st
door steenuil_1 Sep 3, 2008 om 21:30
Auto & vervoer

Elektrische fiets aldi

Ik heb deze fiets vandaag bekeken, ziet er op zich goed uit, alleen 40 km met een volle accu vind ik weinig. Weet iemand wat een 2e accu kost? want die zijn normaliter nogal prijzig.

22790 14 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 3, 2008 om 22:38
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag steenuil,

Wat een accu kost voor die Aldi e-fiets kan ik u niet zeggen. Spijt me.

Wel dat Harrie, een reactant aan deze site, juist vorige week meldde dat hij twee Aldi e-fietsen thuis gekregen heeft. Hij zou nog melden wat z'n bevindingen met de e-fietsen zijn.
Misschien dat Harrie het weet.

Anderzijds zou ik zelf in de afneembare accubak kijken welke accu's erin zitten. In Hengelo zit een accuboer waar je praktisch elk type accu kunt verkrijgen. Het adres kan ik, indien nodig, opzoeken.

Verder zou u in de winkel kunnen vragen hoe u de accu kunt vervangen of een tweede kunt bestellen. Alle kans dat ze u dat niet kunnen vertellen, maar wel hoe te handelen. De Duitse reparatiedienst, welke ook in Nederland repareert, kan u zeker verder helpen. Op de accu zal mogelijk geen of beperkte garantie zitten.

E-mailcontact met Aldi heb ik na diverse pogingen voor andere zaken nog niet kunnen verkrijgen. Ook in Duitsland niet. De e-fiets is ook in Duitsland verkocht.

Hardware ERror MAN.

poltol
door poltol - Sep 3, 2008 om 23:23
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U moet die 40km niet al te letterlijk nemen. Veel zal afhangen hoeveel ondersteuning u instelt. Tevens zal uw meetrappen ook mede bepalen hoever u op één acculading komt. U kunt toch eerst eens even informeren hoe en wat en dan later pas beslissen of een tweede accu nodig is. Ook zijn er steeds meer mogelijkheden om onderweg "bij te tanken".

succes, poltol

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 4, 2008 om 12:38
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Heeft u ook al bedacht dat die 2 accu dan ook mee moet nemen (hoe) als u ver gaat fietsen,accu's, zijn meestal nog al zwaar, zou indedaad eerst eens nagaan of een 2 accu wel nodig is.

succes er mee.

harrie
door harrie - Sep 4, 2008 om 14:18
765 Antwoorden / 36 Vragen

Steenuil.

Geen idee wat een reserveaccu kost, maar via tel 00 800/72722747 is het na te vragen. (gratis via vaste [KPN] lijn.) NL. gesproken.

Overigens is een actieradius van zo'n 40 km. normaal voor een electr. fiets. Het is heel sterk afhankelijk van de trapondersteuning, E stand tot 16 km. hoef je de pedalen alleen maar in beweging te houden bij een lage versnelling  (1/2). Dan levert het motortje alle kracht, in een hoge versn. (6/7) lever je zelf ook nog wat power.

In de max. stand 25 km. rij je op volle motorkracht, de pedalen kan je dan in slow-motion bewegen zonder weerstand.

Daarom is het onmogelijk een juiste actieradius op te geven, afgezien van deze factoren spelen tegenwind/temperatuur/hellingen ook een stevig woordje mee.

Tot nu toe maximaal zo'n 20 km gereden.

Verdere info; het is de Alu-Rex E Bike 2311 maar dan voorzien van een mandje. (FF GooG-len) De fiets komt uit China, overigens verdenk ik de zgn. Nederlandse merken daar ook van, maar dan tegen 1/3 van de prijs. Mogelijk zijn bepaalde details wat mooier uitgevoerd. Alleen je kunt er nu 3 verslijten voor de prijs van 1

Groeten Harrie

harrie
door harrie - Sep 4, 2008 om 14:23
765 Antwoorden / 36 Vragen

verdenk ik de zgn. Nederlandse merken daar ook van, maar dan tegen 1/3 van de prijs.

moet zijn;

verdenk ik de zgn. Nederlandse merken daar ook van, maar dan NU tegen 1/3 van de prijs.

ri
door riho - Aug 7, 2009 om 12:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik kan een gebruikte electrische fiets van  aldi kopen met nog 2 jaar garantie, maar er is geen bon aanwezig ( ingeleverd bij de vervoerder)
hoe kun je dan gebruik maken van de garantie?

harrie
door harrie - Aug 7, 2009 om 13:36
765 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb gewoon de bonnen door Aldi destijds vastgeniet aan het bestelformulier. Dus dat inleveren klopt niet helemaal.

Volgens mijn info zijn de fietsen bij de Duitse importeur geregistreerd op naam/adres van de koper, informeer eens bij het eerder genoemde tel.nr. hoe ze daar mee omgaan. Overigens zit er op het frame onder het zadel, net boven de accu een sticker met productiedatum. Beiden 21/04/2008

Terugkomend op de org. vraag; de actieradius ligt veel hoger dan 40 km. Na zo'n 40 km. geeft mijn accu nog 2 van de 4 leds, die van mijn vrouw 3 van de 4, naar mijn idee moet 70 km. haalbaar zijn. (E-stand)

Wat vragen ze ervoor? (altijd nieuwsgierig)

Groeten, Harrie

ri
door riho - Aug 7, 2009 om 14:17
2 Antwoorden / 2 Vragen

@harrie,

ze vragen 550 euro en hij ziet er nog erg mooi uit. maar ik ga nog even achter de garantie aan.
groet rita

w.
door w.wielen - Jun 14, 2010 om 21:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 2 e-bike's vorig jaar bij de Aldi gekocht.
Helaas kunnen we er maar 20 km met ondersteuning mee fietsen.
Onlangs 2 nieuwe accu's gekregen maar probleem is niet opgelost.
Zijn er mensen met ook dit euvel?

Will

lo
door loanver - Oct 8, 2010 om 13:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

zeer slechte ervaring met de e bike 2311, 3 weken na de garantie kon ik nog amper 7km fietsen met een volle accu.
de monteur kwam netjes naar Etten Leur, maar helaas ik viel net buiten de garantie kon een nieuwe accu kopen voor de prijs van € 190. dat doe ik dus niet ik heb zo rond de 500 km gefietst dus niet echt veel en wie garandeerd mij dat na 1 jaar de accu nog goed is. De serie die vorig jaar zomer is verkocht is volgens mij van zeer slechte kwaliteit want er was nog een man die had ook in die periode de fiets bij de aldi gekocht en had hetzelfde probleem.

fi
door fietsplezier - Jun 22, 2012 om 11:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb geinformeerd bij Aldi, deze kost 299,00 euro excl. 10,00 verzendkosten!
Dus ca. de helft van de aanschafwaarde van de hele fiets!!
Mogelijk kan je de accu ergens coor een lagere prijs beter laten repareren!

edrick3
door edrick3 - Jun 22, 2012 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@fietsplezier,

off topic:
Al eens naar de datum van dit topic gekeken?

harrie
door harrie - Jun 22, 2012 om 13:02
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 22 jun 2012, 11:47]@fietsplezier,

off topic:
Al eens naar de datum van dit topic gekeken?

Beste Edrick3

Het kan wel eens interessant zijn om na te gaan hoe bepaalde artikelen zich houden.
Nu na bijna 4 jaar werken onze accu's nog prima, nagenoeg nog dezelfde actieradius.
We zijn wel mooi weer fietsers en gebruiken ze niet dagelijks.
Opladen doen we alleen als het nodig is, dus niet continue onder stroom ondanks de automatisch uitschakelende lader.

Salut, Ex-Haagsche Harrie

hereistom
door hereistom - Jun 22, 2012 om 13:23
732 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=harrie schreef op vrijdag 22 jun 2012, 13:02]Opladen doen we alleen als het nodig is, dus niet continue onder stroom ondanks de automatisch uitschakelende lader.
Dat is inderdaad het beste voor accu, niet te lang onder stroom laten staan.
Echter moet je een accu ook niet leeg laten staan, daar kunnen de meeste accu's ook slecht tegen!
Wij hebben de Gazelle Orange Excellent Innergy fietsen en met de platina accu's kunnen we ruim 200km fietsen!