po
door polploemen Oct 12, 2011 om 13:06
Auto & vervoer

Electrische auto km kosten

Wat kost een electrische auto aan electra kosten per 100 km.
Bv. verbruik ?khw op 100 km. en wat kost een kwh aan een oplaadpunt.

11169 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 12, 2011 om 13:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Kan u toch op vragen bij de dealer welke u keuze kan zijn. Het gebruik zal daar wel bekend zijn denk ik . Stroom prijs zal het zelfde zijn als in het algemeen wordt berekent.

hb
door hboxem - Oct 14, 2011 om 12:55
8 Antwoorden / 33 Vragen

Wat maakt het nauw uit wat deze kost op 100 Km!
De auto's zijn toch alleen maar voor mensen die hem kunnen betalen en deze kijken niet naar wat deze auto kost op 100 Km
De normale burger kan deze auto niet betalen.

retjudyy
door retjudyy - Oct 14, 2011 om 13:50
38 Antwoorden / 25 Vragen

Ten eerste vindt ik zo'n electrische auto niks je kan er ook geen Caravan mee trekken en waar haal ik de stroom vandaan !! juist van die kolen gestookte centrale in Groningen ,dus hoezo ggen CO2 uitstoot
retjudyy

keessie1
door keessie1 - Oct 14, 2011 om 15:47
138 Antwoorden / 9 Vragen

Als de ACCU defect is of slecht wordt, stijgt de KM / per 100 KM met het 100 voudige. Een nieuwe accu kan tot 5000 euro kosten voor een elektrische auto.

Is niet zo'n kleine normaal accu als nu in je auto zit om te starten, maar kunnen zo groot zijn als de hele auto.

Dus koop je een gebruikte auto met een accu van enkele jaren oud, kan je al snel ziek worden van de prijs voor een nieuwe accu.

(is per soort en type auto sterk verschillend , maar in formeer goed hier naar)

Groetjes Keessie

ta
door tar - Oct 14, 2011 om 18:16
522 Antwoorden / 9 Vragen

@ hboxem en retjudyy

Gezien de beperkte accuradius van de huidige accu's, is een elektrische auto met Benzine/Diesel Range-extender motor de (tussen) oplossing:

De Opel Ampera is daar een goed voorbeeld van; als je de technische gegevens mag geloven haalt deze Opel Ampera 40 kilometer uit 1 liter Benzine!

Opel Ampera; actieve link:

Opel Ampera

Opel Ampera; inactieve link:

http://www.opel.nl/showroom/files/pdf/nl/ampera_prijslijst.pdf

Elektrische auto's zijn nog duur in aanschaf.

Klopt, maar als Opel de beweringen over het benzineverbruik kan waarmaken, zullen andere grote autofabrikanten dit voorbeeld van Opel snel opvolgen, waardoor de prijs van dit soort auto's snel zal dalen.

toolboy
door toolboy - Oct 14, 2011 om 18:28
965 Antwoorden / 40 Vragen

Dit is heel gemakkelijk te berekenen.
Voltage en amperage,en het nominale gebruiksvermogen.

T

ta
door tar - Oct 14, 2011 om 18:28
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=keessie1 schreef op vrijdag 14 okt 2011, 15:47]Als de ACCU defect is of slecht wordt, stijgt de KM / per 100 KM met het 100 voudige. Een nieuwe accu kan tot 5000 euro kosten voor een elektrische auto.

Is niet zo'n kleine normaal accu als nu in je auto zit om te starten, maar kunnen zo groot zijn als de hele auto.

Dus koop je een gebruikte auto met een accu van enkele jaren oud, kan je al snel ziek worden van de prijs voor een nieuwe accu.

(is per soort en type auto sterk verschillend , maar in formeer goed hier naar)

Groetjes Keessie
Beste Keessie,

De accu van b.v. een Toyota Prius gaat ongeveer 200.000 a 300.000 kilometer mee en een verangingsaccu kost op dit moment zo'n 3000 Dollar.

Gezien de zeer snelle onwikkelingen op accu-gebied zal de prijs van (verangings)accu's snel dalen.

(De oude accu van b.v. een Toyota Prius wordt trouwens volledig gerecycled).

Elektrisch vervoer zal over maximaal 10 jaar de verbrandingsmotor als aandrijving voor de auto totaal hebben vervangen!

Trouwens, geen enkele benzinemotor heeft meer vermogen/Newton Meter dan een elektromotor van dezelfde grootte!

Groet,

Tar

frits
door frits - Oct 15, 2011 om 00:50
146 Antwoorden / 5 Vragen

Elektrische auto ? een belachelijke uitvinding en een leuk hebbedingetje voor welgestelden als 2e auto, helemaal niet praktisch en gevaarlijk, je hoort ze niet eens aankomen, en stroom kost ook geld, Veel zware accu's erin (hoog gewicht) kun je meer belasting betalen, En na enkele jaren kun je de accu's vervangen. Ik begin er nooit aan !

mv
door mvdp - Oct 17, 2011 om 17:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een precies antwoord geven kan niet, want dat is net zo (on)mogelijk als de vraag beantwoorden wat "een normale auto" verbruikt aan brandstof.

Maar heel ruwweg: reken op iets van 15 à 20 kWh per 100km. Bij thuis laden komt dat dan op iets in de orde van 2,25 tot 5,- (afhankelijk van uw stroomtarief, in het bijzonder nachtstroom).

wimmi20
door wimmi20 - Oct 18, 2011 om 21:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Stel toch gewoon deze vraag bij google.
Wat verbruikt een electrische auto
Veel deskundige antwoorden.