ka
door kaisamu Sep 22, 2015 om 17:38
Auto & vervoer

Elektrische fiets gestolen uit tuin, verzekering vergoedt niet

Afgelopen weekend is mijn elektrische fiets gestolen uit mijn eigen, afgesloten achtertuin. Ik bellen naar klaverblad verzekeringen met alle gegevens, nou, die had ik niet eens nodig. "Oh meneer, in uw eigen achtertuin, dat is in de buitenlucht en dat wordt niet verzekerd." Maar hoort mijn tuin dan niet bij mijn huis? "Weet ik niet meneer, maar in de buitenlucht is dat niet verzekerd, had de fiets in de schuur gestaan (waar niet eens een deur in zit, dus zullen ze dan ook wel niet als schuur aanduiden) was het wel verzekerd. Bij het station staan ook fietsen afgesloten en als daar wat gebeurd doen wij er ook niks mee." Nou nemen we voor een kleine €140 aan verzekeringen af per maand. Ik ben afhankelijk van mijn stalen ros en vind dit ronduit belachelijk. Er valt steeds meer buiten de verzekeringen ed, dan houd ik mijn mond maar even over de zorg. Ik vraag mij ondertussen af waar ik nog verzekering voor betaal. Ik geef nooit iets op bij de verzekering en als het een keer wel echt nodig is wordt je op zo'n manier afgescheept. Wij hebben de auto ook bij hen verzekerd, betekent dit dat ik maar moet proberen om die op zijn zij door de voordeur te werken? Of is die wel verzekerd als die in de buitenlucht staat? Er valt steeds meer buiten de verzekering, je mag steeds meer zelf betalen. En dat is tegenwoordig al lastig genoeg, met 4 kinderen waarvan er 1 intern woont ivm klassiek autisme met een verstandelijke beperking. De kosten die daarmee samenhangen plus wat hij allemaal sloopt is al bijna niet op te brengen.Van de week thuis maar weer eens goed gaan kijken en vergelijken, en overal de goedkoopste standaard verzekeringen af gaan sluiten, grotere pakketten waar meer in wordt vergoed heeft geen zin, want wat je nodig hebt valt er altijd precies buiten.
Wordt er ondertussen zo moe van dat de mensen die het allemaal proberen netjes te regelen altijd de pispaal zijn, en als je leeft als een asbak en je ook zo gedraagt lijkt het in nederland wel of alles jou kant op komt. Of je moet minister worden, dan kan je je helemaal legaal misdragen.

Gegroet,

Een zeer boze teleurgestelde rijwielloze vader

12926 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kaisamu,

Begrijp je boosheid, teleurstelling, onmacht.
Zou eens goed de polisvoorwaarden doorlezen vwb de dekking.
Het komt nogal onzinnig op mij over dat de fiets niet verzekerd zou zijn omdat-ie in de buitenlucht zou staan.
Zo.n juf (?) aan de telefoon is vaak niet de snuggerste (en dat bedoel ik niet discriminerend).
Dus: polisvoorwaarden bekijken.
En je verzekeringspakket eens tegen het licht houden.

.....Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder.....
Nou, dit klinkt wel heel bijzonder.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2015 om 17:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U moet natuurlijk niet op dat telefoontje afgaan, gewoon claimen die fiets. Als ze dan de claim afwijzen, dan moeten ze dat in ieder geval gemotiveerd doen onder verwijzing naar de juiste artikelen uit de voorwaarden.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uit de Voorwaarden:

Uw fiets wordt verduisterd, gestolen of gebruikt voor joyriding of u wordt
opgelicht. Wij vergoeden de schade door diefstal of joyriding alleen in de volgende
gevallen.
• Aan de buitenkant van het gebouw waarin uw fits stond, zijn sporen van inbraak
zichtbaar.
• Uw fits stond in een ruimte die wordt bewaakt en u kunt aannemelijk maken dat
uw fits goed op slot stond.
Uw fits stond op een andere plaats en u kunt aannemelijk maken dat uw fits daar
maximaal 24 uur en goed op slot stond.

c. Een verkeersongeluk, ook als dit uw eigen schuld is of komt door een eigen
gebrek.
d. Alle andere gebeurtenissen die plotseling plaatsvinden en van buiten uw fiets
komen.

Dus: als de fiets in de tuin op slot stond ..... is-ie verzekerd.

.....Bij het station staan ook fietsen afgesloten en als daar wat gebeurd doen wij er ook niks mee.......
Dat klopt dus niet!

Zou de schade schriftelijk/mail melden. Klik

Cookies
door Cookies - Sep 22, 2015 om 18:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Stond de fiets wel op slot? En lees de voorwaarden van je verzekering even goed door.

Elektrische fietsen zijn zeer gewild. Ze worden al op Marktplaats aangeboden voordat er überhaupt een fiets is. Zodra een bod hoog genoeg is, gaan ze op pad om zo'n fiets te scoren.

Al op MP gekeken (of andere 2e hands sites) of jouw fiets toevallig aangeboden wordt?

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT
Er werken - uiteraard - ook ter zake kundige mensen bij de klantenservice/helpdesk van de diverse bedrijven, maar soms (té vaak) maak je zaken mee .....

me
door mein33 - Sep 22, 2015 om 18:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft geen speciale "fietsverzekering" voor deze fiets afgesloten als ik het goed begrijp.
Uw tuin behoort, hoe vreemd dit ook mag klinken, tot de openbare ruimte en daar is de fiets alleen met een "fietsverzekering" verzekerd.
Had de fiets in een goed afgesloten schuur o.i.d gestaan en was daaruit, met zichtbare braakschade, gestolen dan had het er veel beter voor u uit gezien.

edison
door edison - Sep 22, 2015 om 18:19
64 Antwoorden / 0 Vragen

Rare situatie, dan kunt u onderweg niet van u eigen fiets wijken, want dan bent u niet verzekerd.
Kan het niet begrijpen, zo lang u beide originele sleutels kunt tonen, dat wil zeggen dat u fiets op slot stond, dan kan ik niet begrijpen dat u niet bent verzekerd, maar is hij gestolen zonder dat hij op slot stond is het een ander verhaal.
Volgens mij is het zelfs zo dat de fiets uit een afgesloten schuur wordt gesloten met sporen van braak en hij stond niet op slot in de schuur kunt u het nog vergeten.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 22, 2015 om 18:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 18:05]Al op MP gekeken (of andere 2e hands sites) of jouw fiets toevallig aangeboden wordt?
En dan niet bij de 'bezichtiging' de fiets zomaar meenemen, aangezien de politie dan opeens wel in actie komt en niet om dat stuk tuig mee te nemen, maar jij gaat mee.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op welke verzekering hebt u dat eigenlijk geclaimd bij het Klaverblad? Als dat op een gewone inboedelverzekering was, dan heeft die "juf" volkomen gelijk.

Uit de eigen tuin is alleen diefstal gedekt van tuinmeubilair en wasgoed, geen andere zaken.

Dat u meer verzekeringen bij hen afneemt en problemen hebt met uw kind is in het geheel niet relevant bij een diefsralschade.

U bent in dit geval dus niet de pispaal en als asbak gaan leven heeft geen zin.

Wat wel nuttig is, is uw polissen eens van te voren doorlezen, dan kent u de dekkingen.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 20:09]Op welke verzekering hebt u dat eigenlijk geclaimd bij het Klaverblad? Als dat op een gewone inboedelverzekering was, dan heeft die "juf" volkomen gelijk.

Zal toch echt wel om een fietsverzekering gaan, mede gezien de reactie aan de telefoon: o.a. ....Bij het station staan ook fietsen afgesloten en als daar wat gebeurd doen wij er ook niks mee." ....

ka
door kaisamu - Sep 22, 2015 om 20:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal het jullie nog sterker vertellen. Ik heb beide, originele sleutels nog, plus beide sleuteltjes die voor de batterij zijn. En nu de apartste; ik heb de batterij ook nog, want die stond binnen op de oplader!!!

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 20:19][quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 20:09]Op welke verzekering hebt u dat eigenlijk geclaimd bij het Klaverblad? Als dat op een gewone inboedelverzekering was, dan heeft die "juf" volkomen gelijk.

Zal toch echt wel om een fietsverzekering gaan, mede gezien de reactie aan de telefoon: o.a. ....Bij het station staan ook fietsen afgesloten en als daar wat gebeurd doen wij er ook niks mee." ....

Zal toch echt niet om een fietsverzekering gaan, want dan was het gedekt. Maar juist wel een inboedelverzekering g, dan is voor een tuin of het station de regel gelijk.

Maar misschien vertelt de Ts dat nog wel.

ka
door kaisamu - Sep 22, 2015 om 20:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp het niet omdat een jacuzzi die uit je eigen tuin verdwijnt, vergoed wordt tot €5000, een ladder die aan een vast voorwerp staat en verdwijnt wordt vergoed, en een fiets die goed op slot staat wordt niet vergoed. Ikke niet snap.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus een inboedelverzekering.

Een jacuzzi behoort bij het tuinmeubilair. En een vaststaande ladder is ook bestemd voor buiten. Maar een fiets moet u in de schuur stallen.

ka
door kaisamu - Sep 22, 2015 om 21:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Begrijp ik hier uit dat een fiets is bedoeld voor binnen???

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=kaisamu schreef op dinsdag 22 sep 2015, 21:31]Begrijp ik hier uit dat een fiets is bedoeld voor binnen???

Nee, een fiets is voor buiten, maar daar is hij niet verzekerd, heel simpel. U kunt toch uw polisvoorwaarden lezen, wat er van uw inboedel buitenshuis verzekerd is?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 21:54
16774 Antwoorden / 202 Vragen

edrick3@ m.i. helaas was het hebben van een fietsverzekering een aanname. Tot op dit moment geeft kaisamu@ dat niet aan!

Kaisamu@ heeft u de fiets apart verzekerd, zo ja, dan maakt Klaverblad onterechte reclame, zo niet, dan is het juist dat niet onder de inboedelpolis valst TENZIJ uw polis anders vermeldt.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Het gaat niet over een fietsverzekering. Lees de reactie van de Ts van 20.28 uur.

edison
door edison - Sep 23, 2015 om 09:51
64 Antwoorden / 0 Vragen

Als het dus niet om een fietsverzekering gaat, maar de fiets bij de inboedelverzekering zit, kunnen er andere voorwaarden zijn, ik ging uit van mijn eigen fietsverzekering.
Al blijft het nog vreemd, want hij stond wel op slot op eigen terrein, beide sleutels aanwezig en accu, dus dan is het ook geen onvoorzichtig gedrag, vind het nog niet terecht.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2015 om 10:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:07]@gerrit

Het gaat niet over een fietsverzekering. Lees de reactie van de Ts van 20.28 uur.
Nu merk je dat jij in het verzekeringswezen hebt gezeten, wij hadden helemaal niet gedacht aan een inboedelverzekering.
(ik dus ook niet)

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 23 sep 2015, 10:01][quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:07]@gerrit

Het gaat niet over een fietsverzekering. Lees de reactie van de Ts van 20.28 uur.
Nu merk je dat jij in het verzekeringswezen hebt gezeten, wij hadden helemaal niet gedacht aan een inboedelverzekering.
(ik dus ook niet)

Maar dat sprak juist voor zich;-)) omdat de medewerkster het had over de buitenlucht en ook nog het station aanhaalde.

Bij een fietsverzekering is het eerste vereiste dat er twee originele sleutels aanwezig zijn, waarvan één ook nog gebruiksporen moet hebben. Verder zijn er niet zoveel voorwaarden.

Een inboedelverzekering kent wel dekkingen voor diefstal voor sommige spullen die gewoon buiten in de tuin, of op het balkon staan, maar die zijn met name genoemd.

Als die fiets was gestolen uit de SCHUUR dan was er wel dekking geweest. Vandaar ook mijn advies, lees de poliseens en eerst voordat men claimt.

me
door mein33 - Sep 23, 2015 om 10:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@kaisamu,

Geeft u nu eens een duidelijk antwoord op de volgende vraag:

Had u voor de gestolen fiets wel of geen "fiestverzekering" afgesloten !!

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

En voor de jacuzzi een jacuzzi verzekering?;-))

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Blijkbaar heb je gelijk vwb de verzekering die TS afgesloten heeft.
Ging er voetstoots vanuit dat de e-bike apart verzekerd zou zijn gezien de waarde.

@kaisamu,

Aangezien het blijkbaar om een inboedelverzekering gaat waarop je je gestolen fiets wilt claimen ...... vergeet m'n eerder gegeven reacties dan maar.

Met vr.gr.

me
door mein33 - Sep 23, 2015 om 11:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 23 sep 2015, 10:28]@mein33

En voor de jacuzzi een jacuzzi verzekering?;-))

@tijger1,

U mag mijn vraag aan Ts natuurlijk belachelijke vinden / maken, daar heb ik niet zo'probleem mee.

Een fiets die in de openbare ruimte wordt gestolen en daar hoort v.w.b. een fiets ook de eigen tuin bij, is komt alleen voor vergoeding in aanmerking als voor dit voertuig een "aparte" verzekering is afgesloten.
Alle andere objecten in de tuin vallen, bij de meeste verzekeraars, wel onder de inboedelverzekering.
Als Ts geen fietsverzekering voor "deze" fiets had afgesloten dan hoeft hij niet op een vergoeding te rekenen.

En is er daadwerkelijk geen fietsverzekering bij Klaverblad afgesloten dan heeft de, hier als niet al te snugger benoemde, medewerkster van Klaverblad wel gelijk

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Ik vind uw vraag aan de Ts helemaal niet belachelijk. Overigens is hem dat al herhaalde malen gevraagd, maar geeft hij daarop geen antwoord.

De Ts is verontwaardigd dat zijn fiets in de tuin niet gedekt is, maar wel zijn jacuzzi. Daar ging mijn ironische opmerking over.

me
door mein33 - Sep 23, 2015 om 11:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 23 sep 2015, 11:41]@mein33

Ik vind uw vraag aan de Ts helemaal niet belachelijk. Overigens is hem dat al herhaalde malen gevraagd, maar geeft hij daarop geen antwoord.

De Ts is verontwaardigd dat zijn fiets in de tuin niet gedekt is, maar wel zijn jacuzzi. Daar ging mijn ironische opmerking over.

@tijger1,

Dan heb ik uw opmerking verkeerd begrepen, mijn excuses daarvoor.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Helemaal niet nodig en de Ts zwijgt stil.;-))

h.
door h.terpstra - Sep 29, 2015 om 00:38
202 Antwoorden / 1 Vragen

Een elektrische fiets, dat is toch zo`n ding voor binnenshuis.? Die valt onder de inboedelverzekering.

Ga er nimmer mee de straat op. Stel je voor dat hij verwijderd is als je een boodschap doet of lekker hebt gezwommen.

Een verwijderde fiets is niet gestolen. Jammer dan. U bent alleen verzekerd voor diefstal.

Weet u wel zeker, dat u de fiets niet onbedoeld heeft uitgeleend ?

Feit, Banken en verzekering maatschappijen zijn de meest betrouwbare instellingen.

Daar is het VW gedoe "klein bier "bij.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 10:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op dinsdag 29 sep 2015, 00:38]

Feit, Banken en verzekering maatschappijen zijn de meest betrouwbare instellingen.

??? ;-)

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2015 om 10:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 29 sep 2015, 10:24][quote=h.terpstra schreef op dinsdag 29 sep 2015, 00:38]

Feit, Banken en verzekering maatschappijen zijn de meest betrouwbare instellingen.

??? ;-)
Spottend bedoeld, denk ik.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2015 om 16:40
16774 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=h.terpstra schreef op dinsdag 29 sep 2015, 00:38]Een elektrische fiets, dat is toch zo`n ding voor binnenshuis.? Die valt onder de inboedelverzekering.

Ga er nimmer mee de straat op. Stel je voor dat hij verwijderd is als je een boodschap doet of lekker hebt gezwommen.

Een verwijderde fiets is niet gestolen. Jammer dan. U bent alleen verzekerd voor diefstal.

Weet u wel zeker, dat u de fiets niet onbedoeld heeft uitgeleend ?

Feit, Banken en verzekering maatschappijen zijn de meest betrouwbare instellingen.

Daar is het VW gedoe "klein bier "bij.

Ach ja, als je niet (goed) verzekerd bent is een ander(e insteling) onbetrouwbaar. Voer voor Fikkie!