gs
door gscager Apr 29, 2022 om 13:28
Auto & vervoer

E bike voor zware mensen

hallo zijn er ook e bikes die geschikt zijn voor zware mensen +- 150 k
heb 2500 e +evt inruil
groet

7532 11 Rapporteer

getty
door getty - Apr 29, 2022 om 13:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u deze vraag al gesteld bij uw lokale fietsenzaak?

tdmduc
door tdmduc - Apr 29, 2022 om 13:55
703 Antwoorden / 2 Vragen

Er is een Brabander die dit "probleem" zelf aangepakt heeft door een stevige fiets zelf om te bouwen tot een e-bike.

Erg leuke video.

mahadma
door mahadma - Apr 29, 2022 om 14:03
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Bedenk dat het risico van vallen met een extra zware, lees stevige fiets, groot is en dat u dan mogelijk niet meer alleen kunt opstaan. Wellicht is een 3 wiel elec fiets een veiliger/betere oplossing

mi
door miennaamishaaz - Apr 29, 2022 om 14:11
725 Antwoorden / 1 Vragen

Mischien een 3-wieler E-bike?

marita5
door marita5 - Apr 29, 2022 om 14:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen
sira
door sira - Apr 29, 2022 om 14:58
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Wilt u gaan fietsen om af te vallen? In dat geval kunt u beter een gewone fiets nemen waarbij u zich meer moet inspannen. Afstanden steeds iets opbouwen.
Dit is niet onaardig bedoeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2022 om 15:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Naast al gegeven verwijzingen met links naar info: In ieder geval ook m.i een kwestie van kijken en uitproberen bij een verkoper die een uitgebreid assortiment heeft.

me
door mein33 - Apr 29, 2022 om 15:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kijkt u eens bij Kalkhoff xxl-bikes.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 2, 2022 om 20:06
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte GS Cager,

Ik raad u aan om goed te informeren naar service en garantie.

Tegenwoordig verkopen ook veel bromfietsdealers elektrische fietsen met dikke banden, de zogenaamde "fatbike's".

Persoonlijk zou ik gaan voor de "fatbike" : klik op de volgende link:

https://vansprint.nl/

gerbera
door gerbera - May 3, 2022 om 15:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Of u nu een fiets met dikke of dunne banden aanschaft, het belangrijkste zijn de wielspaken. Vaak zijn die niet berekend op een "zwaar" gewicht zodat in korte tijd de een na de ander afbreekt. Laat u dus goed informeren bij een goede E-bike verkoper en informeer of er mogelijk aanpassingen gedaan kunnen worden. Zoals @mein33 vermeld, er is een E-bike die een gewicht van rond de 170 kg kan hebben (Kalkhoff XXL) maar daar is de prijs ook naar.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 3, 2022 om 15:44
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

De dikke banden spelen wel degelijk een rol.

Mijn vriend heeft ervaring met elektrische fietsen en bij de meeste modellen met normale fiets banden gaan inderdaad de spaken snel stuk.

De fatbikes hebben scooterbanden en deze kunnen de klappen beter opvangen.

Een band zelf verwisselen zal echter wel wat moeilijker gaan, maar een scooterband gaat minder snel lek en je kunt er een prop in doen bij lekkage....

gerbera
door gerbera May 8, 2022 om 17:01
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Geachte Amsterdammer, die ervaring van uw vriend is leuk maar hoe zit het dan met de "normale"fietsen. En het knappen van spaken heeft niets met de dikte van de banden te maken maar de dikte van de spaak, kwaliteit van de velg en wijze waarop ze in de velg gezet zijn.