st
door stevw00 Jan 21, 2023 om 13:58
Auto & vervoer

Een peugeot 2008 gekocht van 2017 waarop later bleek een terugroep regeling op rustte. Had de dealer mij moeten informeren of niet?

distributieriem kon niet meer goed zijn en er was gevaar voor remproblemen met evt letselschade

2706 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2023 om 14:22
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, dat ben ik met u eens maar dan wel in de context dat u wel zeker dient te weten dat deze auto toendertigd niet bij de dealer van aankoop is geweest m.b.t. dir probleem hetgeen mij zeer onwaarschijnlijk lijkt. M.a.w. hoe bewijst u dat deze auto niet geinspecteert is op basis van de terugroepactie en geen sprake is geweest van het moeten verbnagen van onderdelen resp. er wel degelijk onderdelen zijn vervangen.

Daar navraag naar doen kan uiteraard altijd en mogelijk is het al af te leiden uit het onderhoudsboekje. Afgezien daarvan: remcontrole is een onderdeel van de APK keuring!.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 21, 2023 om 14:31
2052 Antwoorden / Vragen

Hebt u die auto bij "de dealer" gekocht?

st
door stevw00 Jan 21, 2023 om 14:46
13 Antwoorden / 8 Vragen

Neen moet alsnog naar de dealer toe hier voor Bij de koop wist ik hier niet van

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 21, 2023 om 16:07
2052 Antwoorden / Vragen

Maar wat verwijt u de dealer dan? Hoe had die u dan moeten informeren?

br
door bravehenk Jan 21, 2023 om 18:45
206 Antwoorden / 0 Vragen

De vorige eigenaar heeft bericht gehad zoals ik al schreef.zo ging het bij mijn Toyota .

ne
door neodutchio - Jan 21, 2023 om 15:04
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Had de auto bij aanschaf al een terugroep, of is die er later opgekomen? Bij aanschaf had u vooraf al kunnen zien. Tenzij u een auto blind koopt en niet eens het kenteken intikt op rdw.nl.

Mijn auto had ook een terugroepaktie staan wat ik al wist voor aanschaf. Sterker, niet lang na aanschaf een brief van de dealer dat ik een afspraak kon maken. Direct gedaan en het euvel is netjes verholpen.

Hier rijden zelfs ambulances rond met een terugroepaktie op het kenteken. Dat er een kans bestaat wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is. Uit voorzorg worden auto's dan terug geroepen. En hoe kleiner de kans op een probleem, hoe langer u kan doorrijden.

rj
door rjw - Jan 21, 2023 om 15:30
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Een terugroepactie op zich is niet zo spannend. In de meeste gevallen zijn slechts een heel klein aantal auto's getroffen en is bij de rest slechts inspectie nodig.

Het zou zo maar kunnen dat bij jou auto niks aan de hand was of dat de onderdelen ooit vervangen zijn. Dan voegt het melden van een terugroepactie niets toe.

Terugroepacties zijn bekend bij RDW dus voor een volgende keer even checken voordat je de auto koopt zodat je de juiste vragen kunt stellen aan de verkoper.

br
door bravehenk - Jan 21, 2023 om 18:42
206 Antwoorden / 0 Vragen

Waar heeft ud de auto gekocht bij een officliele Peugeot Dealer  en hoe heeft u de terugroepactie ontdekt,via RDW of horen zeggen.
De vorige eigenaar heeft daar een brief van RDW en/of peugeot nederland gehad.
Als probleem opgelost is verdwijnt melding in RDW dus vraag staat hij er nog in.

st
door stevw00 Jan 21, 2023 om 18:59
13 Antwoorden / 8 Vragen

Auto gekocht niet bij een dealer.
Na de verkoop thuis ontdekte ik de terugroepregeling van de auto.
Mijn vraag is heeft het autobedrijf dit geweten of niet?
Ik had natuurlijk ook zelf moeten kijken op de site van de rdw maar heb dit nog nooit gedaan
en nooit problemen mee gehad en ik ben al aardig op leeftijd

rj
door rjw Jan 21, 2023 om 19:33
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Maar gaat het nu om het feit dat je niet wist dat er een terugroepactie is geweest of is de auto met de mogelijke problemen aan je verkocht omdat de vorige eigenaar niet heeft gereageerd op de terugroepactie? Kan je nog maar een merkdealer voor de terugroepactie als dat nog niet gedaan is?

st
door stevw00 Jan 22, 2023 om 10:04
13 Antwoorden / 8 Vragen

Auto gaat nog naar de merkdealer dus dat is wel geregeld.
Verder kom ik er toch niet achter of het autobedrijf hiervan wist bij de koop van de auto.