ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 20:36
Auto & vervoer
ENRA Verplicht ons tot aanschaf nieuwe bromfiets na total-loss, geen geld?

Hallo,

In het kort:
Bromfiets is total loss verklaard door ENRA. ENRA heeft eigendom van bromfiets overgenomen. ENRA wilt geen schade-uitkering uitkeren aan mijn vader, maar keert het bedrag uit aan MotoPort Uithoorn die het mag houden. ENRA verplicht mijn vader om een nieuwe bromfiets aan te schaffen bij dezelfde dealer met dat bedrag die MotoPort Uithoorn heeft ontvangen van ENRA (MotoPort Uithoorn). Hierbij moet mijn vader ook nog is 200 euro eigen risico betalen aan MotoPort.

- 200 euro was al berekent in schade-uitkering en zou mijn vader MINDER moeten ontvangen, niet nog is EXTRA betalen aan de dealer.
- Mijn vader wilt helemaal geen bromfiets meer aanschaffen, én al helemaal niet bij MotoPort Uithoorn.
- Op de website van ENRA en in hun voorwaarden lees ik niets over verplicht nieuwe voertuig na total-loss
- Op de website van ENRA en in hun voorwaarden lees ik dat de restanten van bromfiets worden verkocht aan opkoper. Opkoper zal het b edrag waarvoor de restanten zijn verkocht aan u (mijn vader), eventueel via uw dealer (MotoPort Uithoorn), uitbetalen. Hier staat dus dat mijn vader de restwaarde zal ontvangen. De totale schade-uitkering zal dan uitbetaald moeten worden door ENRA, aan mijn vader. Maar dit willen ze niet doen! Schade-uitkering + restwaarde zal in de zak van MotoPort Uithoorn blijven totdat mijn vader VERPLICHT door ENRA een bromfiets bij MotoPort koopt. Dit is toch absurd?

Hieronder lange verhaal:

Mijn vader heeft een bromfiets bij MotoPort Uithoorn aangeschaft en heeft ook via hun een ENRA verzekering afgesloten na aanraden van MotoPort Uithoorn. Bromfiets is na schade total loss verklaard door ENRA. In de voorwaarden van ENRA stond dat mijn vader afstand moet doen van zijn bromfiets bij total loss. Hierna zal een opkoper een bod doen op de bromfiets van mijn vader. De opkoper zal deze kopen en het bedrag eventueel via de dealer (MotoPort) uitbetalen aan mijn vader.

In de brief van ENRA stond (en ook op hun website) staat: "Op grond van de polisvoorwaarden bent u verplicht afstand te doen van de restanten. De restanten zullen door de expert aan opkoper worden verkocht. De opkoper zal het bedrag waarvoor de restanten zijn verkocht aan u, eventueel via uw dealer, uitbetalen. Van de opkoper krijgt u een vrijwaring. Van deze vrijwaring ontvangen wij graag een kopie om de verzekeringspolis stop te kunnen zetten."

Hiermee wordt gesuggereerd door ENRA dat mijn vader het bedrag zal ontvangen die de opkoper betaald voor de bromfiets. Ook stond ergens dat ENRA de restant (totale schade-uitkering minus restwaarde) van de dagwaarde uitbetaald.

Nu heeft mijn vader een brief ontvangen van ENRA met een heel absurd bericht. Daarin staat dat restwaarde (opkoper) 421 euro is en totale schade-uitkering 1148 euro zal zijn. Deze worden bij elkaar het bedrag die mijn vader zou moeten ontvangen.

Maar ENRA zegt nu in de brief dat de totale schade-uitkering wordt uitbetaald aan MotoPort, restwaarde is ook bij MotoPort, -en- moet mijn vader ook nog is een eigen risico betalen van 200 euro aan MotoPort.

Twee problemen:
1/ Eigen risico is berekent in de totale schade-uitkering, waardoor mijn vader dus 200 euro minder ontvangt, en niet dat hij 200 euro moet betalen aan MotoPort!

2/ ENRA VERPLICHT mijn vader om een nieuwe bromfiets aan te schaffen bij MotoPort terwijl dit nergens heeft gestaan in de voorwaarden.

Dit is naar ons mening gewoon illegale praktijken waar ENRA en MotoPort mee bezig zijn. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand verplicht een nieuwe voertuig moet aanschaffen, én dat ook nog is verplicht bij de zelfde dealer. Met andere woorden, als mijn vader geen brommer meer wilt rijden is dat zijn probleem en moet hij maar verplicht een brommer aanschaffen en in zijn schuur stallen? Mag ENRA dit verplichten?

Mijn vader wil zijn restwaarde + totale schade-uitkering ontvangen waar hij recht op heeft. Hij wilt geen brommer meer aanschaffen. Hij wilt al helemaal niet meer bij MotoPort een brommer aanschaffen. Wie kunnen wij inschakelen als ENRA door wilt gaan met deze illegale praktijken en ons verplichten tot aanschaf van een bromfiets bij dezelde dealer?

7601 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2016 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat wel gewoon in de voorwaarden van die verzekering. Zet even het juiste nummer van de polisvoorwaarden neer. Want ze hebben meerdere polissen.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2016 om 21:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zijn naturapolissen.

ja
door jackyh Oct 9, 2016 om 21:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Bestaat dat echt?  Geldt dat ook voor bijvoorbeeld een auto?

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor een auto heb ik dat nog nooit gezien, maar het gaat over verzekeringen die bij/via de winkelier worden afgesloten. Komt ook veel voor bij fietsen.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 21:57
17 Antwoorden / 9 Vragen

Tijger1, heb je kunnen vinden in de voorwaarden van ENRA dat ze uitkeren aan mijn vader of aan de dealer? Ik heb het niet kunnen vinden..

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de polisvoorwaarden staat een nummer, bijvoorbeeld BF 32011.

dus kijk eens welk nummer van toepassing is.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 22:07
17 Antwoorden / 9 Vragen

Waar kan ik die nummer vinden? Contract?

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de polisvoorwaarden van die verzekering.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 22:09
17 Antwoorden / 9 Vragen

BF 062015, bedankt voor je hulp! https://www.enra.nl/upload/300.pdf Ik denk dat ik het ditmaal wel heb gevonden. Hier staat in hun voorwaarden: 16. Hoe wordt de schade vastgesteld en vergoed? 16.1 Schaderegeling van het verzekerde motorrijtuig vindt uitsluitend plaats via de op de polis genoemde of door ENRA aan te wijzen leverancier:  bij totaal verlies of diefstal van het gehele motorrijtuig door levering van een vervangend motorrijtuig tot maximaal het verzekerde bedrag, onder aftrek van uw eigen risico en/of afschrijving en de waarde van de restanten. Bij een afschrijving van 25% of meer of bij een vergoeding op basis van dagwaarde zal het schadebedrag waar u op grond van de polisvoorwaarden recht op heeft aan u worden uitgekeerd.  bij gedeeltelijke schade door vergoeding van de reparatiekosten van de schade tot maximaal het bedrag waar u op grond van de polis recht op heeft, onder aftrek van het eigen risico. . Dit betekent dus simpelweg dat we een nieuwe voertuig moeten aanschaffen bij een dealer welk ENRA heeft aangewezen? Ik heb niet gelezen dat het uitgekeerd wordt aan verzekerde.. Klopt dit? :(

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 22:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat onder 16.1. Bij een afschrijving van 25 % of meer of bij een vergoeding volgens de dagwaarde moet het bedrag aan uw vader wirden uitgekeerd.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft het zelf al. Ik weet natuurlijk niet hoe groot de afschrijving is en/of er op basis van dagwaarde is uitgekeerd.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 22:23
17 Antwoorden / 9 Vragen

Er staat in de brief van ENRA: "Heeft u van de opkoper een vrijwaringsbewijs notvangen, dan kunt u deze naar ons opsturen of mailen naar polisafdeling2@enra.nl.......".
MotoPort Uithoorn had op papier geschreven en gezegd hoeveel ENRA aan mijn vader zou moeten betalen en hoeveel MotoPort aan mijn vader zou moeten betalen. Is dit de vrijwaringsbewijs? Betekent een vrijwaringsbewijs dat MotoPort ermee instemt dat mijn vader geen nieuwe voertuig aanschaft maar het bedrag ontvangt?

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 22:24
17 Antwoorden / 9 Vragen

Brommer is in jaar 1 total loss geraakt. Aanschafwaarde wordt hierdoor berekent. Hoort mijn vader het bedrag dan te krijgen? Wat betekend "bij een afschrijving van 25% of meer". Ik snap die termen niet allemaal.. Niet dat ik geen Nederlands kan spreken hoor :"P

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is geen vrijwaringsbewijs. Dat is als het kenteken ingeleverd wordt, dan krijgt uw vader een vrijwaringsbewijs. Dan staat die brommer niet meer op zijn naam.

gezien de leeftijd van de brommer wordt de schade dus niet volgens dagwaarde vergoed. Dat betekent dat uw vader aan die winkelier is overgeleverd.

En het betekent dat hij geen geld krijgt, maar daar iets moet aanschaffen. Misschien kan hij tot overeenstemming komen dat hij bijvoorbeeld een fiets koopt.

Jammer, nooit meer zo'n natura verzekering afsluiten, pakt altijd slecht uit.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 22:34
17 Antwoorden / 9 Vragen

Sorry voor onduidelijkheden, ik ben telefonisch in gesprek met mijn vader en krijg niet alles in één keer te horen.

Tot dusver is begrepen dat ENRA het aankoopbedrag berekent omdat het binnen één jaar total-loss is verklaard. Antwoord op mijn vraag is dus dat mijn vader gewoon een nieuwe brommer moet aanschaffen met het bedrag dat ENRA uitkeert aan MotoPort, en mijn vader hier niet onderuit kan komen? @ Tijger1, ok helemaal duidelijk. Bedankt voor je hulp! Jammer dat het niet anders kan.. Bericht hiervoor had ik net gepost voordat ik je nieuwe bericht had gelezen. Maar bedankt voor je hulp!

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, in principe moet hij daar dat geld besteden, maar als hij echt geen brommer meer wil, misschien zijn ze dan welwillend en willen ze wel een fiets of zo verkopen.

Recht op geld heeft hij in ieder geval niet.

Graag gedaan.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 22:59
17 Antwoorden / 9 Vragen

TIJGER1 laatste vraagje..

ENRA heeft dus 1148 euro aan MotoPort betaald
Motoport heeft van de opkoper 421 euro ontvangen.
Eigen risico is 200 euro.

Mijn vader kan dus nu een nieuwe brommer krijgen voor dat bedrag van 1569 en 200 eigen risico. Is deze nieuwe brommer dan in principe direct afbetaald? Of moet mijn vader nu per maand weer voor deze nieuwe brommer betalen?

Voor zijn kymco die nu total loss is was mijn vader 100 euro per maand ervoor aan het afbetalen. Hij moest nog iets van 1100 euro afbetalen voordat het volledig afbetaal was. Wat gebeurd met dat bedrag die hij nog moest betalen?

Wordt 1100 euro afgetrokken van het bedrag die mijn vader kan besteden aan zijn nieuwe brommer? Wat gebeurd er dan met de 600 euro die hij al had betaald?

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sorry, dat het even duurde, dacht dat uw vragen beantwoord waren.
uiteraard moet uw vader nog het restant van de eerste brommer aan die zaak betalen. Ik weet niet op wat voor basis en van wie hij die lening heeft. Rechtstreeks van Moto of via een financieringsmaatschappij. Normaal gesproken zou hij weer zo'n zelfde brommer moeten kopen met € 200, dat eigen risico, aan bijbetaling, en dan verder gaan met het aflossen van die oude schuld. Maar als hij, zoals u schrijft, geen brommer meer wil kopen, kan hij misschien voor € 1.569 min € 1.100, dus € 469 een fiets kopen en dan is hij klaar met dat bedrijf. Maar dat hangt helemaal van hun welwillendheid af. Misschien kan hij aanvoeren dat hij niet meer op een brommer durft.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 23:45
17 Antwoorden / 9 Vragen

@Tijger1, hartelijk bedankt voor de informatie. Ik zal het aan mijn vader voorleggen en dan mag hij beslissen wat hij wil/kan gaan doen. Bedankt en fijne avond!

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan. Probeer uw vader te bewegen daar wat stroop te smeren ipv op zijn achterste benen te gaan staan. Misschien helpt dat. Verder graag gedaan.

ne
door neodutchio - Oct 9, 2016 om 21:48
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Steeds minder verzekeringen keren geld uit ivm teveel fraudegevallen. Dat na een totall loss het 'schroot' de handel in gaat is normaal aangezien de verzekeraar eigenaar wordt na uitbetaling. Deze uitbetaling kan in cash, maar ook in een een nieuwe brommer. Er staat in de voorwaarden dat het aan u of aan de dealer betaald kan worden. In dit geval wordt alles netjes aan de dealer overgemaakt en kan uw vader voor het totale bedrag iets nieuws uitzoeken. Dit is niet nieuw en al helemaal niet illegaal.
Wellicht eerst even gaan shoppen als uw vader een nieuwe verzekering afsluit. Gewoon even zoeken naar een aanbieder van verzekeringen die nog wel uitkeert.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2016 om 21:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft niets met fraude van doen, maar met "gedwongen" winkelnering. De verzekering zal ook wel "voordeliger" geweest zijn.

ha
door hawkm Oct 9, 2016 om 21:58
17 Antwoorden / 9 Vragen

Neodutchio, heb je het kunnen vinden in de voorwaarden van ENRA? Want ik heb het niet kunnen vinden..

ne
door neodutchio Oct 10, 2016 om 06:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb enkel uw eigen woorden herhaald. De opbrengst van de verkoop kan rechtstreeks uitbetaald worden, of via de dealer. In deze verzekering wordt in natura uitbetaald en dit gebeurd via de dealer. Er staat geen woord chinees bij.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2016 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bijj die genoemde polisvoorwaarden staat vermeld dat bij total loss het aan de dealer wordt uitbetaald. Zie punt 15/15.1 en moet uw vader daarvoor dus een andere brommer aanschaffen, als hij nog iets van zijn geld wil zien.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 10, 2016 om 00:37
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ga eens met de dealer praten. Die krijgt een bepaald bedrag en als je vader geen nieuwe brommer wil kunnen ze hem het ontvangen geld uitbetalen.
Indien de dealer dit niet wil doen lijkt het me dat de dealer ten onrechte een bedrag achterhoudt.
Redelijk is wel dat ze een deel voor b.v. administratiekosten o.i.d inhouden, maar dat zal een paar procent mogen zijn.

ha
door halex - Oct 10, 2016 om 06:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Uw vader heeft dit met de verzekering afgesproken toen hij de polis afsloot. Er is niks illegaals aan. Het deel mbt eigen risico lijkt wat ongelukkig geschreven, maar uw vader hoeft dat niet twee keer te betalen. Informeer even bij MotoPort hoe ze dat gaan regelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 10, 2016 om 11:12
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Bij hEn geen brommer kopen en bij hen dan ook nooit een verzekering afsluiten met zulke voorwaarden.
Wel is het een redelijk normale regel dat bij total-loss volgens verzekeringsvoorwaarden het 'wrak' eigen dom wordt van de verzekeraar en deze dat wrak dan kan verkopen. Na ftrek van eigen risico wordt het restschadebedrag (dagwaarde) aan verzekerde betaald. U kunt overwegen een klacht in te dienen bij KiFid als de verzekeraar daarbij is aangesloten.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit. Misschien dan de polis eerst eens lezen voordat u dat neerzet?

Gr
door Grunn1 - Oct 10, 2016 om 11:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Uw vader was helemaal geen eigenaar van de brommer maar heeft deze gekocht op afbetaling met een restant schuld van 1100 euro. Hij kan dus nooit het totale bedrag van de verzekering krijgen want hij heeft financiële verplichtingen met de verkoper betreffende de bromfiets. Hij kan maximaal het al afgeloste bedrag krijgen indien de verkoper daarmee akkoord zou gaan. Anderzijds uw vader heeft een contract afgesloten met de verkoper, uw vader krijgt een bromfiets en betaald daar en vast maandbedrag voor. De schade veranderd niks aan dit contract. De verkoper levert een nieuwe bromfiets en uw vader gaat verder met het betalen van zijn maandelijks verplichtingen.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 13:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard was vader wel eigenaar van die brommer. Dat hij het koopbedrag in maandelijkse termijnen betaalt, wil niet zeggen dat het eigendom niet overgedragen is. En de koper krijgt al helemaal geen bedrag van de verzekering. Ook niet slechts het afgeloste bedrag.  En die verkoper levert niet zomaar een nieuwe bromfiets want er is ook nog een eigen risico van € 200.

Zeeg
door Zeeg Oct 10, 2016 om 13:56
39 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe komt u aan die gegevens over de afbetaling en de restant schuld EPCOT ?

Gr
door Grunn1 Oct 10, 2016 om 14:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit is wat ts zelf heeft geschreven:

TIJGER1 laatste vraagje..ENRA heeft dus 1148 euro aan MotoPort betaaldMotoport heeft van de opkoper 421 euro ontvangen.Eigen risico is 200 euro.Mijn vader kan dus nu een nieuwe brommer krijgen voor dat bedrag van 1569 en 200 eigen risico. Is deze nieuwe brommer dan in principe direct afbetaald? Of moet mijn vader nu per maand weer voor deze nieuwe brommer betalen?Voor zijn kymco die nu total loss is was mijn vader 100 euro per maand ervoor aan het afbetalen. Hij moest nog iets van 1100 euro afbetalen voordat het volledig afbetaal was. Wat gebeurd met dat bedrag die hij nog moest betalen?Wordt 1100 euro afgetrokken van het bedrag die mijn vader kan besteden aan zijn nieuwe brommer? Wat gebeurd er dan met de 600 euro die hij al had betaald?

Wat ik bedoel met geen eigenaar is als je iets koopt op afbetaling of lease of iets dergelijks dat je een contract met verplichtingen afsluit voor een bepaalde duur en dat contract is niet beëindigd of wordt niet beëindiging bij schade.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je iets koopt op afbetaling wordt je wel direct eigenaar. Lease of huurkoop is wat anders.

ha
door halex Oct 10, 2016 om 19:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Tijger1 Dat is niet de kern van wat Epcot betoogt. Wellicht zit hij fout in deze bijzaak, maar één keer aanstippen is voldoende. Epcot werpt in ieder geval een ander licht op de zaak.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@halex. Misschien is dat zijn kern niet, maar hij schrijft daarnaast iets op wat volkomen onjuist is. En hij werpt helemaal geen ander licht op de zaak, want de vraag van de Ts inzake die openstaande schuld was al beantwoord. De reactie van Epcot van 11.49 uur is al onjuist wat betreft eigenaar zijn en dat herhaalt hij later nog een keer. We weten niet of die brommer lease, huurkoop of op afbetaling is, maar daar zit een wezenlijk verschil tussen. En daarom moet het nog een keer "aangestipt" worden.

ep
door eppos - Oct 10, 2016 om 13:56
23 Antwoorden / 0 Vragen

zoek een nieuwe uit en verpats die vervolgens, heb je toch centen in je zak.

motorhan
door motorhan - Oct 10, 2016 om 14:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

U hebt de verzekering via het motoport bedrijf afgesloten. zij zijn dus uw (vader) tussenpersoon en belangen behartigende. het is normaal dat de verzekering uitkeert aan een tussenpersoon.

Of u verplicht bent een ander voertuig aan te schaffen staat wel of niet in de polisvoorwaarden. bent u het ergens niet over eens dan kunt u of naar een geschillen commissie of naar een branche vereniging waarbij het bedrijf is aangesloten Bovag of Focwa.
Maar u kunt natuurlijk ook een en ander voorleggen aan uw rechtsbijstand verzekering er van uitgaande dat u die heeft.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om vooraf de polisvoorwaarden goed te lezen. de belangrijkste punten zijn vaak wat is uitgesloten. en twijfelt u neem dan contact op met een deskundige.

Veel succes.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 14:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zelf ook even de polisvoorwaarden lezen, voordat u een reactie plaatst?

jo
door joskaa - Oct 10, 2016 om 14:16
80 Antwoorden / 44 Vragen

Daar kwam ik 30 jaar geleden al achter bij de Enra toen de fiets van een van onze kinderen total loss was na een ongeluk.
Vandaar dat sindsdien al onze nieuwe polissen niet meer worden afgesloten bij Enra maar bij Unigarant.

gerbera
door gerbera - Oct 10, 2016 om 16:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nu kan ik natuurlijk simpel denken maar is het niet normaal dat een verzekering uitkeerd aan de verzekerde, in dit geval de vader. Zelf ook zo'n geintje aan de hand gehad met mijn fiets en ondanks dat het in de kleine lettertjes stond uiteindelijk aan mij uitgekeerd. Kan toch niet zo zijn dat een verzekering ook nog gaat bepalen waar ik een fiets moet kopen die ik elders vele malen goedkoper kan aanschaffen. Zal zo'n zaak failliet zijn sta je mooi met lege handen.

jo
door jorisw Oct 10, 2016 om 18:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Die kleine lettertjes zijn helemaal niet klein maar de meeste mensen denken niet na en lezen niet. Uiteindelijk kiest iemand vrijwillig voor een naturapolis dus niet achteraf gaan zeuren.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verzekeraar kan ook een ander zaak aanwijzen.

ma
door marleenvanh - Oct 10, 2016 om 17:13
451 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, uw vader kan zoveel willen. Hij heeft getekend voor een verzekering met deze voorwaarden. Jammer dan.

audb
door audb - Oct 10, 2016 om 18:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wel even goed opletten alles wat niet standaard op de scooter zit is ook niet verzekerd zelfs het slot Art 4 a €70,-  en alarm €90,- die je verplicht er op moet hebben anders kan je jezelf niet bij hun verzekeren is dus eigen risico !

Ook een windscherm en een koffer die je er op heb zitten zijn niet verzekerd.

Het is een goedkope verzekering tot je schooter gestolen wordt of in de prak wordt gereden!

Maar je bent niet verplicht om bij de winkel waar je een scooter hebt gekocht om daar ook weer een nieuwe scooter aan te schaften.

tijger1
door tijger1 Oct 10, 2016 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurljk ben je dat niet verplicht, maar het schadebedrag krijg je nuet uitgekeerd.