoord.

gerbera
door gerbera - Jul 12, 2018 om 22:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dan toch gezellig nog zo'n zelfde bestellen. Heet tegenwoordig "met lage instap" en hoeft u man zich niet voor te schamen.  Driekwart van de e-bike rijders heeft er zo een, tussenstang is alleen maar lastig met opstappen ook al door het gewicht van de achterkant met de accu. Worden daardoor ook veel minder verkocht.

tenormin
door tenormin Jul 12, 2018 om 22:18
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Maar mevrouw wil kennelijk toch een stang. Voor echtgenoot dan. Hoor geen commentaar eigenlijk van echtgenoot,  lijkt mij dat hij zonder stang veel beter als man, af is. ;-)

gerbera
door gerbera Jul 13, 2018 om 11:21
7358 Antwoorden / 14 Vragen

mevrouw wil haar man blijkbaar op "stang" jagen;-))

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2018 om 22:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u dan een Siamese tweeling? Dat alles gelijk moet zijn?
Hoezo "wat nu?" Geen idee en dat bepaalt u toch zelf? Niet meer als Siamees duo gaan fietsen (kleden...) etc.?

tijger1
door tijger1 - Jul 12, 2018 om 23:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent toch geen puber, dat u hetzelfde aandoet als uw vriendin?

holstein
door holstein - Jul 13, 2018 om 08:51
922 Antwoorden / 16 Vragen

Tja, natuurlijk jammer, maar er is toch wel een alternatief voor een stuk minder dan die 1000 euro duurder of verkoopt hij maar 2 types...?

Ar
door AriEllis - Jul 13, 2018 om 08:59
57 Antwoorden / Vragen

Bah, weer allemaal van die nare reacties! Ts vraagt helemaal niet naar jullie mening over heren e-bikes. Als je ts niet kunt helpen reageer dan niet.

Heb je gekeken of die fiets bij een andere zaak te krijgen is?

Essie_V
door Essie_V Jul 13, 2018 om 09:02
25 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn reactie exact :-))

Essie_V
door Essie_V - Jul 13, 2018 om 09:01
25 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een vervelende antwoorden worden er hier gegeven. Als TS graag op eendezelfde fiets rijdt als die van haar man, dan moet zij dat toch lekker zelf weten? Een ieder haalt zijn pleziertjes uit andere zaken en daar hoeft zeker geen oordeel aan gegeven worden, mijns inziens.

Wat nu? Er is niet veel wat u kunt doen. Gevalletje pech. Forza zal uw fiets niet retour nemen als er niets mis mee is. En dat u graag dezelfde fiets in een herenmodel wilde hebben en nu niet op dezelfde fietsen rijdt, is natuurlijk geen geldig argument voor retourname.

Grunnen.
door Grunnen. Jul 13, 2018 om 11:35
509 Antwoorden / Vragen

Er wordt hier en daar een goed advies gegeven over het kopen van E- bike als antwoord op een open vraag (En wat nu ?) Dat de fiets niet terug kan snapt TS ook wel. Hou je mening dus gewoon voor jezelf.

ma
door maarten heest Jul 13, 2018 om 13:47
463 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt hier en daar advies gegeven én er staan vervelende antwoorden.

panter22
door panter22 Jul 13, 2018 om 16:19
6599 Antwoorden / Vragen

Is dat zo? Dat  TS snapt dat de e-bike niet meer terug kan? Ik lees dat nergens.

Essie_V
door Essie_V Jul 18, 2018 om 09:46
25 Antwoorden / 2 Vragen

@V1126. U reageert met een vervelend antwoord op mijn opmerking over de vervelende antwoorden. De ironie ontgaat mij hier zeker niet ;-))

Tevens suggereer ik met mijn opmerking natuurlijk niet dat er geen goed advies wordt gegeven, dus waar u dat vandaan haalt is mij een raadsel.

me
door mein33 - Jul 13, 2018 om 13:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nou, jammer dan en geen echt probleem lijkt mij zo, er zijn genoeg e.bike's te koop voor grote jongens die bij het opstappen hun been nog over de bagagedrager willen slingeren.
Ben zelf ook één van die jongens die nog niet toe is aan een meisjesfiets. ;-))

Grunnen.
door Grunnen. Jul 13, 2018 om 15:53
509 Antwoorden / Vragen

Je been over de de bagagedrager slingeren kan ook met meisjesfiets. Blauwe ballen krijgen lukt alleen met de stang van een herenfiets

me
door mein33 Jul 13, 2018 om 17:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@V1126,

Dan maar liever alleen 'blauwe ballen' van de stang dan met de knietjes over straat, 'blauwe ballen' op de lage instap van het frame en met je kinnebak op het stuur.  ;-))
Het is maar je als man voor voor kiest.

panter22
door panter22 - Jul 13, 2018 om 16:11
6599 Antwoorden / Vragen

Jullie hebben  niet het nieuwste model uitgezocht. Want die is met een middenmotor.
Wat nu? Wat niet meer gemaakt wordt, kan niet meer geleverd worden.
De winkelier kan je niet leveren wat afgesproken was, dus van de koop van de heren e-bike  kun je af.
Dan moet je een alternatief zoeken of speuren of een andere winkel deze e-bike nog heeft staan.
Maar je wilt iets anders, begrijp ik.
Je eigen e-bike weer inleveren en geld terug? En dan ergens anders 2 nieuwe fietsen kopen.
Had gekund als je dat van tevoren had afgesproken.
Maar dan had je de e-bike pas mee kunnen nemen tot  die van je man binnen was.
Of wil je die duurdere e-bike met korting? Daar heb je geen recht op. Dan ben je afhankelijk van de coulance van de winkelier.