mo
door moreta Jul 12, 2004 om 22:21
Auto & vervoer

Een fiets van Halfords

Ik heb een nieuwe fiets nodig en waarschijnlijk hoef ik niemand te vertellen dat dit toch een pittige uitgave is als je een nieuwe wil hebben (2de hands zijn ze ook nog behoorlijk duur). Ik heb een fiets nodig waar ik makkelijk een kind van 3 achterop kan nemen en bovendien hou ik er ook rekening mee dat er over een paar jaar misschien nog een kleintje voorop mee moet kunnen. Na wat rondkijken zit ik me af te vragen of ik misschien een fiets bij Halfords moet halen. Ze zijn daar een stuk goedkoper en ik heb op internet een fiets van mijn gading gezien. Ik zoek een gewone stadsfiets geschikt voor woon/werk vervoer en boodschappen doen en weg met de kleine. Ga er verder geen gekke dingen mee doen. De vraag is alleen hoe is de kwaliteit bij Halfords, want ik wil natuurlijk wel lang plezier hebben van mijn nieuwe fiets.

Wie heeft er wel eens een fiets gehaald bij Halfords? Hoe beviel de fiets en hoe was de kwaliteit?

21102 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2004 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij kopen onze fietsen bij Wehkamp en daar zijn we erg tevreden over. Zelf hebben wij een damesfiets en een mountainbike van Wehkamp.

Ik heb even voor jou gekeken en de goedkoopste dames stadsfiets kost maar 179 euro:

Click on the image to zoom in

Kijk zelf maar even op http://www.wehkamp.nl.

Succes,

Felix Rothuizen
Kassa-expert

http://www.felixrothuizen.nl

ve
door verwijderd - Jul 21, 2004 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het voordeel van Halfords (niet alle filialen) is dat zij een reparatieafdeling hebben. Een fiets kan kapot gaan en een Halfords zit net even dichterbij dan een postorderbedrijf.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2004 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halfords heeft inderdaad reperatie afdeling. Heb zelf fiets van Halford. Heb slechte ervaringen. Mijn fiets staat er al 8 weken ter reparatie. Personeel heeft alleen korte opleiding tot fiets reparateur gekregen. Er staat elke week iemand anders. Teven alleen op dinsdag brengen mogelijk. Kan beter iets meer betalen bij een erkende fietshandel. Heb ik ditmaal ook gedaan.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2004 om 09:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop altijd mijn fietsen bij Halfords en de service is uitstekend. De fietsen worden gemaakt door Union. Tenminste de Cumberland fietsen. Je krijgt een royale garantie en recht op 3 gratis servicebeurten. Bij de Limit en/of Medley is dat wat minder, maar die zijn ook goedkoper. Daar heb ik eerlijk gezegd minder goede ervaringen mee. De prijs zegt wel iets!

Wat de reparatieafdeling betreft: Er is niet altijd een monteur en daarom moet je altijd een afspraak maken en soms is er wel een wachtlijstje. Dan duurt het wel eens een week voordat je kunt komen.

ve
door verwijderd - Oct 14, 2004 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT DOEN. Heb zelf nu 4 maanden een fiets van Halfords en heeft daar al 3 keer in reparatie gestaan. Elke keer is het "u heeft wel pech dat u net dit probleem heeft..." Na 3 keer onderzoeken hebben ze nog niet alle problemen opgelost. Ondertussen is mijn trapas vervangen en is zijn er 2 keer nieuwe spaken in mijn achterwiel gezet. Nu heb ik weer een nieuwe afspraak moeten maken om mijn achterwiel (uiteindelijk) te laten vervangen. Ik krijg niet het idee dat ze enig verstand hebben in de serviceshops. Maar als ze er niet uitkomen sturen ze zonder moeite de fiets op naar het hoofdkantoor om een "echte fietsenmaker"(citaat winkelmedewerker) te laten kijken. O ja ben je wel je fiets 2 weken kwijt. Dus slechte kwaliteit, slechte service en weinig respect voor een ontevreden klant. Elke dag dat ik fiets denk ik weer goedkoop is duurkoop

ve
door verwijderd - Oct 14, 2004 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben ook fietsen bij halfords gekocht daar al jaren en nog nooit problemen gehad 2 gewone en 1 moutenbike + kinderfiets