Bromsax
door Bromsax Nov 23, 2010 om 14:41
Auto & vervoer

Ervaring ANWB Autoverkoopservice

www.anwbautoverkoopservice.nl

Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze dienst. Wij hebben dit inmiddels en deze zijn niet echt veelbelovend.

Wij willen onze auto verkopen en deze service van de ANWB leek ons wel een goede dienst.

Eerst even op de ANWB koerslijst gekeken wat het ongeveer waard is:
Auto verkopen: Richtprijzen:
inruil bij autobedrijf € 2.800,00
aan een particulier € 2.950,00

Toen naar ANWB Autoverkoopservice en een vrijblijvende indicatie opgevraagd: € 1400.00 ! DE HELFT !

Maar OK wij moeten echt van deze auto af dus doorgegaan met de procedure, Foto's gemaakt, alles ingevuld,
€ 25.00 gedokt en 2 werkdagen wachten op het gegarrandeerde aanbod van de ANWB.
Dit was afgelopen donderdag.
Vrijdag: geen reactie, maandag geen reactie, vandaag geen reactie. Toch maar ingelogd op de site en wat blijkt: de taxatie staat klaar. Ik had hier graag een berichtje via de mail over gehad.

En dan nu de klapper van de week: Het taxatierapport. De ANWB wil onze auto (gegarandeerde prijs) overnemen voor . . . . € 600.00 !!!

En dit voor een auto van € 2800 volgens hun eigen koerslijst.

Dit riekt naar een zwendeltje !
OK, men dekt zich in door te zeggen dat er variaties in de prijzen mogelijk zijn door aanwezige schade, gebruikssporen en gewilde kleur of niet, etc. Maar een verschil van € 2200 ?

Ik ben in iedergeval een (slechte) ervaring rijker.(en € 25.00 armer)
Zijn er nog anderen met soortgelijke ervaringen of juist hele goede?

Ik ben benieuwd.

Groet.

16736 9 Rapporteer

invalide
door invalide - Nov 24, 2010 om 17:07
787 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zag €25,- betalen ongeacht of je wel of niet verkoopt om misbruik te voorkomen zeggen ze!

Maar handelaren die deze opkopen weten dat je er graag vanaf wilt en vaak niets terug koopt of met hoge korting dus bieden ze vrij laag.
Het aanbod is dus te groot en normaal inruilen is meestal beter.

Echter, mijn auto die 3¾ jaar oud was bracht als inruil tussen de €9000,- en €14.000,- op en ik vroeg steeds een gelijkwaardige terug te kopen, dus nieuwe dus €5.000,- verschil bij aanschaf van nieuwe tussen de €18.000 en €19.000 en dan ook zoveel verschil dus zoeken naar hoogste bod is vaak wel rendabel!

Toen was er geen ANWB en ik vermoed dat ik dan ook wel eens rond of onder het laagste bod had kunnen komen.
Ik denkt dat deze dienst binnen een jaar weer stopt wegens te lage prijzen!

pino123
door pino123 - Nov 24, 2010 om 17:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Verder is de ANWB hier een soort tussenpersoon, die het alleen mogelijk maakt dat er geboden kan worden op de auto. Daarnaast lijkt het mij sterk dat je auto door de ANWB wordt overgenomen, ik denk eerder aan een dealer. Zoals het al aangeeft een 'autoverkoop service. Wordt er inderdaad op geboden, kunt u ja of nee tegen een bod zeggen, u bent niets verplicht. Inruil is zoals invalide al aangeeft een betere optie!

@Invalide:

Ik begrijp echter van het stukje:

=invalide schreef op woensdag 24 nov 2010, 17:07:

Echter, mijn auto die 3¾ jaar oud was bracht als inruil tussen de €9000,- en €14.000,- op en ik vroeg steeds een gelijkwaardige terug te kopen, dus nieuwe dus €5.000,- verschil bij aanschaf van nieuwe tussen de €18.000 en €19.000 en dan ook zoveel verschil dus zoeken naar hoogste bod is vaak wel rendabel!

Erg weinig, wat bedoel je met zoeken naar hoogste bod (bedoel je bij een delaer o.i.d.?).

pino123
door pino123 - Nov 24, 2010 om 17:19
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Zat even te kijken op hun site:

Deze service biedt ANWB leden de mogelijkheid binnen korte tijd hun auto te verkopen aan ANWB partner het NederlandsVoertuigCentrum.nl.

Het gaat om een ANWB partner!

Deze informatie leidt tot een waarde indicatie = is dus geen taxatie en kan dus alle kanten opgaan.

Ik vind het wel heel verwarrend dat een club als de ANWB hier hun naam aan lenen! Vage site.

invalide
door invalide - Nov 25, 2010 om 18:16
787 Antwoorden / 5 Vragen

Nog even duidelijk;

Ik kreeg dus inruil tussen de 9000 en 14000 aangeboden.

De terug te kopen auto was steeds tussen de 18000 en 19000 en nieuw.

Dus bij meerdere merken maar ook als ik bij 1 merk meerdere dealers bezocht waren de verschillen groot!

Zelfs 1 VW dealer 3 verschillende vestigingen ook €3500 verschil!

Dus het is rendabel meerdere garages te bezoeken en de VW Polo Bleumotion is het dus niet geworden omdat zowel de laagste van 9000 als de hoogste inruil van 12500 toch altijd 1500 onder Seat was!

Dit zal via de ANWB ook zo zijn, en net of er interesse is of niet voor jou auto!
Dus ze laten handelaren bieden en dit bod kreeg je dan!

g de vader
door g de vader - Dec 2, 2010 om 12:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het taxatierapport waarvoor is betaald, is heel bijzonder. Het bestaat voor 99% uit de gegevens die je zelf invult. Het enige dat eraan is toegevoegd, is een gegarandeerde prijs. In mijn geval lag die taxatie op ongeveer 7000 euro; 30% onder de ANWB koerslijst voor verkoop aan een dealer (10.000 euro).

Natuurlijk kan een prijs afwijken van een gegeneraliseerde koerslijst, maar voor een taxatie waarvoor je 25 euro rekent, mag je toch op zijn minst enige motivatie verwachten waarom er zover van wordt afgeweken. Die vind je in het rapport niet terug. Dat wekt al met al geen betrouwbare indruk.

vo
door voelmeopgelicht - Dec 7, 2010 om 23:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is ook niet best.

Als waarde indicatie kreeg ik € 5.000 opgegeven. Deze indicatie kwam prima overeen met de ANWB koerslijst.

Nadat je alle gegevens hebt ingevoerd krijjg je netjes een email dat je binnen 2 werkdagen een taxatierapport met een gegarandeerde prijs ontvangt, dit gebeurde ook maar wat voor een rapport....

Het rapport bestaat uit 3 pagina's met alleen maar gegevens die je zelf hebt ingevuld, ja zo kan ik ook een taxatie opstellen. En die gegarandeerde prijs dan, is met € 3.850,- maar 23% minder dan de waarde indicatie en koerslijst, dit terwijl de auto zeer veel opties heeft zoals lederen bekleding, navi, etc. Iets wat in de koerslijst en waarde indicatie niet meegenomen is. Okee, moet eerlijk zijn dat de auto gebruikssporen heeft, maar ja welke auto heeft dat nou niet.

Ik vind de werkwijze van de ANWB schandalig. In mijn ogen is het puur een manier op nieuwe leden (lees geld) te werven. Men betaald € 25 en € 17 voor respectievelijk een nietszeggend rapport en een lidmaatschap (was nog geen lid, zal het ook niet blijven).

Of het nu een partner is of niet de ANWB (site is overigens genaamd anwbautoverkoopservice.nl) is degene die deze werkwijze op hun site promoot. Van alle verenigingen en bonden die ons land telt was de ANWB toch wel de laatste waarvan ik dit verwacht had. Jammer ANWB, het had zo mooi kunnen zijn....

@pino123, je kan eerst een waarde indicatie opvragen en vervolgens wel degelijk een taxatierapport, als je maar betaald ;)

ma
door maikel1 - Dec 13, 2010 om 10:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn mening zijn het oplichters!
Eerst kreeg ik gratis een bod van 1500 euro op mijn auto, vervolgens betaal ik 25 euro euro werd het bod 500 euro!!!! Ik zit te twijfelen om mijn lidmaatschap op te zeggen.

Ik begrijp niet veel van hun actie, zo maken ze alleen maar hun naam kapot!

ro
door rollufje - Sep 18, 2011 om 17:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn gratis waardebepaling kwam uit op 2250,- euro voor een Renault Megane Break uit 2000 met 296000 kilometers.2 maanden terug nog een grote beurt, nieuwe schokbrekers en 1 veer en airco gereinigd.
Na alle gegevens ingevuld te hebben (de auto had 2 kleine deukjes en er moesten 2 remblokken vervangen worden) heb ik een "goed gegarandeerd bod" gekregen van 200,-

Da's een riant bod van maar liefts 9% van de gratis waardebepaling...

Met aftrek van de 30 euro voor het rapport zou het mij dus 170 euro opleveren.

Uiteindelijk de auto ingeleverd bij een handelaar voor 750 euro.

Ook niet veel, maar bijna 4x zo veel als de "goede" prijs van de anwb.

ro
door robhaas - Dec 27, 2011 om 13:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook slechte ervaring met anwbaankoopservice.
Auto getaxeerd op 1000 euro met aanleveren van recente foto's e.d.
Echter bij het inleverpunt hertz Almere werd de auto van top tot teen bekeken en vond men het nodig nieuwe foto's te maken en overleg te plegen.
U begrijpt het al na overleg kon men nog maar 500 euro voor de auto geven.
Uiteraard niet akkoord gegaan en weggegaan.
Ik heb echter wel een bedrag van 46,75 overgemaakt en een email gestuurd aan het nederlandsvoertuigcentrum om dit bedrag teruggestort te krijgen.
Ik wacht hun reactie af.
Maar al met al een lachwekkende service van de anwb wat hun naam niet ten goede komt !